LG PB5600 / Plasma : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Η plasma είναι ρυθμισμένη για "σκοτεινο" δωματιο, με gamma 2.3-2.4.

Το σκοτεινό δωμάτιο όντως επιβάλλει 2.4 gamma και χαμηλό επίπεδο λευκού (κάτω από 120 cd/m²). Κανένα από αυτά τα προαπαιτούμενα δε θα έπρεπε να επηρεάζει τις τιμές του brightness και του contrast, που αφορούν στη σωστή αποκωδικοποίηση του σήματος της πηγής.

Το επίπεδο λευκού (και η επιθετικότητα του ABL ταυτόχρονα) θα πρέπει να ρυθμίζεται από την επιλογή Panel Light (Φωτισμός Οθόνης) ή εναλλακτικά από τα presets του Energy Saving (Εξοικονόμιση Ενέργειας). Ειδικά το τελευταίο preset (Maximum) ρίχνει και το επίπεδο του μαύρου, πράγμα που δεν το κάνει το Panel Light.

Η σωστή ρύθμιση του brightness και contrast γίνεται με τα σωστά εξωτερικά patterns (ή τα ενσωματωμένα του Picture Wizard). Η ρύθμιση του gamma και οποιοδήποτε καλιμπράρισμα στην κλίμακα του γκρι ή στα χρώματα αφορούν το μεταφρασμένο σήμα. Αντιθέτως τα brightness, contrast, sharpness, color και tint αφορούν στη σωστή μετάφραση του σήματος της πηγής στο RGB που δουλεύει η οθόνη. Η συγκεκριμένη TV, ακόμη και όταν δουλεύει σε PC mode και δέχεται σήμα RGB [4:4:4], πάντα κάνει μετατροπή σε YCbCr εσωτερικά και πρέπει να οριστούν οι ανωτέρω ρυθμίσεις.

Για του λόγου το αληθές, δες την επίπτωση του Panel Light και του Contrast στο βασικό pattern για τη ρύθμιση της αντίθεση του AVS HD. Μόλις τώρα τράβηξα τα βίντεο (σόρρυ για το κούνημα, δεν μπορούσα να βρω το τριποδάκι για το κινητό).

Οι μπάρες μέχρι το 234 πρέπει να αναβοσβήνουν, οι υπόλοιπες όχι.

Συμπέρασμα: αν έχεις ορίσει σωστά τις ρυθμίσεις της πηγής και της τηλεόρασης, το Contrast στο 63 θα σε κάνει να χάσεις πολλούς από τους διαθέσιμους τόνους, περιορίζοντας περαιτέρω το contrast ratio της TV. Στην πραγματικότητα, οι ιδανικές ρυθμίσεις για contrast, brightness, sharpness, color και tint είναι πολύ κοντά στις εργοτασιακές (95,50,10, 50, 0). Στο δικό μου σετ είναι (99, 50, 10, 53, G3). Ενώ αν επιλέξω maximum Energy Saving τότε γίνονται (93, 60, 10, 53, G3).

Με αυτά δεδομένα, προχωράς στο grayscale και color gamut calibration. Και για panel light >0 και energy saving διαφορετικό του maximum, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις patterns με ίδια μέση φωτεινότητα (average picture level, APL), αλλιώς το gamma δε θα έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, εξαιτίας του κυκλώματος ABL.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Α! Και κάτι που πρόσεξα στα screenshots από το HCFR που ανέβασες. Γνωρίζεις ότι το πάνελ επιτρέπει ρύθμιση 20 σημείων στο grayscale, έτσι; Ιδανικά θα πρέπει να μετράς και τα 20 κάθε φορά.
 

ChrisKya

Established Member
28 November 2015
158
Θεσσαλονίκη
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Φιλε Doom, μια διόρθωση πρωτα απ'όλα οι μπάρες πρέπει να αναβοσβήνουν πάνω απο το 234 και όχι μέχρι εκει.
Energy saving δε χρησιμοποίησα. Χάνεις πάρα πολλά στα "default" και με ανοιχτά τα black level, dynamic contrast, κτλ, κοινώς τα γραφήματα σου δείχνουν ότι δεν είσαι καν κοντά σε "καλιμπραρισμένη" εικόνα.

Το καλιμπράρισμα έγινε με κολορίμετρο xrite gretag mcbeth, ρύθμιση 20 σημείων δεν έκανα πρώτον γιατί δεν είχα τα patterns για 20 σημεία και επειδή με τα 10 σημεία είχα ήδη πετύχει ένα πάρα πολύ καλό αποτέλεσμα κοντά στο "ιδανικό". Όλα τα παττερνάκια ήταν βέβαια του ίδιου APL.

Την τηλεόραση δεν την έχω πια, οπότε δεν μπορώ να κάνω κάτι περισσότερο να βοηθήσω.
Αν αρέσει η εικόνα με τις ρυθμίσεις μου είναι καθαρά προσωπικό θέμα, καθότι το κάθε μάτι είνια διαφορετικό. Εγώ έβλεπα αποκλειστικά ταινίες (bluray) και σειρές, όχι κανάλια, Nova & αθλητικά που εκεί ίσως να θέλει κάποιος να τα βλέπει διαφορετικά.

Έβαλα φίλο μου να δεί avatar, dark knight, apocalypto και δεν του άρεσε, ήθελε περισσότερο "pop" χρωμάτων. Εγώ προτιμώ το "φυσικό".
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Οι μπάρες μέχρι το 234 πρέπει να αναβοσβήνουν, οι υπόλοιπες όχι.

Οι μπάρες πρέπει να αναβοσβήνουν μίνιμουμ μέχρι το 234. Αν υπάρχει επάρκεια φωτός, τις βάζεις και αναβοσβήνουν πάνω από 245 χαμηλώνοντας το κόντραστ που είναι αρνητικός παράγοντας σε πολλά πράγματα στην εικόνα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Να αναφέρω και κάτι άλλο...

Τα πάτερνς, είτε τα full field είτε τα windowed είναι σταθερού APL. Τα μόνα μη σταθερού είναι τα πατερνάκια που αναβοσβήνει το background σε διαβαθμίσεις του γκρι. Για τις πλάσμα χρησιμοποιούμε τα windowed πατερνάκια λόγω ABL.
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Φιλε Doom, μια διόρθωση πρωτα απ'όλα οι μπάρες πρέπει να αναβοσβήνουν πάνω απο το 234 και όχι μέχρι εκει.
Καταλαβαίνεις ότι το 235 είναι το άσπρο στο βίντεο έτσι; Σκοπός των ρυθμίσεων αυτών είναι να αντιστοιχίσεις το 16 στο απόλυτο μαύρο της οθόνης και το 235 στο απόλυτο άσπρο. Αν ορίσεις το άσπρο σου κάτω από το 235 έχεις clipping (απώλεια πληροφορίας στην εικόνα) ενώ αν το ορίσεις πάνω από 235 μειώνεις το λόγο αντίθεσης ως αποτέλεσμα του περιορισμού της χρωματικής παλέτας. Με άλλα λόγια, οι υπόλοιπες μπάρες δεν πρέπει να αναβοσβήνουν αν θες να εκμεταλλευτείς όλο το εύρος των τόνων της οθόνης (που δεν είναι και μεγάλο, μιλάμε για 8-bit με dithering με τα χίλια ζόρια). Είναι ακριβώς το αποτέλεσμα που θα πάρεις από οποιονδήποτε software player συνδεμένο με full range PC monitor, δηλαδή την αντιστοίχιση του 16 στο 0 και του 235 στο 255. Το παρατήρησες και μόνος σου στο madvr πριν αλλάξεις τα output levels.

Energy saving δε χρησιμοποίησα. Χάνεις πάρα πολλά στα "default" και με ανοιχτά τα black level, dynamic contrast, κτλ, κοινώς τα γραφήματα σου δείχνουν ότι δεν είσαι καν κοντά σε "καλιμπραρισμένη" εικόνα.
Δεν αναφέρομαι στο ξεχωριστό Picture Mode "Eco", αλλά στην επιλογή Energy Saving που είναι διαθέσιμη ακόμη και στο ISF Expert. Το Dynamic Contrast είναι ανεξάρτητη ρύθμιση. Στην ουσία αυτό που κάνει το Energy Saving είναι ό,τι και το Panel Light: μειώνει τη μέγιστη φωτεινότητα του panel, κάνοντας το ABL όλο και λιγότερο επιθετικό, που μεταφράζεται σε πιο σταθερή καμπύλη gamma.

Το καλιμπράρισμα έγινε με κολορίμετρο xrite gretag mcbeth, ρύθμιση 20 σημείων δεν έκανα πρώτον γιατί δεν είχα τα patterns για 20 σημεία και επειδή με τα 10 σημεία είχα ήδη πετύχει ένα πάρα πολύ καλό αποτέλεσμα κοντά στο "ιδανικό". Όλα τα παττερνάκια ήταν βέβαια του ίδιου APL.
Μπορείς να μου δείξεις ποια patterns χρησιμοποίησες; Το DVD Essentials δεν έχει pattern με σταθερό APL. Στο AVS HD είναι αυτά:
http://imgur.com/a/Sxk8Z

Την τηλεόραση δεν την έχω πια, οπότε δεν μπορώ να κάνω κάτι περισσότερο να βοηθήσω.
Αν αρέσει η εικόνα με τις ρυθμίσεις μου είναι καθαρά προσωπικό θέμα, καθότι το κάθε μάτι είνια διαφορετικό. Εγώ έβλεπα αποκλειστικά ταινίες (bluray) και σειρές, όχι κανάλια, Nova & αθλητικά που εκεί ίσως να θέλει κάποιος να τα βλέπει διαφορετικά.

Έβαλα φίλο μου να δεί avatar, dark knight, apocalypto και δεν του άρεσε, ήθελε περισσότερο "pop" χρωμάτων. Εγώ προτιμώ το "φυσικό".
Ναι το διάβασα ότι σου κάηκε... Αλλά εδώ δε μιλάμε για προσωπικές προτιμήσεις. Μιλάμε για αντικειμενικό καλιμπράρισμα σε D65, gamma 2.2-2.4 και Rec.709, με την καλύτερη δυνατή ποιότητα και πιστότητα εικόνας. Και σίγουρα το να πετάς σημαντικό ποσοστό από τους 256 τόνους του γκρι δεν είναι βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν αρκεί να πετύχεις μόνο 10 σωστές τιμές στο grayscale, αλλά να έχεις και μια ομαλή διαβάθμιση απ'το μαύρο στο άσπρο, χωρίς χρωματισμούς και banding.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

...αν το ορίσεις πάνω από 235 μειώνεις το λόγο αντίθεσης ως αποτέλεσμα του περιορισμού της χρωματικής παλέτας. Με άλλα λόγια, οι υπόλοιπες μπάρες δεν πρέπει να αναβοσβήνουν αν θες να εκμεταλλευτείς όλο το εύρος των τόνων της οθόνης (που δεν είναι και μεγάλο, μιλάμε για 8-bit με dithering με τα χίλια ζόρια).

Το ανάποδο συμβαίνει. Όταν τσιτώσεις το κόντραστ καις σε φωτεινότητα τις διαβαθμίσεις των χρωμάτων. Βάλε το πατερνάκι να το διαπιστώσεις.
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: Απάντηση: Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Οι μπάρες πρέπει να αναβοσβήνουν μίνιμουμ μέχρι το 234. Αν υπάρχει επάρκεια φωτός, τις βάζεις και αναβοσβήνουν πάνω από 245 χαμηλώνοντας το κόντραστ που είναι αρνητικός παράγοντας σε πολλά πράγματα στην εικόνα.
Δε συμφωνώ. Η επάρκεια φωτός καθορίζεται από το Panel Light που είναι αντίστοιχο του Backlight στις LCD. Ανεβάζοντας το λευκό πάνω από το 235 χάνεις σε διαθέσιμους τόνους και εισάγεις περιττό banding. Δες και την απάντηση παραπάνω.

Να αναφέρω και κάτι άλλο...

Τα πάτερνς, είτε τα full field είτε τα windowed είναι σταθερού APL. Τα μόνα μη σταθερού είναι τα πατερνάκια που αναβοσβήνει το background σε διαβαθμίσεις του γκρι. Για τις πλάσμα χρησιμοποιούμε τα windowed πατερνάκια λόγω ABL.
Πάλι δε συμφωνώ. Τα Windowed και τα fullscreen patterns είναι ο ορισμός του μεταβαλλόμενου APL. Ένα fullscreen pattern στα 50 IRE έχει APL 50% και ένα στα 100 IRE 100%, εξ'ορισμού. Τα windows απλά μειώνουν το APL για κάθε slide, αλλά μεταξύ τους τα slides έχουν διαφορετικό APL. Θεωρητικά, αν το window ήταν πολύ πολύ μικρό, το APL θα ήταν τόσο χαμηλό που ακόμη και στα 100 IRE δε θα ενεργοποιούταν το ABL των plasma. Στην πράξη όμως patterns πραγματικά σταθερού APL για όλα τα IRE είναι παρόμοια με το παρακάτω:
ONgSlkp.jpg
 

ChrisKya

Established Member
28 November 2015
158
Θεσσαλονίκη
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Τα παττερνάκια που χρησιμοποίησα ήταν έτσι: (έχει και μπάρες δεξιά και αριστερά της εικόνας που ίσως να μή της βλέπεις)
30 IRE.m2ts_snapshot_00.06_[2016.02.24_14.12.49].jpg
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: Απάντηση: Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Το ανάποδο συμβαίνει. Όταν τσιτώσεις το κόντραστ καις σε φωτεινότητα τις διαβαθμίσεις των χρωμάτων. Βάλε το πατερνάκι να το διαπιστώσεις.
Βασικά έχεις ένα δίκιο. Banding εισάγει ο ορισμός του λευκού κάτω από το 235, ενώ μείωση των διαθέσιμων τόνων (χαμηλότερο bit-depth) και χαμηλότερο λόγο αντίθεσης ο ορισμός λευκού πάνω από 235. Το παρακάτω παράδειγμα θα σε πείσει.

Έστω ότι η οθόνη μας έχει πάνελ 3-bit. Οι τιμές που μπορεί να πάρει κάθε pixel είναι 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. Και έστω ότι το βίντεό μας έχει εύρος 2-6 και πρέπει να το αντιστοιχίσουμε με παρόμοιο τρόπο στο πάνελ.

Το σωστό είναι να ορίσουμε το μαύρο του πάνελ (0) στο μαύρο του βίντεο (2) και το λευκό του πάνελ (8) στο λευκό του βίντεο (6), και αναλόγως του gamma που ορίζει τις ενδιάμεσες τιμές, μπορεί να έχουμε ένα LUT σαν αυτό:
IN -> OUT
2 -> 0
3 -> 1-2 (εναλλαγή σε κάθε ανανέωση, temporal dithering)
4 -> 3-4
5 -> 6-7
6 -> 8

Έτσι εκμεταλλευόμαστε όλο το εύρος bit του panel και το 2 (μαύρο του βίντεο) αντιστοιχεί σε σβηστό pixel, ενώ το 6 (λευκό του βίντεο) αντιστοιχεί στη μεγαλύτερη φωτεινότητα που μπορεί να πάρει το pixel. Δε χάνουμε σε contrast.

Αν τώρα πάμε και ορίσουμε το μαύρο στο 2 και το λευκό στο 4, οποιαδήποτε πληροφορία πάνω από 4 θα εμφανιστεί ως λευκό και θα χαθεί (clipping). Το LUT αναλόγως του gamma, μπορεί να δείχνει κάπως έτσι:
IN -> OUT
2 -> 0
3 -> 4
4 -> 8
5 -> 8
6 -> 8

Παράλληλα βλέπουμε απότομες μεταβολές στην έξοδο (από 0 σε 4, από 4 σε 8). Εδώ παρατηρούμε το banding.

Ενώ αν πάμε και ορίσουμε το λευκό του βίντεο ως 7 (παρότι πάνω από 6 δεν υπάρχει πληροφορία στο βίντεο), θα έχουμε ένα LUT σαν αυτό:
IN -> OUT
2 -> 0
3 -> 1
4 -> 2
5 -> 3-4
6 -> 5-6
7 -> 8

Όμως, ο τελευταίος συνδυασμός που δίνει τη μεγαλύτερη τιμή που μπορεί να πάρει ένα pixel στο πάνελ δε χρησιμοποιείται ποτέ, αφού δεν υπάρχει στην πηγή. Ως εκ τούτου, το κοντράστ πέφτει (μέγιστη φωτεινότητα ανάμεσα στο 5 και το 6) αλλά και η χρωματική παλέτα μειώνεται κατά δύο τόνους. Από [0,1,2,3,4,5,6,7,8] σε [0,1,2,3,4,5,6]. Δηλαδή που είχαμε μια παλέτα 9 τόνων, τώρα έχουμε μια παλέτα 7 τόνων.

Στην περίπτωση της plasma, αντί για panel 3-bit έχουμε panel 8-bit, αντί για παλέτα 9 τόνων [0-8] έχουμε παλέτα 256 τόνων [0-255], και αντί για βίντεο 5 τόνων [2-6] έχουμε βίντεο 220 τόνων [16-235]. Αυτά για το grayscale.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Τα παττερνάκια που χρησιμοποίησα ήταν έτσι: (έχει και μπάρες δεξιά και αριστερά της εικόνας που ίσως να μή της βλέπεις)
View attachment 124981

Αυτά τα patterns δεν είναι σταθερού APL. Δεν εξουδετερώνουν το σύστημα ABL των plasma. Σταθερό APL σημαίνει ότι σε κάθε slide έχουμε την ίδια μέση φωτεινότητα. Μπορείς να καταλάβεις και μόνος σου ότι το slide που δείχνει το μαύρο (0 IRE) είναι πιο σκούρο από το slide που δείχνει το λευκό (100 IRE). Αυτή η διαφορά βάζει σε λειτουργία το ABL.

Αν δεις στα δείγματα που ανέβασα, υπάρχουν κουτάκια με όλα τα επίπεδα του γκρι σε κάθε slide. Το μόνο που αλλάζει είναι ποιο από τα κουτάκια θα μπει στο κέντρο. Έτσι κάθε εικόνα έχει την ίδια μέση φωτεινότητα.
 
Last edited:
19 June 2006
35,671
Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Δεν έχει καμμιά σχέση το APL με το ABL.

2. Δεν εξουδετερώνεται το ABL των πλάσμα διότι αποτελεί εγγενή λειτουργία.

Ποιοι είναι οι δύο τόνοι που μειώνεται το χρώμα? Καταρχάς, τι είναι οι τόνοι? Σου έγραψα και παραπάνω: όταν χαμηλώνεις το κόντραστ, χαμηλώνεις το φως. Όταν χαμηλώνεις το φως, χαμηλώνει όλο το πάνελ και ως εκ τούτου και τα χρώματα. Βάλε το πατερνάκι με τα 6 χρώματα και τις διαβαθμίσεις τους. Δες τι γίνεται όταν σηκώνεις ή χαμηλώνεις το κόντραστ. Δεν εισάγει κανένα banding. Καίει τις διαβαθμίσεις στα ψηλά.

Το πατερνάκι για το οποίο μιλάω, είναι αυτό:

https://i.ytimg.com/vi/k3eVY1fgGXA/maxresdefault.jpg
 

FrankyGR

Established Member
25 March 2008
172
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Τελικά ρε παιδια ποιες ειναι οι καλυτερες ρυθμισεις και για μας που δεν εχουμε τροπο να καλιμπραρουμε ?
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Δεν έχει καμμιά σχέση το APL με το ABL.

2. Δεν εξουδετερώνεται το ABL των πλάσμα διότι αποτελεί εγγενή λειτουργία.

Ποιοι είναι οι δύο τόνοι που μειώνεται το χρώμα? Καταρχάς, τι είναι οι τόνοι? Σου έγραψα και παραπάνω: όταν χαμηλώνεις το κόντραστ, χαμηλώνεις το φως. Όταν χαμηλώνεις το φως, χαμηλώνει όλο το πάνελ και ως εκ τούτου και τα χρώματα. Βάλε το πατερνάκι με τα 6 χρώματα και τις διαβαθμίσεις τους. Δες τι γίνεται όταν σηκώνεις ή χαμηλώνεις το κόντραστ. Δεν εισάγει κανένα banding. Καίει τις διαβαθμίσεις στα ψηλά.

Το πατερνάκι για το οποίο μιλάω, είναι αυτό:

https://i.ytimg.com/vi/k3eVY1fgGXA/maxresdefault.jpg

Εντάξει, καταλαβαίνω ότι δεν έχεις έχεις εντρυφήσει στο θέμα περί ABL και APL. Σου συστήνω να διαβάσεις το white paper της SpectraCal και θα σου λυθούν όλες οι απορίες για την παράκαμψή του με ειδικά patterns.
http://www.spectracal.com/Documents/White Papers/Constant APL Test Patterns.pdf

Όσο για το contrast και τους τόνους, ξανατονίζω ότι άλλο η ρύθμιση backlight/panel light και άλλο το contrast. Και στις LCD ισχύει αυτό.

Με τη λέξη τόνος αναφέρομαι σε κάθε μία από τις 256 διαθέσιμες τιμές του γκρι που μπορεί να λάβει κάθε pixel σε ένα panel 8-bit.

Για να ρίξεις τη φωτεινότητα μέσω του contrast «πετάς» τους φωτεινότερους τόνους που μπορεί να πάρει κάθε pixel. Δεν επηρεάζεις το backlight μ'αυτόν τον τρόπο. Στην προηγούμενη σελίδα ανέβασα 2 βιντεάκια που φαίνεται ξεκάθαρα ότι η μία ρύθμιση επηρεάζει την αντιστοίχιση των video levels, ενώ το panel light όχι.

Ίσως το καταλάβεις καλύτερα κοιτάζοντας το παρακάτω LUT. Αυτό εδώ το οκτάμπιτο πάνελ ήταν πολύ ψυχρό. Για να το καλιμπράρουμε στο D65 αναγκαστήκαμε να ρίξουμε πολύ το μπλε σε όλο το grayscale. Κατά συνέπεια το λευκό μας αποκτά τιμή RGB [252,246,219] ενώ πριν βρισκόταν στο [255,255,255]. Από 256 (ακαλιμπράριστους) τόνους του γκρι, περιοριστήκαμε στους 217 όπως γράφει στη λεζάντα. Αυτό γιατί κάθε τόνος του γκρι απαιτεί το συνδυασμό και των τριών χρωμάτων και επειδή αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε το μπλε, επηρεάσαμε όλο το grayscale. Η μέγιστη φωτεινότητα και κατά συνέπεια το κοντραστ έπεσαν (επιβεβαιωμένο με μετρήσεις), χωρίς όμως να πειράξουμε το backlight.

BN5rhcR.png


Στην TV μας τώρα, επιλέγοντας ως λευκό του βίντεο μια τιμή πάνω από 235, στην ουσία αντιστοιχίζουμε τόνους (235, 236, 237, 238 κλπ) σε ωφέλιμους τόνους των pixel της οθόνης. Όμως επειδή στα βίντεο δεν εγγράφεται χρήσιμο περιεχόμενο μεταξύ 235 και 255 (με εξαίρεση τα ειδικά test patterns), τα pixel δε θα πάρουν ποτέ τους φωτεινότερους τόνους που τους αντιστοιχήθηκαν. Κατά συνέπεια, έχουμε πιο σκοτεινή εικόνα, χωρίς να πειράξουμε το backlight, έχοντας χάσει σε αντίθεση. Θυμίσου ότι στις LCD το backlight κρατάει την αντίθεση σταθερή μειώνοντας και το επίπεδο του μαύρου ταυτόχρονα. Καμία αντιστοίχιση στα video levels δεν ρίχνει το επίπεδο του μαύρου όμως, μόνο να το ανεβάσει μπορεί.

Πάω να την ξαναμετρήσω και να την καλιμπράρω με το HCFR, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τα ρυθμιστικά της και θα σας ανεβάσω αποτελέσματα μέχρι να ξημερώσει.

Για το φίλο που ρωτάει ποιες ρυθμίσεις να βάλει αν δεν έχει πρόσβαση σε καλιμπραριστήρι, προτείνω να ορίσει το προφίλ ISF Expert στα defaults και να τρέξει τον ενσωματωμένο Picture Wizard. Κατά 90% θα έχει φτάσει στο στόχο της καλύτερης δυνατής εικόνας. Από κει και πέρα αν η εικόνα είναι πολύ φωτεινή (θα θέλαμε), μπορεί να μειώσει το Panel Light ή να ενεργοποιήσει ένα από τα Energy Saving presets.

Επανέρχομαι...
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Έκατσα κι έκανα μερικές μετρήσεις με το HCFR, τόσο σε ακαλιμπράριστα modes όσο και σε καλιμπραρισμένο ISF Expert. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να κατεβάσει τα αρχεία από εδώ.

Εξαιρετικά χρονοβόρο το calibration 20 σημείων από το μενού της TV... και δεν άγγιξα καν τα χρώματα. Τα κατάφερα όμως όλα με απόκλιση κάτω από 1 ΔΕ. Χρησιμοποίησα patterns με APL 20%. Contrast στο 96, panel light 100. Αν είχα περισσότερο χρόνο θα μπορούσα να κάνω ακόμη πιο ακριβές grayscale.

Δε νομίζω ότι με καλύπτει πάντως αυτή η μέθοδος. Χίλιες φορές να τη βάλω στα defaults και να δημιουργήσω ένα 3DLUT στο madvr. Και πιο ακριβές θα είναι και λιγότερο κοπιαστικό...
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Όχι, όχι...δεν έχω εντρυφήσει απολύτως σε τίποτα. Συνέχισε να γράφεις ως ''ειδήμων'' μην καν γνωρίζοντας για AW περιεχόμενο στις ταινίες.

Στο πατερνάκι με τα χρώματα και το κόντραστ στο 96, όλα καλά??


Όσο γι' αυτό:


Ίσως το καταλάβεις καλύτερα κοιτάζοντας το παρακάτω LUT. Αυτό εδώ το οκτάμπιτο πάνελ ήταν πολύ ψυχρό. Για να το καλιμπράρουμε στο D65 αναγκαστήκαμε να ρίξουμε πολύ το μπλε σε όλο το grayscale. Κατά συνέπεια το λευκό μας αποκτά τιμή RGB [252,246,219] ενώ πριν βρισκόταν στο [255,255,255]. Από 256 (ακαλιμπράριστους) τόνους του γκρι, περιοριστήκαμε στους 217 όπως γράφει στη λεζάντα. Αυτό γιατί κάθε τόνος του γκρι απαιτεί το συνδυασμό και των τριών χρωμάτων και επειδή αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε το μπλε, επηρεάσαμε όλο το grayscale. Η μέγιστη φωτεινότητα και κατά συνέπεια το κοντραστ έπεσαν (επιβεβαιωμένο με μετρήσεις), χωρίς όμως να πειράξουμε το backlight.

Μόνο ένα mode έχει η τηλεόραση? Άλλο mode πιο θερμό δεν υπήρχε?

Απλά θάλασσα παλληκάρι μου...σε αφήνω να γράφεις ό,τι νομίζεις, δεν υπάρχει λόγος. Έχεις μπλέξει, την δυνατότητα του πάνελ με τα RGB, το καλιμπράρισμα με το κόντραστ, τις φωτεινότητες...όλα!! Το καλιμπραρισμένο παίζει με 219 μπλε ενώ ακαλιμπράριστο ήταν στο 255...οκ.

ΥΓ

Όταν τελειώσεις με τα καλιμπραρίσματα της LG, εξήγησέ μου πόσα bit είναι το πάνελ των Πανασόνικ όπου τερματίζοντας το ρυθμιστικό του κόντραστ, συνεχίζεις να βλέπεις όλες τις μπάρες να αναβοσβήνουν μέχρι το 255...είναι χαλασμένες οι Πανασόνικ?
 
Last edited:

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Όχι, όχι...δεν έχω εντρυφήσει απολύτως σε τίποτα. Συνέχισε να γράφεις ως ''ειδήμων'' μην καν γνωρίζοντας για AW περιεχόμενο στις ταινίες.
Πρώτον, δεν το παίζω ειδήμονας, αλλά βλέπω ότι έχεις προτείνει τελείως λάθος ρυθμίσεις χωρίς να γνωρίζεις καν την τηλεόραση και χωρίς να έχεις δει τη συμπεριφορά της από κοντά. Το καλιμπράρισμα μιας plasma με τόσο επιθετικό ABL χωρίς patterns σταθερού APL είναι απλά λάθος. Καλύτερα να την αφήσεις ακαλιμπράριστη ή να περιοριστείς στη ρύθμιση της θερμοκρασίας λευκού μέσω του 2-point calibration.

Δεύτερον, τι εννοείς με τον όρο AW περιεχόμενο;

Στο πατερνάκι με τα χρώματα και το κόντραστ στο 96, όλα καλά??
Όλα τα patterns εμφανίζονται μια χαρά με το contrast στο 99/100. Αν θες να τσεκάρω κάποιο συγκεκριμένο και να ανεβάσω photo πες μου.

Σύντομα, θα ανεβάσω report που θα συγκρίνει τη συμπεριφορά του grayscale και των χρωμάτων, τόσο σε window patterns όσο και σε patterns σταθερού APL, για διάφορες τιμές του panel light και του contrast. Από κει θα βγουν πιο εύκολα συμπεράσματα.

Μόνο ένα mode έχει η τηλεόραση? Άλλο mode πιο θερμό δεν υπήρχε?
Το πιο θερμό mode της LG 60PB5600 (Warm2) έχει λευκό με CCT 7000-8000K (αναλόγως το APL).

QdS9oqE.png


Το standard mode της έχει θερμοκρασία λευκού κοντά στα 10000K

JUsqIkS.png


Για να το φτάσω στο 6500Κ έπρεπε να ρίξω το μπλε αρκετά σε 12 από τα 20 σημεία.

miZfsIi.png



Απλά θάλασσα παλληκάρι μου...σε αφήνω να γράφεις ό,τι νομίζεις, δεν υπάρχει λόγος. Έχεις μπλέξει, την δυνατότητα του πάνελ με τα RGB, το καλιμπράρισμα με το κόντραστ, τις φωτεινότητες...όλα!! Το καλιμπραρισμένο παίζει με 219 μπλε ενώ ακαλιμπράριστο ήταν στο 255...οκ.

ΥΓ

Όταν τελειώσεις με τα καλιμπραρίσματα της LG, εξήγησέ μου πόσα bit είναι το πάνελ των Πανασόνικ όπου τερματίζοντας το ρυθμιστικό του κόντραστ, συνεχίζεις να βλέπεις όλες τις μπάρες να αναβοσβήνουν μέχρι το 255...είναι χαλασμένες οι Πανασόνικ?

Μπορεί να τα γράφω περίεργα ή μπερδεμένα ή πολύ τεχνικά ή να πέφτω σε σφάλματα και ανακρίβειες σε μερικά σημεία, αλλά αν κάτσεις και ψαχτείς θα δεις ότι στα κύρια σημεία που έχω σταθεί έχω δίκιο:
  • Το σύστημα αυτόματου περιορισμού της φωτεινότητας (ABL) στις plasma κάνει το καλιμπράρισμα με εικόνες πλήρους οθόνης ή παράθυρα μικρότερου μεγέθους ανακριβές. Γιαυτό το λόγο έχουν εφευρεθεί τα διαγράμματα με σταθερή μέση φωτεινότητα (APL) για όλες τις δοκιμαστικές εικόνες. Και γιαυτό υπάρχουν και οι αντίστοιχες επιλογές στο HCFR, στο madTPG και στο AVS HD 709.
  • Όταν σε μια τηλεόραση μειώνεις τη φωτεινότητα του λευκού μέσω του ρυθμιστικού της αντίθεσης (contrast), τότε χάνεις σε λόγο αντίθεσης (contrast ratio). Μικρότερος λόγος αντίθεσης σημαίνει λιγότερο ζωντανή εικόνα, υποτονικά χρώματα και αίσθηση πιο φωτεινού μαύρου.


Θεωρητικά, οι plasma έχουν πολύ μεγάλο λόγο αντίθεσης, λόγω πολύ χαμηλού επίπεδου μαύρου, οπότε μπορείς να ρίξεις το contrast χωρίς να «ψοφήσει» η εικόνα. Δυστυχώς, η 60PB5600 έχει επίπεδο μαύρου γύρω στα 0,10 cd/m² και σε νορμάλ περιεχόμενο ο λόγος αντίθεσης δεν ξεπερνά το 1500:1. Είναι από εκείνες τις plasma που δεν θες να τον ρίξεις κι άλλο για κανέναν λόγο. Οπότε panel light 100 και contrast ώστε αναβοσβήνει και το 234 στα patterns (συνήθως 95+), αλλιώς η εικόνα ψοφάει εύκολα, ειδικά με τη συνδρομή του κυκλώματος ABL.

Επί τη ευκαιρία, η εικόνα που δείχνει το LUT τριών καναλιών δεν ήταν από την τηλεόραση, αλλά από monitor. Δείχνει το καλιμπράρισμα που έχει γίνει στο LUT της κάρτας γραφικών. Την παρέθεσα απλά ως παράδειγμα για να αντιληφθείς τι γίνεται με τους τόνους.

Και εννοείται πως σε ένα πάνελ, είτε monitor είτε τηλεόρασης, όταν ρίξεις το λόγο αντίθεσης (πχ. εξ'αιτίας calibration ή αλλαγή στο ρυθμιστικό του contrast), στην ουσία μειώνεις τις μέγιστες τιμές που μπορούν να πάρουν τα pixel. Αυτή είναι η βασική αρχή λειτουργίας. Θα χρειαζόσουν panel με τουλάχιστον n+1 bits ανά pixel αν ήθελες να κρατήσεις n τόνους μετά από αλλαγή στο contrast. Αν απλά θέλεις να ρίξεις τη φωτεινότητα χωρίς να πειράξεις το λόγο αντίθεσης, τότε μειώνεις την ένταση του backlight και δεν αχρηστεύεις τόνους.

Και τέλος, σχετικά με το υστερόγραφο, αν σε μια τηλεόραση, φτάσεις το contrast στο 100, αλλά συνεχίζεις να βλέπεις το 254 στο pattern να αναβοσβήνει, τότε έχεις σετάρει λάθος τα επίπεδα εισόδου. Στη δική μας TV αυτό αλλάζει από την επιλογή «Στάθμη μαύρου». Θα έπρεπε να το γυρίσουμε από «Υψηλό» σε «Χαμηλό». Στις Panasonic διαβάζω ότι λέγεται "HDMI Color Range". Αν συνεχίζαμε να βλέπουμε όλες τις μπάρες να αναβοσβήνουν ανεξαρτήτως επιλογής στάθμης μαύρου, τότε η TV λαμβάνει σήμα περιορισμένου εύρους (16-235) και θα έπρεπε να το γυρίσουμε σε full range (0-255). Ωστόσο, η κάρτα γραφικών μπορεί να μην υποστηρίζει full range RGB μέσω HDMI. Για παράδειγμα, στο laptop μου δεν έχω τέτοια επιλογή, ενώ στο HTPC το υποστηρίζει μόνο η κάρτα γραφικών της NVIDIA. Το ενσωματωμένο τσιπάκι γραφικών του επεξεργαστή της Intel (i3-540) δεν υποστηρίζει full range μέσω HDMI. Αν δεν μπορούμε να στείλουμε σήμα full range (0-255) τότε δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα patterns για τη ρύθμιση του επιπέδου λευκού. Και σ'αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να σετάρουμε σωστά το media player, ούτως ώστε να θεωρήσει το 235 ως λευκό και να σταματήσει να δείχνει τις μεγαλύτερες τιμές στο pattern. Όπως βλέπεις, δεν έχει να κάνει με τα bit του panel. Είναι θέμα σωστής αποκωδικοποίησης/αντιστοίχισης του σήματος εισόδου.
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Κάνω copy/paste και σ'αυτό το thread. Μόλις έφτιαξα το πρώτο 3DLUT για την 60PB5600. Χρησιμοποιήσα το DisplayCAL σε συνεργασία με το madVR και το Spyder4. Η διαδικασία πήρε 2 ώρες περίπου, αλλά με ελάχιστη ενασχόληση από μέρους μου, σε αντίθεση με το χθεσινό χειροκίνητο καλιμπράρισμα 20 σημείων. Και το αποτέλεσμα είναι σαφώς ανώτερο. Κατάφερα να κρατήσω μια αναλογία αντίθεσης 1200:1 σε APL 20%.

Οι ρυθμίσεις:
Energy Saving: Off
Picture Mode: ISF Expert
Panel Light: 100
Contrast: 99
Brightness: 50
H/V Sharpness: 10
Colour: 55
Tint: 0
Dynamic Contrast: Off
Colour Gamut: Wide
Edge Enhancer: Off
Colour Temperature: Warm2
Gamma: 2.2
Method: 2 Points
Point: High
- Red: 0
- Green: -3
- Blue: -16
Point: Low
- Red: 0
- Green: 0
- Blue: 0
CMS:
- Red: 0, 0, 0
- Green: 0, 0, 0
- Blue: 0, 0, 0
- Cyan: 0, 0, 0
- Magenta: 0, 0, 0
- Yellow: 0, 0, 0
Black level: High

Σήμα: RGB Full range (0-255), 8bpc, 1920x1080, 60Hz

6z2cJdk.png


Αν κάποιος θέλει να το δοκιμάσει, μπορεί να το βρει εδώ:
https://drive.google.com/file/d/0B5IP2u-96AzYMHhDSkdEbmFrOFU/view?usp=sharing

Υπόψιν, το 3DLUT και οι παράμετροι για το white point αφορούν αποκλειστικά το δικό μου δείγμα. Κάθε panel έχει διαφορετική απόκριση και πρέπει να μετρηθεί ξεχωριστά.

Με τις ρυθμίσεις του ChrisKya, η δικιά μου TV μέτρησε:
White level 65 cd/m² (20% APL)
Contrast: 574:1 (20% APL) και 425:1 (ANSI)
Χώρια του ότι με το Brightness στο 52 το μαύρο έγινε ακόμη πιο φωτεινό στα 0,11 cd/m². Δε θα μπορούσα να ευχαριστηθώ με τίποτα ταινίες με τόσο χαμηλό κοντράστ, ειδικά σε θεοσκότεινο δωμάτιο όπως αναφέρθηκε. Εδώ ανάβουμε bias light να σώσει λίγο την κατάσταση...
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Κάτι δεν πάει καλά με τις συντεταγμένες του RGB...ρίξ' τους μια ματιά. Η αναφορά για D65 είναι 0.3127, 0.329.
 

panos123

New member
27 February 2016
8
Re: Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Καλησπέρα στην παρέα και καλώς σας βρήκα όλους ,διαβάζω κατά καιρούς τις αναρτήσεις και τώρα έγινα και μέλος.

Μία ερώτηση και θέλω την γνώμη σας γιατί ακόμα δεν μου έχει γίνει ξεκάθαρο εντελώς .
Η συγκεκριμένη τηλεόραση PB5600 ως μία μέτρια plasma πως στέκεται δίπλα σε μία σύγχρονη LED τύπου ας πούμε 55W755C , ή 55X8005C , ή ακόμη και παλαιότερα μοντέλα όπως w608b ή 55w815b , ή 55w905b αλλά και αντίστοιχες Samsung UE55H620 ,ή UE55JU6400 , ή UE55HU8200 ή panasonic και lg αντίστοιχες . Αναφέρομαι αποκλειστικά στις δυνατότητες τις οθόνης και την ποιότητά της όσο αφορά ταινίες ή αθλητικά σε sd και hd , και όχι τόσο σε τηλεοπτικό σήμα κακής ποιότητας και λοιπά παρελκόμενα όπως 3d και smart .Φιλολογική ερώτηση καθόσον για χρόνια έβλεπα σε μία ftr 9965 42' philips την οποία αντικατέστησε μία 815b . Δεν είχα όμως την δυνατότητα άμεσης σύγκρισης καθόσον η πλάσμα κατά τον χρόνο της αντικατάστασης είχε παραδώσει πνεύμα (να ναι καλά η ΔΕΗ)