MΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΚΟΡΥΦΗΣ

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

19 June 2006
8,661
Εχθές το μεσημέρι επισκέφτηκα την MF AUDIO στο νέο της χώρο.
Ο φίλος κ. Φουάσης με υποδέχτηκε με κορυφαίο εσπρεσάκι.
Αφού εξέτασα τον χώρο , ο οποίος είναι εξαιρετικά φροντισμένος, όχι μόνο ηχητικά αλλά και αισθητικά, περάσαμε στο παρασύνθημα.
Το σύστημα που έχει στήσει ανήκει στην ελίτ της ηχητικής αλυσίδας.
Για τα Lamm έχω ξαναγράψει πολλές φορές πως τα θεωρώ από τα κορυφαία ενισχυτικά στον κόσμο.
Το σύστημα είχε για καρδιά τον M 1.2 reference. Τα υβριδικά μονομπλοκ με
110 watt στα 8 ohms σε τάξη Α.
Σαν πνεύμονες τα νέα Parsifal ovation της Verity Audio.
Κορυφαίο φινίρισμα.
Σαν εγκέφαλο είχα τη χαρά να ακούσω από τους πρώτους το σύστημα transport-dac-τροφοδοτικό του Δανού Horning με κωδικό όνομα sati.
Όπως ονομάζει δηλαδή και μία άλλη υπερκατασκευή, το πικάπ του.
Ο ήχος του συστήματος ήταν από τους καλύτερους που έχω ακούσει ποτέ.
Απίστευτη αληθοφάνεια, ροή ,ατμοσφαιρικότητα, δυναμικά.
Τα parsifal πολύ βελτιωμένα, σε εμπλέκουν άμεσα στην μουσική διαδικασία.
Τώρα για τα μονομπλοκ τι να πρωτογράψω. Πως μπορείς να ξεπεράσεις άραγε το σχεδόν τέλειο. Ρωτήστε τον Σουσούριν. Εγώ δεν...
Η πηγή με έστειλε για χόρτα. Δεν μπορώ με μία ακρόαση να σας γράψω σε πόσο βαθμό συμμετείχε στο τελικό αποτέλεσμα αλλά εδώ Κύριοι έχουμε πολύ σοβαρό θέμα.
Το Sati έπαιξε κορυφαία. Ταχύτατο, ατμοσφαιρικό με κορυφαία δυναμικά, απόλυτα μουσικό. Αυτό που με τρέλλανε ήταν η ροή της πληροφορίας.
Το έψαξα λίγο και έμαθα κάποια πράγματα.
Το τράνσπορτ είναι το γνωστό μας Philips pro 12 mkii αλλά heavy modified από τον Horning.
Όμως τα εξαιρετικά ξεκινάνε στο dac.
Ο Horning το έψαχνε 15 ολόκληρα χρόνια. Μαζί με τον συνεργάτη του Neil Olson άκουσαν ότι υπήρχε στην αγορά. Κατέληξαν στο πιο μουσικό chipset που υπάρχει (όπως λένε) το Ad 1865N-K της Analog Devices.
Το εκπληκτικό που λένε οι ίδιοι έρχεται να ανατρέψει τα μέχρι τώρα δεδομένα.
Λένε λοιπόν πως το κυνήγι για την εξολόθρευση των jitters είναι λανθασμένο.
Οι τεχνικές που εφαρμόζονται έχουν σαν αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται τα jitters αλλά ουσιαστικά να αποκόπτουν την ροή του μουσικού αποτελέσματος.
Και αυτό το άκουγαν.
Άρα και τα jitterakia μία χαρά ειναι στο επίπεδο που η ροή είναι ομαλή.
Τα αυτιά τους πρωταγωνίστησαν στις επιλογές τους.
Λένε επίσης πως η χρησιμοποίηση κορυφαίων υλικών δεν έχει πάντα σωστά αποτελέσματα. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία έχει η τοποθέτηση των σωστών υλικών. Μάλιστα.
Το Dac είναι λαμπάτο με δύο 6SN7. Ο κ. Φουάσης είχε φορέσει δύο ΝΟs Tung-sol με μαγικές ιδιότητες.
Να μη ξεχάσω και το λαμπάτο τροφοδοτικό.
Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Μιλάμε για τον απόλυτο μουσικό συνδιασμό.
Δεν ξέρω που αρχίζει η πηγή και που τελειώνει στον ήχο που άκουσα.
Δεν θέλω να γράψω υπερβολές. Θα ξανακούσω σύντομα και θα μεταφέρω ξανά εντυπώσεις. Να πάω και με τα δικά μου cd.
H ακρόαση ήταν εμπειρία.
Σίγουρα έχουμε θέμα.
Πάντως αυτός ο Δανός πρέπει να είναι περιπτωσάρα.
Ελπίζω να μη θυμώσει ο κ. Φουάσης αλλά θα το γράψω δεν κρατιέμαι.
Όταν ήρθε το κουτί με το πλατό του Horning (μεγάλη κατασκευή) μέσα είχε στείλει ο Δανός, μισό μπουκάλι Δανέζικο Ajax kαι ένα κομμένο πανί για να καθαρίζεται το πλατό. Μάλλον από φανέλα.
Έπεσε άπειρο γέλιο.
Καλά μιλάμε για τρελή περίπτωση.
Όλες οι επιλογές της MF Audio για τις εταιρείες που φέρνει στη χώρα μας είναι ιδιαίτερες.
Η κάθε μία στηρίζεται σε περίεργους ανθρώπους με ειδικές ικανότητες και τρόπο σκέψης. Το γράφω με την καλή του πλευρά.
Δεν με εδιαφέρει σε ποιους αρέσουν αυτά τα προϊόντα ή ποιοι θα τα αγοράσουν.
Αυτό που έχει αξία είναι πως η MF έχει άποψη.
Άσχετα εάν θα αγοράσω ποτέ από αυτήν (μπορεί να μη το κάνω ποτέ) γουστάρω τρελά ανθρώπους με άποψη.
 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ said:
...Ο Horning το έψαχνε 15 ολόκληρα χρόνια. Μαζί με τον συνεργάτη του Neil Olson άκουσαν ότι υπήρχε στην αγορά. Κατέληξαν στο πιο μουσικό chipset που υπάρχει (όπως λένε) το Ad 1865N-K της Analog Devices...

Τελικά, και τα ψηφιακά είναι σαν το παλιό καλό κρασί. :grandpa:
Back to basics, λοιπόν, μετά από τόσα χρόνια, τόσες υποσχέσεις και τόσα πειράματα με υπερδειγματοληψίες, 24/96, 24/192 και πάει λέγοντας...//;-)
 

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,452
Re: Απάντηση: MΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΚΟΡΥΦΗΣ

Σπύρος Κωστόπουλος said:
Τελικά, και τα ψηφιακά είναι σαν το παλιό καλό κρασί. :grandpa:
Back to basics, λοιπόν, μετά από τόσα χρόνια, τόσες υποσχέσεις και τόσα πειράματα με υπερδειγματοληψίες, 24/96, 24/192 και πάει λέγοντας...//;-)


Το 1865 μαζι με την αλλη "παλιατζουρα" το 1541 της Philips, αποτελουν την καρδια ορισμενων αιρετικων και ενιοτε πανακριβων (βλεπε Zanden) ψηφιακων μηχανων....
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Τελικά τι γίνεται με το jitter? Είναι καλό ή κακό;
Άλλος ένας μύθος με στόχο τους ανυποψίαστους ή και όλους εμάς.

Παρόλα αυτά, τα μηχανήματα παίξαν πολύ καλά λέει ο Δημήτρης και δεν έχω λόγους να μην τον πιστέψω.

Γιατί, άλλο το πως φτιάχνουν τα μηχανήματά τους ο καθένας και άλλο τι "φούμαρα" πουλάνε παραέξω... Γιατί ομαλή ροή της πληροφορίας και jitter ταυτόχρονα.....ξέρω γώ;

:damnyou:
 
Last edited:

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,452
Re: Απάντηση: MΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΚΟΡΥΦΗΣ

Fuse said:
Τελικά τι γίνεται με το jitter? Είναι καλό ή κακό;
Άλλος ένας μύθος με στόχο τους ανυποψίαστους ή και όλους εμάς.

Παρόλα αυτά, τα μηχανήματα παίξαν πολύ καλά λέει ο Δημήτρης και δεν έχω λόγους να μην τον πιστέψω.

Γιατί, άλλο το πως φτιάχνουν τα μηχανήματά τους ο καθένας και άλλο τι "φούμαρα" πουλάνε παραέξω... Γιατί ομαλή ροή της πληροφορίας και jitter ταυτόχρονα.....ξέρω γώ;

:damnyou:

Tα non-os, για προφανεις λογους, ειναι λιγοτερο jitter sensitive απο τα oversampled....
 

Guest

Established Member
18 June 2006
276
Re: Απάντηση: MΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΚΟΡΥΦΗΣ

dim das said:
Tα non-os, για προφανεις λογους, ειναι λιγοτερο jitter sensitive απο τα oversampled....

Sorry για το off topic, αλλά μπορείς να δώσεις μια εξήγηση γι αυτό που λες? Κατά την άποψή μου, το προφανές, είναι το ακριβώς αντίθετο. :nounder:
 
19 June 2006
8,661
Σπυράκο πλάκα-πλάκα θα αρχίσω να καθαρίζω πάλι υπόγεια.
Οι τύποι λένε ότι επειδή είναι βινυλιάκηδες προσπάθησαν να έχουν τον ήχο του, σαν αναφορά.
Είναι από τους λίγους στην αγορά που λένε, Κύριοι τα αυτιά , η εμπειρία μας και τελικά η μουσική πρέπει να κατευθύνουν τις κατασκευές μας.
Λιγότερο το ντιζάιν, τα λαμπάκια, τα up-sampling και τα καθρεφτάκια.
Υπάρχουν σημεία στις κατασκευές τους που είναι καθαρά DIY επιλογές.
Χειροποίητα.
Έχω ακούσει τρελά σχόλια και για το πλατό του που του έχει φορεθεί και η άλλη η περιπτωσάρα ο μπρόγιερ του Παππού.
Το σεταπ που άκουσα θα παίξει αυτούσιο και στην έκθεση.
Βέβαια ο χώρος θα είναι μικρός και αφρόντιστος αλλά πιστεύω πως τα μηχανήματα θα δείξουν τον χαρακτήρα τους.
Θα επιδιώξω να πάμε να ακούσουμε στο χώρο της εταιρείας.
Μάλλον είναι προτιμότερο.
Παίζει και καλό ουισκάκι...
 

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,452
Re: Απάντηση: MΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΚΟΡΥΦΗΣ

valhala said:
Sorry για το off topic, αλλά μπορείς να δώσεις μια εξήγηση γι αυτό που λες? Κατά την άποψή μου, το προφανές, είναι το ακριβώς αντίθετο. :nounder:

Οσο αυξανει η ταχυτητα ενος dac, αλλο τοσο, δυσκολευει ο χρονισμος του ....
Δηλαδη, εαν θελεις να εχεις ενα ολοκληρομενο που να "τρεχει" σε τρελους ρυθμους, πρωτα πρεπει να εχεις ενα "ρολοι" εξαιρετικης ακριβειας.
 

Guest

Established Member
18 June 2006
276
Η αναδειγματοληψία ενός σήματος 16bit/44kHz, γίνεται για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ότι σε μεγαλύτερο μήκος λέξης (24bit) μπορούν να εφαρμοστούν καλύτερα οι αλγόριθμοι διόρθωσης και έτσι να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες δεδομένων. Ο δεύτερος είναι ότι με reclocking διορθώνονται τα ήδη υπάρχοντα σφάλματα χρονισμού, βλέπε jitter. Το εξαιρετικής ακρίβειας ρολόι που λες είναι κάτι εξαιρετικά… σχετικό. Το σίγουρο είναι ότι οι κρύσταλλοι είναι τζάμπα για μαζική παραγωγή. Σε κάθε περίπτωση η αναδειγματοληψία είναι η ασφαλέστερη μέθοδος και γι αυτό και οι επαγγελματίες το χρησιμοποιούν ως πρωτόκολλο οποτεδήποτε πρέπει να κάνουν editing ή κάτι άλλο στο ψηφιακό τους σηματάκι.

Κατά την άποψη μου οι κύριοι Horning και Olson, ψεύδονται ασυστόλως όταν λένε ότι δεν τους ενδιαφέρει το jitter μιας και η πολύ καλή τροφοδοσία του dac ελαττώνει ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ μέρος αυτού. Από την άλλη, επειδή επίσης δεν τους ενδιαφέρει το jitter:flipout: , χρησιμοποιούν heavy modified transport για να αποφύγουν οποιονδήποτε κραδασμό θα αλλάξει τον ρυθμό περιστροφής του cd και τοιουτοτρόπως θα δημιουργήσει σφάλματα χρονισμού. Το κόλπο, ειδικά στο θέμα τροφοδοσίας, είναι 2 σε 1, διότι με τις λάμπες δίνει στην συσκευή του και τον μουσικό χαρακτήρα που θέλει.

Νομίζω ότι πολύ θα θέλαμε όλοι τα «παλιά» ψηφιακά να παίζουν καλύτερα από τα καινούρια αλλά αυτό είναι μια μεγάλη αυταπάτη. Από την άλλη δείχνουμε εύκολα να ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα ψηφιακά, παραμένουν τα… αναλογικά τους μέρη... -bye-
 
Last edited:

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,452
valhala said:
Η αναδειγματοληψία ενός σήματος 16bit/44kHz, γίνεται για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ότι σε μεγαλύτερο μήκος λέξης (24bit) μπορούν να εφαρμοστούν καλύτερα οι αλγόριθμοι διόρθωσης και έτσι να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες δεδομένων. Ο δεύτερος είναι ότι με reclocking διορθώνονται τα ήδη υπάρχοντα σφάλματα χρονισμού, βλέπε jitter. Το εξαιρετικής ακρίβειας ρολόι που λες είναι κάτι εξαιρετικά… σχετικό. Το σίγουρο είναι ότι οι κρύσταλλοι είναι τζάμπα για μαζική παραγωγή. Σε κάθε περίπτωση η αναδειγματοληψία είναι η ασφαλέστερη μέθοδος και γι αυτό και οι επαγγελματίες το χρησιμοποιούν ως πρωτόκολλο οποτεδήποτε πρέπει να κάνουν editing ή κάτι άλλο στο ψηφιακό τους σηματάκι.

Κατά την άποψη μου οι κύριοι Horning και Olson, ψεύδονται ασυστόλως όταν λένε ότι δεν τους ενδιαφέρει το jitter μιας και η πολύ καλή τροφοδοσία του dac ελαττώνει ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ μέρος αυτού. Από την άλλη, επειδή επίσης δεν τους ενδιαφέρει το jitter:flipout: , χρησιμοποιούν heavy modified transport για να αποφύγουν οποιονδήποτε κραδασμό θα αλλάξει τον ρυθμό περιστροφής του cd και τοιουτοτρόπως θα δημιουργήσει σφάλματα χρονισμού. Το κόλπο, ειδικά στο θέμα τροφοδοσίας, είναι 2 σε 1, διότι με τις λάμπες δίνει στην συσκευή του και τον μουσικό χαρακτήρα που θέλει.

Νομίζω ότι πολύ θα θέλαμε όλοι τα «παλιά» ψηφιακά να παίζουν καλύτερα από τα καινούρια αλλά αυτό είναι μια μεγάλη αυταπάτη. Από την άλλη δείχνουμε εύκολα να ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα ψηφιακά, παραμένουν τα… αναλογικά τους μέρη... -bye-

Για να το λες εσυ, κατι θα ξερεις παραπανω. Ψευτες οι horning-olson. Ευτυχως φιλε μου που βρεθηκες εσυ να μας ανοιξεις τα ματια. .....

Σορρυ ρε Τζιμη που σου χαλασαμε το θεμα. Αν κανονιστει ακροαση σε παρακαλω κρατα μου θεση. Ειναι δεδηλωμενη η εκτιμιση μου τοσο για τα Lamm, οσο και για τα Horning.....
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
valhala said:
Κατά την άποψη μου οι κύριοι Horning και Olson, ψεύδονται ασυστόλως όταν λένε ότι δεν τους ενδιαφέρει το jitter μιας και η πολύ καλή τροφοδοσία του dac ελαττώνει ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ μέρος αυτού.

Και όμως...
 

Guest

Established Member
18 June 2006
276
dim das said:
Ευτυχως φιλε μου που βρεθηκες εσυ να μας ανοιξεις τα ματια...

Συγνώμη σου ζητώ, συγχώρεσέ με. Τι έκανα πια, τόσο κακό βρε? :nounder:
 
19 June 2006
8,661
Φίλε valhala πολύ ενδιαφέρουσα άποψη.
Πέρα από το τεχνικό μέρος αυτό που μετράει για μένα περισσότερο είναι το ηχητικό αποτέλεσμα.
Τις πληροφορίες τις άντλησα μετά την ακρόαση από το δίκτυο.
Για να δω τι έχουν κάνει και μου άρεσε.
Τις απόψεις τους ας τις κρατήσουν για αυτούς.
Με ενδιαφέρει όμως το γεγονός ότι άκουσα (πιθανότατα) ένα εξαιρετικό player.
Θα το ξανακούσω.
Πάντως εάν μπορούσα να το πάρω, το πιο πιθανό είναι να το έκανα.
Τα καινούργια player με τις τρελές αναλύσεις μου ακούγονται πολύ τσίκι-τσίκι.
Από αρκετά που έχω ακούσει τον τελευταίο καιρό το Cary μου παίζει μια χαρά.
Αφού μου αρέσει περισσότερο από το 306.
Μπορεί να είμαι από τους λίγους αλλά είναι θέμα προσωπικού γούστου.
Πάντα αυτό δεν πρέπει να μας καθοδηγεί;
 

Guest

Established Member
18 June 2006
276
Φυσικά έχεις απόλυτο δίκιο αγαπητέ Δημήτρη. :grinning-smiley-043

Το πως παίζει το μαραφέτι (μόνο του ή στο συγκεκριμένο σετάπ), είναι εντελώς άσχετο με την απόπειρα ανάλυσης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του καλλιτέχνη. Βεβαίως είναι πολύ σχετικό με την σχεδίαση αυτή καθαυτή.

- Εφόσον μπήκαμε όμως στο «τρυπάκι» να το αναλύσουμε, ας λέμε τα σύκα σύκα. Στο κάτω κάτω τα παλιά μας cd player μπορούν να δοθούν ως δώρο σε κανένα ανηψάκι. Να μην ακούει κι αυτό λίγη μουσική? :ernaehrung004: