"Match, not mix"

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Μέσα στον Ήχο του Αυγούστου, υπάρχει ένα πολύ ωραίο άρθρο που λέγετε "match, not mix" και αυτό που αναφέρει ως το πλέον σημαντικό για το σωστό ματσάρισμα είναι το ηλεκτρικό κομμάτι, σωστή οδήγηση ηχείων και ηλεκτρικό ματσάρισμα πηγής-ενισχυτή. Δεν θα μπω σε λεπτομέριες γιατί είναι 5 σελίδες, απλά αντιγράφω δύο παραγράφους:

"Πιστέψτε με, δεν έχει τόση σημασία η τυφλή αγορά πανάκριβων συσκευών, αν προηγουμένως δεν έχουμε δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για την ορθή λειτουργία τους. Απόδειξη αυτού, οι εξαιρετικές ηχιτικές επιδόσεις που έχουμε απολαύσει κατά καιρούς από συστήματα της μέσης ή και της εισαγωγικής κατηγορίας, οι κάτοχοι των οποίων έδωσαν μεγαλύτερη βαρύτητα στην συνέργεια των συσκευών τους και μικρότερη σε αυτή καθαυτήν την ηχιτική τους ταυτότητα."

Σε άλλο κομμάτι λέει:
"Πρώτα εξασφαλίζουμε το σωστό ματσάρισμα (αναφέρεται στο ηλεκτρικό ματσάρισμα πάντα) και στο τέλος ασχολούμαστε με το αν επί παραδείγματι το ηχείο προσφέρει ανάγλυφα μεσαία και αραχνοΐφαντα ψηλά. Αν δεν οδηγηθεί σωστά, ούτε το ένα θα ακούσουμε ούτε το άλλο, κι ας σκίζονται οι απανταχού reviewers περί του ταλέντου του. Βέβαια, δεν είναι όλοι οι audiophile τόσο πειθαρχημένοι, ούτε έχουν τις γνώσεις που απαιτούνται για να κινηθούν αναλόγως, με αποτέλεσμα ο κόσμος στην πλειονότητά του να προσπαθεί να... ανέβει στο ρετιρέ, προσπερνόντας τον πρώτο όροφο."


Πουθενά σε όλο το άρθρο (5 σελίδες συνολικά) δεν αναφέρει τίποτα απολύτως για το ηχιτικό ματσάρισμα που έχω διαβάσε κατά καιρούς από διάφορους.

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε? Και γιατι?
 
Last edited by a moderator:

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Τι ακριβώς εννοείς με τον όρο "ηχητικό ματσάρισμα";
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Τι ακριβώς εννοείς με τον όρο "ηχητικό ματσάρισμα";



"Ηχιτικό ματσάρισμα", φαντάζομαι ότι είναι αυτό ακριβώς που περιγράφει ο όρος. Να ταιριάζουν ηχιτικά μεταξύ τους διαφορετικά κομμάτια ενος συστήματος (ηχεία - ενισχυτής - πηγή), έτσι ώστε να βγάζουν ένα σωστό/ωραίο ηχιτικό αποτέλεσμα.
 
Last edited:

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,256
Ετσι κι αλλιώς οι γράφοντες εκεί δεν ασχολούνται με τίποτα απ' αυτά στις παρουσιάσεις τους και πολύ περισσότερο στις βαθμολογίες τους,οπότε θεώρησε το κείμενο σαν έκθεση ιδεών:BDGBGDB55:
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
αν υποθεσουμε οτι ο ενισχυτης ειναι αρκετα δυνατος ωστε να οδηγηση τα

ηχεια.

δεν μενη τιποτε αλλο.

ολες οι πηγες επαρκουν να οδηγησουν ολους τους ενισχυτες της αγορας απο

ηλεκτρικης αποψης.
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
...έτσι ώστε να βγάζουν ένα σωστό/ωραίο ηχιτικό αποτέλεσμα.

Tι είναι "σωστό" και τι "ωραίο"; :D

Y.Γ. Δεν το κάνω επίτηδες, αλλα πρέπει να καταλάβουμε οτι άλλο τα γούστα κι αλλο οι απόψεις. Τα γουστα εκφράζονται με λέξεις όπως "ωραίο", "μουσικό", "ψυχρό", "ζεστό", ενώ οι απόψεις περιέχουν ακριβείς τεχνικούς όρους και επιχειρήματα.
 

schubert

AVClub Enthusiast
21 August 2009
914
Θεσσαλία
Πολύ σωστά, διότι μια αξιολογική κρίση εκφράζει το αξιακό σύστημα, έστω αισθητικό, ενός ανθρώπου, και δεν μπορεί παρά να είναι υποκειμενική, ενώ η άποψη πρέπει να είναι, όπως λένε στην επιστημολογία, τουλάχιστον διυποκειμενικά ελέγξιμη, δηλαδή να μπορεί ο αναγνώστης να κάνει κι εκείνος μετρήσεις με τα δεδομένα που διαβάζει και να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει την πρότερη άποψη.
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Πιστευω οτι οι περισσότερες συσκευές μεσαίας τιμής και πάνω δεν εχουν
προβλημα να συνεργαστούν μεταξύ τους.
Το ηχείο ειναι οργανο.
Ολα τα αλλά μεταφέρουν ρευματα με σκοπό να τα ενισχύσουν.
Η πηγή κανει τη πρωτη μετατροπή στο σημα και αν ειναι ψηφιακή ειναι κρίσιμη η αναλογική μετατροπή της.
Τα ηχεία μετατρέπουν τον ηλεκτρισμό σε μηχανική...ηχο.
Εδω πιστευω στο ταιριασμα και τη διαμορφωση του ηχείου να ταιριάζει με το χωρο και τα συνοδά.

Οσα ηχεία εχω φτιάξει τα ακούω με AV, λαμπες πεντοδο, τρίοδο
και χρειαζονται διαφορετικά κυκλωματα στο καθενα για να πάρεις το μέγιστο.

τωρα αν εννοεί ο ποιητης πως αρεσει στο καθένα να ακούσει.....κολοκυθόπιτα
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Tι είναι "σωστό" και τι "ωραίο"; :D

Y.Γ. Δεν το κάνω επίτηδες, αλλα πρέπει να καταλάβουμε οτι άλλο τα γούστα κι αλλο οι απόψεις. Τα γουστα εκφράζονται με λέξεις όπως "ωραίο", "μουσικό", "ψυχρό", "ζεστό", ενώ οι απόψεις περιέχουν ακριβείς τεχνικούς όρους και επιχειρήματα.

Βασικά δεν άνοιξα το θέμα για να κάνουμε φιλοσοφική συζήτηση ούτε για να κάνουμε μάθημα ελληνικών, αλλά για να το συζητήσουμε και να μου λυθεί κι εμένα η "απορία". Τι εννοώ λέγοντας απορία?

Ένα παράδειγμα. Όταν επέλεξα να πάρω έναν Χ ενισχυτή χωρίς να τον ακούσω με τα ηχεία μου, ένα πράγμα που μου είπαν είναι ότι αν δεν είναι καλός ο συνδιασμός, τότε έχασα τα χρήματα που έδωσα. Αγόρασα χωρίς να ακούσω, διότι πιστεύω ότι αν ένας ενισχυτής Α είναι καλύτερος από έναν ενισχυτή Β ακούγοντας τους στα ίδια ηχεία, τότε ο Α θα ακούγεται καλύτερα με οποιοδήποτε ηχεία, εφόσον φυσικά τα οδηγεί επαρκός (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων ίσως). Οπότε ο συνδιασμός Α με οποιαδήποτε ηχεία είναι καλύτερος από τον συνδιασμό Β με οποιαδήποτε ηχεία. Όπως επίσης πιστεύω, ότι ένας ενισχυτής μπορεί να διαφοροποιήσει λίγο έως πολύ λίγο την ηχιτκή ταυτότητα δύο ηχείων και ότι τον συμαντικότερο ρόλο τον παίζουν τα ηχεία γι' αυτό που ακούμε. Ηχιτική ταυτότητα, εννοώ τους όρους σκληρό, μαλακό κτλ.

Γυρίζοντας σε αυτό που έλεγα λοιπόν, με τον όρο συνδιασμός, εγω εξέλαβα ότι υπάρχει περίπτωση να μην ταιριάζει ηχιτικά ο συγκεκριμένος ενισχυτής με τα ηχεία που έχω και ίσως να ήταν καλύτερο να αγοράσω κάποιον άλλον. Αυτό το έχω διαβάσει επανυλιμένα. Ότι δηλαδή υπάρχουν καλοί και λιγότερο καλοί συνδιασμοί. Όταν λοιπόν λέγετε ότι ένας ενισχυτής ταιριάζει με ένα ζευγάρι ηχείων, τι ακριβώς εννοείτε? Το ταίριασμα αυτό έγκυται στο γούστο του καθ' ενός ή στο τι είναι κοινά παραδεκτό ως καλό?

Υ.Γ. Μουσική ακούμε επιδή μας ευχαριστεί και επομένως, ακούμε αυτό που μας αρέσει και όπως μας αρέσει.
 
Last edited:

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Το ταίριασμα αυτό έγκυται στο γούστο του καθ' ενός ή στο τι είναι κοινά παραδεκτό ως καλό?

Το ίδιο ακριβώς λέω... Κατ' αρχάς, το "ταιριασμα" ως όρος δεν υπάρχει. Αν ως "ταίριασμα" εννοούμε σωστή οδήγηση των ηχείων, τοτε είναι αντικειμενικώς αποδεκτό οτι ο ενισχυτής θα παίξει καλα με τα εν λόγω ηχεία σε σχέση με κάποιον που δεν τα οδηγεί ή που τα οδηγεί λιγότερο. Αυτό δεν σημαίνει οτι θα παίξει καλύτερα με οποιοδήποτε ηχείο.

Μουσική ακους όπως σου αρέσει, κι εγώ το ιδιο, αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει τους υπόλοιπους εδω.
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Το ίδιο ακριβώς λέω... Κατ' αρχάς, το "ταιριασμα" ως όρος δεν υπάρχει. Αν ως "ταίριασμα" εννοούμε σωστή οδήγηση των ηχείων, τοτε είναι αντικειμενικώς αποδεκτό οτι ο ενισχυτής θα παίξει καλα με τα εν λόγω ηχεία σε σχέση με κάποιον που δεν τα οδηγεί ή που τα οδηγεί λιγότερο. Αυτό δεν σημαίνει οτι θα παίξει καλύτερα με οποιοδήποτε ηχείο.

Μουσική ακους όπως σου αρέσει, κι εγώ το ιδιο, αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει τους υπόλοιπους εδω.


Τελικά το ματσάρισμα (που μπορεί εσυ κι εγω να λέμε ότι δεν υπάρχει αλλά είναι ένας όρος που χρησιμοποιείτε εκτενώς από πάρα πολλούς και με λάθος τρόπο ίσως κάποιες φορές) έχει να κάνει μόνο με την οδήγηση ή και με άλλα πράγματα κατά την γνώμη "τους"? Και ποιά είναι αυτά αν υπάρχουν? Και πόσο σημαντικά είναι για το αποτέλεσμα? Τελικά ο ενισχυτής, πόσο ρόλο παίζει σε αυτό που περιγράφουμε ως "σκληρό", "μαλακό", "ψυχρό" ή "ζεστό"? Κατά πόσο δηλαδή ένας ενισχυτής είναι σε θέση να αλλάξει τον ηχιτικό χαρακτήρα ενος ηχείου?

Μουσική ακούει ο καθ' ένας όπως του αρέσει και με όποιον τρόπο του αρέσει και γι' αυτό, δεν μας ενδιαφέρει τι είναι σωστό (ή τι είναι κοινώς αποδεκτό ως καλό), αλλά τι αρέσει στον καθ' έναν από εμάς ξεχωριστά. Άρα, ακόμα και αν δεχθεί κάποιος ότι υπάρχει ο όρος ηχιτικό ματσάρισμα (έτσι όπως το περιέγραψα), δεν μπορούμε να πούμε σε καμία περίπτωση ότι ο Α ενισχυτής ματσάρει με τα Β ηχεία και όχι με τα Γ, γιατί αυτό που ενδιαφέρει είναι τι αρέσει στον καθ' ένα. Αυτό εννοούσα.

Έχω καταλάβει ότι ο όρος ματσάρισμα χρησιμποιείτε λάθος κατά την γνώμη μου από πολλούς. Μπορεί να έχω καταλάβει εγω λάθος, οπότε αυτά που γράφω είναι τετριμένα. Επιδή όμως μου άρεσε το άρθρο που διάβασα, το χρησιμοποίησα σαν εισαγωγή...
 
Last edited:

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Μουσική ακούει ο καθ' ένας όπως του αρέσει και με όποιον τρόπο του αρέσει και γι' αυτό, δεν μας ενδιαφέρει τι είναι σωστό (ή τι είναι κοινώς αποδεκτό ως καλό), αλλά τι αρέσει στον καθ' έναν από εμάς ξεχωριστά. Άρα, ακόμα και αν δεχθεί κάποιος ότι υπάρχει ο όρος ηχιτικό ματσάρισμα (έτσι όπως το περιέγραψα), δεν μπορούμε να πούμε σε καμία περίπτωση ότι ο Α ενισχυτής ματσάρει με τα Β ηχεία και όχι με τα Γ, γιατί αυτό που ενδιαφέρει είναι τι αρέσει στον καθ' ένα. Αυτό εννοούσα

:goodnight: ...-bye-
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Μα το θέμα του είναι το "σωστό" όχι το "αρεστό".

Έχεις δίκιο. Οι ερωτήσεις που έκανα όμως με βάση το κείμενο είναι πολύ συγκεκριμένες και δεν έχουν σχέση με το σωστό και το αρεστό. Μην μπλεξουμε με τα χωράφια της φιλοσοφίας και των νέων ελληνικών -bye-
 
Last edited:

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Οπα παιδια θα παρεξηγηθούμε
George....ασε τη λογοτεχνεία και την υποκειμενικότητα
Αν κατι παιζει καλά ολοι το καταλαβαινουν, ασχετα αν εχουν αλλη προτιμηση.

Το ματσάρισμα μπορεί να ακούγετε αφηρημένο και ο καθένας να το ερμηνευεί με το τρόπο του
αλλά αν το διαχωρίσεις σε ηλεκτρικό και ακουστικό ματσάρισμα μπαινεις πιο συγκεκριμένα.
κοίτα π.χ. τη φωτο, από πισω ειναι αλλά 4 ηχεία και μέχρι πρν λίγες ωρες ειχα αλλα 6
εχει τριοδο 80W
πεντοδο 90W
παθητικο προ
ενεργο προ
HTPC
DAC
CD
RADIO
AV
7.1
μονοδρομα
διδρομα
τριδρομα
και καλοανθρεμένους χαλκους με ελάχιστα ασημια

ελα να δεις να ακουσεις να βγαλεις συμπερασματα

και τελικά λες οτι ολα αυτά ειναι πολύ τη πλακας γιατί οταν κάποιο αλλάζεις αλλάζει και ο ηχος:ROFLMAO::ROFLMAO:
sorry στους κατασκευαστές...αλλά αλήθεια ειναι
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Αν κατι παιζει καλά ολοι το καταλαβαινουν, ασχετα αν εχουν αλλη προτιμηση.

Nα μια πολύ σωστή κουβέντα...
Κι όταν κάτι παίζει καλά, υπάρχει λογος που γίνεται αυτό κι εξηγείται αντικειμενικά. Δεν παίζει καλά απλά επειδή αρέσει σε κάποιον.
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
και ή φωτο???
α ξεχασα και εναν επαγγελματία που φαινεται μπροστα ο οποίος ειναι συλλεκτικό κομμάτι καθώς εχει παιξει σε 3 μαγαζιά μας από το 92 άπειρα πάρτι και ματσάρισε ηχητικά απίστευτα με τα πιτσιρικια.....
ακουσα χαμηλό με παθητικό που ουτε τα 90 της λαμπας με ενεργό δεν εβγαλαν
 

Attachments

  • DSC00290.jpg
    DSC00290.jpg
    65.2 KB · Views: 50

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Δε ξέρω που να το γράψω εδω ή στο τι λενε οι αλλοι

Εχει ερθει ενας φίλος που το μονο που εχει κάνει ηχητικά ειναι ενα Land Rover τουμπανο με 4Χ15'' Rockford και κτλ.

Επεμενε να συνδεσουμε τα Harberth με τον AV και το Sub:ROFLMAO:
και μου ελεγε ''Εισαι τρελός δε συδέεις τα 12'' με το sub..δε μπας καλα?
εγω εχω πέσει κάτω από τα γελια:ROFLMAO::ROFLMAO:
αλλά και στους υπόλοιπους φάνηκε λογικό, οπότε τι να εξηγώ γινεσαι και ψιλικομπλεξικός αν το σκεφτείτε, προτιμησα να το υποστώ
το καταλάβανε πάντως
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
@nbullamatsis

(Γύρνα πίσω να δεις ποιός ξεκίνησε την κουβέντα για τις φιλοσοφίες και τις αντικειμενικότητες...)

Δεν είπα ποτέ ότι όλοι οι ενισχυτές ακούγονται το ίδιο, ούτε όλα τα ηχεία.

Κάνε μια μικρή έρευνα μέσα στο forum για να δεις ποσοι ανθρώποι θεωρούν τον ισοροπημένο ήχο μουντό και πόσοι θεωρούν "καθαρό" και αναλυτικό τον ήχο που έχει τσιμπιμένα πρίμα και μπάσα. Θα βαρεθείς να μετράς.... -bye-