Micro Four Thirds system M43

isin

Senior Member
19 October 2011
458
Συμφωνώ, πολύ σημαντική η επόμενη κίνηση της panasonic για το m43 σύστημα ... Η GH6 θα δείξει πολλά για το μέλλον του σύστηματος. Το πιο σημαντικό πρόβλημα για εμένα είναι η ανάπτυξη αισθητήρων. ΟΙ νέοι sony αισθητήρες των 41mp και 47mp μου φαίνεται να προσανατολίζονται video Και τα 8k Και δεν βλέπω ένα 20mp με βελτιώσεις σε DR και θόρυβο.

Πέρα από το hype που γίνεται αυτή της στιγμή με τις FF, απορώ από πλευράς marketing πως γίνεται να κάνουν convert ας πούμε κόσμο που διαθέτει 500 ευρώ για ένα fully featured* σώμα mft να πάει σε FF sta 1500-2000 ευρώ? Οι φακοί σε FF θα παραμείνουν μεγαλύτεροι και ακριβότεροι.

Fully featured σώμα mft θεωρώ μηχανές όπως panasonic gx9 ή olympus em10.3-4 που είναι πιο μικρές και με περισσότερα features από canon 2000d, nikon 3xxx series.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,154
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Micro Four Thirds system M43

Tην άποψη μου για το ποσο επηρεάζει την ανάπτυξη του συστήματος m43 η εξέλιξη των αισθητηρων και το μονοπωλειο της Sony την έχω γράψει αναλυτικά σε συζήτηση που έγινε στο νήμα με τα νέα της Panasonic εδώ και εδώ . Συμφωνώ 100% με την άποψη σου για την εξέλιξη των αισθητηρων αλλά ειμαστε πολύ μακριά από αυτή την εποχή και μέχρι τότε απαιτούνται συμπληρωματικές κινήσεις από την Panasonic για να δικαιολογήσει και σε ένα κατασκευαστή αισθητηρων την παραγωγή 4/3 αισθητήρων νεωτερης σχεδίασης.

Το κοινό της είναι κυρίως οι βιντεογραφοι οπότε για την εγκατεστημένη βάση χρηστών της η GH6 θα βγει και θα τους καλύψει πιστευω επαρκώς, μιλώ για αυτούς που ήδη έχουν εξοπλισμό m43 όχι τόσο νέους χρήστες, κάποιοι με λιγότερο εξοπλισμό που θέλουν να παραμείνουν εντός ίσως μετακινηθούν και σε λύση S5 που συνδιάζει μικρό μέγεθος και εξαιρετικά βιντεοχαρακτηριστικά σε FF.

το μεγάλο ερώτημα για την Panasonic είναι αν θα δούμε σύντομα και πολύ πιο δυνατό επεξεργαστή στις μηχανές της ωστε να τελειοποίησει το συστήμα DFD (όπως το προσδοκά και το έγραψε πρόσφατα το dpreview) που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα της για κριτική των μηχανων της. Και καλά στο m43 δεν είχε ανταγωνισμό στο βίντεο από την Olympus , στο FF πέφτουν κορμιά όμως.
Δευτερευόντως ενδιαφέρον παρουσιάζει να δούμε αν θα στοχεύσει να τσακίσει τον ανταγωνισμό στα 4/3 με το να παρουσιάσει σύντομα αντικαταστάτη της εξαιρετικής φωτογραφικης G9 με νέο αισθητήρα ώστε να κλέψει κοινό από την Olympus λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης που τρέχει.

Οι κατασκευαστές FF προσπαθούν να καλύψουν με προϊόντα και τη μικρή ή μεγάλη ζήτηση σε σύστημα με μικρότερο όγκο μέγεθος (S5/a7c/Z5) αλλά και εκεί υπάρχουν περιορισμοί που οι ίδιοι βάζουν για να μην σκοτώσουν τα ακριβότερα σωματα, περιορισμοί που αφορούν την εργονομία, τα specs σε βίντεο, την ποιότητα των μικρών κιτ φακών που τους συνοδεύουν κλπ.

Οσο για την ερώτηση σου σχετικά με το αγοραστικό κοινό των 500 να πω οτι σύμφωνα με όλους τους κατασκευαστές που μελετούν την αγορά αυτό το κοινό βάση των εξελίξεων έχει πάψει να υπάρχει πια ή είναι πολύ περιορισμένο οπότε δεν αξιζει να ασχοληθούν σοβαρά με αξιόλογα προϊόντα, έχουν στραφεί όλοι τους (ή θα στραφουν ολοκληρωτικά) στο κοινό που διαθέτει από 1000-1500 και πάνω για σώμα. Απο εκει και κάτω θα κινείται το μεταχειρισμένο κυρίως.
 
Last edited:

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,323
Αθήνα
Είναι γενική αυτή η τάση Κώστα, η φωτογραφία δυστυχώς θα εξελιχθεί σε πολύ ακριβό σπορ, τουλάχιστον για όσους τραβάνε με μηχανές. Επίσης, ως γνωστόν "τα ακριβά αρώματα είναι σε μικρά μπουκάλια", δηλαδή η προσέγγιση ότι το m4/3 πρέπει να είναι φθηνότερο επειδή έχει (υποτίθεται) χαμηλότερη ποιότητα εικόνας, είναι λάθος.

Κατ' αρχήν στο πεδίο, και με πολλά σενάρια χρήσης ΔΕΝ έχει χαμηλότερο IQ, υπό ορισμένες συνθήκες - π.χ. όταν θέλουμε μεγάλο βάθος πεδίου - έχει ισάξιο (τουλάχιστον). Κατά δεύτερον, σε καταστάσεις που όντως είναι υποδεέστερο, μπαίνει ένα βασικό ερώτημα: πόσο υποδεέστερο? Εννοώ ότι αν δεν είσαι "ψυχάκιας" και σου αρκεί αυτό που παίρνεις για την χρήση που θες - ερασιτεχνική ή επαγγελματική - το σημαντικό πλεονέκτημα βάρους - όγκου μετράει πολύ για πολλούς.

Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να δω σε άμεση σύγκριση την GX9 με κάμποσους φακούς, πλάϊ σε 2 συστήματα, ένα FF κι ένα κροπ. Ο πρώτος χρήστης, ημιεπαγγελματίας με συγκεκριμένη στόχευση (μάκρο και φύση), "έπαθε πλάκα" με το m4/3 και διέθεσε κάποιες χιλιάδες , αγοράζοντας την E-M1 III και κάποιους pro φακούς, έμεινε δε εξαιρετικά ικανοποιημένος, αφού του λύθηκαν τα χέρια στην δουλειά του "εκεί έξω". Ο δεύτερος, ερασιτέχνης με πολύ ταλέντο, low budget προσέγγιση, κάτοχος μιας entry level DSLR + 2 κιτ ζουμ + 1 φτηνό φωτεινό prime, είδε την GX9 με το αντίστοιχο σετ φακών, ξερογλύφτηκε και... έκατσε στ' αυγά του, γιατί ο άνθρωπος ασκεί το χόμπυ του μια χαρά, και δεν του περισσεύουν. Η αγορά των φωτογραφικών πάσχει από την ίδια αρρώστια που έχουν όλα τα "ελαστικής ζήτησης" προϊόντα, δηλαδή όλα αυτά που ΔΕΝ είναι απαραίτητα για να ζήσεις: στέγαση, φαϊ και παροχές + υγεία και παιδεία. Η απάντηση των εταιρειών - κλασσικά και ανεξαρτήτως αντικειμένου - είναι ΜΟΝΟ μια: τα παίρνουμε (βασικά) από τους "έχοντες", οι υπόλοιποι ας τραβάνε με ότι έχουν - ΑΝ έχουν διάθεση και χρόνο βεβαίως - βεβαίως...

Οπότε πολύ σωστά το έχουν πιάσει το νόημα οι εταιρείες: από εδώ και πέρα, είτε FF - είτε οτιδήποτε άλλο θα βαράνε στον σταυρό κι όποιον πάρει ο χάρος! Δεν είναι τυχαίο ότι και οι compact 1", μια χαρά τα πάνε - τηρουμένων των αναλογιών. Η Sony έχει στην παραγωγή 6-7 μοντέλα, η Canon άλλα 5-6, η Panasonic 3-4, βαράνε στο ψαχνό - αφού η φτηνότερη κοστίζει όσο μια βασική "μεγάλη" με κιτ φακό, ενώ κάποιες "ακουμπάνε" σετ FF με φακό.

Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα, και θα πρέπει να προσαρμοστούμε...
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,514
Συμφωνώ με αυτά που λέτε, δυστυχώς το κοινό των 500-600 ευρώ μηχανών έχει μικρύνει πάρα πολύ και οι εταιρίες απλά βγάζουν προϊόντα εκει για να έχουν μια τυπική παρουσία και ότι κάτσει. Δεν είναι τυχαίο ότι και η νέα εταιρία που θα αναλάβει την Olympus θα ασχοληθεί μόνο με ακριβά μοντέλα, δεν είναι τυχαίο ότι έχουμε πλέον μπλέξει με μηχανές από όλους τους κατασκευαστές που ξεπερνάνε τα 1.000 ευρώ. Τα 800 και 1.000 ευρώ πλέον θεωρούνται entry level εδώ που έφτασαν τα πράγματα. Τα λόγια είναι φτώχεια, η αγορά μικραίνει και το σύστημα m4/3 πέφτει συνεχώς με τις πωλήσεις των 2 βασικών εταιριών να έχουν πιάσει Linit down, ίσως μόνο ένα μεγάλο άλμα τεχνολογικό στους αισθητήρες τις σώσει. Το παράδειγμα, ότι κάποιος άλλαξε το σύστημα του σε m4/3, σε fuji κλπ. από FF και είναι σουπερ ευχαριστημένος δεν ξέρω πόση βάση έχει, για κάθε έναν φωτογράφο που αλλάζει σε μικρότερο σύστημα υπάρχουν άλλοι 999 που είναι με τις FF τους και δεν τις αλλάζουν ούτε για πλάκα.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
90,929
Εκεί ψηλά.....
Εγω που πρεπει ναμαι μοναδικη περιπτωση με φακους Μ43 (7 primes οι 5 κοστους απο 500 εως 1000 και προσφατα ενα zoom) αλλα χωρις μηχανη δεν μπορω πλεον να βρω πολυ σοβαρους λογους να παρω σωμα αν και το κοιταζω εδω και καιρο.

Κυριως επειδη μικρυναν αρκετα οι FF με τις mirrorless .

Μακαρι να βγουν οντως νεοι αισθητηρες αν και υποψιαζομαι οτι ειμαστε κοντα σε αυτο.
 

isin

Senior Member
19 October 2011
458
Προσωπικά δεν μετάνιωσα ποτέ που έδωσα τις apsc και ff μου και πήγα σε m43 αλλά άλλη ιστορία αυτή. Πρόσφατα βρήκα στο Reddit κάποιο post με στατιστικά που έδειχναν ότι και οι κάμερες με 1" έχουν πέσει αρκετά και δεν πουλούνε πλέον τόσο καλά όσο ξεκίνησαν. Φυσικά σε κάθε blog/forum/χρήστης λένε τα δικά τους και δεν έχουμε πραγματικά στοιχεία για το τι ισχύει αλλά αυτό το ποστ φάνηκε κάπως πιο σοβαρό και το αναφέρω. Πάντως ο χρήστης που σχολιάζει αρνητικά τα m43 για θόρυβο προφανώς δεν θα παει να δώσει 600 ή 1000αρικο για 1".

Τέλος τα m43 τα έχουν σχεδόν όλα... πολλούς φακούς και επιλογές σε μεγέθη στα σώματα... το μόνο που λείπει είναι λίγο καλύτερος αισθητήρας σε noise / dr και απορώ που χάθηκε αυτός με το global shutter που είχε ανακοινώσει η Panasonic
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
90,929
Εκεί ψηλά.....
Δεν νομιζω οτι προοριζοταν ποτε για καμερα ειτε φωτογραφικη ειτε υβριδικη αλλα μονον για καμερα εικονοληψιας αποκλειστικα.

Εκει θα ειχε χρηση ενας τετοιος αισθητηρας περισσοτερο.
 

isin

Senior Member
19 October 2011
458
Είχαν βγει μερικά post που έλεγαν ότι θα είναι πιθανότατα για την GH6 και ότι θα βγει το 2020. Κάτι τέτοιο άφηνε να υπονοηθεί και το dpreview και αρκετά φωτογραφικά site. Πιθανώς να είναι άλλη μια μούφα στις τόσες που διαβάζουμε...
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,154
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Είναι γενική αυτή η τάση Κώστα, η φωτογραφία δυστυχώς θα εξελιχθεί σε πολύ ακριβό σπορ, τουλάχιστον για όσους τραβάνε με μηχανές. Επίσης, ως γνωστόν "τα ακριβά αρώματα είναι σε μικρά μπουκάλια", δηλαδή η προσέγγιση ότι το m4/3 πρέπει να είναι φθηνότερο επειδή έχει (υποτίθεται) χαμηλότερη ποιότητα εικόνας, είναι λάθος.

Κατ' αρχήν στο πεδίο, και με πολλά σενάρια χρήσης ΔΕΝ έχει χαμηλότερο IQ, υπό ορισμένες συνθήκες - π.χ. όταν θέλουμε μεγάλο βάθος πεδίου - έχει ισάξιο (τουλάχιστον). Κατά δεύτερον, σε καταστάσεις που όντως είναι υποδεέστερο, μπαίνει ένα βασικό ερώτημα: πόσο υποδεέστερο? Εννοώ ότι αν δεν είσαι "ψυχάκιας" και σου αρκεί αυτό που παίρνεις για την χρήση που θες - ερασιτεχνική ή επαγγελματική - το σημαντικό πλεονέκτημα βάρους - όγκου μετράει πολύ για πολλούς.

Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να δω σε άμεση σύγκριση την GX9 με κάμποσους φακούς, πλάϊ σε 2 συστήματα, ένα FF κι ένα κροπ. Ο πρώτος χρήστης, ημιεπαγγελματίας με συγκεκριμένη στόχευση (μάκρο και φύση), "έπαθε πλάκα" με το m4/3 και διέθεσε κάποιες χιλιάδες , αγοράζοντας την E-M1 III και κάποιους pro φακούς, έμεινε δε εξαιρετικά ικανοποιημένος, αφού του λύθηκαν τα χέρια στην δουλειά του "εκεί έξω". Ο δεύτερος, ερασιτέχνης με πολύ ταλέντο, low budget προσέγγιση, κάτοχος μιας entry level DSLR + 2 κιτ ζουμ + 1 φτηνό φωτεινό prime, είδε την GX9 με το αντίστοιχο σετ φακών, ξερογλύφτηκε και... έκατσε στ' αυγά του, γιατί ο άνθρωπος ασκεί το χόμπυ του μια χαρά, και δεν του περισσεύουν. Η αγορά των φωτογραφικών πάσχει από την ίδια αρρώστια που έχουν όλα τα "ελαστικής ζήτησης" προϊόντα, δηλαδή όλα αυτά που ΔΕΝ είναι απαραίτητα για να ζήσεις: στέγαση, φαϊ και παροχές + υγεία και παιδεία. Η απάντηση των εταιρειών - κλασσικά και ανεξαρτήτως αντικειμένου - είναι ΜΟΝΟ μια: τα παίρνουμε (βασικά) από τους "έχοντες", οι υπόλοιποι ας τραβάνε με ότι έχουν - ΑΝ έχουν διάθεση και χρόνο βεβαίως - βεβαίως...

Οπότε πολύ σωστά το έχουν πιάσει το νόημα οι εταιρείες: από εδώ και πέρα, είτε FF - είτε οτιδήποτε άλλο θα βαράνε στον σταυρό κι όποιον πάρει ο χάρος! Δεν είναι τυχαίο ότι και οι compact 1", μια χαρά τα πάνε - τηρουμένων των αναλογιών. Η Sony έχει στην παραγωγή 6-7 μοντέλα, η Canon άλλα 5-6, η Panasonic 3-4, βαράνε στο ψαχνό - αφού η φτηνότερη κοστίζει όσο μια βασική "μεγάλη" με κιτ φακό, ενώ κάποιες "ακουμπάνε" σετ FF με φακό.

Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα, και θα πρέπει να προσαρμοστούμε...

Δημήτρη όσο και αν σε εμάς είναι δυσνόητη μια τέτοια απόφαση όχι γιατί δεν βλέπουμε που παει η αγορά αλλά γιατί ξέρουμε πολύ καλά οτι κάποια χαρακτηριστικά που υπάρχουν στα low budjet σωματα της εταιρίας δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ να υπάρχουν αν αποσυρθεί η Olympus από αυτό το κομμάτι ίσως έχουν δίκιο οτι το RD πρέπει να πάει στοχευμένα σε εξειδικευμένα προϊόντα που απευθύνονται στον πελάτη που διαθέτει το κάτι τις, ώστε να υπάρχει ανταποδοτικότητα και να επιβιώσει μελλοντικά μια εταιρία με διαφορετικότητα στη σημερινή αγορά που σπρώχνει όλους θέλοντας και μη στο FF.

Bάζω ένα ενδιαφέρον άρθρο από το γνωστό (<αγγλικό ηλεκτρονικό πια έντυπο>) amateure photographer : https://www.amateurphotographer.co....ese-top-pros-are-sticking-with-olympus-140679, όπου μια σειρά από επαγγελματίες φωτογράφους γράφουν γιατί δεν έχουν επηρεαστεί από τις πρόσφατες ανακοινώσεις Olympus/JIP και θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό τους
 

isin

Senior Member
19 October 2011
458
Νομίζω ότι οδηγός για αυτές τις αποφάσεις είναι παραδείγματα όπως της Apple... η οποία παράγει αν θυμάμαι καλά προιόντα που απευθύνονται μόλις στο 2% του παγκόσμιου πληθυσμού και καταφέρνει να σπάει κάθε χρόνο ρεκόρ εσόδων. Ψάχνω το σχετικό άρθρο να το ποστάρω εδώ.
Πάντως οι τιμές ξεφεύγουν αρκετά σε ότι βγαίνει. Ο νέος Nikon S 70-200 f2.8 ήρθε στα 2800 στην Ελλάδα. Και ο νέος 14-24 της Nikon θα πάει στα ίδια και περισσότερα. Για holy trinity σε Nikon FF θες 8.000-9.000 ευρώ και με Olympus m43 είσαι περίπου στα 3.500.
Ο νέος Nikon 50 f1.2 στα 2100$ θα μεταφραστει σε πάνω από 2100 ευρώ και ο 25mm f1.2 στα 1299 Ελλάδα.
Ζητάω συγνώμη στην Olympus και Panasonic για την γκρίνια με τις τιμές... :worshippy:
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,154
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Micro Four Thirds system M43

Ίσως ο νέος αισθητήρας για το σύστημα να έχει ήδη υλοποιηθεί από την Sony και να τον δούμε σε νέα μηχανή : https://www.43rumors.com/ft5-sony-has-one-newly-developed-mft-sensor-ready-for-early-2021/

Το 43rumors τον τοποθετηθει χωρίς να έχει έγκυρη πληροφόρηση στην GH6 , εγώ αντίθετα τον σκέφτομαι σε μια μηχανή της Olympus με την νέα ιδιοκτησία της JIP για να δείξει οτι δεν έχει αφησει στην τύχη της τη νέοσυστατη εταιρία.

Την σκεψη την είχα πριν ένα μήνα χωρίς να έχω ιδέα για τον υποτιθέμενο νέο αισθητήρα της Sony , προχθές έμαθα για την παρουσίαση του νέου 150-400/4.5 και μαζί την πιθανότητα παρουσίασης νέας μηχανής που έχει ήδη έτοιμη η Olympus από την JIP αρχές του 2021, κανεις όμως δεν ξέρει τι μπορεί να είναι. Αμέσως σκέφτηκα οτι θα ήταν τελειως άστοχο και προδιαγεγραμμένο αποτυχημένο να βγει νέα μηχανή χωρίς να υπάρχει νέος αισθητήρας και σήμερα κούμπωσε το σενάριο με την φημη του 43rumors για φρέσκο m43 αισθητήρα
 

Tyler_Durden

Established Member
3 June 2011
130
Re: Απάντηση: Re: Micro Four Thirds system M43

Μακάρι, να είναι κάτι αξιόλογο και για το φωτογραφικό κομμάτι, και να μην είναι όλη του η "ιπποδύναμη" προσανατολισμένη στο βίντεο.

Προσωπικά με λίγα παραπάνω megapixel (ας πουμε 24) και βελτιωμένο dynamic range θα ημουν πολύ ευχαριστημένος.

Ελπίζω να είναι κίνηση που θα ξεβαλτώσει κάπως το m43 σύστημα
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,154
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Micro Four Thirds system M43

Όπως πιθανως θα ξέρεις οι περισσότεροι αισθητήρες μπορεί να βγαίνουν από την Sony αλλά ο περαιτέρω σχεδιασμός τους και το κούμπωμα με την μηχανή που προορίζονται γίνονται με τις προδιαγραφές της κάθε εταιρίας.

Διαφορετικό στήσιμο έχει ένας αισθητήρας που προορίζεται για την GH6 και διαφορετικός για π.χ. μια EMX2 , ο κύριος λόγος είναι η υλοποίηση του φιλμ με τα PDAF στοιχεία που η Panasonic δεν υιοθετεί με αποτέλεσμα να ρουφα το Max από την απόδοση του αισθητήρα αλλά ταυτόχρονα να χάνει αρκετά στην απόδοση του ΑF.

Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά όμως μιας μηχανής και αν αυτη απευθύνεται σε φωτογραφικό ή βίντεο γραφικό κοινό είναι καθαρά αποφάση της κάθε εταιρίας και στόχο έχει τη μεγάλη βάση που αριθμεί το κοινό της. Στο βίντεο λοιπόν δεν νομίζω πως παίζει τόσο ρόλο ο αισθητήρας (εκτός αν πρόκειται για κάτι πολύ εξειδικευμένο) αλλά ο επεξεργαστής και τα υπόλοιπα υποσυστήματα όπως και το software.

Θα ήταν σούπερ επικυνδυνο κατά τη γνώμη μου η JIP να παρουσίασει ως πρώτη μηχανή της καθαρά φωτογραφική έκδοση ενός νέου αισθητήρα (όσο και αν προσωπικά θα το ήθελα). Ο λόγος είναι προφανής. Η Panasonic ακροβατεί μεταξύ m43 και FF και είμαι σίγουρος οτι επειδή το FF σύστημα της (παρόλες τις εξαιρετικες προδιαγραφές του) δεν τσουλάει όσο ήθελαν θα ρίξουν εκεί το μεγάλο βάρος εξέλιξης .

Είναι μοναδική ευκαιρία της Olympus-JIP να πάρει όλο το κοινό της Panasonic μέσα στο 2021 προσφέροντας βιντεοκεντρικα χαρακτηριστικά τόσο στην υπάρχουσα EM1X με το επερχόμενο firmware του Δεκέμβρη όσο και με το υποτιθέμενο νέο σώμα του 2021. Έτσι θα μπορεί να ισοσκελίσει τυχόν απώλειες (που θα συμβούν οπωσδήποτε) από την μεταβίβαση και θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια της.
 

isin

Senior Member
19 October 2011
458
Αυτός ο 47αρης αισθητήρας που φαίνεται ότι έρχεται, νομίζω ότι επιβεβαιώνει το βιντεο-κεντρικό μέλλον των m43 με το 8k. Αν ήθελαν βελτίωση ποιότητας εικόνας θα έμεναν σε λιγότερα mp και θα είχαν βελτίωση σε low light και dr.
Αυτό με χαλάει προσωπικά γιατί νομίζω ότι οι περισσότεροι στα m43 δεν έχουν θέμα με τα Mp όσο με το θόρυβο και το dr. Όσο για το 8κ δεν νομίζω ότι ειναι και το selling point αυτή τη στιγμή. Το 4κ πήρε πόσα χρόνια να καθιερωθεί και ακόμα και τώρα πέρα εμάς τους απαιτητικούς οι περισσότεροι καλύπτονται με full hd. Δεν νομίζω δηλαδη ότι θα τρέξουν πολλοί να αγοράσουν για να έχουν 8k.

Τα μ43 έχουν κάνει άλματα περίπου ανά 4ετία από 12mp στα 16mp και μετά στα 20mp και τώρα στα 47?! Έχω μεγάλη απορία τι ποιότητα εικόνας θα έχει αυτός ο αισθητήρας με αύξηση 200% + σε ανάλυση...
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,323
Αθήνα
Πιθανότατα να δουλεύουν με διάφορους τρόπους, π.χ. την ημέρα σε πλήρη ανάλυση, ενώ σε χαμηλό φωτισμό με pixel binning - ο 47άρης ας πούμε θα μπορούσε να "παίζει" με 4 σε 1 -> 12mp. Το έχουμε δει στα κινητά με πολύ καλά αποτελέσματα, ίσως ήρθε η ώρα να το δούμε και στις φωτογραφικές.
 

isin

Senior Member
19 October 2011
458
Re: Απάντηση: Micro Four Thirds system M43

Πολύ καλή ιδέα Δημήτρη. Δεν νομίζω να χαλάει τους περισσότερους 12mp με καλή διαχείριση θορύβου και καλή ποιότητα εικόνας.
Η flagship sony a7s III είναι 12mp και είναι πολύ δυνατή σε low light.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,154
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Οσο αυξανεται η ανάλυση του αισθητήρα πέφτει η απόδοση στο βίντεο σε θορυβο και δυναμικό εύρος αν ο αισθητηρας ειναι μικρός. Στην φωτογραφια μπορει να το μανιπουλάρεις εως ενα βαθμό (θα είναι ψιλοαχρηστο να τραβας βραδυνά με 12Mpx) , στο βιντεο οχι. Γιαυτο και η Panasonic , Sony έβγαλαν μηχανές αποκλειστικα για βίντεο με αιαθητηρες πραγματικά χαμηλής ανάλυσης (η Sony και σε FF).

To αρθρο του 43rumors που εβαλα και ειναι FT5 είδηση δεν αναφέρει ανάλυση αισθητηρα ουτε κάτι αλλο. Ο αισθητηρας των 47mpx που έχει γραφτει ηδη σε παλιοτερα αρθρα απευθυνεται σε εξειδικευμενες βιομηχανικες εφαρμογές, δεν νομιζω οτι θα μπει σε consumer συσκευή. Και σιγουρα δεν υπάρχει πρεμουρα για βιντεο 8Κ στην αγορά ακόμη. Αν υπάρξει σιγουρα ο μικρος αισθητηρας μπορει να καταφερει την ψυξη πιο ευκολα και θα χει ενα μικρο προβαδισμα αλλα αυτο εξαρταται και απο το κοινο που θα απευθυνθει ωστε να αποσβεστει η επένδυαη.
 

isin

Senior Member
19 October 2011
458
Έχουν παίξει πολλές φήμες αλλά και ανακοίνωση της Panasonic για δικό της αισθητήρα για organic sensor με 8κ. Προσωπικά ελπίζω να μείνουμε στα 20mp με τις βελτιώσεις που ανέφερα πριν.

Πάντως και ο 11mp αισθητήρας που φοράει η GH5s αρχικά ήταν και αυτός χαρακτηρισμένος για "industrial" χρήσεις.
 

CorfuS

Established Member
17 November 2017
241
Καλημέρα σε όλους !
Mέχρι τώρα στο σύστημα χρησιμοποιούσα αποκλειστικά κάμερες Lumix και οι φακοί Olympus που κατα καιρούς έχω αποκτήσει δεν είχαν OIS. Επομένως η σταθεροποίηση ήταν αποκλειστικά θέμα σώματος.
Τώρα περιμένω για πρώτη φορά κι ένα σώμα Olympus. Έχω όμως φακούς Panasonic με σταθεροποίηση που θα τους χρησιμοποιήσω και στην Olympus.
Θα ήθελα να ρωτήσω όποιον έχει ανάλογη εμπειρία, για να λειτουργήσει η σταθεροποίηση στο σώμα πρέπει να απενεργοποιήσουμε το OIS του φακού;
Αν αφήσουμε ενεργοποιημένο το OIS στο φακό, λειτουργεί αποκλειστικά η σταθεροποίηση του φακού;
Ευχαριστώ
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,154
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Micro Four Thirds system M43

καταρχην όλα εξαρτώνται απο την γενιά του σώματος Olympus που αγόρασες, αν ειναι τελευταιας γενιας ειναι λίγο πολύ αυτόματα όλα αφου αντιλαμβάνεται μονο του αν εχει ή οχι ο φακός σταθεροποιηση και χρησιμοποιεί ειτε το IBIS του σώματος είτε το ΟΙS του φακου αν στο μενου έχεις ρυθμίσει να δίνει προταιρεότητα στον φακό (υπάρχει ανάλογη ρυθμιση).

Καλό ειναι να έχεις ως προτεραιότητα αυτή του σώματος , είναι καλυτερη εκτός και αν έχεις φακους Lumix με το PowerOis νέας γενιας και είναι τηλεφακοί. Εκει μπορει να εχεις καλύτερα αποτελεσματα με τη σταθεροποιηση του φακού. Το καλό είναι ότι οι ακριβοί φακοί της Lumix / Leica εχουν εξτρα κουμπί ενεργοποίησης της σταθεροποιησης , αυτό θα το εχεις πάντα στο OFF αν θες να εχεις ενεργή του σωματος την σταθεροποιηση (σε ολους τους υπολοιπους η επιλογη γινεται με τα παραπάνω).

Με παραδειγμα τώρα : με τον τηλεφακο μου Leica 200μμ/2.8 εχω μεσα απο το μενου ρυθμισμένο να δινει προτεραιοτητα στο σωμα και το κουμπακι του OIS του φακου ειναι στο OFF. Για να πάρει μπρος η σταθεροποιηση (αρχικά στο EVF) πρεπει να πατήσω μεχρι την μεση το κλείστρο και να δω αμεσα την εικονα να γινεται γαλα στο EVF. Αν καποια στιγμη θελησω να δοκιμασω την σταθεροποιηση του φακου σηκώνω στο ΟΝ το κουμπι OIS του φακου και απενεργοποειται αυτοματα το IBIS της μηχανης. Αυτο ειναι χρήσιμο αν θελω να εχω συνεχως σταθεροποιημένη την εικονα στο EVF χωρις το πατημα μεχρι τη μεση του κλείστρου και επειδη μερικες φορές δινει καλυτερα αποτελεσματα αφου δεν απασχολείται ο επεξεργαστης της μηχανης σε ριπες κλπ. Δεν θα σκεφτόμουν να κάνω χρηση του OIS του φακού αν δεν είχε σταθεροποιηση τελευταιας γενιας τηλεφακου όπου εχω δει πως καποιες φορες δινει καλυτερα αποτελεσματα απο το IBIS του σωματος (τουλάχιστον με βαση την παλια μου ΕΜ1.2 , δεν ξερω με την ΕΜ1.3). Φυσικά αν το σώμα Ολυμπους ειναι παλιό μπορει η σταθεροποίηση του να μην είναι τόσο καλή, θελει δοκιμές εκει για να αποφασιστει που θα δώσεις προτεραότητα στο μενου.

Τωρα αν βαλω στο ιδιο σωμα , με τις ιδιες ρυθμισεις τον Lumix 100-300II που δεν εχει κουμπί OIS θα δουλεψει το IBIS του σωματος, αν θελω το αναποδο παω στο μενου της μηχανης και το αλλάζω οπως ειπα πιο πάνω.