Midrange ανοικτής μπάφλας.

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
καλα χτυπησα κατι infinity emim στο ebay και αναρωτιομουν αν θα τα κανω διπολα η οχι.

μαλλον θα εχω την απαντηση συντομα.

καλη επιτυχια γιαννη.
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Αχά!
Αναγνώρισα την περίφημη διάταξη d'Akrivopoulo στις μπάφλες...:flipout:

Να πω την αλήθεια όμως δεν μου αρέσει κάτι. Εγώ θα τα έβαζα κατακόρυφα ή
θα έβαζα 4 μίντ ανά 2 δίπλα-δίπλα.
Τα οποία δε θέλουν και κανα ιδιαίτερο σφίξιμο ελλείψει κουτιού και πιέσεων.

Όσο για την γραμμικότητά τους, πού και πώς; Με κουτί ή χωρίς το ίδιο παίζουν;

Για να δούμε πως θα παίξει τελικά.....:drummer:

Πάντως φίλε είσαι τυχερός όπως και να παίξουν. Ο χώρος σου εκτός από ακουστική έχει και τζάκι!:flipout:

:ADFADF1:

Βαγγέλα είπαμε μάνα μου πως μεγάφωνα δεν περίσσευαν και ήταν αδικία κοτζάμ κτήνη να τα έχω για μιντ (υπερβολή...)
Επειδή για τέσσερα μιντ όλοι οι προφέσιοναλιστ βάζουν τουήτερ καταμεσίς, έτσι και γω έκαμα τρίγωνο (το λέει κάπου και η Eminence...)

H γραμμικότητα προκύπτει από τα specs των Γάλλων.
Δηλαδή διάγραμμα απόκρισης σκέτου ελεύθερου μεγαφώνου.

Το τζάκι το έχω σε ετοιμότητα...:flipout:
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Απάντηση: Re: Midrange ανοικτής μπάφλας.

Mηπως τωρα χρειαζεται ενα RLC, για τα μιντ, εκτος και αν ειναι φλατ, οποτε καλυτερα χωρις.
Μια απορια ομως, γιατι πηρες τα μπουγκερα αντι των αλλων PA σαμπ της Μπερι???

Εγω θελω να δοκιμασω, ενα 15αρι apo κατω, και απο πανω ενα full range 8".

Πλάτων τα PA subs τα φοβόμουν μήπως βγάζουν βρώμα.
Τα άλλα μπασοκούτια με κώνους αλουμινίου δεν τα εμπιστευόμουν για χαμηλομεσαίες καθώς κόβω στους 200 κύκλους.
Λένε πως τα αλουμίνια είναι πολύ ατακερά αλλά... παραπάνω δεν γνωρίζω...

Θα τα συνδέσω και θα δω.
Έχω και τσεκούρι σε ετοιμότητα!:AFADF0:
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Απάντηση: Re: Απάντηση: Midrange ανοικτής μπάφλας.

Τι έκανες πάλι ρε πειραγμένε!!!!!!??????:violent-smiley-030:

Αλήθεια, πως σύνδεσες ηλεκτρικά τα 3 mid?
Η γνώμη μου είναι να βάλεις και κανα δικτύωμα RC παράλληλα, για να ισιώσεις την αντίσταση.
Επίσης, κάτι μου λέει πως σε κατακόρυφη τοποθέτηση θα είναι καλύτερα.

Αλήθεια τι tweeter θα έχει το σύστημα?

P.S. : Ψήνομαι για ταξιδάκι - ακρόαση στη Βέροια. :grinning-smiley-043
Θα φέρω σέρνοντας και....... ξέρεις ποιον......:grandpa:

Αραποτζώνε έλα μπας και επανέλθω στον ίσιο δρόμο!
Το τουήτερ είναι για πειράματα.
Ένα παλιό της Jamo.
Έχει καλά στοιχεία. θα δώ.

Το άλλον... πάρε κανά καλό δυναμόκλειδο μπας και τον ξεβιδώσεις...:argue:
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Απάντηση: Re: Midrange ανοικτής μπάφλας.

Ωραιο βαψιμο!
Που τα εκανες;


Πάιδες πιστέυω να αναγνωρίσατε τον βαφέα...
Ξέρω γω μου λέει, άσε εμένα...
Έ, ήταν και νύχτα, καλά τα έβλεπα... όξω στην αυλή...

Για βαφές ένα είναι το όνομα:
Papas και... την βάψατε!:flipout:
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Δεν άκουσα γιατί δεν τα σύνδεσα...
Είχα άλλες μπίζνες.
Αύριο πιστεύω...

Η σύνδεση των μιντ:
 

Attachments

  • O.doc
    19.5 KB · Views: 30

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Λοιπόν τα αποτελέσματα:

Κατ' αρχήν τα τουήτερ που χρησιμοποίησα δεν έχουν και πολύ σχέση με τα Focal, δυστυχώς...
Mόνο αυτό φτάνει για να μην είναι ασφαλή τα συμπεράσματα.

Ο ήχος δεν είναι άσχημος αλλά δεν έχει σπίθα, ζωντάνια και σκάσιμο στα υψηλά...
Ο ήχος μ' αρέσει σε γενικές γραμμές στις μεσαίες όπως και η εικόνα.
Πιθανολογώ όμως πως η ηλεκτρική σύνδεση των μιντ δεν είναι ότι καλύτερο... γιατί παρατήρησα μετά από προσεκτικές ακροάσεις κάποιες τρύπες στα μεσαία... και μια έλλειψη νεύρου...
Σα να υπάρχει κάποια ακύρωση μεταξύ των τριών μιντς σε κάποιες συχνότητες...
Έτσι θα πειραματιστώ με την κλασσική παράλληλη σύνδεση δύο μιντς ή ακόμα και ένα μόνο του.
Βέβαια έμπλεξα όπως καταλάβατε για τα καλά αλλά έχω όρεξη για πειραματισμούς οπότε επειδή υπάρχουν πολύ καλά στοιχεία, θα συνεχίσω την αναζήτηση.
 

GEORGE PAPAS

Senior Member
18 June 2006
530
Παιζει ρολο η σχεδιαση.Bass-reflex το ενα,διπολο το αλλο.
Τελειως διαφορετικος ηχος.
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Εγώ επιμένω:

1.Βάλε τα μεγάφωνα κατακόρυφα

2.Βάλε καλό τουίτερ

3.Βάλε Πασχάλη για πιστοποίηση

-bye-
 
26 June 2006
65
Γιάννη, μην ανησυχείς αγόρι μου δεν είναι κάτι σοβαρό. Θα σου περάσει.

Ηθελα να σου δώσω φαρμακευτική αγωγή,
αλλά πιστεύω ότι μετά τις πρώτες απογοητεύσεις θα αρχίσουν να υποχωρούν τα συμπτώματα.

Η νόσος θέλω να πιστεύω είναι αυτοιάσιμος και δημιουργεί ανοσία.
Φαινόμενα υποτροπής είναι πιθανά.:flipout:


Γιάννη είναι πολλές οι μεταβλητές που έχεις ανοίξει και δεν νομίζω να καταφέρεις ποτέ να κουρδίσεις αυτό το τερατούργημα που δημιουργησες.
Είναι σαν να ανακατεύεις βίδες και γρανάζια και περιμένεις να βγει αεροπλάνο να πετάει.
Πάντα κάτι θα σου αρέσει και κάτι θα σε χαλάει.
Και δυστυχώς δεν θα μπορείς να ελέγξεις όλες τις παραμέτρους.
Είναι σαν το χρηματοκιβώτιο. Πρέπει να ξέρεις όλους τους αριθμούς και να τους βάλεις στην σωστή σειρά.
Μακάρι τα πράγματα στο ήχο να ήταν τόσο απλά, θα τα είχα καταφέρει και εγώ.
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Τα πράματα όπως λέει ο Μεσιέ Μαρούγκας δεν είν' απλά...:grinning-smiley-043

Με τις μπάφλες προσωπικά είδα ενισχυτές των 280 βατ να τελειώνουν γρήγορα... στα μεσαία πάντα...
Τα πρίμα δεν μου φτάναν...
Έδωσα 300 βατ σε ηχεία 96ντιμπί ευαισθησία και τελειώσαν...(χαμηλό)
Αναρωτιέμαι τι ακούνε αυτοί με τα 2 και 8 βαττ και άλλα κατά την γνώμη μου φαιδρά...:BDGBGDB55:
Mάλλον για ακουστικά πρόκειται ή λόγω περιορισμένου χώρου και γειτόνων... όσο νάναι... μπερδεύονται...

Το να ισοσκελίσεις τρείς δρόμους σε 120 τ.μ δεν είναι παίξε γέλασε...
Το 2,1 ήταν πολύ καλύτερο...
Και είναι απ' ότι βλέπω γενικώς το επικρατέστερο σε πολλές εφαρμογές...
Ακόμα στα και PA έτσι δουλεύουνε...
Δηλαδή είναι mainstream... άρα μπορεί και μάλλον... σωστότερο...

Υπάρχει και το παράδειγμα για τα δύο χαμηλά:
Ρίχτε λέει ο ποιητής μια πέτρα στα ήρεμα νερά μιας λίμνης...
Μετά ρίχτε δύο μαζί και δείτε τις αλληλεπιδράσεις και τις ακυρώσεις... των κυμμάτων...

Πάντως καλό είναι όσοι φτιάχνουν κάτι να ρωτάνε και την γνώμη άλλων...
Εμένα αυτό συνεχώς με βοηθά.:grinning-smiley-043
Βέβαια αυτοί που ρωτούνται καλό είναι να μην ανήκουν στο ίδιο "στρατόπεδο"...:flipout:...
 

Gregm

Established Member
2 February 2007
120
Έτσι και επειδή από καιρό με τριβελλίζει η ανοικτή μπάφλα σκέφτομαι διάφορα.
Ένα σενάριο είναι το εξής:

Να κάνω μία ίδια ή λίγο ψηλότερη μπάφλα και να της κοτσάρω από 4 των 8" AUDAX HP210ZO. (ανά δύο παράλληλα και τελική σύνδεση σειριακή)
Με 4 των 8" ανά ηχείο για τα μεσαία, σκέφτομαι ότι θα υποσκελίσω την έλλειψη κουτιού φόρτωσης των μεγαφώνων, ενώ παράλληλα θα έχω καλύτερη πρόσληψη ισχύος με μικρότερα φαινόμενα power compression.
Ναι, αλλά κινδυνέυεις να πέσεις σε πρόβλημα comb filtering με τόσα μεγάφωνα που παίζουν το ίδιο (ή παρόμοιο) φάσμα. Οδηγείσαι σε σχεδιασμό πολύπλοκου φίλτρου για να φέρεις τις απαιτούμενες υστερήσεις μεταξύ τόσων μεγαφώνων. Επίσης δε ξέρω αν είναι εύκολο να δέσεις τα 210 αρκετά με το τουίτ: ή θα τα κόψεις ψηλά οπότε θα αντιμετωπίσεις θέμα διασποράς και ΙΜ, ή θα κόψεις το τουίτ χαμηλά, οπότε κινδυνεύεις να παίζει χάλια οι συχνότητες ~1,5χκ + άνω.

Θα πρότεινα να ρίξεις μιά ματιά και σε μεγάφωνα ευρείας απόκρισης π.χ. Supravox 215(supravox.fr), ψηλής ευαισθησίας.
Ανάμεσα στα mid και στο κέντρο της μπάφλας θα μπεί ένα νέο τουήτερ.
Η μπάφλα αυτή θα τοποθετηθεί πάνω στα ηχεία των μπάσων οπότε θα αποφύγω την "εκκεντρότητα" που έχω τώρα (λιγότερα προβλήματα φάσης και χρονισμού)
Επίσης θα αποκτήσω κατά κάποιο τρόπο ένα δίπολο ηχείο (δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό...)
Μου αρέσει ο ήχος δίπολου άρα, επί του τελευταίου τι άλλο να πω.

Επί του προηγουμένου (μπάφλα) μήπως θα σου πέσει ψηλά το τουίτ -- δηλ το στήσιμο των μεγαφώνων έχει να κάνει ΚΑΙ με το ΤΙ "βλέπουν" τα αυτιά σου όταν είσαι καθισμένος... Θέλεις να ευθυγραμμιστεις με το μεσαίο ή με το τουίτ ή ανάμεσα; Μήπως ξεχωριστή μπάφλα θαταν καλύτερα;

Καλό κουράγιο
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Re: Απάντηση: Midrange ανοικτής μπάφλας.

Αναρωτιέμαι τι ακούνε αυτοί με τα 2 και 8 βαττ και άλλα κατά την γνώμη μου φαιδρά...:BDGBGDB55:
Mάλλον για ακουστικά πρόκειται ή λόγω περιορισμένου χώρου και γειτόνων... όσο νάναι... μπερδεύονται...

Γιάννη, αυτοί παίζουν μεγάφωνα που είναι κατάλληλα γι αυτή την δουλειά. Εχεις δει πουθενά μπασοκούτια PAτζίδικα με 2watt; Ενω θα δεις πολλά παλιά Altec, Lancing, JBL, EV που ήταν σχεδιασμένα γι αυτά τα watt. Και για να πετύχουν ευαισθησία έστιβαν ο κεφάλι τους για πανίσχυρους μανήτες, ελαφρούς κώνους-πηνία. Σήμερα απο ισχύ δεν έχουμε (έτσι νομίζουν) πρόβλημα οπότε όλα φτιάχνονται με άλλες προυποθέσεις. Για παράδειγμα η JBL που δίνει χαρακτηριστικά -τουλάχιστον- στο 10% της ισχύος.

Οπως έγραψαν και άλλοι συνάδελφοι έχεις ανοίξει πολλά μέτωπα και δεν είναι η κατάλληλη ώρα για αξιώματα και συμπεράσματα κοσμογέννεσης. -bye-
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Όντως άνοιξα μέτωπα πολλά.
Μάλιστα εκνευρίστηκα λίγο (και από άλλα θέματα...) και μάλλον φάνηκε...:BXVZCBXZ6:

Μανώλη αυτά τα έρμα που γράφεις PΑτζήδικα δεν είναι???
Τι στο καλό φτιάχναν τότε???
Και καλύπταν μεγάλους χώρους με 2/8/10 βαττ (αν τα γράφω σωστά και είναι όντως έτσι)?
Και γιατί όλοι τα παρατήσανε???

Τέσπα είδα τα μπασσοκούτια να παίζουν ωραία και καθαρά αλλά να μην έχουν και πολύ ατάκα.
Τα έριξα έναν ολόκληρο τελικό 2χ250 και οι κώνοι δύσκολα διέκρινες να κινούνται!!!
Και έχουν και 96 ντιμπιά ευαισθησία!
Τι να πω δεν ξέρω!
Βασικά το όλο λάθος είναι πως θέλω να προσσεγγίσω περισσότερο το Live... τουλάχιστον ώς αίσθηση και αυτό μάλλον άρχισε να μου γίνεται έμμονη ιδέα...
Αλλά μάλλον δεν έχω ούτε τις γνώσεις (αυτό είναι σίγουρο...) ούτε τα μέσα.

Κατά τα άλλα οι μπάφλες μάλλον ήταν απ' την αρχή λάθος λόγω των λαθεμένων σε ποσότητα μεγαφώνων και της σύνδεσής τους.
Λάθος και το τουήτερ (δεν είχε την απαιτούμενη ευαισθησία οπότε καταπιε τον hafler!)
Πάντως νομίζω πως με κατάλληλο εξοπλισμό έχει ψωμί η ανοικτή μπάφλα αλλά θέλει πολλές γνώσεις, μελέτη, κατάλληλη επιλογή mids και τweeters, μετρητικό...
Kαι άμα αρχίσεις να μπλέκεις και να ρισκάρεις με αβέβαια αποτελέσματα... παίρνεις στο τέλος μάγκια που λέει και ο Στέργιος.
Βάζεις και κάτι καλό στο πολύ χαμηλό και άντε μετά ξανά μανά προσπαθείς να τα φέρεις να τα ρυθμίσεις να τα στήσεις...
Και στο τέλος σου την δίνει και τα αλλάζεις γιατί θες κάτι άλλο!
Είναι να μην εκνευρίζεσαι???!!

Βαγγέλη για τα σαμπς διάβασα το προηγούμενο παράδειγμα (νερά της λίμνης...) σε PAτζήδικο manual που το ανέφερε ως παράδειγμα για το στήσιμό τους.
Μου φάνηκε ότι πιο εύστοχο και λογικό έχω διαβάσει τα τελευταία χρόνια!:grinning-smiley-043
Μάλιστα λέγεται πως είναι καλύτερα ακόμα και αν είναι περισσότερα, να είναι το ένα πίσω από το άλλο ή δίπλα κολλητά...
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Re: Απάντηση: Midrange ανοικτής μπάφλας.

Μανώλη αυτά τα έρμα που γράφεις PΑτζήδικα δεν είναι???
Τι στο καλό φτιάχναν τότε???
Και καλύπταν μεγάλους χώρους με 2/8/10 βαττ (αν τα γράφω σωστά και είναι όντως έτσι)?
Και γιατί όλοι τα παρατήσανε???

Ναι, είναι pro audio σειρές. Τα αρχαία χρυσά εκείνα χρόνια γέμιζαν μια αίθουσα σινεμά με δύο PP 300B ενισχυτάκια με 20watt στην πλευρά. Θα μου πεις τότε δεν υπήρχε ο γκοτζίλα αλλά κάτι έκαναν κι αυτά. Και αφού αυτοί γέμιζαν ολάκερο σινεμά στο σαλόνι μας θα κολλήσουν;

Τότε έπρεπε τα μεγάφωνα να παίξουν με την ισχύ που είχαν διαθέσιμη. Μ αυτό τον περιορισμό έκοβαν τον λαιμό τους οι μηχανικοί να σχεδιάσουν τα μεγάφωνα*.
Οταν η ισχύς έγινε διαθέσιμη με το τσουβάλι άρχισαν οι χοροί. Και το νερό στο κρασί, στα μαγνητικά συστήματα, στα πηνία, στους κώνους, στην διάμετρο. Και όπως είπαμε η ισχύς άπειρη και πολύ φτηνή. Κι άρχισε η εποχή του σιδερώματος. Και κάναμε τα 5αράκια να κατεβαίνουν στα 20Hz κι άλλα κουλά.
Τα σημερινά PAτζίδικα με την ισχύ που αντέχουν δεν λειτουργούν γραμμικά ούτε έχουν σωστά χαρακτηριστικά σε χαμηλή ισχύ. Θέλουν πολλά για να πάρουν μπροστά. Γι αυτό και οι εταιρείες δημοσιεύουν παραμέτρους σε min ισχύ.

Τέλος, γι αυτά και γι αυτά και όχι για νοσταλγικούς λόγους πωλούνται ακόμα μεγάφωνα 30 χρονών μεταχειρισμένα και κάποιοι τ αγοράζουν. Υπάρχουν και σήμερα μεγάφωνα με τις προδιαγραφές των αρχαίων και ίσως πολύ καλύτερα μόνο που η αγορά τους είναι πολύ μικρή και είναι ιδιαίτερα ακριβά.

Γιάννη, το έχω ξαναγράψει νομίζω. Οι φερητομαγνήτες που φορούν το 99.99% των μεγαφώνων έχει διαφοροποίηση στο μαγνητικό τους πεδίο που ταξιδεύει το πηνίο 25%, ο AlNiCo 8% και το νεοδύμιο 2% (αν τα θυμάμαι καλά). Γιατί σήμερα σχεδόν κανένας κατασκευαστής δεν χρησιμοποιεί τους δύο τελευταίους; Μ αυτό το απλό παράδειγμα μπορείς μόνος σου νομίζω ν απαντήσεις νομίζω στο ερώτημα γιατί τα παράτησαν.

Καληνύχτα και όνειρα σε πολλές ίντσες.

*Κάτι αντίστοιχο με την πληροφορική όταν ξεκίνησα που γράφαμε κώδικα σε μηχανές με 64KByte μνήμη. Κόβαμε τον λαιμό μας. Για να μην μιλήσουμε για υπολογιστική ισχύ. Σήμερα ανοίγεις το notepad και καθίζει ένα μηχανάκι P4 1757GHz με 500MByte που λέει ο λόγος.
 
Last edited:

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Εγώ πάντως με τα δύο εκατέρωθεν σαμπ έχω το καλύτερο μπάσο έβερ.
Δύναμη και αίσθηση live.

με τα μπασοκούτια δεν ξέρω τι παίζει. Ίσως χρειάζονται ισοσταθμισούλα χαμηλά.

Αλλά είναι εύκολο να ανέβουν μέχρι 150-200 κύκλους. Ούτε ταχύτητα θέλει μέχρι εκεί ούτε τίποτα. Από κει και πάνω τα "κτήνη" νομίζω είναι μια χαρά. Και η γνώμη μου είναι να μην τα πουλήσεις. Απλά ξαλάφρωσε τα από τις χαμηλές με καλά ηλεκτρονικά κρος και ρίξε τους ισχύ. Θα βγάλουν στάθμες χωρίς πρόβλημα.

Και άσε το live με τα 50000watt. Αυτά είναι εξωπραγματικά. Δεν είναι πάντα έτσι και κυρίως ο ανπλαγκτ ήχος.