Nelson Pass:"Leaving Class A".

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,779
Π. Φάληρο, Αθήνα
Πραγματικά ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο.
Μόνο που ο τίτλος του θέματος: "Nelson Pass: Leaving Class A", δεν έχει κάποια σχέση με αυτά που αναφέρει ο κ. Nelson Pass.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,779
Π. Φάληρο, Αθήνα
Το άρθρο αυτό αξίζει να το διαβάσουν και κάποιοι επαγγελματίες σχεδιαστές/κατασκευαστές ενισχυτών, ειδικότερα τα σημεία εκείνα που αφορούν την παραμόρφωση 2ης και 3ης αρμονικής (σε εμάς γνωστές ως άρτιες και περιττές αρμονικές). Πολύ σωστά, ο Ν.Pass δεν αναφέρει την παραμόρφωση 1ης αρμονικής γιατί όντως δεν υφίσταται τέτοιου είδους παραμόρφωση.
 

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: Απάντηση: Nelson Pass:"Leaving Class A".

με πεντε λογακια,καποιο καλο παιδι μπορει να μας γραψει τι λεει ο εν λογω κυριος?

Ααααχ, τι είπες τώρα... Άμα το βρούμε αυτό το καλό παιδί, που θα τα πει και σωστά γιατί γενικώς (δεν μιλάω συγκεκριμένα) από παπαριές έχουμε πήξει, να του κάνουμε ένα άγαλμα. Το σημείο που θα είναι το άγαλμα το συζητάμε...:SFGSFGS5:
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,256
Αναφέρεται στις τάξεις Α,Β & ΑΒ στους ενισχυτές,με βάση την κατασκευαστική του εμπειρία.Ενα κομμάτι αφορά την μετάβαση απο Α σε ΑΒ-απο εκεί φαντάζομαι κι ο τίτλος του άρθρου "αφήνοντας την τάξη Α".
 
Last edited:

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Καλές παρατηρήσεις. Να τολμήσω να προτείνω την συνεργασία κάποιων μελών για την παρουσίαση κάποιων τέτοιων θεμάτων με πιο απλό τρόπο (όπως είπε και ο φίλος Λάκης) που θα κάνουν πιο κατανοητά και σε άλλα μέλη τέτοια θέματα που νομίζω ότι έχουν ενδιαφέρον και δεν είναι ξεκάθαρα σε πολούς;
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,256
Γιατί όχι.Πολύ ευχαρίστως.

Οποιος προσφέρεται κι είναι ικανός,για κάτι τέτοιο καλοδεχούμενος.Υπάρχει ήδη η συντακτική όμάδα του φόρουμ,που ασχολείται σ' αυτήν την κατεύθυνση,ωστόσο απο το χώρο του ήχου δεν υπάρχουν ακόμα μέλη.Προσωπικά θα προτείνω,όποιον-όποιους θέλει να παίξει ένα τέτοιο ρόλο(2-3 άτομα),στην ΓΔ του φόρουμ.
 
Last edited:

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,779
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Καλές παρατηρήσεις. Να τολμήσω να προτείνω την συνεργασία κάποιων μελών για την παρουσίαση κάποιων τέτοιων θεμάτων με πιο απλό τρόπο (όπως είπε και ο φίλος Λάκης) που θα κάνουν πιο κατανοητά και σε άλλα μέλη τέτοια θέματα που νομίζω ότι έχουν ενδιαφέρον και δεν είναι ξεκάθαρα σε πολούς;

Ο κ. Nelson Pass τα εξηγεί με πολύ απλό τρόπο. Ποιο απλά δεν γίνεται.
Ενας μεταφραστής χρειάζεται !
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
" Twice the bias current makes for twice the heat...."

Δεν τα λεει καλα.Για διπλασιο ρευμα εχουμε τετραπλασιες απωλειες(και heat).Για τριπλασιο ρευμα εχουμε εννιαπλασιες απωλειες!!

Αυτος ειναι και ο μονος λογος για να μεταπηδησεις στην ΑΒ.

Ειναι μαθηματικα αδυνατο να πετυχεις λιγοτερη αρμονικη παραμορφωση με την ΑΒ παρα με την καθαρη ταξη Α

Αλλα,ας οψεται το φαινομενο του θερμοκηπιου:slapface:
 

gfle

AVClub Enthusiast
17 June 2006
1,282
Αθήνα
Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

" Twice the bias current makes for twice the heat...."

Δεν τα λεει καλα.Για διπλασιο ρευμα εχουμε τετραπλασιες απωλειες(και heat).Για τριπλασιο ρευμα εχουμε εννιαπλασιες απωλειες!!

Αυτος ειναι και ο μονος λογος για να μεταπηδησεις στην ΑΒ.

Ειναι μαθηματικα αδυνατο να πετυχεις λιγοτερη αρμονικη παραμορφωση με την ΑΒ παρα με την καθαρη ταξη Α

Αλλα,ας οψεται το φαινομενο του θερμοκηπιου:slapface:

Δεν ξερω αν ειναι twice the heat αλλα διπλασιο ρευμα δεν σημαινει και διπλασια καταναλωση? 20V*1A=10W, 20V*2A=40W, σωστα?
 

gfle

AVClub Enthusiast
17 June 2006
1,282
Αθήνα
Απάντηση: Re: Nelson Pass:"Leaving Class A".

Δεν ξερω αν ειναι twice the heat αλλα διπλασιο ρευμα δεν σημαινει και διπλασια καταναλωση? 20V*1A=10W, 20V*2A=40W, σωστα?

20V*1A=20W
20V*2A=40W
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
1)Πιστεύω οτι θα έπρεπε , τουλάχιστον οι υπέρμαχοι ενός ονόματος Ν.Pass (και οχι άδικα ) στον χώρο να δαπανήσουν 5 λεπτά παραπάνω και να διαβάσουν ΟΛΟ το κείμενο μέχρι να το καταλάβουν πλήρως (εφόσον έχουν τίς γνώσεις )

2) Σαφέστατα και αυτό που υποδυκνείει ο Γιώργης (gfle) στο τελευταίο μήνυμά του είναι ορθότατο - και αυτός είναι ουσιαστικά ο λογος τής μειωμένης αποδοσης (οχι οδήγησης ) στα 4Ω


3) Σε καμμιά περίπτωση δέν προκύπτει οτι απο ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 100W και για τήν ακρίβεια 100+ ( και κάτι) VA , οτι μπορείς να πάρεις 50W σε τάξη A , αυτό γίνεται ΜΟΝΟ στη θεωρία στήν πραγματικότητα ΑΝ ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΚΑΙ ΩΜΙΚΟ τότε πιθανά απο 112-115 VA που είναι περίπου 100W κατανάλωσης να πάρεις 35-42 W MONO ΣΤΑ 8 Ω , δυστυχώς στα 4 Ω παλι με 100W ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ δεν μπορείς να πάρεις ΟΥΤΕ 20W (25W είναι το θεωρητικά μέγιστο !!!!!!)

4) Kαι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ , ο άνθρωπος για μιά λιγο πιο πλούσια (απο τήν συνηθισμένη ) τάξη ΑΒ μιλάει , αυτό είναι ΟΛΟ !!!!! (και ουσιαστικά το κλειδί αυτό είναι δηλαδη οι πλούσιες ΑΒ ....)

5) Αποφεύγει δε (και καλά κάνει ) να μιλήσει για τήν παραπανίσια transient distortion τήν στιγμή που το 99% τών φορτίων (ηχείων ) ΕΧΟΥΝ ΜΙΓΑΔΙΚΗ ΦΥΣΗ !!!!

6) Και κάτι τελευταίο , οπως είδατε το κείμενο αυτό δημοσιεύθηκε σε τέτοια σελίδα που προορίζεται για ΧΟΜΠΙΣΤΕΣ και οχι ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ούτε ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ
και ο νοών νοήτω ....

7) Και για οσους δέν κατάλαβαν , εδώ το κείμενο του Κου Pass αφορά σε ενισχυτές ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ/ είτε PP και ΟΧΙ ΜΟΝΟΤΕΛΕΙΣ
 
Last edited:

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Για να εξηγησω αυτο που διαφωνησα.
Ο κ Pass εξηγησε οτι ανεβαζοντας το bias στο διπλασιο εχουμε διπλασιες απωλειες.
Κρατωντας τα φορτια ως εχουν,εχουμε P=I*I*R αρα οι απωλειες αυξανονται με υπερβολικο βαθμο(στη δευτερα) σε ολα τα μερη του ενισχυτη τα οποια παρουσιαζουν αντισταση.Υποδιπλασιαζοντας το ρευμα ηρεμιας(πιο κοντα στην ΑΒ)υποτετραπλασιαζονται οι απωλειες σε ΟΛΑ τα στοιχεια του ενισχυτη(κυριως τροφοδοτικο και στοιχεια ενισχυσης).Βασικα πιστευω οτι εκεινο που "καιει" την ταξη Α ειναι οι απωλειες στην ηρεμια.

Δεν ηθελα να μειωσω κανενα:damnyou: κυριως τον φιλτατο κυριο Νελσον:D
 

acoustics

Senior Member
27 August 2007
642
[FONT=&quot]Η δική μου εντύπωση είναι ότι το άρθρο αυτό αποτελεί "ψιλή γραμματική", καθόσον μόνον “εκπαιδευμένοι” ακροατές σε απολύτως ελεγχόμενο περιβάλλον μπορούν να διακρίνουν διαφορές τιμών [/FONT][FONT=&quot]THD[/FONT][FONT=&quot]+[/FONT][FONT=&quot]N[/FONT][FONT=&quot] μικρότερες του 1%. Το ίδιο το ανθρώπινο σύστημα ακοής παράγει δική του αρμονική παραμόρφωση στα επίπεδα αυτά. Σε ακρόαση πραγματικού μουσικού περιεχομένου, το ανθρώπινο σύστημα ακοής είναι δυνατό να ανεχτεί πολύ υψηλότερα ποσοστά αρμονικής παραμόρφωσης, λόγω του ψυχοακουστικού φαινομένου της επικάλυψης των ήχων ([/FONT][FONT=&quot]masking[/FONT][FONT=&quot] effect[/FONT][FONT=&quot])[/FONT][FONT=&quot], [/FONT]