Τhe Offence (1972) Sydney Lumet
Βασισμενο σε ενα βραβευμενο θεατρικο εργο του 1968 το The Offence ειναι η ιστορια ενος αστυνομικου(Sean Connery) που σκοτωνει στο ξυλο εναν υποπτο (Ian Bannen) για βιασμο ανηλικου κατα τη διαρκεια μιας ανακρισης.Καθως τιθεται σε διαθεσιμοτητα ενας αλλος αστυνομικος(Trevor Howard) αναλαμβανει να ανακρινει τον Connery προκειμενου να μαθει τι εγινε.Σιγα σιγα ξεφλουδιζοντας την επιφανεια μαθαινει,και μαζι του και εμεις,οτι προσωπικοι λογοι ειναι αυτοι που οδηγησαν τον Connery στη δολοφονια του Bannen οι οποιοι μας αποκαλυπτονται στο τελος.Αυτο ομως που βγαινει στο τέλος ειναι το ποσο επηρεασμενος ειναι ο μπατσος,μετα απο 20 χρονια στη δουλεια,απο τα εγκληματα τα οποια εχει ερευνησει...
Ενα συναρπαστικο δραμα χαρακτηρων οπου τελικα δεν εχει σημασια το ποιος το εκανε και το "τι θα γινει στο τελος" αλλα,πολυ περισσοτερο το "πως φτασαμε ως εδω".Ενα ταξιδι ψυχολογιας που σιγα-σιγα εισχωρει ολο και πιο βαθια στην ψυχολογια του αστυνομικου.Ενας ανθρωπος του νομου ο οποιος,λεπτο με το λεπτο,μας αποκαλυπτεται οτι δεν εχει καμμια διαφορα απο τους εγληματιες που εχει κυνηγησει.Στο τελος το παραδεχεται και ο ιδιος.
Μια εξοχως κλειστοφοβικη ταινια που δεν σε αφηνει να αναπνευσεις γυρισμενη σχεδον ολη μεσα σε μια αιθουσα ανακρισης.
Δυο ειναι οι ανακρισεις που λαμβανουν μερος.Η μια ειναι του αστυνομικου με τον υποπτο και η αλλη του αστυνομικου με τον αστυνομικο.
Ολο αυτο το σκηνικο θα μπορουσε να ηταν αφορητα βαρετο και πολυ ευκολο να βυθιστει στην αποτυχια αν ο σηνοθετης δεν ξερει τι κανει.Αλλωστε βασιζεται σε θεατρικο εργο και τα θεατρικα εργα συνηθως οταν γινονται ταινιες καταληγουν τραυματικες εμπειριες.
Εδω ομως εχουμε σκηνοθετη αυτον το δαιμονα τον Sydney Lumet(Σερπικο,12 Ενορκοι,Σκυλισια Μερα,Η Ετυμηγορια,Το Δικτυο).Ενας σκηνοθετης που βρισκεται στο στοιχειο του οταν εχει να κανει με τετοια σεναρια.
Στην πραγματικοτητα μονο τετοια σεναρια κυνηγουσε.Δεν τον ενδιεφεραν τα επη,οι περιπετειες.Δεν τον ενδιεφερε η διαρκης κινηση της καμερας,το κοφτερο μονταζ,οι περιπλοκες σεκανς,οι γρηγορες εναλλαγες των σκηνων.Απλα εστηνε την καμερα εκει που του αρεσε και αφηνε τους ηθοποιους να παιξουν.Και παντα επαιρνε απο αυτους το 110%.Γιατι ηξερε πως να τους καθοδηγησει,ηξερε ακριβως τι απαιτουσε ο ρολος τους,και ηξερε πως να τους τοποθετησει στο πλανο για να αποτυπωσει στο φιλμ ολη την ουσια των χαρακτηρων που ερμηνευαν.
Δεν υπαρχει ηθοποιος που να επαιξε σε ταινια του Λιουμετ και να μην εδωσε ρεστα.Και εδω θα βρειτε τον καλυτερο Sean Connery που κυκλοφορει.Σε ενα κοντρα οσο δεν παιρνει αλλο ρολο και φοβερα απαιτητικο,καθως σηκωνει ολη την ταινια στην πλατη του,σε καθηλωνει και σε αφηνει με το στομα ανοιχτο.Για οσους ιδιως εχουν δει τον Connery μονο στα Μποντικα ή σε τιποτα περιπετειουλες θα πειτε δεν ειναι δυνατον.Ειναι αν εχεις σκηνοθετη τον Lumet τον πιο "θεατρικο" ισως σκηνοθετη των τελευταιων 50 χρονων.
Ο τροπος που χειριζεται την ταινια ειναι κεντημα σκετο.Εναλασσει τις 2 ανακρισεις πολυ εξυπνα βρισκοντας συνδετικους κρικους μεταξυ τους.Τα γεγονοτα ερχονται σιγα σιγα με εξαιρετικη κλιμακωση και εχεις την αισθηση οτι παρακολουθεις απο την κλειδαροτρυπα ή απο εκεινο τον καθρεφτη που εχουν ολες οι αιθουσες ανακρισης.
Η ταινια οταν κυκλοφορησε πατωσε και περασε απαρατηρητη παρ'ολες τις πολυ καλες κριτικες.Εγω την ειδα πριν αρκετα χρονια στην τηλεοραση σε μεταμεσονυκτια (αυτο θα ελειπε).Παντως στη wiki διαβασα οτι κυκλοφορησε σε dvd το 2004 και το 2008.
Εκτος απο τον Sean Connery,ο Ian Bannen ειναι συγκλονιστικος.Για οσους δεν τους λεει τιποτα το ονομα του θα τον εχουν δει στο Braveheart στο ρολο του λεπρου πατερα του Robert Bruce.
O μεγαλος Trevor Howard συμπληρωνει το τριο παραθετοντας και αυτος μαθηματα.Αλλα οπως ειπα τιποτε απο αυτα δεν θα ηταν ετσι αν δεν καθοταν στην καρεκλα ο Sydney Lumet...
Βασισμενο σε ενα βραβευμενο θεατρικο εργο του 1968 το The Offence ειναι η ιστορια ενος αστυνομικου(Sean Connery) που σκοτωνει στο ξυλο εναν υποπτο (Ian Bannen) για βιασμο ανηλικου κατα τη διαρκεια μιας ανακρισης.Καθως τιθεται σε διαθεσιμοτητα ενας αλλος αστυνομικος(Trevor Howard) αναλαμβανει να ανακρινει τον Connery προκειμενου να μαθει τι εγινε.Σιγα σιγα ξεφλουδιζοντας την επιφανεια μαθαινει,και μαζι του και εμεις,οτι προσωπικοι λογοι ειναι αυτοι που οδηγησαν τον Connery στη δολοφονια του Bannen οι οποιοι μας αποκαλυπτονται στο τελος.Αυτο ομως που βγαινει στο τέλος ειναι το ποσο επηρεασμενος ειναι ο μπατσος,μετα απο 20 χρονια στη δουλεια,απο τα εγκληματα τα οποια εχει ερευνησει...
Ενα συναρπαστικο δραμα χαρακτηρων οπου τελικα δεν εχει σημασια το ποιος το εκανε και το "τι θα γινει στο τελος" αλλα,πολυ περισσοτερο το "πως φτασαμε ως εδω".Ενα ταξιδι ψυχολογιας που σιγα-σιγα εισχωρει ολο και πιο βαθια στην ψυχολογια του αστυνομικου.Ενας ανθρωπος του νομου ο οποιος,λεπτο με το λεπτο,μας αποκαλυπτεται οτι δεν εχει καμμια διαφορα απο τους εγληματιες που εχει κυνηγησει.Στο τελος το παραδεχεται και ο ιδιος.
Μια εξοχως κλειστοφοβικη ταινια που δεν σε αφηνει να αναπνευσεις γυρισμενη σχεδον ολη μεσα σε μια αιθουσα ανακρισης.
Δυο ειναι οι ανακρισεις που λαμβανουν μερος.Η μια ειναι του αστυνομικου με τον υποπτο και η αλλη του αστυνομικου με τον αστυνομικο.
Ολο αυτο το σκηνικο θα μπορουσε να ηταν αφορητα βαρετο και πολυ ευκολο να βυθιστει στην αποτυχια αν ο σηνοθετης δεν ξερει τι κανει.Αλλωστε βασιζεται σε θεατρικο εργο και τα θεατρικα εργα συνηθως οταν γινονται ταινιες καταληγουν τραυματικες εμπειριες.
Εδω ομως εχουμε σκηνοθετη αυτον το δαιμονα τον Sydney Lumet(Σερπικο,12 Ενορκοι,Σκυλισια Μερα,Η Ετυμηγορια,Το Δικτυο).Ενας σκηνοθετης που βρισκεται στο στοιχειο του οταν εχει να κανει με τετοια σεναρια.
Στην πραγματικοτητα μονο τετοια σεναρια κυνηγουσε.Δεν τον ενδιεφεραν τα επη,οι περιπετειες.Δεν τον ενδιεφερε η διαρκης κινηση της καμερας,το κοφτερο μονταζ,οι περιπλοκες σεκανς,οι γρηγορες εναλλαγες των σκηνων.Απλα εστηνε την καμερα εκει που του αρεσε και αφηνε τους ηθοποιους να παιξουν.Και παντα επαιρνε απο αυτους το 110%.Γιατι ηξερε πως να τους καθοδηγησει,ηξερε ακριβως τι απαιτουσε ο ρολος τους,και ηξερε πως να τους τοποθετησει στο πλανο για να αποτυπωσει στο φιλμ ολη την ουσια των χαρακτηρων που ερμηνευαν.
Δεν υπαρχει ηθοποιος που να επαιξε σε ταινια του Λιουμετ και να μην εδωσε ρεστα.Και εδω θα βρειτε τον καλυτερο Sean Connery που κυκλοφορει.Σε ενα κοντρα οσο δεν παιρνει αλλο ρολο και φοβερα απαιτητικο,καθως σηκωνει ολη την ταινια στην πλατη του,σε καθηλωνει και σε αφηνει με το στομα ανοιχτο.Για οσους ιδιως εχουν δει τον Connery μονο στα Μποντικα ή σε τιποτα περιπετειουλες θα πειτε δεν ειναι δυνατον.Ειναι αν εχεις σκηνοθετη τον Lumet τον πιο "θεατρικο" ισως σκηνοθετη των τελευταιων 50 χρονων.
Ο τροπος που χειριζεται την ταινια ειναι κεντημα σκετο.Εναλασσει τις 2 ανακρισεις πολυ εξυπνα βρισκοντας συνδετικους κρικους μεταξυ τους.Τα γεγονοτα ερχονται σιγα σιγα με εξαιρετικη κλιμακωση και εχεις την αισθηση οτι παρακολουθεις απο την κλειδαροτρυπα ή απο εκεινο τον καθρεφτη που εχουν ολες οι αιθουσες ανακρισης.
Η ταινια οταν κυκλοφορησε πατωσε και περασε απαρατηρητη παρ'ολες τις πολυ καλες κριτικες.Εγω την ειδα πριν αρκετα χρονια στην τηλεοραση σε μεταμεσονυκτια (αυτο θα ελειπε).Παντως στη wiki διαβασα οτι κυκλοφορησε σε dvd το 2004 και το 2008.
Εκτος απο τον Sean Connery,ο Ian Bannen ειναι συγκλονιστικος.Για οσους δεν τους λεει τιποτα το ονομα του θα τον εχουν δει στο Braveheart στο ρολο του λεπρου πατερα του Robert Bruce.
O μεγαλος Trevor Howard συμπληρωνει το τριο παραθετοντας και αυτος μαθηματα.Αλλα οπως ειπα τιποτε απο αυτα δεν θα ηταν ετσι αν δεν καθοταν στην καρεκλα ο Sydney Lumet...
Last edited: