Παλιές κινηματογραφικές μηχανές

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Χρήστο καλησπέρα,

έχεις βρει πουθενά πληροφορίες για τις κινηματογραφικές μηχανές που χρησιμοποιούνταν από τους κινηματογραφιστές κατά τη διάρκεια του Α' ΠΠ;
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Γεια σου,

δεν έχω ψάξει πολύ συγκεκριμένα αλλά θα το δω. Δεν πιστεύω να είναι δύσκολο.
Αν βρεις και εσύ κάτι ανέβασέ το.
 

costas_

Supreme Member
13 May 2014
4,684
Around the world
Να βάλω και εγώ μια μηχανούλα που έχω εδω και μερικές 10ετίες. Την έχω με όλα τα αξεσουάρ της (τσάντα, φίλτρα κλπ) αδούλευτη. Απίστευτη μηχανούλα, Εϊναι μια EKRAN 3

resize_image.aspx
 

makfil

Supreme Member
12 September 2010
4,098
Φιλοθέη/Γλυφάδα
Μπορεί να θεωρηθεί λίγο off topic αλλά, διαβάζοντας το post του Βλάση, ήρθε στο μυαλό μου η ανάρτηση που είδα προχθές και θέλω να τη μοιραστώ μαζί σας γιατί, νομίζω ότι, αξίζει να τις βλέπουν όσο γίνεται περισσότεροι.

Ναυτικές Φωτογραφίες Α! Παγκοσμίου Πολέμου
http://www.theatlantic.com/static/infocus/wwi/wwisea/
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Παλιές κινηματογραφικές μηχανές

Μπορεί να θεωρηθεί λίγο off topic αλλά, διαβάζοντας το post του Βλάση, ήρθε στο μυαλό μου η ανάρτηση που είδα προχθές και θέλω να τη μοιραστώ μαζί σας γιατί, νομίζω ότι, αξίζει να τις βλέπουν όσο γίνεται περισσότεροι.

Ναυτικές Φωτογραφίες Α! Παγκοσμίου Πολέμου
http://www.theatlantic.com/static/infocus/wwi/wwisea/

εξαιρετικές φωτογραφίες.
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
H Ekran που προέκυψε από την Κama δείχνει πιθανό να βασίστηκε στις Agfa που έχουμε δει παλιότερα.

Δεν έχω δει καμία από κοντά, αλλά σχετικά με το πως κατασκευαζόταν μερικά -και όχι όλα φυσικά- τα καταναλωτικά πράγματα κάποτε πρόσφατα σκαλίζοντας την Bolex 18-5 για δοκιμές telecine έπαθα πραγματικά πλάκα αν και πριν μερικά χρόνια την είχα λύσει σχεδόν στην τελευταία βίδα.

Είναι απίστευτη η ποιότητα και το φινίρισμα και του πιό μικρού και αόρατου εξαρτήματος. Συναρμογές, βάψιμο, αίσθηση στην αφή. Έτσι δυστηχώς δεν μπορώ να μην γελάω όταν για παράδειγμα μπορεί να διαβάσω σήμερα "η Panasonic GM1 έχει πολύ καλή ποιότητα κατασκευής μπλά-μπλά". Η επένδυση για παράδειγμα στη δική μου GM τουλάχιστον δεν ήταν και τέλεια προσαρμοσμένη. Λεπτομέρειες.

Πολύ ωραίες οι φώτο από τον πόλεμο ότι παλιό ευπρόσδεκτο στο νήμα... :)

Tώρα σχετικά με την ερώτηση του Βλάση.
Η αίσθησή μου πριν να ψάξω λίγο αλλά και μετά, παραμένει η ίδια. Θα πρέπει να χρησιμοποιούσαν ότι έβρισκαν διαθέσιμο -ως γενικότητα.
American,%20French%20photographers%20and%20their%20cameras,%20Truman%20Lib.jpg


Όμως φυσικά δείχνει πως επικρατούσαν κάποια μοντέλα.
Άγγλοι-γάλλοι-πορτογάλοι, μεταξύ άλλων φένεται πως είχαν σταθερή προτίμηση στα πρώτα μοντέλα της Debrie Parvo που ήταν διαθέσημα τότε.
Είναι η κινηματογραφική που αναφέρθηκε και στο άλλο νήμα και κατοπινά μοντέλα της αντιγράφικαν από την Askania.
Debrie-Parvo_1.jpg


Υπήρχαν φυσικά και οι Pathe που είχαν την μερίδα του λέοντος σε παραγωγές παγκοσμίως μέχρι πριν τον πόλεμο αλλά μάλλον δεν είχαν και την καλύτερη φήμη από άποψη αξιοπιστίας...
220px-Billy_Bitzer_D_W_Griffith_1920.jpg

Έδω ο Griffith λίγο μετά τον πόλεμο τον οποίο είχαν φωνάξει και οι άγγλοι κατά την διάρκεια του πολέμου να καταγράψει τα τεκτενόμενα, αλλά αν κατάλαβα καλά χλώμιασε και γύρισε στα μετόπισθεν να γυρίσει ταινία.

Την υπερηφάνεια των άγγλων -οι οποίοι έψαχναν αμερικάνο να κινηματογραφίσει τα ανδραγαθήματα- σώζει η Moy & Bastie.
"Υψηλού προφιλ" όνομα και ο μύθος λέει πως η πρώτη ταινία του Χόλυγουντ γυρίστηκε με μία τέτοια. Λέμε τώρα...
BFI-Q-111226-624x430.jpg


Την γαλλική Prevost που είναι γνωστή από την μεταγενέστερη ταινία του Keaton "Τhe Cameraman" σαν να μην την κουβαλούσαν -τουλάχιστον συχνά.
Prevost3.jpg


Tην θρυλική Βell & Ηowell 2709 αν την χρησιμοποίησηαν θα πρέπει να ήταν πολύ λίγο καθώς ήταν πολύ ακριβή για πειράματα. Πάντως σαν να βλέπω μία τέτοια σε λινκ παρακάτω με διάφορες φώτο από τον πόλεμο που μπορούμε να δούμε τις παραπάνω μηχανές
M26282afccd9e0a3f0f6b99a80a03a6a3.jpg


Στο τέλος του πολέμου ίσως να χρησιμοποίησαν και καμιά Αμερικάνικη Akeley (αυτή περισσότερο για σαφάρι την είχαν), ενώ οι Mitchel άργησαν μια μέρα και δεν πρόλαβαν.
Akly_threequarterrear.jpg


Οι γερμανοί δεν ξέρω τι ακριβώς έκαναν τότε. Να υποθέσω πως και αυτοί χρησιμοποιούσαν Parvo αλλά και δικές τους του Ernemann (Kino A-B-C -δεν ξέρω τι ακριβώς υπήρχε τότε) Δεν θα με εξέπλησε ειδικά για τους γερμανούς, όταν έκλεισαν τα μαγαζία για τον πόλεμο να έφτιαχναν και μηχανές πατέντες για την περίσταση.
6155436_1.jpg


Λινκ
https://www.flickr.com/photos/42642564@N02/sets/72157641758554183/
https://nitratediva.wordpress.com/2014/08/04/the-reel-war/
http://ww1-pictures.tumblr.com/

Πολλές από τις ταινίες του πολέμου μήπως είναι σκηνοθετημένες?
http://www.welt.de/english-news/article2700166/A-false-Storm-of-Steel.html

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

*edit

Mόλις σήμερα έμαθα για την Aeroscope που δούλευε με αέρα (και τρόμπα...)
d4813415r.jpg


image


http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroscope
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Για τον Βλάση που είναι του θέματος.

Βρήκα αυτό το γράμμα από την αρχή του ΑΠΠ και συνηγορεί στα λεγόμενα περί του κόψε-ράψε-στήσε μάχες και γεγονότα για το φιλοθεάμων κοινό.
Εντάξει λέει για τις ασκήσεις, αλλά ποιός τολμά να κινηματογραφίσει πόλεμο?
1.JPG

2.JPG

3.JPG
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Και να κάτι που μπορεί να έχει μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον.
image_140888.jpg

Με την άδεια του σημερινού ιδιοκτήτη της παρακάτω κινηματογραφικής 9.5mm και των φωτογραφιών αυτής, ας δούμε κάτι που σίγουρα χρειάζεται ψάξιμο και μπορεί κατά ένα τρόπο να σχετίζεται με την χώρα μας.

Η γερμανική κινηματογραφική Alef προέρχεται από την δεκαετία του 30 και παράχθηκε από τον κύριο Lehmann στο Βερολίνο. Δεν έχω ψάξει αρκετά για την εταιρία αλλά φαίνεται με μια πρώτη ματιά πως οι πληροφορίες είναι λιγοστές.

image_140884.jpg

Η ίδια εταιρία πάντως το 1902 κατασκεύασε την εξαιρετικά συλλεκτική κατασκοπευτική φωτογραφική της παρακάτω φώτο.
zoom_APPAREILS-ESPIONS.jpg


Όσο για την Alef που λίγες φορές θα συναντήσουμε, παραγόταν σε μαύρο χρώμα στη δεκαετία του 30 και ποτέ μα ποτέ δεν έχω συναντήσει το δείγμα που βλέπουμε στις υπόλοιπες φώτο.

image_140907.jpg

Ο σημερινός ιδιοκτήτης την αγόρασε το 1998 από έναν Αυστραλό ο οποίος μόλις έμαθε ότι ο αγοραστής ήταν Έλληνας του ανέφερε πως την κινηματογραφική αυτή την είχε πάρει ο παππούς Αυστραλός από ένα νεκρό Γερμανό αλεξιπτωτιστή στη μάχη της Κρήτης.

image_140906.jpg

Το χρώμα της είναι «μοναδικό» καθώς και το διαφορετικό λουρί μεταφοράς της. Ο φακός της Meyer είναι από τις αρχές τις δεκαετίας του 30 και αυτό ίσως να μην λέει τίποτα, ίσως όμως και να δείχνει πως δοκιμαστικά ή όχι, για μια φορά ή και κατ εξακολούθηση, μπορεί κάποιες παρτίδες της συγκεκριμένης κινηματογραφικής να χρησιμοποιήθηκαν από Γερμανούς αλεξιπτωτιστές.

image_140905.jpg

Το θέμα χρήζει βαθύτερης διερεύνησης…

image_140924.jpg
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Eumig P8

a.JPG
Mε αφορμή την μηχανή λήψης 8mm Eumig Electric, είχαν γραφτεί στο παρελθόν μερικά πράγματα για την αυστριακή εταιρία εδώ.
Όσο για τις μηχανές προβολής, την ίδια εποχή κατασκευάζονταν η P8, ίσως το πιο χαρακτηριστικό μοντέλο της.

Με διάστημα παραγωγής μεταξύ 1954 – 1965, η P8 αφού υπέστη μερικές μικρο αλλαγές – αναβαθμίσεις, έφθασε κοντά στον αριθμό του 1.300.000 μονάδων πριν αντικατασταθεί από την Mark M.

d.JPG

Τύποι λάμπας άλλαξαν, και κάποια στιγμή προστέθηκε μηχανισμός συγχρονισμένου ήχου από μπομπινόφωνο. Επίσης, το 1961 η εταιρία είχε την ιδέα να μετατρέψει την P8 σε αυτόματης φόρτωσης, προσαρμόζοντας το –άκρως- αποτυχημένο πλαστικό β€œadd-on” που βλέπεται και στην μηχανή της παρουσίασης. Δεν νομίζω να δούλεψε ποτέ, και καλύτερα αν βρεθεί καμιά τέτοια στα χέρια σας να το αφαιρέσετε.

P3540911.JPG

Σε ολόκληρο το διάστημα παραγωγής της P8 το σασί και τα περισσότερα τμήματα παρέμεναν τα ίδια. Χυτό αλουμίνιο και λαμαρίνα τα κύρια υλικά, και κάτι διακόπτες «βιομηχανικού τύπου».

Αυτές οι μηχανές προβολής της Eumig σε καμία περίπτωση δεν διαθέτουν την φινέτσα και την προσοχή στην τελευταία λεπτομέρεια της Bolex, ούτε και την σπαρτιάτική προσέγγιση κατασκευής, σε συνδυασμό με την ομορφιά της Zeiss Ikon. Οι μικρές αυστριακές που ζυγίζουν περίπου 7 κιλά έκαστη (!), φτιάχτηκαν όμως για να συνεχίσουν να δουλεύουν ακόμη και μετά από πυρηνικό ολοκαύτωμα.

P3540909.JPG

Ευχάριστη έκπληξη σχεδιαστικά, η χαρακτηριστική και πολύ όμορφη μεταλλική μπομπίνα της. Διαθέτει επίσης φακό zoom 15-25mm, δυνατότητα αναπαραγωγής συνεχώς μεταβαλλόμενης ταχύτητας από σχεδόν 0 έως 24 καρέ/sec (αν και εκεί στο τέρμα είναι πολύ θορυβώδης), ανάποδη αναπαραγωγή, καθώς και προβολή χωρίς κίνηση για να μπορεί κάποιος να σταματήσει σε ένα καρέ.

Όλοι οι διακόπτες και οι μοχλοί, όπως προείπα είναι για να δουλεύουν σε εργοστάσιο και όχι σε σπίτι με ότι καλό ή άσχημο αυτό μπορεί να σημαίνει.

P3540904.JPG

Το κλείστρο της προφανώς για λόγους οικονομίας χώρου, δεν ακολουθεί την απλή και συνηθισμένη λύση του δίσκου με τα πτερύγια. Αποτελείται από ένα μόνο πτερύγιο, που με ένα έξυπνο μηχανισμό κάνει την δουλειά των τριών.

P3540905.JPG

Χαρακτηριστικό επίσης των P8, είναι πως φορτώνουν τα φιλμ «ανάποδα» σε σχέση με τις υπόλοιπες μηχανές προβολής. Το φιλμ στην μπομπίνα δηλαδή θα πρέπει να τυλιχθεί σε αντίθετη φορά από το συνηθισμένο. Πράγμα όμως που δεν νομίζω να αποτελούσε πρόβλημα τότε, αφού κάποιος δεν πιστεύω να διέθετε και δεύτερη μηχανή προβολής άλλης εταιρίας την οποία μπορεί να χρησιμοποιούσε ταυτόχρονα.

p8m01.JPG

 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Το αποτέλεσμα...(πολύ μακρύ φωτορομάντζο)

Καλά όλα όσα αναφέρθηκαν και παρουσιάστηκαν σε αυτό το νήμα, μα είχαν κατασκευαστεί με σκοπό να χρησιμοποιηθούν για την καταγραφή οικογενειακών στιγμών που αναπόφευκτα θα γινόταν σύντομα αναμνήσεις...

Αρκετά χρόνια πριν, βρέθηκαν στα χέρια μου 3 μπομπίνες των 400f/120m έκαστη, στις οποίες ένα νέο ζευγάρι από την Γαλλία είχε αποτυπώσει τα πρώτα χρόνια της κοινής τους ζωής.
Οι δύο από τις τρεις περιλάμβαναν στιγμές από εκδρομές και εξορμήσεις στην Γαλλία του 1956-57. Αρχικά με το αυτοκίνητο των γονιών και κατόπιν με το δικό τους ολοκαίνουργιο Peuegot 403.

Screenshot_11.jpg Screenshot_7.jpg
Το ζεύγος. Φυσικά όπως συμβαίνει ακόμη και σήμερα η κυρία έχει την τιμητική της σε όλες τις ταινίες. Ο σύζυγος εμφανίζεται αρκετά σπάνια καθώς συνήθως εκτελεί χρέη οπερατέρ...:drool:

Στην τρίτη μπομπίνα έχουν καταγραφεί όλα τα στάδια κατασκευής του νέου τους σπιτιού, και καθώς δεν υπάρχει εδώ κάποια ημερομηνία εικάζω πως χρονικά αυτό τοποθετείται κάπου μεταξύ 1957-59.

Έχοντας όλο αυτό το υλικό που αποτελούσε ένα σημαντικό μέρος της ζωής του ζεύγους, άρχισα σύντομα να αναρωτιέμαι ποιοι να ήταν αυτοί οι άγνωστοι, ένα μέρος της ζωής των οποίων παρακολούθησα από κοντά μέσα από όλα όσα είχαν αποτυπώσει στις ταινίες τους. Αν ήταν δυνατών ήθελα να μάθω περισσότερα, έστω να μπορέσω να εντοπίσω την τοποθεσία του σπιτιού.

Τα υπόλοιπα στη συνέχεια...

Screenshot_0.jpg Screenshot_6.jpg

Screenshot_1.jpg Screenshot_2.jpg

Screenshot_5.jpg Screenshot_17.jpg

Screenshot_4.jpg Screenshot_14.jpg
Μέχρι να πάρουμε το δικό μας αυτοκίνητο βόλτα στις Βερσαλίες με το αυτοκίνητο του μπαμπά. Πόρτες αυτοκτονίας και πινακίδες Παρισίων.

Screenshot_0.jpg Screenshot_2.jpg
Σύντομα όμως τα πράγματα άλλαξαν. Νέο ζευγάρι νέο ΙΧ. Peugeot 403.

Screenshot_1.jpg Screenshot_4.jpg

Screenshot_3.jpg
...
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Screenshot_5.jpg
Μπαμπάς ή πεθερός δοκιμάζει τα γυαλιά της συζύγου...

Screenshot_6.jpg
Τα χρονικά των μοτέλ.

Screenshot_7.jpg
Καλώς ήρθες άνοιξη στη γαλλική Ριβιέρα.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Το σπίτι

Screenshot_0.jpg
Άγνωστη (ακόμη) τοποθεσία. Επίσκεψη στο οικόπεδο. Να και ο νέο γείτονας.

Screenshot_1.jpg

Screenshot_2.jpg
"Την μπετονίερα μην κατηγοράς, αυτή σου δίνει για να φας!"

Screenshot_3.jpg
Να και το αμμοχάλικο

Screenshot_5.jpg
"Θεμέλια". Τσιμεντόλιθοι κτλ.

Screenshot_6.jpg
Το κλειδί για να ξεκινήσει η έρευνα. Η μαγική λέξη "Luzarches" στο αυτοκίνητο με τα οικοδομικά.

Το βασικότερο στοιχείο. Η κοινότητα βρίσκεται 30km βόρεια του Παρισιού. Εντάξει αλλά το Google maps δεν είναι αρκετό.
Εντωμεταξύ η ανέγερση συνεχίζεται...

Screenshot_8.jpg
Επιθεώρηση ζευκτών.

Και άλλα υλικά...
Screenshot_9.jpg

Screenshot_10.jpg

Screenshot_12.jpg
Η επίβλεψη είναι αυστηρή!

Screenshot_13.jpg

Screenshot_15.jpg
Framed!

...
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Screenshot_18.jpg
Και καθώς δεν υπάρχουν "χιαστί" μια προσωρινή στήριξη μέχρι να ολοκληρωθούν και οι τοίχοι...

Screenshot_19.jpg

Screenshot_20.jpg

Screenshot_24.jpg

Screenshot_25.jpg

Screenshot_26.jpg

Screenshot_27.jpg
Vive la France!

Screenshot_28.jpg

Screenshot_30.jpg

Screenshot_31.jpg
Καθώς φαίνεται οι εργασίες παν καλά. Ένα από τα δύο γειτονικά σπίτια, ακόμη ένα μικρό στοιχείο...

Screenshot_32.jpg

Screenshot_33.jpg
Με έπιπλα κήπου εντός βολευόμαστε ακόμη. Διάλειμμα για μεσημεριανό.

Screenshot_34.jpg

Screenshot_35.jpg
Εσωτερική διακόσμηση.

Screenshot_36.jpg
...
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Screenshot_37.jpg
Ο άλλος γείτονας. Έχει και μεγάλο σπίτι. Για να το σημειώσω και αυτό...

Screenshot_38.jpg
Και ο απέναντι! Χμμμμμ, εξαίρεση στον κανόνα η τετράγωνη χωρίς σκεπή αρχιτεκτονική πολύ χρήσιμη πληροφορία αυτή...

Screenshot_40.jpg

Screenshot_41.jpg

Screenshot_42.jpg
Τραπέζι για το καλό.

Screenshot_43.jpg

Screenshot_46.jpg
Τελευταίες πινελιές. Η κυρία έχει αναλάβει τον κήπο.

Screenshot_49.jpg

Screenshot_50.jpg
Χάνομαι γιατί ρεμβάζω.

Screenshot_51.jpg
Αχώριστοι.
...
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Η έρευνα...

Η ζημιά έγινε με το φορτηγάκι που αποκάλυψε την τοποθεσία. Μερικές εικόνες από τα γειτονικά οικήματα καθώς και η παρατήρηση πως εμπρός από το νέο σπίτι του ζεύγους υπάρχει ένας ευθύς και μεγάλος σχετικά δρόμος ήταν όλα τα δεδομένα που υπήρχαν σε αυτές τις ταινίες.

Μετά από τόσα χρόνια το Google maps θα μπορούσε ίσως να βοηθήσει αλλά όπως ανακάλυψα αργότερα τα πράγματα στο σπίτι της κυρίας έχουν αλλάξει πλέον σήμερα.

Και τότε θυμήθηκα την εξαιρετική σελίδα της Γαλλίας με αεροφωτογραφίες από όλη την επικράτεια, που η περισσότερες εξ αυτών μπορούν να κατέβουν δωρεάν.

Και...θαύμα! Λίγο μόνο ψάξιμο έμενε πια!
ΓŽΕ‘ΓŽΒ±Γβ€žΓŽΒ±ΓŽΒ³ΓΒΓŽΒ±Γβ€ ΓŽΒ?1933.jpg
1933. Το τετράγωνο απέναντι σπίτι, καθώς και οι άλλοι δύο γείτονες φαίνονται πολύ καθαρά. Το κενό οικόπεδο ανάμεσα.

ΓŽΕ‘ΓŽΒ±Γβ€žΓŽΒ±ΓŽΒ³ΓΒΓŽΒ±Γβ€ ΓŽΒ?1960.jpg
Σεπτέμβριος 1960. Το σπίτι έχει τελειώσει. Αποθήκη, κήπος, δέντρα όλα στη θέση τους!

ΓŽΕ‘ΓŽΒ±Γβ€žΓŽΒ±ΓŽΒ³ΓΒΓŽΒ±Γβ€ ΓŽΒ?1974.jpg
1974. Έχουν γίνει επεκτάσεις του οικήματός δεξιά και αριστερά. Μεγάλωσε η οικογένεια μάλλον.
...
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Σήμερα

luz1.jpg
Ο απέναντι

luz2.jpg
Ο δίπλα, σήμερα ακτινολόγος


luz3.jpg
Μέχρι τουλάχιστον το 2010 κατοικούνταν. Το 2013 το ακίνητο με τις επεκτάσεις ήταν προς πώληση.


Και τέλος οι πολύ πρόσφατες αλλαγές. Λυπάμαι τα δέντρα και τα φυτά που πρόσεχε η οικοδέσποινα 60 χρόνια πριν...
ΓŽΕ‘ΓŽΒ±Γβ€žΓŽΒ±ΓŽΒ³ΓΒΓŽΒ±Γβ€ ΓŽΒ?1.jpg

ΓŽΕ‘ΓŽΒ±Γβ€žΓŽΒ±ΓŽΒ³ΓΒΓŽΒ±Γβ€ ΓŽΒ?.jpg

luz8.jpg

luz6.jpg

Όλα τα βίντεο στη παρακάτω λίστα από το Νο30 και μετά.
https://www.youtube.com/watch?v=5fajSRCl1Bg&list=PL53U3LJmR3HGEsqMkL7mDlXYfxmhv3Dbu&index=30
 

Attachments

  • luz4.jpg
    luz4.jpg
    96.3 KB · Views: 107

makfil

Supreme Member
12 September 2010
4,098
Φιλοθέη/Γλυφάδα
Συγχαρητήρια για την απόφαση να το ψάξεις και μάλιστα όχι στη χώρα σου αλλά σε μια ξένη χώρα και με ελάχιστα διαθέσιμα στοιχεία.
Σε δικαίωσε, όμως, το αποτέλεσμα της έρευνας.

Μου θύμισες παρόμοιο περιστατικό με βίντεο ενός φίλου από διάφορα ταξίδια (Κούβα, Ρωσία κλπ) που μου έδωσε για επεξεργασία, πριν από κάποια χρόνια, χωρίς να θυμάται ποιες πόλεις επισκέφθηκε και που πήγε. Επειδή ήθελα να βάλω ετικέτες στο μενού έψαξα αρκετά, με βάση ελάχιστα διαθέσιμα στοιχεία, και βρήκα τις πόλεις και τα μέρη σε κάθε χώρα, με τη βοήθεια των καταπληκτικών εργαλείων Google Earth και Google Maps.
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Ευχαριστώ, και για την πάσα που μου έδωσες μάλλον άθελά σου.

Η ενασχόληση με παλιά αντικείμενα που κάποτε αποτελούσαν μέρος της ζωής άλλων, πάντα μου δημιουργεί αναπάντητα ερωτηματικά για την ζωή τους.
Το πράγμα όμως αναγκαστικά παραμένει πολύ απρόσωπο. Ακόμη και έτσι όμως, υπάρχουν στιγμές "θλίψης" και "μελαγχολίας" για την ιστορία κάθε ενός από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες καθώς σχεδόν σίγουρα δεν βρίσκονται πια στη ζωή. Εκεί κάποιος επίσης εύκολα καταλαβαίνει πως δεν πρέπει να παίρνει και πολύ σοβαρά τον εαυτό του καθώς δεν είναι το κέντρο του κόσμου.

Αλλού όμως θέλω να καταλήξω. Η μελαγχολία μεγαλώνει όταν έχεις μπροστά σου σε εικόνα πια τα πρόσωπα αλλά αυτό δεν είναι και πάλι τίποτα μπροστά στη θλίψη που θα ένοιωθα αν έκανα κάτι αντίστοιχο για κάποιο μέρος της χώρας μας.

Δεν νομίζω ούτε τόσες και δωρεάν αεροφωτογραφίες να έβρισκα καθώς και άλλα στοιχεία, ούτε και τίποτα πια που να θυμίζει τον ίδιο τόπο 60 χρόνια μετά.
Για αυτό καλύτερά μακριά.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
φίλε μου είσαι ωραίος.
Ωραίος με την καλύτερη έννοια.
Το μαγευτικό ταξίδι που μας πρόσφερες στο παρελθόν τα είχε όλα.
Από την θλίψη και την μελαγχολία της ζωής που φεύγει, από τα όνειρα που παίρνουν σάρκα και οστά και μετά γίνονται αντικείμενο αδιαφορίας των επόμενων γενεών, από την αίγλη των χρόνων 1950-1960 (ίσως και επειδή είναι η δεκαετία που γεννήθηκα), ο κρυφοβοϋερισμός (να κάνουμε και λίγη λογοπλασία) και το σασπένς της αστυνομικής έρευνας, πλην όμως όχι ασπρόμαυρης.

Από τις καλύτερες αναρτήσεις του χρόνου και φυσικά το νήμα παραμένει στην κορυφή της ποιότητας του avclub.