- 15 January 2010
- 7,214
Παραλαμβανοντας τον benq w7000 θα προσπαθησω να καταθεσω τις εντυπωσεις μου απο το μηχανημα υστερα απο 15 ωρες λειτουργιας.
(Για player χρησιμοποιηθηκε htpc με mpc,madvr, lav video/audio, καρτα ati 4890)
Μηχανημα/παρελκομενα:
Ο προβολεας συνοδευεται απο 2 ζευγαρια γυαλια 3d με επαναφορτιζομενες μπαταριες, 2 ζευγαρια καλωδια mini usb για φορτιση των γυαλιων,ενα καλωδιο με τριπλο rca, ενα καλωδιο vga, το καλωδιο τροφοδοσιας και το τηλεκοντρολ.
Το τηλεκοντρολ ειναι απλο, ευχρηστο και ταχυτατο στις εντολες.
Τα γυαλια 3d τα βρηκα λιγακι πιο κουραστικα και ισως με μικροτερη επιφανεια απο οτι του epson 9000 που ειχα στην κατοχη μου μεχρι προσφατα.
Εντυπωσεις 2D:
(ευκρινεια)
Εχοντας ζησει με τον epson 9000 και με τα προβληματα που ειχε (συγκλιση, κακο focus) το πρωτο πραγμα που ειπα οταν ειδα την εικονα του benq ηταν, επιτελους ευκρινεια. Η ευκρινεια στην οθονη ειναι ξυραφι απο ακρη σε ακρη και μονο οταν δοκιμαστικα χρησιμοποιησα επιτηδες ολο το διαθεσιμο οριζοντιο lens shift εδειξε να χανει λιγο στις ακρες.
Κυριολεκτικα η ευκρινεια του με αφησε 100% ευχαριστημενο. Τωρα καταλαβα γιατι τον λενε ξυραφι.
(Χρωματα)
Αν και ακαλιμπραριστος ακομα, περασα καποιες τιμες που βρηκα, μονο και μονο για να διωξω την πρασινιλα που εχει out of the box. Προσεχως θα καλιμπραριστει.
Τα χρωματα out of the box θελουν δουλεια.
Σε σχεση με τα χρωματα του epson 9000, αυτα ηταν πιο real life και μετα τις προχειρες ρυθμισεις στα χρωματα, τα skintones ηταν αψογα.
(Μαυρο)
Ερχομενος απο τον epson 9000, το μαυρο ηταν μια μικρη απογοητευση.Βεβαια επειδη ο χωρος μου δεν ειναι batcave δεν επαιρνα και το maximum απο τον epson, οποτε η διαφορα σε ενα φωτεινο χωρο δειχνει μικροτερη.
Η κακη εντυπωση του μαυρου πιστευω θα διορθωθει με μελλοντικο firmware,μιας και η ιριδα απο οτι παρατηρησα δεν κλεινει αρκετα. (για την ιριδα θα πω και παρακατω)
Στις μιξαρισμενες σκηνες με φως/μαυρο ο προβολεας τα πηγαινει καλυτερα, μπορω να πω οτι σε αυτες τις σκηνες αλλα και στις φωτεινες μου αρεσε πιο πολυ ο benq, ισως λογω ansi contrast. Η εικονα εδειχνε και λιγο πιο τρισδιαστατη.
Στις σκοτεινες σκηνες μου ελλειψε ο epson. Το πεπλο στις εντελως σκοτεινες σκηνες θα μπορουσα να το χαρακτηρισω πολυ ενοχλητικο λογω ιριδας.
(Ιριδα)
Το πρωτο πραγμα που θα περιμενω με ανυπομονησια ειναι σιγουρα ενα νεο firmware που να διορθωνει λιγο το μαυρο στις σκοτεινες σκηνες.
Η ιριδα σε σχεση με την ιριδα του epson που εζησα κανει δυο πραγματα.
α) Απο μια φωτεινη σκηνη οταν πεσει μια εντελως σκοτεινη, η ιριδα μεταβαλλεται ελαχιστα, σχεδον μηδαμινα. Οταν γυρισουμε σε φωτεινη σκηνη ανοιγει αλλα δεν γινεται αντιληπτη. Υποθετω επειδη ειχε κλεισει ελαχιστα και ανοιγει σιγα σιγα. Δεν ειναι επιθετικη σε αυτο.
β) Το οτι μεταβαλεται ελαχιστα η ιριδα εχει και το κακο οτι μενει πολυ ανοιχτη σε εντελως σκοτεινη σκηνη. Το πεπλο ειναι τοσο δυνατο που ειναι ενοχλητικο. Σιγουρα ο προβολεας χρειαζεται tweak στην ιριδα του με ενα νεο firmware.
Δοκιμαζοντας την εισαγωγη απο το starwars και το agora στους τιτλους αρχης, θα επρεπε οταν εμφανιστηκαν τα γραμματα η ιριδα να ανοιξει. Τωρα εγω δεν ειδα καμια απολυτως διαφορα. Θελετε γιατι ανοιξε αργα και ελαχιστα. ? Θελετε γιατι ηταν ηδη ανοιχτη στη σκηνη με τα αστερια. ? Αλλος θα τη χαρακτηριζε αναισθητη, αλλος αορατη και οχι επιθετικη.
Αυτο ομως που χρειαζεται σιγουρα ειναι με νεο firmware να την κανουν να κλεινει κι αλλο. Σε μαυρη καρτελα εβλεπα μια γκρι καρτελα που φωτιζε αρκετα.
(εικονα γενικα)
H κακη εντυπωση του μαυρου δεν οφειλεται κατα την αποψη μου στο χαμηλο native contrast, αλλα στο προβλημα της κακο ρυθμισμενης ιριδας. Οπως εξηγησα και πιο πανω σε ημιφωτισμενες σκηνες και μιξαριστες το μαυρο ηταν ικανοποιητικο και (ισως λογω ansi contrast) η εικονα ειχε punch, ωραιο contrast, πιο 3d αισθηση. Στο συνολο της λοιπον μου αρεσε καλυτερα απο τον epson σε ευκρινεια, χρωματα, μιξαριστες και φωτεινες σκηνες.
Η φωτεινοτητα ηταν αρκετη και χρειαστηκε να τοποθετησω τον benq οσο μακρυτερα γινοταν για τις 106 ιντσες. Δοκιμασα και το dynamic mode και τα εχασα, αναψα τα φωτα και εβλεπα κανονικα. Με τον epson δεν γινοταν αυτο. Σιγουρα θα βοηθησει αρκετους που χρειαζονται φως σε καταστασεις ημερας.(π.χ. αθλητικα)
(Κινηση)
Εχοντας σαν σημειο αναφορας το F.I απο το htpc, τα αποτελεσματα ηταν αναμεικτα.
Στο 2d μου εδωσε καλυτερο αποτελεσμα στα 30 καρε το f.i. απο το pc. Προσπαθω οσο μπορω να αποφυγω την βιντειλα. Στη Low ρυθμιση του f.i. ο προβολεας νομιζω οτι δινει πιο βιντεικο λουκ αλλα και πιο πολυ judder απο το htpc, Δεν ξερω πως γινοταν αυτο κι ας ακουγεται αντιφατικο.
Στη θεση medium-high ομως το f.i. του προβολεα ηταν εφαμιλλο του htpc, ισως και καλυτερο οσον αφορα τα τεχνουργηματα κλπ που δημιουργουνται απο το κλασσικο script που τρεχω. Ελαχιστα νερουλιασματα στα περιγραμματα που ηταν σε κινηση κατα διαστηματα στη θεση high του προβολεα. Ισως και η εικονα θολωνε λιγοτερο στην κινηση της καμερας με το f.i. του προβολεα. (Θα κανω κι αλλες δοκιμες επ'αυτου)
Ενα ομως παραπονο που ειχα ηταν οτι εκανε η κινηση κατα διαστηματα σκαλωματακια. Για αυτο το λογο θα προτιμουσα το f.i. του htpc οπου δεν υπαρχουν καθολου σκαλωματα.
Στη θεαση 3d μιας και ο προβολεας εχει f.i. και στο 3d, δεν ειδα καθολου σκαλωματα.
Το δοκιμασα λοιπον σε κοντρα με το f.i. του pc να τρεχει στα 60 καρε. Εκει θα ελεγα οτι σε αλλες στιγμες υπερειχε πότε το ενα και ποτε το αλλο. Σιγουρα χρειαζομαι κι αλλες δοκιμες για να καταληξω καπου.
Εικονα 3d:
Και παλι θα κανω συγκριση με το 3d του epson αφου μονο με αυτον εχω σημειο αναφορας.
Διαβαζοντας οτι δεν υπαρχει καθολου crosstalk/ghosting ημουν περιεργος. Κοιταζοντας ομως το desktop των win μπορω να πω οτι εβλεπα μερικες φορες στο ενα ματι (αναλογα το φοντο) αμυδρα αυτο που επρεπε να βλεπω μονο στο αλλο ματι.
Δεν εχω προλαβει να κανω αρκετες δοκιμες για να καταλαβω πότε ειναι πιο εντονο.
Οσον αφορα το φως στο 3d σιγουρα βρισκω τον epson πιο φωτεινο.
Επειδη με κουραζει το 3d προσπαθουσα να καταλαβω ποιος ειναι πιο κουραστικος.
Σε 2 συγκεκριμενες ταινιες (resident evil/τρεις σωματοφυλακες) που δεν μπορουσα να τις δω με τιποτα στον epson μπορεσα στον benq. Θεωρω οτι ηταν πιο ξεκουραστη η θεαση στον benq.
Με τα γυαλια του benq θα ελεγα οτι βλεπω λιγο κοκκινο (εχει επισημανθει σε διαφορα fora) για αυτο και εχω προθεση αν παρω εξτρα γυαλια να παρω καποιο συγκεκριμενο μοντελο optoma που δεν παρουσιαζουν κοκκινο tint.
Και παμε στην εικονα αυτη καθε αυτη.
Ισως οτι καλυτερο εχω δει απο καθαροτητα. Δεν ξερω αν οφειλεται μονο στην καλη ευκρινεια του προβολεα ή εχουν να κανουν κι αλλοι παραγοντες (επεξεργασια εικονας κλπ)
Η εικονα σε οτιδηποτε υπαρχει στο καδρο ειναι crystal clear. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ υπαρχει εξω απο το πανι (pop out) αλλα και οτιδηποτε μπορεις να διακρινεις σε ολο το βαθος πεδιου εχει μια εκπληκτικη καθαροτητα. Οπουδηποτε εχει κανει focus ο σκηνοθετης ειναι εκπληκτικα καθαρο και αναγλυφο σε βαθμο που χαζευεις.
Αυτο δεν το περιμενα με τιποτα. Αυτο ειναι κατι που σιγουρα πρεπει να το δειτε αν πατε καπου να δειτε τον benq σε καποιο show room.
Τελος οσον αφορα το μαυρο στο 3d ενω ο benq ειναι πιο σκοτεινος θα περιμενε κανεις βελτιωμενα μαυρα σε σχεση με το 2d του.
Ομως κι εδω θα ελεγα οτι ο epson υπερεχει αρκετα.
Νικητη στο συνολο 3d ομως θα χαρακτηρισω τον benq χωρις ιχνος αμφιβολιας.
Ο προβολεας κατα τη διαρκεια των δοκιμων 2d/3d 24hz 60hz κλπ, καποια στιγμη ( στις πρωτες 6 ωρες λειτουργιας) εμφανισε το εξης προβλημα. ξαφνικα εκει που ανεβαζα contrast για να δοκιμασω τη φωτεινοτητα στο 3d, εχασε φωτεινοτητα κατα 90%.
Στο σκοταδι, ισα που μπορουσα να διακρινω το desktop. Δοκιμαζοντας αλλαγες σε cinema, user mode κλπ επανερχοταν μονο ομως για λιγα δευτερολεπτα.
Απο τη στιγμη που τον εκλεισα και τον ξανα ανοιξα και μεχρι τωρα (16+ ωρες) δεν το ξανα εμφανισε καθολου.
Δεν ξερω αν εφαγε καποια φλασια λογω των ταχυτατων αλλαγων που πραγματοποιουσα σε 2d/3d 24hz/60hz κλπ.
Σιγουρα θα ποσταρω κι αλλες εντυπωσεις με την παροδο χρονου. Ετσι κι αλλιως δυο 24ωρα τον εχω στην κατοχη μου, δεν προλαβα και πολλα.
(Για player χρησιμοποιηθηκε htpc με mpc,madvr, lav video/audio, καρτα ati 4890)
Μηχανημα/παρελκομενα:
Ο προβολεας συνοδευεται απο 2 ζευγαρια γυαλια 3d με επαναφορτιζομενες μπαταριες, 2 ζευγαρια καλωδια mini usb για φορτιση των γυαλιων,ενα καλωδιο με τριπλο rca, ενα καλωδιο vga, το καλωδιο τροφοδοσιας και το τηλεκοντρολ.
Το τηλεκοντρολ ειναι απλο, ευχρηστο και ταχυτατο στις εντολες.
Τα γυαλια 3d τα βρηκα λιγακι πιο κουραστικα και ισως με μικροτερη επιφανεια απο οτι του epson 9000 που ειχα στην κατοχη μου μεχρι προσφατα.
Εντυπωσεις 2D:
(ευκρινεια)
Εχοντας ζησει με τον epson 9000 και με τα προβληματα που ειχε (συγκλιση, κακο focus) το πρωτο πραγμα που ειπα οταν ειδα την εικονα του benq ηταν, επιτελους ευκρινεια. Η ευκρινεια στην οθονη ειναι ξυραφι απο ακρη σε ακρη και μονο οταν δοκιμαστικα χρησιμοποιησα επιτηδες ολο το διαθεσιμο οριζοντιο lens shift εδειξε να χανει λιγο στις ακρες.
Κυριολεκτικα η ευκρινεια του με αφησε 100% ευχαριστημενο. Τωρα καταλαβα γιατι τον λενε ξυραφι.
(Χρωματα)
Αν και ακαλιμπραριστος ακομα, περασα καποιες τιμες που βρηκα, μονο και μονο για να διωξω την πρασινιλα που εχει out of the box. Προσεχως θα καλιμπραριστει.
Τα χρωματα out of the box θελουν δουλεια.
Σε σχεση με τα χρωματα του epson 9000, αυτα ηταν πιο real life και μετα τις προχειρες ρυθμισεις στα χρωματα, τα skintones ηταν αψογα.
(Μαυρο)
Ερχομενος απο τον epson 9000, το μαυρο ηταν μια μικρη απογοητευση.Βεβαια επειδη ο χωρος μου δεν ειναι batcave δεν επαιρνα και το maximum απο τον epson, οποτε η διαφορα σε ενα φωτεινο χωρο δειχνει μικροτερη.
Η κακη εντυπωση του μαυρου πιστευω θα διορθωθει με μελλοντικο firmware,μιας και η ιριδα απο οτι παρατηρησα δεν κλεινει αρκετα. (για την ιριδα θα πω και παρακατω)
Στις μιξαρισμενες σκηνες με φως/μαυρο ο προβολεας τα πηγαινει καλυτερα, μπορω να πω οτι σε αυτες τις σκηνες αλλα και στις φωτεινες μου αρεσε πιο πολυ ο benq, ισως λογω ansi contrast. Η εικονα εδειχνε και λιγο πιο τρισδιαστατη.
Στις σκοτεινες σκηνες μου ελλειψε ο epson. Το πεπλο στις εντελως σκοτεινες σκηνες θα μπορουσα να το χαρακτηρισω πολυ ενοχλητικο λογω ιριδας.
(Ιριδα)
Το πρωτο πραγμα που θα περιμενω με ανυπομονησια ειναι σιγουρα ενα νεο firmware που να διορθωνει λιγο το μαυρο στις σκοτεινες σκηνες.
Η ιριδα σε σχεση με την ιριδα του epson που εζησα κανει δυο πραγματα.
α) Απο μια φωτεινη σκηνη οταν πεσει μια εντελως σκοτεινη, η ιριδα μεταβαλλεται ελαχιστα, σχεδον μηδαμινα. Οταν γυρισουμε σε φωτεινη σκηνη ανοιγει αλλα δεν γινεται αντιληπτη. Υποθετω επειδη ειχε κλεισει ελαχιστα και ανοιγει σιγα σιγα. Δεν ειναι επιθετικη σε αυτο.
β) Το οτι μεταβαλεται ελαχιστα η ιριδα εχει και το κακο οτι μενει πολυ ανοιχτη σε εντελως σκοτεινη σκηνη. Το πεπλο ειναι τοσο δυνατο που ειναι ενοχλητικο. Σιγουρα ο προβολεας χρειαζεται tweak στην ιριδα του με ενα νεο firmware.
Δοκιμαζοντας την εισαγωγη απο το starwars και το agora στους τιτλους αρχης, θα επρεπε οταν εμφανιστηκαν τα γραμματα η ιριδα να ανοιξει. Τωρα εγω δεν ειδα καμια απολυτως διαφορα. Θελετε γιατι ανοιξε αργα και ελαχιστα. ? Θελετε γιατι ηταν ηδη ανοιχτη στη σκηνη με τα αστερια. ? Αλλος θα τη χαρακτηριζε αναισθητη, αλλος αορατη και οχι επιθετικη.
Αυτο ομως που χρειαζεται σιγουρα ειναι με νεο firmware να την κανουν να κλεινει κι αλλο. Σε μαυρη καρτελα εβλεπα μια γκρι καρτελα που φωτιζε αρκετα.
(εικονα γενικα)
H κακη εντυπωση του μαυρου δεν οφειλεται κατα την αποψη μου στο χαμηλο native contrast, αλλα στο προβλημα της κακο ρυθμισμενης ιριδας. Οπως εξηγησα και πιο πανω σε ημιφωτισμενες σκηνες και μιξαριστες το μαυρο ηταν ικανοποιητικο και (ισως λογω ansi contrast) η εικονα ειχε punch, ωραιο contrast, πιο 3d αισθηση. Στο συνολο της λοιπον μου αρεσε καλυτερα απο τον epson σε ευκρινεια, χρωματα, μιξαριστες και φωτεινες σκηνες.
Η φωτεινοτητα ηταν αρκετη και χρειαστηκε να τοποθετησω τον benq οσο μακρυτερα γινοταν για τις 106 ιντσες. Δοκιμασα και το dynamic mode και τα εχασα, αναψα τα φωτα και εβλεπα κανονικα. Με τον epson δεν γινοταν αυτο. Σιγουρα θα βοηθησει αρκετους που χρειαζονται φως σε καταστασεις ημερας.(π.χ. αθλητικα)
(Κινηση)
Εχοντας σαν σημειο αναφορας το F.I απο το htpc, τα αποτελεσματα ηταν αναμεικτα.
Στο 2d μου εδωσε καλυτερο αποτελεσμα στα 30 καρε το f.i. απο το pc. Προσπαθω οσο μπορω να αποφυγω την βιντειλα. Στη Low ρυθμιση του f.i. ο προβολεας νομιζω οτι δινει πιο βιντεικο λουκ αλλα και πιο πολυ judder απο το htpc, Δεν ξερω πως γινοταν αυτο κι ας ακουγεται αντιφατικο.
Στη θεση medium-high ομως το f.i. του προβολεα ηταν εφαμιλλο του htpc, ισως και καλυτερο οσον αφορα τα τεχνουργηματα κλπ που δημιουργουνται απο το κλασσικο script που τρεχω. Ελαχιστα νερουλιασματα στα περιγραμματα που ηταν σε κινηση κατα διαστηματα στη θεση high του προβολεα. Ισως και η εικονα θολωνε λιγοτερο στην κινηση της καμερας με το f.i. του προβολεα. (Θα κανω κι αλλες δοκιμες επ'αυτου)
Ενα ομως παραπονο που ειχα ηταν οτι εκανε η κινηση κατα διαστηματα σκαλωματακια. Για αυτο το λογο θα προτιμουσα το f.i. του htpc οπου δεν υπαρχουν καθολου σκαλωματα.
Στη θεαση 3d μιας και ο προβολεας εχει f.i. και στο 3d, δεν ειδα καθολου σκαλωματα.
Το δοκιμασα λοιπον σε κοντρα με το f.i. του pc να τρεχει στα 60 καρε. Εκει θα ελεγα οτι σε αλλες στιγμες υπερειχε πότε το ενα και ποτε το αλλο. Σιγουρα χρειαζομαι κι αλλες δοκιμες για να καταληξω καπου.
Εικονα 3d:
Και παλι θα κανω συγκριση με το 3d του epson αφου μονο με αυτον εχω σημειο αναφορας.
Διαβαζοντας οτι δεν υπαρχει καθολου crosstalk/ghosting ημουν περιεργος. Κοιταζοντας ομως το desktop των win μπορω να πω οτι εβλεπα μερικες φορες στο ενα ματι (αναλογα το φοντο) αμυδρα αυτο που επρεπε να βλεπω μονο στο αλλο ματι.
Δεν εχω προλαβει να κανω αρκετες δοκιμες για να καταλαβω πότε ειναι πιο εντονο.
Οσον αφορα το φως στο 3d σιγουρα βρισκω τον epson πιο φωτεινο.
Επειδη με κουραζει το 3d προσπαθουσα να καταλαβω ποιος ειναι πιο κουραστικος.
Σε 2 συγκεκριμενες ταινιες (resident evil/τρεις σωματοφυλακες) που δεν μπορουσα να τις δω με τιποτα στον epson μπορεσα στον benq. Θεωρω οτι ηταν πιο ξεκουραστη η θεαση στον benq.
Με τα γυαλια του benq θα ελεγα οτι βλεπω λιγο κοκκινο (εχει επισημανθει σε διαφορα fora) για αυτο και εχω προθεση αν παρω εξτρα γυαλια να παρω καποιο συγκεκριμενο μοντελο optoma που δεν παρουσιαζουν κοκκινο tint.
Και παμε στην εικονα αυτη καθε αυτη.
Ισως οτι καλυτερο εχω δει απο καθαροτητα. Δεν ξερω αν οφειλεται μονο στην καλη ευκρινεια του προβολεα ή εχουν να κανουν κι αλλοι παραγοντες (επεξεργασια εικονας κλπ)
Η εικονα σε οτιδηποτε υπαρχει στο καδρο ειναι crystal clear. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ υπαρχει εξω απο το πανι (pop out) αλλα και οτιδηποτε μπορεις να διακρινεις σε ολο το βαθος πεδιου εχει μια εκπληκτικη καθαροτητα. Οπουδηποτε εχει κανει focus ο σκηνοθετης ειναι εκπληκτικα καθαρο και αναγλυφο σε βαθμο που χαζευεις.
Αυτο δεν το περιμενα με τιποτα. Αυτο ειναι κατι που σιγουρα πρεπει να το δειτε αν πατε καπου να δειτε τον benq σε καποιο show room.
Τελος οσον αφορα το μαυρο στο 3d ενω ο benq ειναι πιο σκοτεινος θα περιμενε κανεις βελτιωμενα μαυρα σε σχεση με το 2d του.
Ομως κι εδω θα ελεγα οτι ο epson υπερεχει αρκετα.
Νικητη στο συνολο 3d ομως θα χαρακτηρισω τον benq χωρις ιχνος αμφιβολιας.
Ο προβολεας κατα τη διαρκεια των δοκιμων 2d/3d 24hz 60hz κλπ, καποια στιγμη ( στις πρωτες 6 ωρες λειτουργιας) εμφανισε το εξης προβλημα. ξαφνικα εκει που ανεβαζα contrast για να δοκιμασω τη φωτεινοτητα στο 3d, εχασε φωτεινοτητα κατα 90%.
Στο σκοταδι, ισα που μπορουσα να διακρινω το desktop. Δοκιμαζοντας αλλαγες σε cinema, user mode κλπ επανερχοταν μονο ομως για λιγα δευτερολεπτα.
Απο τη στιγμη που τον εκλεισα και τον ξανα ανοιξα και μεχρι τωρα (16+ ωρες) δεν το ξανα εμφανισε καθολου.
Δεν ξερω αν εφαγε καποια φλασια λογω των ταχυτατων αλλαγων που πραγματοποιουσα σε 2d/3d 24hz/60hz κλπ.
Σιγουρα θα ποσταρω κι αλλες εντυπωσεις με την παροδο χρονου. Ετσι κι αλλιως δυο 24ωρα τον εχω στην κατοχη μου, δεν προλαβα και πολλα.