Pet Sounds - Ο Μίκυ Μάους 'τριπάρει' με LSD

17 June 2006
14,350
Beach_Boys.jpg

Το 1964 ήτανε μιά περίεργη χρονιά για το Brian Wilson. Αν και οι Beach Boys χτύπησαν 4 φορές το Top-10 - 'Fun, Fun, Fun', 'I Get Around', 'Dance, Dance, Dance' και 'When I Grow Up (To Be A Man)' - θα πρέπει να τον παραξένεψε που το πιό προωθημένο από άποψη στύλ 'Don't Worry, Baby', ένας προάγγελος για τις κομψεπίκομψες μπαλάντες του Pet Sounds, δεν κατάφερε να ανέβει πάνω από το Νο. 24. Γύρω στο φθινόπωρο αυτής της χρονιάς, ήξερε πιά ότι δίνει μιά Μάχη Οπισθοφυλακής ενάντια σε όλα όσα εκπροσωπούσαν ως τότε οι Beach Boys: το Ατέλειωτο Καλοκαίρι και την ξένοιαστη και ανέμελη εικόνα του γλεντζέ teenager, τη ...Φωτεινή πλευρά της ζωής, έκφραση της οποίας αποτελούσε ο αδελφός του Dennis. Όταν το γκρούπ περιόδευσε στην Ευρώπη, ο Brian 'κρυβόταν' στο δωμάτιο του Ξενοδοχείου του παρέα με φαγητό και ποτά ενώ ο Dennis με τον Mike Love τριγύρναγαν στα τοπικά πορνεία. Το Δεκέμβρη έπαθε νευρικό κλονισμό στη διάρκεια μιάς πτήσης προς το Χιούστον και γύρισε εσπευσμένα στο Λος Αντζελες.

Η απόσυρση του Brian Wilson από τη Ζωή άρχισε ακριβώς τότε. Από κοντά ακολούθησε η εμμονή του να ξεπεράσει τους Beatles. Μια σημαντική παρουσία στη ζωή του, εκείνη την εποχή, ήταν ο Loren Schwartz, μιά In 'μούρη' του Λος Αντζελες μέσω της οποίας ο Brian γνώρισε διάφορους 'φωτισμένους' που τον εισήγαγαν στα Ιερά και Όσια της κουλτούρας των Χίππις: τους Khalil Gibran, Herman Hesse και Saint-Exupery. Η μαριχουάνα και το LSD, σε απίστευτες ποσότητες, ήρθαν αμέσως μετά. 'Οι Ουσίες που έπαιρνα τότε έκαναν τη Μουσική να μεγαλώνει μέσα στο κεφάλι μου', δήλωσε ο Brian αργότερα και την απόδειξη μπορεί κανείς να την ακούσει στις συγκριτικά περίπλοκες παραγωγές κομματιών όπως τα 'Please Let Me Wonder', 'In The Back Of My Mind' και 'She Knows Me Too Well'. Ο Mike Love, έξαλλος, δήλωσε πως τα καινούργια τραγούδια έκαναν μαντάρα τη ...Συνταγή της επιτυχίας του γκρούπ - μιά πρώτη ένδειξη των μπελάδων που έρχονταν. Στον Love άρεσε περισσότερο το 'California Girls', παρά το γεγονός ότι ο Brian το έγραψε μόλις 'έβγαινε' από το πρώτο του 'ταξίδι' με LSD. Το κομμάτι ήταν μάλλον συνηθισμένο αλλά η παραγωγή και οι αρμονίες στα φωνητικά είχαν μεγάλες δόσεις από τους 'ιριδισμούς' που θα στόλιζαν μελλοντικά το 'Pet Sounds'.

Τον Ιούνιο του 1965 κυκλοφόρησε το άλμπουμ 'Summer Days' και αμέσως μετά το 'Beach Boys' Party!'. Η Γλεντζέδικη Εικόνα είχε πάλι το πάνω χέρι αλλά ο πραγματικός Brian βρισκόταν στο 'The Little Girl I Once Knew', ένα γοητευτικό κομμάτι που κυκλοφόρησε σαν single και Πάτωσε από πωλήσεις. Το γκρούπ έφυγε ξανά σε περιοδεία και ο Brian κλείστηκε στο σπίτι του με το κεφάλι γεμάτο από LSD και ένα αντίτυπο του εκπληκτικού 'Rubber Soul' των Beatles που μόλις είχε κυκλοφορήσει. Μέσα απ' αυτή την απομόνωση βγήκαν κομμάτια όπως τα 'You Still Believe in Me' και 'I Just Wasn't Made for These Times' και τα εξαίσια ορχηστρικά 'Pet Sounds' και 'Let's Just Go Away for Awhile'. Ο Brian έλεγε πως θέλει να δημιουργήσει μιά νέα 'πνευματική μουσική' που θα υπερέβαινε τους περιορισμούς του Top-40 και θα ήταν γεμάτη με την 'παρουσία του Θεού'.

Tο μόνο πρόβλημα που είχε ο Brian για να πραγματώσει τα όνειρά του ήταν η έλλειψη στίχων. Με το Mike Love να λείπει σε περιοδεία, αυτή η ανήσυχη Μεγαλοφυΐα ήθελε κάποιον που να μπορεί να εκφράσει με λόγια τα παράξενα Νέα συναισθήματα που υπέβοσκαν στις μελωδίες του. Βρήκε τον Tony Asher. Oι δυό τους έγραψαν μαζί ολόκληρο το Pet Sounds το χειμώνα και μέχρι τις αρχές της άνοιξης του 1966: 'God Only Knows', 'Caroline, No' και 'Don't Talk (Put Your Head On My Shoulder)'. Το Pet Sounds ήταν ένα άλμπουμ solo σε όλα εκτός από το όνομα. Κανένας από τους υπόλοιπους Beach Boys δεν έπαιξε έστω και μία νότα στο δίσκο και σε πολλές περιπτώσεις τα φωνητικά τους σβήστηκαν και αντικαταστάθηκαν από αυτά του Brian, πράγμα που έκανε το Mike Love να χαρακτηρίσει το δίσκο σαν 'Ego - music'. Μόνο ο Dennis και ο Bruce Johnston υπεράσπισαν τις καινοτομίες του Brian. Ήταν οι μόνοι που κατάλαβαν ότι οδηγούσε την Ποπ σε ανεξερεύνητες περιοχές, όχι απλά διευρύνοντας τη γλώσσα της αλλά δίνοντας της ένα ολόκληρο καινούργιο φάσμα από χαρακτηριστικές ιδιότητες.

H εταιρία, όπως αποδείχθηκε, συμμεριζόταν απόλυτα την άποψη ότι ο Brian 'έκανε μαντάρα τη Συνταγή'. Όταν κυκλοφόρησε το 'Caroline, No' σαν single το Μάρτη και πρός μεγάλη χαρά του Love απέτυχε, η εταιρία έσπευσε να βγάλει το 'πιασάρικο' 'Sloop John B' πριν καν περιληφθεί στο Pet Sounds. Ο δίσκος στρογγυλοκάθισε στο Νο. 3. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μέσα στον πανικό τους ότι το Pet Sounds δεν θα πούλαγε, κυκλοφόρησαν σχεδόν ταυτόχρονα μια συλλογή επιτυχιών (The Best of the Beach Boys), πράγμα που σχεδόν Σκότωσε από άποψη πωλήσεων το άλμπουμ. Το Pet Sounds, δε μπορεί να χαρακτηρισθεί εμπορικά σαν Καταστροφή. Περιείχε δύο επιτυχίες ('Sloop John B', 'Wouldn't It Be Nice'), έφτασε στο Νο. 10 και έμεινε στο Top-40 για περισσότερες από 21 εβδομάδες. Σε ελάχιστες εβδομάδες 'κατέκτησε' την Αγγλία εμπνέοντας τους Beatles που κάτω από την επιρροή του έγραψαν το 'Here, There, Everywhere' και έδωσε σήμα σε ένα σωρό τραγουδοποιούς ειδοποιώντας τους ότι η Ποπ είχε κάνει άλλο ένα τεράστιο άλμα προς τα Εμπρός. Αλλά η Αμερική δεν το αγκάλιασε. Παραήταν φιλόδοξο, Νεωτεριστικό και Έξω-από-την-εποχή-του. Ο Brian, με κάποιο μαγικό τρόπο, κατάφερε να ανέβει στα φτερά μιάς Ζωηρής Αρμονικής Υπέρβασης και να την οδηγήσει σε μια στρατόσφαιρα την Ύπαρξη της οποίας, οι περισσότεροι από τους ομότεχνους του δεν μπορούσαν καν να διανοηθούν. Μιά αισθαντική, εσώτερη, σχεδόν απόκρυφη μουσική, αθώα και ελεύθερη από τους κάθε λογής περιορισμούς του Ύφους. Μιά 'Εφηβική Συμφωνία πρός το Θεό'.
 
Last edited by a moderator:
17 June 2006
14,350
The Beach Boys - The Pet Sounds Sessions (Box Set) / Capitol CDPP025-8 4XCD

Pet_Sounds_Sessions.jpg

Οι κυνικοί θα σκεφθούν πως έχουν να κάνουν εδώ με τον απόλυτο γραφειοκρατικό φετιχισμό: 4 CDs κι ένα βιβλίο με 126 σελίδες με όλα (ή περίπου) τα παραλειπόμενα από την ηχογράφηση του Pet Sounds. Θα κάνουν μεγάλο λάθος. Αφ' ενός γιατί η απίστευτη πυκνότητα των ενορχηστρώσεων σου κόβει την ανάσα και δεν σε αφήνει να καταλάβεις τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε ένα από τα tracks - και συμβαίνουν πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα - οπότε ακούγοντας πρώτα τη μουσική και στη συνέχεια τα φωνητικά a cappella η συνολική εμπειρία είναι παραπάνω από ...ακαδημαϊκή. Αφ' ετέρου γιατί μετά από όλη αυτή τη μυστικιστική ρητορεία γύρω από την επαναστατική πολυπλοκότητα του δίσκου είναι η πρώτη φορά που έχεις την ευκαιρία να κατανοήσεις Πως ακριβώς φτιάχθηκε. Το stereo mix, μετά από τόσα χρόνια και άπειρες ακροάσεις, με έκανε να ακούσω πράγματα που δεν είχα ακούσει ποτέ πριν: ένα R&B σαξόφωνο στο 'Here Today', ένα ασυνήθιστα μεγάλο μέρος της κιθάρας στο 'Wouldn't It Be Nice' που τραβάει ασυνήθιστα πολύ για ένα τόσο απλό κομμάτι. Οι σημειώσεις απολογούνται μισοκακόμοιρα για το stereo mix λέγοντας ότι είναι απλά ένα 'επιμορφωτικό εργαλείο' και ...ομολογούν ότι η ιδέα είναι τόσο βλάσφημη όσο ίσως το να βάλουν Χρώμα σε μια κλασσική ταινία όπως ο Πολίτης Καίην. Σαχλαμάρες, λέω εγώ: το stereo είναι πολύ διαφωτιστικό και σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις εδώ - εκτός ίσως από μία: το υπέροχο Don't Talk όπου η εύθραυστη φωνή του Brian στο κέντρο έχει χωρισθεί σε δύο tracks που μοιάζουν να αρμενίζουν πάνω σε μία 'ωκεάνεια' ορχήστρα: καταστρέφει την εντύπωση που σου δημιουργούσε το αυθεντικό, μιάς ψυχής που ακούγεται να κλαίει από τον πάτο ενός πηγαδιού. Άπειρες μικρές 'λιχουδιές' εδώ για το λάτρη - όπως το piano demo του 'Don't Talk' που δε μοιάζει στο ελάχιστο με το τραγούδι που θα αποκαλύψουν τα έγχορδα και το Όργανο. Τα φωνητικά από την άλλη είναι μιά πανσπερμία από τραγουδιστικά στύλ αποκαλύπτοντας τις σχέσεις τους με το gospel, τη jazz και τα γκρουπ της Motown. Για όσους θέλουν να καταδυθούν σε βάθος σ'αυτό το καταπληκτικό άλμπουμ, το κουτί της Capitol είναι το καλύτερο δώρο.
 
Last edited by a moderator:

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Disc 1
The Stereo Mix
1.01 Wouldn't It Be Nice - 2:33
1.02 You Still Believe In Me - 2:36
1.03 That's Not Me - 2:31
1.04 Don't Talk (Put Your Head On My Shoulder) - 2:58
1.05 I'm Waiting For The Day - 3:06
1.06 Let's Go Away For Awhile - 2:24
1.07 Sloop John B - 2:59
1.08 God Only Knows - 2:54
1.09 I Know There's An Answer - 3:18
1.10 Here Today - 3:07
1.11 I Just Wasn't Made For These Times - 3:21
1.12 Pet Sounds - 2:37
1.13 Caroline, No - 2:58
Sessions, Part 1
1.14 Sloop John B (Highlights From Tracking Date) - 1:04
1.15 Sloop John B (Stereo Backing Track) - 3:18
1.16 Trombone Dixie (Highlights From Tracking Date) - 1:26
1.17 Trombone Dixie (Stereo Backing Track) - 2:50
1.18 Pet Sounds (Highlights From Tracking Date) - 0:57
1.19 Pet Sounds (Stereo Track Without Guitar Overdub) - 2:49
1.20 Let's Go Away For Awhile (Highlights From Tracking Date) - 2:20
1.21 Let's Go Away For Awhile (Stereo Track Without String Overdub) - 2:58
1.22 Wouldn't It Be Nice (Highlights From Tracking Date) - 7:19
1.23 Wouldn't It Be Nice (Stereo Backing Track) - 2:34
1.24 Wouldn't It Be Nice (Stereo Track With Background Vocals) - 2:34
1.25 You Still Believe In Me (Intro-Session) - 1:39
1.26 You Still Believe In Me (Intro-Master Take) - 0:15
1.27 You Still Believe In Me (Highlights From Tracking Date) - 1:11
1.28 You Still Believe In Me (Stereo Backing Track) - 2:37

Disc 2
Sessions, Part 2
2.01 Caroline, No (Highlights From Tracking Date) - 4:16
2.02 Caroline, No (Stereo Backing Track) - 2:53
2.03 Hang On To Your Ego (Highlights From Tracking Date) - 4:47
2.04 Hang On To Your Ego (Stereo Backing Track) - 3:23
2.05 Don't Talk (Put Your Head On My Shoulder) (Brian's Instrumental Demo) - 2:20
2.06 Don't Talk (Put Your Head On My Shoulder) (Stereo Backing Track) - 3:11
2.07 Don't Talk (Put Your Head On My Shoulder) (String Overdub) - 1:48
2.08 I Just Wasn't Made For These Times (Highlights From Tracking Date) - 2:59
2.09 I Just Wasn't Made For These Times (Stereo Backing Track) - 3:47
2.10 That's Not Me (Highlights From Tracking Date) - 1:52
2.11 That's Not Me (Stereo Backing Track) - 2:46
2.12 Good Vibrations (Highlights From Tracking Date) - 2:41
2.13 Good Vibrations (Stereo Backing Track) - 3:15
2.14 I'm Waiting For The Day (Highlights From Tracking Date) - 5:25
2.15 I'm Waiting For The Day (Stereo Backing Track) - 3:14
2.16 God Only Knows (Highlights From Tracking Date) - 9:25
2.17 God Only Knows (Stereo Backing Track) - 3:06
2.18 Here Today (Highlights From Tracking Date) - 6:36
2.19 Here Today (Stereo Backing Track) - 4:55

Disc 3
Stack-O-Vocals
3.01 Wouldn't It Be Nice - 2:37
3.02 You Still Believe In Me - 2:47
3.03 That's Not Me - 2:28
3.04 Don't Talk (Put Your Head On My Shoulder) - 3:07
3.05 I'm Waiting For The Day - 3:02
3.06 Sloop John B - 3:09
3.07 God Only Knows - 2:49
3.08 I Know There's An Answer - 2:19
3.09 Here Today - 3:29
3.10 I Just Wasn't Made For These Times - 3:22
3.11 Caroline, No - 1:54
Alternate Versions
3.12 Caroline, No (Promotional Spot #1) - 0:32
3.13 Wouldn't It Be Nice (Mix 3/3/66) - 2:29
3.14 You Still Believe In Me (Mix 2/16/66) - 2:23
3.15 Don't Talk (Put Your Head on My Shoulder) (Vocal Snippet) - 0:56
3.16 I'm Waiting For The Day (Mike Sings Lead) (Mix 3/12/66) - 3:02
3.17 Sloop John B (Carl Sings First Verse) - 3:05
3.18 God Only Knows (Sax Solo) (Mix 3/12/66) - 2:49
3.19 Hang On To Your Ego (Mix 2/16/66) - 3:13
3.20 Here Today - 3:07
3.21 I Just Wasn't Made For These Times - 3:11
3.22 Banana & Louie - 0:05
3.23 Caroline, No (Original Speed, Stereo Mix) - 2:24
3.24 Dog Barking Session (Outtakes) (Mix 3/22/66) - 0:35
3.25 Caroline, No (Promotional Spot #2) - 0:28
3.26 God Only Knows (With A Capella Tag) (Mix 3/12/66) - 2:56
3.27 Wouldn't It Be Nice - 2:28
3.28 Sloop John B (Brian Sings Lead Throughout) - 3:04
3.29 God Only Knows (Brian Sings Lead) (Mix 3/22/66) - 2:42
3.30 Caroline, No (Original Speed, Mono Mix) - 3:03

Disc 4
Original Mono-Mix
4.01 Wouldn't It Be Nice - 2:25
4.02 You Still Believe In Me - 2:35
4.03 That's Not Me - 2:30
4.04 Don't Talk (Put Your Head On My Shoulder) - 2:54
4.05 I'm Waiting For The Day - 3:06
4.06 Let's Go Away For Awhile - 2:21
4.07 Sloop John B - 3:00
4.08 God Only Knows - 2:53
4.09 I Know There's An Answer - 3:11
4.10 Here Today - 2:54
4.11 I Just Wasn't Made For These Times - 3:15
4.12 Pet Sounds - 2:23
4.13 Caroline, No - 2:52

iUGMuav.jpg

Αποκατέστησα και πρόσθεσα φωτογραφίες από τα σέσιον των ηχογραφήσεων. Χώρισα και τα κείμενα για να είναι ευανάγνωστα. Πρόκειται για παρουσίαση-διαμάντι, αντάξια της μουσικής και της επιδραστικότητας αυτού του μοναδικού αριστουργήματος. Αξίζει να τη διαβάσετε και να ανατρέξετε σε μια ακόμη ακρόαση για να πλημμυρίσετε από συναισθήματα για την καλοτυχία που είχατε να "γευτείτε" στη ζωή σας μια τέτοια εμπειρία. Τουλάχιστον εγώ, έτσι νιώθω...
 
Last edited:

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Είμαι ενας από τους ευτυχείς κατόχους καθώς ο συντάκτης φροντισε απλόχερα να μου δωρίσει την κασετινα λιγα χρόνια μετά.