- 17 June 2006
- 1,235
Παίρνοντας σαν αφορμή όλα αυτά που έχουν γραφτεί στο αμερικάνικο forum σχετικά με την απόδοση του HD-DVD A1 της Toshiba, πιστεύω ότι οι μετατροπές των σημάτων και ο τρόπος που αυτές γίνονται, παίζουν δραματικό ρόλο στην τελική ποιότητα της εικόνας.
Έχει γραφτεί π.χ., ότι η απόδοση του Toshiba είναι τραγική όσον αφορά την έξοδό του 720p και τα HD-DVD δισκάκια, σε σχέση με τη ποιότητα της εικόνας που επιτυγχάνεται από την 1080i έξοδό του. Θα θυμάστε τα ενδεικτικά screenshots του Thomas Norton που έδειχναν την τραγική πτώση της ποιότητας και της ευκρίνειας ανάμεσα στην έξοδο 720p και 1080i του Toshiba.
Γιατί γίνεται αυτό; Υποστηρίζεται λοιπόν ότι αυτό συμβαίνει επειδή το Toshiba παίρνει το 1080p σήμα που είναι γραμμένο στα δισκάκια HD-DVD το κάνει downconvert στα 480p και μετά upconvert στα 720p, διαδικασία που έχει αυτά τα τραγικά αποτελέσματα.
Ωραία λοιπόν, ας δεχτούμε ότι όλα αυτά είναι σωστά. Τότε μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο με τις μεταδόσεις των αγώνων του Μουντιάλ από τα γερμανικά κανάλια ZDF και Das Erste; Τι έχουμε εκεί; Οι κάμερες υψηλής ευκρίνειας τραβάνε τον αγώνα σε κάδρο 16:9 και προοδευτικό σήμα (1280x720, 1440x1080, 1920x1080, μακάρι να ξέραμε σε τι φορμά τραβάνε), στη συνέχεια το σήμα γίνεται downconvert στα 576i, άρα έχουμε μια επιπλέον μετατροπή του σήματος σε σχέση με το Toshiba αφού το σήμα γίνεται πλεκτό, τέλος στη συνέχεια το σήμα αυτό μετατρέπεται σε 720p, π.χ. από ένα προβολέα όπως ο BenQ8700 στη δική μου περίπτωση. Παρόλα αυτά το σήμα διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος από τη ζωντάνια και την ευκρίνειά του, αποδίδοντας πραγματικά εντυπωσιακά καλή εικόνα.
Άρα κάτι αλλάζει στις πολλαπλές μετατροπές του σήματος, όταν το αρχικό υλικό είναι από κάμερες υψηλής ευκρίνειας σε σχέση με το υλικό film υψηλής ευκρίνειας. Τι είναι αυτό που αλλάζει όμως; Βγάζετε κάποια άκρη;
Έχει γραφτεί π.χ., ότι η απόδοση του Toshiba είναι τραγική όσον αφορά την έξοδό του 720p και τα HD-DVD δισκάκια, σε σχέση με τη ποιότητα της εικόνας που επιτυγχάνεται από την 1080i έξοδό του. Θα θυμάστε τα ενδεικτικά screenshots του Thomas Norton που έδειχναν την τραγική πτώση της ποιότητας και της ευκρίνειας ανάμεσα στην έξοδο 720p και 1080i του Toshiba.
Γιατί γίνεται αυτό; Υποστηρίζεται λοιπόν ότι αυτό συμβαίνει επειδή το Toshiba παίρνει το 1080p σήμα που είναι γραμμένο στα δισκάκια HD-DVD το κάνει downconvert στα 480p και μετά upconvert στα 720p, διαδικασία που έχει αυτά τα τραγικά αποτελέσματα.
Ωραία λοιπόν, ας δεχτούμε ότι όλα αυτά είναι σωστά. Τότε μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο με τις μεταδόσεις των αγώνων του Μουντιάλ από τα γερμανικά κανάλια ZDF και Das Erste; Τι έχουμε εκεί; Οι κάμερες υψηλής ευκρίνειας τραβάνε τον αγώνα σε κάδρο 16:9 και προοδευτικό σήμα (1280x720, 1440x1080, 1920x1080, μακάρι να ξέραμε σε τι φορμά τραβάνε), στη συνέχεια το σήμα γίνεται downconvert στα 576i, άρα έχουμε μια επιπλέον μετατροπή του σήματος σε σχέση με το Toshiba αφού το σήμα γίνεται πλεκτό, τέλος στη συνέχεια το σήμα αυτό μετατρέπεται σε 720p, π.χ. από ένα προβολέα όπως ο BenQ8700 στη δική μου περίπτωση. Παρόλα αυτά το σήμα διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος από τη ζωντάνια και την ευκρίνειά του, αποδίδοντας πραγματικά εντυπωσιακά καλή εικόνα.
Άρα κάτι αλλάζει στις πολλαπλές μετατροπές του σήματος, όταν το αρχικό υλικό είναι από κάμερες υψηλής ευκρίνειας σε σχέση με το υλικό film υψηλής ευκρίνειας. Τι είναι αυτό που αλλάζει όμως; Βγάζετε κάποια άκρη;