Portugal seascapes

Manolis Coupe

New member
22 April 2008
41
Dyo photografies apo to prosfato taksidi mou stin Portogalia. Htave ena syntomo taksidi pou programatisa tin teleutaia stigmn, me skopo na photografiso ta paralia. Genikos oi synthikes ntave arketa kales. Antimetiposa omos diafores dyskolies me ta koimata pou dimiourgousane polly lepto spray logo aera me apotelesma na xrnzete na katharizo synexos tous fakous mou, kati pou ntave idietera enoxlitiko.

H protn photo einai apo Adraga Beach, mia paralia pou briskete stin perioxn tou Sintra stin kentriki Portogalia, peripou mia wra me to autokinito apo tn Lisbon. Ekei emeina arketes wres se treis diaforetikes periptosns (2 apogeumata kai mia anatoln).
Movn lipsi f18@1sec horis kanena filtro kai me minimal post-process sto photoshop, kyrios katharismos apo merika spots. Bgnke camera sxedon opos tin blepete.

H deutern enai apo ton noto trabigmeni stin paralia Castelejo. Gia emena ntave ligo ekpliksi autn n paralia kathos tin brnka idietera omorfn kai apomonomeni. Einai kyrios meros gia osous kanoune serfing logo koimaton. Dystixos ekana mono mia photografisi dilinou ekei logo piesns xronou. Paralo omos to mirko diastima pou photografisa autn tnv paralia pisteuo oti tha exo 3-4 photografies eikanes na mpoune sto portfolio mou kai auto einai idietera spanio apo mia mono photografisn syn oti yparxoune polles alles kales eikones pou tha mporeso na xrnsnmopoinso.
Edo ekana dyo lipsis mia gia ton ourano sto f16@1/2sec kai gia to proto plano sto f16@2secs. Kai edo sto photoshop n douleia ntave idietera eukoln, aplos dyo layers kai masking meta apo dimiourgia enos gradient gia apalo transition ston orizonta, meta aplos epanefera to contrast kai to xroma pou eixa otan eimouna stin paralia meso curves sto LAB mode alla kai ligo sta RGB kanalia. H oln diadikasia peripou 10 lepta.

Den ksero akoma ean tha kataliksoune stis telikes epilegmenes eikones apoauto to taksidi mou, epomenos n gnomn sas mporei na me bontheisei stin epilogn mou.


291049331_sYLMp-X3.jpg




291031962_hjiGs-X3.jpg




Mia photo pou trabikse n Gynaika mou stin Ursa Beach. Pisteuo dixnei kala tis sinthikes photografiseis sto taksidi auto. Eimouna mesa sta koimata gia polles wres kai merikes fores gleitorsa tin camera tin teleutaia stigm apo merika megala koimata ekpliksi.
Molis bro xrono tha parousiaso kai alles eikones. Merikes exoune megaliterous bathmous diskolias stin lipsi kai sto processing kai epomenos mporei na sas endefieroun idietera ta texnika stoixeia tous. Anamoni mexri arxes Iouniou molis gyriso apo Skotia.


290685127_9PyZK-X3.jpg
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Mανολη, θα το ξαναπω για λλη μια φορα. Thanks που μοιραζεσαι μαζι μας οχι μονο τις φωτογραφιες σου αλλα και τις αναλυτικες πληροφοριες τους. Ειναι πολυτιμη βοηθεια, αν σκεφτεις ποσοι λιγοι το κανουμε.

Τωρα για τις φωτο θα μου επιτρεψεις να πω 2-3 πραγματα (μιας κ το ζητησες) χωρις να ειμαι φωτογραφος.

Ειναι σιγουρα στο υψηλο επιπεδο που ειναι ολες οι δουλειες σου αλλα εδω εχω 2 μικρες παρατηρησεις προσωπικου γουστου.

Στην πρωτη το πρωτο πλανο ειναι εκπληκτικο σε ολα (χρωμα, εκθεση ...). Στο μεσαιο πλανο δεν μου καθεται καλα ο κομμενος βραχος στα δεξια. Δεν Θα τον ηθελα εξω γιατι μαζι με τον αλλο δημιουργει ενα ανοιγμα "V" που βοηθαει την εικονα. Δεν μ αρεσει πολυ που ειναι μισος.
Ο ουρανος (τριτο πλανο) ειναι καλος αλλα λιγο χανει σε δυναμικη σε σχεση με το πρωτο πλανο.

Παμε στη δευτερη.
Το πρωτο πλανο (μεχρι τα κυματα) ειναι ξανα δυναμιτης. Φοβερο.
Μεσαιο πλανο. Προσωπικα εχω μια αδυναμια στο milky effect του νερου που το πετυχες στο πρωτο πλανο.Βεβαια οταν εχει κυμα για να πετυχεις milky χρειαζεσαι μεγαλυτερους χρονους. Στην προκειμενη δεν βγηκε οπως θα το ηθελα. Again it is matter of personal taste.

Τριτη φωτο.
Η συζυγος ειναι πολυ καλη φωτογραφος!!:aktion033::aktion033:


θενκσ φορ σεαρινγκ!

Περιμενουμε κι αλλες.
 

SoToS

AVClub Enthusiast
21 January 2008
794
Γειά σου φίλε Μανώλη! Όπως πάντα φέρνεις πολύ ωραίες εικόνες από τα ταξίδια σου! :SFGSFGSF: :ernaehrung004:

Η πρώτη εντύπωση που μου έκανε η πρώτη φωτογραφία ήταν δυνατή:
Μου αρέσουν οι φόρμες που δημιουργούνται από τον αφρό του νερού πάνω στην άμμο από μπροστά προς το βάθος, κάτι σαν "Χ" σε συνδιασμό με τα βράχια -υπάρχει μια 3D αίσθηση. Μου αρέσει επίσης που σκάει το κύμα πάνω στον άγριο βράχο στο βάθος -σαν η μία αγριάδα να ...σφαλιαρώνει την άλλη αγριάδα! (ίσως θα ήθελα να δω περισσότερο από αυτό).
Η φωτογραφία είναι πολύ καλή, όμως παρατηρώντας την περισσότερη ώρα, έχω την εντύπωση ότι κάτι ήθελε ακόμα για να κορυφωθεί η αίσθηση που δίνει. Ίσως αν είχε ενισχυθεί το πρώτο πλάνο ή αν είχες πλησιάσει λίγο περισσότερο στον βράχο δεξιά -γιατί μου δίνει κάπως την εντύπωση ότι κόβεται. Βέβαια μπορεί να μη γίνεται κάτι καλύτερο, απλώς αναφέρω τη δική μου εντύπωση. Ήταν φαντάζομαι και δύσκολα τα κατάμαυρα βράχια σε συνθήκες συννεφιάς!

Στη δεύτερη θα προτιμούσα τα βραχάκια από πιο κοντά με μεγαλύτερη προοπτική.

Η τελευταία μου αρέσει πάρα πολύ σαν ιδέα, θα ήθελα μια τέτοια φωτογραφία με τον φωτογράφο σε πολύ δύσκολες συνθήκες, επίσης ο αφρός στα πόδια είναι καταπληκτικός, αν την έχεις και σε πιο καλό καδράρισμα έτσι ώστε να μη μπλέκεται το κεφάλι του φωτογράφου στα βράχια (να βρίσκεται σε ουρανό ή θάλασσα) θα μου άρεσε και σαν wallpaper!

Σίγουρα και πάντα μας ενδιαφέρουν οι τεχνικές λεπτομέρειες της λήψης και σε ευχαριστούμε! Κάτι άλλο: Από περιέργεια, τι μηχανή χρησιμοποιείς;

EDIT: Έγραφα μαζί με τον Niko!
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
1η φωτογραφία:Πάρα πολύ καλή, τον βράχο δεξιά τον ήθελα ή έξω τελείως από το κάδρο,ή τελείως μέσα, σε όλο το κάδρο.Βέβαια έτσι έχανες το milky effect που ίσως ήθελες,απλώς μία άποψη.Ίσως οι βράχοι ο ένας μακρύτερα από τον άλλο έδιναν την αίσθηση προοπτικής, απ'αυτήν την άποψη το λέω.
2η φωτογραφία:Τέλεια!

Ευχαριστούμε άλλη μια φορά που μας δίνεις τα φώτα σου!Ειδικά για μένα, που είμαι καινούριος στο χώρο, οι συμβουλές σου είναι πολύ χρήσιμες!
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Προσωπικά βρίσκω και τις δυο φωτογραφίες εξαιρετικές. Ίσως ήθελα λίγο πιο έντονο κοντραστ ή πιο κορεσμένα χρώματα (και η Πορτογαλία έχει τέτοια χρώματα) αλλά μάλλον έτσι όπως μας τις παρουσιάζει είναι η καλύτερη εκδοχή τους. Ευχαριστούμε και πάλι.

Θα ήθελα όμως ως διαχειριστής της κατηγορίας να ζητήσω την προσοχή σου στο εξής:

Είσαι επαγγελματίας φωτογραφίας φύσης και μάλιστα από τους καλύτερους που γνωρίζουμε και πρέπει να ασχολείσαι και με το fine arts.

Με την καλή σου την καρδιά μας παρουσιάζεις δείγματα της δουλειάς σου, και μάλιστα προπαραγωγής (καλλιτεχνικής και πώλησης). Και μάλιστα τις παρουσιάζεις ελεύθερα. Αυτά τα δυο εμένα με προβληματίζουν. Δεν θα ήθελα με κανένα τρόπο να δω τις δικές σου φωτογραφίες που παρουσιάζεις εδώ στα χέρια ενός άλλου, φωτογράφου ή μη, ο οποίος θα κοιτάξει να τις δημοσιεύσει ή να τις πουλήσει.

Έχω υπόψη μου σχετική υπόθεση που απασχόλησε το πρακτορείο istockphoto, όπου κάποιος συνεργαζόμενος φωτογράφος ανακάλυψε φωτογραφίες φίλου του, φωτογράφου φύσης, να έχουν τοποθετηθεί στο istockphoto από άλλο φωτογράφο (δηλ. κλοπηright) σε μικρή διάσταση (το istockphoto δέχεται καλές φωτογραφίες από διάσταση 800Χ600). Στην όλη υπόθεση, ο πραγματικός φωτογράφος ζορίστηκε πολύ για να κατεβάσει το istockphoto τις δικές του φωτογραφίες, αφού ο κλέφτης είχε αλλάξει το exif της φωτογραφίας και επίσης οι φωτογραφίες είχαν δημοσιευτεί σε κάποιο άλλο site με σκοπό την προβολή τους και όχι την πώλησή τους.

Γι αυτό το λόγο θα σε παρακαλούσα με κάποιο τρόπο να μαρκάρεις τις φωτογραφίες που μας στέλνεις. Είτε με κάποιο κείμενο που να συνοδεύει το αρχείο της φωτογραφίας (με κάποιον photo editor) είτε με μικρό thumbnail σε κάποια άκρη της φωτογραφίας.

και πάλι συγχαρητήρια για τη δουλειά σου.

Βλάσης
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Είναι καταπληκτηκές οι φωτογραφίες σου Μανόλη,
ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεσε μαζί μας τις τεχνικές πληροφορίες.
Περισσότερο μου άρεσε η πρώτη.

Η τελευταία μας βάζει και στην ατμόσφαιρα της φωτογράφησης και μου άρεσε πολύ που την ανέβασες!

ΥΓ Πότε θά`ρθεις στην Ελλάδα; Μετά τα ωραία χρώματα του δειλινού κερνάμε ούζο με θαλασσινά :ernaehrung004::ADFADF1:
 

Manolis Coupe

New member
22 April 2008
41
Pisteuo pos polloi apo esas pou endiafereste me tnv landscape photography mporeite na emfanisete apotelesmata me prosopiko stoixeio, original concept kai me prosoxn stnv texniki, einai kati pou thelo na ksekathariso eks arxns. Den eimai megalos ypostiriktis tou emfytou talentou, pisteuo stin kaliergeia polly perisotero. Paei auto….
Stis parousiasis edo kai se alla forum dino apo liga os polla texnika stoixeia analoga, to kyriotero omos pou prospatho na peraso kai den eimai panta eukolo, einai oti xreiazete diathesn gia ypomoni.
Kai leo diathesn dioti katanagastiki ypomoni den exei skopo, ean den euxaristei kapoion to na einai stin fysn gia megala xronika diastnmata tote to apotelesma tha ypoferei kata tnv gnomi mou. To na entyposiaseis ena koino den to brisko oute auto sovaro kinitro ean kai yparxei se olous tou kalitexnes autn n anaggn, toulaxiston omos prepei na leitourgei se 2o bathmo.

Ean ontos n hara tis fysis einai idi mesa sas kai thelete na apodosete photografika auto pou mesa apo tin fysn ispratete tote xreiazete na estiasete tnv prosoxn sas sto fos, to kadro, tnv texniki kai ola auta na ta kanete arga horis biasini. Xreiazete megaln ypomoni oste ola ta stoixeia pou tha sinthesoun tin eikona na einai se armonia me tin idea to feeling pou exete sto myalo eite prin kan bgeite na photografisete eite pou dimiourgeite otan eiste mprosta se ena topio.
H prosopikn mou empeiria eos twra einai oti olo kai perisotero niotho tin anaggn na pernao olo kai megalntero xrono kai na diexno perisotern ypomoni se mia syggekrimeni topothesia. Auto bebaios den einai panta eukolo gia diaforous logous. Mexri tora mou exei tyxei na peraso peraso mexri kai dyo sinexomenes meres se ena snmeio mexri na bro to fos pou me euxaristei kai me sinarpazei n na epanalambano ena syggekrimenos snmeio polles fores.
Eimai sigouros oti anti na perasete se ena snmeio 2 lepta kathisete kai perimenete merikes analages sto fos tha katalavete amesos tis aperioristes dynatotes tns landscape photografias kai ean to fotografiko apotelesmata den einai to anamenomeno toulaxiston tha exete kanei askisi stis dynatotes pou yparxoun ekei ekso, tha anoiksete siga siga etsi kapoious orizontes photografikous pou endexomenos na mnv exete akoma dei kai kanei prosopiki sas empeiria. Oti kai na sas ypodikso ego n exete diabasei se guide apo periodika kai biblia den mporei para na ksethoriazei mprosta se auto pou legete prosopiki empeiria.
Kapoioi endexomenos na theoroune oti me tin methodologia pou protino kynigame to eksopragmatiko, oti einai ena idos omofropoinsis tis fysis, oti apofeugoume kata auton to tropo tin apln omorfia tou fisikou topiou, n aplos aplos tin apofigi tis stigmns, mias kai prepei panta oi sinthikes na einai autes me idietera n entona haraktiristka n me toulaxiston me ena fos kapos “psagmeno” kai endexomenos spanio. Isos kai na exoune dikio, den mporo na po oti einai entelos lathos. Emena mou aresei to “paixnidi” tis anamonis kai idietera to na briskomai se mern apomakrismena mias kai eimai alergikos stis megales pollns. Mou aresei episis n apomonosi pou mou parexoun ta mern pou syxna episkeptomai, bebaia panta anarotiemai poios einai o skopos tis photografias mou. Omologo oti n skepn oti ola auta peristrefontai gyro apo ena megalo EGO me apasxolei kata kairous, prospatho na diakrino ean einai ola peristrefomena gyro apo tin dikia mou empeiria kai isos polly “self indulgent” (den ksero tin ellnvikn ekfrasn) kai gia auton to logo moirazomai oxi mon tis eikones mou alla kai tis skepsis kai anysixies mou.
Na mnv sas kouraso perisotero apla nthela na ksefygo apo ligo apo texnikes kai na moirasto kati diaforetiko mazi sas. Opos lene food for thought.


Ebala kai alln mia paralagn apo Adraga. Eida oti yparxoune polles paratiriseis gia to kopsimo tou braxou. Sinitho perimenos arketo kairo meta tin photografisn na kano tis telikes epiloges mou, afino na perasei ena diastnma proskolisis os pros to teleuaio ergo mou. Blepo ksana kai ksana to olo yliko kai mazi endexomenos ma ta sxolia pou lambano dimiourgo mia poio antikimenikn gnomi as poume gia to poies eikones leitourgoune kai poies ligotero.

290689023_MoguS-X3-4.jpg





 

Manolis Coupe

New member
22 April 2008
41
[/quote]
Θα ήθελα όμως ως διαχειριστής της κατηγορίας να ζητήσω την προσοχή σου στο εξής:

Είσαι επαγγελματίας φωτογραφίας φύσης και μάλιστα από τους καλύτερους που γνωρίζουμε και πρέπει να ασχολείσαι και με το fine arts.

Με την καλή σου την καρδιά μας παρουσιάζεις δείγματα της δουλειάς σου, και μάλιστα προπαραγωγής (καλλιτεχνικής και πώλησης). Και μάλιστα τις παρουσιάζεις ελεύθερα. Αυτά τα δυο εμένα με προβληματίζουν. Δεν θα ήθελα με κανένα τρόπο να δω τις δικές σου φωτογραφίες που παρουσιάζεις εδώ στα χέρια ενός άλλου, φωτογράφου ή μη, ο οποίος θα κοιτάξει να τις δημοσιεύσει ή να τις πουλήσει.

Έχω υπόψη μου σχετική υπόθεση που απασχόλησε το πρακτορείο istockphoto, όπου κάποιος συνεργαζόμενος φωτογράφος ανακάλυψε φωτογραφίες φίλου του, φωτογράφου φύσης, να έχουν τοποθετηθεί στο istockphoto από άλλο φωτογράφο (δηλ. κλοπηright) σε μικρή διάσταση (το istockphoto δέχεται καλές φωτογραφίες από διάσταση 800Χ600). Στην όλη υπόθεση, ο πραγματικός φωτογράφος ζορίστηκε πολύ για να κατεβάσει το istockphoto τις δικές του φωτογραφίες, αφού ο κλέφτης είχε αλλάξει το exif της φωτογραφίας και επίσης οι φωτογραφίες είχαν δημοσιευτεί σε κάποιο άλλο site με σκοπό την προβολή τους και όχι την πώλησή τους.

Γι αυτό το λόγο θα σε παρακαλούσα με κάποιο τρόπο να μαρκάρεις τις φωτογραφίες που μας στέλνεις. Είτε με κάποιο κείμενο που να συνοδεύει το αρχείο της φωτογραφίας (με κάποιον photo editor) είτε με μικρό thumbnail σε κάποια άκρη της φωτογραφίας.

και πάλι συγχαρητήρια για τη δουλειά σου.

Βλάσης

Parousiazo eikones se polla forums kai ean kapoios thelei na parei mia low resolution eikona mou mporei eukola. Genikos den me anysoixn kai sto site mou akoma exo balei dynatotnta easy share. Bebaios protimo na ginete katopin sinenoisis mazi mou (sxedon panta mou to zntave osoi epithimoune xrnsn photo mou)
Oi photo mou einai copyrighted kai den ksero kanena sovaro periodiko na pernei low resolution jpg’s.
Allios exo dei na klevontai eikones me tous poio apisteutous tropous, alla den xano ton xrono mou me tetoiou eidous parasitikes praktikes orismenon, oute autoi einai ikanoi na mou kanoun oikonomikn znmia.
Mikro stock den asxoloumai katholou kai ean kapoios theorei oti aksizei na klepsei mia n dyo eikones mou gia na mpoune se kapoio site (mias kai se low res mono ekei mporoun na xrnsnmopointhoun) kai na bgalei 1-2 euro halali tou. Kai na elpizei kai autos kai to site pou kanei tin paranomi xrnsn oti den tha tous brei o ekastote photografos pou endexomenos na thelei na parei nomika metra.
Se kathe periptosn den exo oute tin diathesn oute to xrono na asxoloumai me tetoia atoma kai me tis praktikes tous. Ean kapoios mou parei omos 30 eikones tha exei nea apo ton dikigoro mou.
Euxaristo gia to endieferon sou kai elpizo na ksereis oti to kano en plnrn gnosi ton kindinon kai se kamia periptosn den tha theoriso to avclub.gr ypeuthino se periprosn klopns n allns paranomns xrnsns eikonon.
 

NNOW

AVClub Addicted Member
3 July 2006
1,354
Θεσσαλονίκη
Συγχαρητήρια για την ικανότητα σου σε αυτού του τύπου φωτογραφίες είναι καταπληκτικές και χωρίς τόνους επεξεργασίας.
Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
δεν υπαρχει αμφιβολια. Η φωτογραφια, σε τετοιο επιπεδο, θελει να της αφιερωσεις πολυ χρονο. Θελει οπως λες υπομονη, αρα και μεγαλη αγαπη για αυτο που κανεις. Ειναι βεβαια δυσκολο για καποιον που δεν βρισκεται εργασιακα στο χωρο της φωτογραφιας και δεν κερδιζει απο αυτη,να βρει τοσο πολυ χρονο να αφιερωσει σ αυτην.

Και αν δεν εχεις και παιδια το παλευεις. Πας για λιγες μερες σε απομακρυσμενα μερη και αφοσιωνεσαι στην "αγαπη σου" Με αλλη δουλεια και παιδια ομως αρχιζουν να ζοριζουν τα πραγματα.

Γενικα ο δρομος αυτου του ειδους της φωτογραφιας ειναι μοναχικος αν σκεφτεις οτι το προγραμμα σου δεν μπορουν να το ακολουθησουν αλλοι. Φιλοι, οικογενειες are excluded. Μιλαμε για ταξιδια και περιπετειες για μοναχικους καβαλαρηδες και αυτο το λεω απο την πολυ μικρη προσωπικη πειρα.
Εμενα βεβαια ολα αυτα με εξιταρουν και παντα προσπαθω να σχεδιαζω τα ταξιδια μου ετσι ωστε να εχω μερικες ωρες σε μερη που εχω προεπιλεξει για φωτογραφιση. Το καλο βεβαια ειναι οτι με το ετερον ημισυ μοιραζομαστε το ιδιο παθος οποτε αυτο το κανει πιο ευκολο.

Οσο για την τελευταια φωτο σου....... ειναι πραγματικα εκπληκτικη!!!!
 

Manolis Coupe

New member
22 April 2008
41
Bebaios na aferiosn kaneis ton xrono pou mporei enas eppaggelmatias einai sxedon adynaton ektos ama den douleueis.
Einai omos dynaton na kanei kaneis diakopes kai na klevei merikes wres edo kai ekei gia photografisei. P.x. stis 6-7 to proi pou n oikogenia/parea koimate. Episis bonthaei otan oikogenia kai filoi exoune koino endiaferon tnv fysn alla kai pali auto den einai aparetnto, exo brethei polles fores se oikogeniaka taksidia pou ante ego kai allo ena melos na mas apasxolei n fysn oi alloi na xtypane myges. Sou kanoune mia harn pou se perimenoune me tis wres kai tous xrostas kai esy mia, etsi oloi mathenoune kati pou endexomenos den tha kanane apo monoi tous.
Na snmeioso oti ksero photografous pou afieronoune arketa megalytero xrono apo emena sta taksidia tous kai exoune paidia opos o Ian Cameron pou exei dyo paidia kai epi xronia photografize exontas allo eppaggelma (astynomos).
Nomizo oti ama yparxei thelnsn yparxei tropos, einai thema protereotnton bebaios tou kathenos.
 

buffos

Senior Member
17 July 2006
675
Θεσσαλονίκη
Ταλέντο versus Δουλειά. Άπειρες συζητήσεις. Η δική μου γνώμη είναι απλή.
Ο ορισμός του ταλέντου είναι απλά δύσκολος. Στην φωτογραφία πχ, είναι η αίσθηση του χώρου, του χρώματος, του φωτός του χρόνου. Τα αποκτάς αυτά με δουλειά? Συζητήσιμο. Σίγουρα μπορείς να φτάσεις σε ένα πολύ σημαντικό επίπεδο. Μπορείς ακόμη να δημιουργήσεις με τον καιρό το δικό σου προσωπικό στυλ (εχοντας αντιγράψει και φέρει στα μέτρα σου στυλ άλλων, όπως βέβαια κάνει κάθε δημιουργός μαθαίνοντας). Αυτός που έχει ταλέντο θα κάνει δυο πράγματα παραπάνω όμως.

1) Τα προηγούμενα γρηγορότερα.
2) Θα καταφέρει να μην παγιδευτεί στην δική του δημιουργία (πράγμα πολύ δύσκολο).

Το ταλέντο είναι αυτό που σου δίνει την δύναμη να ρισκάρεις και να ακροβατείς όταν δημιουργείς.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Γειά σου και απο μένα Μανώλη. Μιας και μόλις πρόσφατα ασχολείθηκα πιο σοβαρά με την φωτογραφία είναι μεγάλη η χαρά μου που μου(ας) μας παρουσιάζεις και μας μιλάς για την δουλεία σου.

Εμένα προσωπικά μου άρεσε το κόψιμο του βράχου.Στην πρώτη εκδοχή δείνετε η αίσθηση οτι οι βράχοι κυριαρχουν και το νερό παλεύει να μπέι ανάμεσα τους. Οτι κυριαρχουν και είναι πιό επιβλητικοι.
Στην δεύτερη φαίνετε πλέον οτι είναι μόνοι περικυκλωμένοιαπο το νερό και στην ουσία ατυοί παλεύουν για επιβίωση (λιγο δραματικά τα λεω αλλα καταλαβαίνετε τι θέλω να πω φαντάζομαι...)
Φαντάζομαι είναι θέμα οπτικής, τί θέλεις να δείξεις ώς κυρίαρχο.
 

Manolis Coupe

New member
22 April 2008
41
Endieferon comments.

Ego na ypogramiso tnv anaphora sou sti leksi risko. Tnv dynami na pontareis sto eauto sou, einai aparetnto gia kathe dimiourgo horis risko den pas makria. Outosidalos kaneis den tha pontarei pano sou ama esy o idios den to kaneis.
Ama fovate kaneis to lathos, tnv apotyxia pagideuetai stin eukolia kai to ergo ypoferei kirios kataligei na einai vareto kai as einai entyposiako kai texnika artio.
O bombardismos plnroforion (eikonon) einai megalos snmera kai einai dyskolo kaneis na brei tin diki tou optiki mesa se auton to okeano. Siga siga omos o neos dimiourgos mporei na dei kai na fygei apo ta prerpatimena monopatia kai etsi na brei tin diki tou foni to diko tou monopati pou tha akolouthisei.
Opos eixa pei se mia sinentefksi sto fotografo prin ligous mnves n leksi OXI einai polly simantiko olpo neon dimiourgon. Polloi eidikoi yparxoun, eidika autous o dimiourgos prepei na tous prosehei. Nai men mporoun me tin empeiria tous na prosferoun alla mporoun eukola kai na kapelosoun tin dimiourgiki dynami tou neou photografou n kalitexni genikotera.
Tis “authenties” kapoia stigmn katalava oti eprepe na tis perno elafros.
Eipa ksexna ti sou leei o tade editor oti prepei na travas kai ti oxi gia na exeis epityxia, ksexna ti directive sou stelnei to stock agency, ti simbouli sou dinei o idi kathieromenos photografos pou endexomenos pisteuei elaxista se auto pou tou parousiazeis.

O tropos pou eklambano ego to pos xrnsnmopointe n leksi talento einai sinonimo me tin leksi emfyto, kati pou kapoios exei ekfyseos kai ara kapoios allos den to exei n prepei na prospathei dipla na to apoktisei. Den pisteuo sto emfyto, kai tha sas ekplikso legontas oute stin douleia omos pisteuo idietera (parolo pou douleuo prosopika polly alla auto einai allo thema). Mporei kapoios na egrazete sklnra kai oi photografies tou na einai metries. Pisteuo sto risko omos kai ston antrhopo pou den akolouthei.
Kai en teln pisteuo oti oloi mporoun na kanoune dynates eikones, oi sxedon oloi gia na mnv eimai apolytos.
H photografia einai arketa aplo pragma, thelei dyo matia (kai ena ftanei) kapoies gnosis gia tis basikes leitourgies tis cameras (den einai rocket sience) kai ante ligo photoshop.
Apo ekei kai ystera basiko sistatiko theoro oti einai o dimiourgos na exei anaggn na dimiourgnsei, kapoios pou den thymame to onoma tou tora eipe oti to ergo pou den pngazei mesa apo tin anaggn den tha bgei dynato (to eipe poio kala apo emena). Ean yparxei n anaggn pisteuo n eikona tha einai dynatn isos meta apo kapoio kairo alla telikos tha bgei pros ta ekso kati prosopiko pou kai auto me tin seira tou tha brei apihisi stous allous.
 

xrvpaul

Established Member
20 February 2007
120
Αθήνα
Μανώλη, πέρα απο την ομορφιά της δουλειάς σου που την εισπράτουμε θεωρώ πολύ σημαντικό το θέμα που με ευχαρίστηση μοιράζεσαι μαζί μας και σ'ευχαριστούμε γι'αυτό.
Προσωπικά "αισθάνομαι" τη φύση έτσι όπως τη δείχνεις...
 

SoToS

AVClub Enthusiast
21 January 2008
794
Μανώλη λες ότι δεν πιστεύεις ούτε στο έμφυτο, αλλά ούτε και μόνο στη δουλειά, άρα μένει μόνο ένα πράγμα: Η νοοτροπία!
Αυτό πιστεύω προσωπικά ότι είναι το στοιχείο-κλειδί για την επιτυχία σε κάθε τομέα. Αντίθετα όμως, πιστεύω ότι αυτό το στοιχείο μπορεί να είναι έμφυτο ή επίκτητο, ή και τα δύο. Την έννοια νοοτροπία την εννοώ πολύ γενικά, από τον τρόπο που προσεγγίζεις ένα πρόβλημα για να βρείς τη λύση ή να πετύχεις ένα στόχο, έως τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα. Η νοοτροπία είναι προφανώς στοιχείο χαρακτήρα αλλά αν αυτό το στοιχείο βοηθάει κάποιον να έχει ιδιαίτερη επιτυχία σε ένα τουλάχιστον τομέα, θα το πούν ταλέντο (και φυσικά, σαν στοιχείο χαρακτήρα, θα έχει τα αρνητικά του και τα θετικά του, για τους άλλους, ή και για τον ίδιο). Έτσι θεωρώ τη νοοτροπία σαν τον ορισμό του ταλέντου, μια έννοια που εμπεριέχει πολλά επίπεδα, αλλά τα περισσότερα βρίσκονται συνήθως ιεραρχικά ψηλά, γι' αυτό μπορεί να επέμβει συνειδητά το ίδιο το άτομο και να τα καλιεργήσει, μόνος του ή με τη βοήθεια άλλων.

Η νοοτροπία που οδηγεί στο ταλέντο έχει να κάνει πολύ με την προσοχή.
Για παράδειγμα, οι περισσότεροι (δυστυχώς) άνθρωποι δεν επενδύουν αρκετή προσοχή σε κανένα σχεδόν αντικείμενο. Υπάρχει το "δε βαριέσαι" ή όπως λέμε ο "ωχαδερφισμός". Από αυτό πηγάζουν και άλλα, από το να ενεργείς μόνο βάση συμφέροντος έως το να μη σε νοιάζει αν θα καταστραφούν όλοι οι υπόλοιποι και ο πλανήτης μετά από σένα -όπως αποδεικνύεται και στην πράξη σήμερα (αυτό οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στην παρακμή του πολιτισμού που βιώνουμε σήμερα -"πολιτισμό" τον θεωρούμε μόνο εμείς ...οι απολίτιστοι!)
Η τέχνη όμως (αλλά και η έρευνα) θέλει ακριβώς το αντίθετο: Πολύ προσοχή, σχεδόν ταύτιση με το πρόβλημα. Αυτοί που δεν προσέχουν αρκετά και προσεγγίζουν σχεδόν όλα τα πράγματα επιφανειακά, δεν σημαίνει ότι δεν έχουν τη νοητική ικανότητα. Σαφώς και την έχουν. Οι εγκέφαλοι των ανθρώπων είναι σχεδόν ίδιοι. Απλώς δεν έχουν την έμφυτη ή επίκτητη (καλιεργημένη) νοοτροπία της προσέγγισης για να την χρησιμοποιήσουν. Το ότι "δεν θέλουν" είναι το ίδιο και το αυτό. Χωρίς την προσοχή και την ταύτιση, όση δουλειά και να κάνουν δεν θα πετύχουν αρκετά, οπότε και σε αυτό συμφωνούμε.

Φυσικά υπάρχουν και οι ειδικές περιπτώσεις ταλέντου που δύσκολα καλιεργείται, όπως πχ των αριθμομνήμονων. Όμως και σε αυτούς η διαφορά νοοτροπίας βρίσκεται πάλι στον τρόπο που βλέπουν ή αντιλαμβάνονται τα πράγματα, αλλά εκτείνεται σε πολύ χαμηλά (βαθιά) επίπεδα (όχι με την έννοια του χειρότερου, αλλά όπως λέμε στον προγραμματισμό low level) που ο αυτοέλεγχος πολύ δύσκολα θα φτάσει για να τα καλιεργήσει (αυτό ίσως επιτευχθεί στο μέλλον... αν όλα πάνε καλά!).


Σχετικά με όσα είπες για τη φύση και τη φωτογράφησή της, συμφωνώ απόλυτα και προσαυξάνω (βάσει μιας μικρής, σχετικής δικής μου εμπειρίας που μου έχει μείνει αξέχαστη) :2thumb22sup:
 

buffos

Senior Member
17 July 2006
675
Θεσσαλονίκη
Έτσι είναι μανώλη. Σε όλες τις μορφές δημιουργίας. Πχ στην μουσική. Είναι απίστευτα εύκολο να γράψεις μουσική. Είναι απλά πολύ δύσκολο να γράψεις κάτι μοναδικό. Αυτό θέλει τύχη (ναι μόνο τύχη). Το να το επαναλαμβάνεις θέλει απλά ταλέντο. Ο κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του τρόπο που μαθαίνει και αναπαράγει την πληροφορία. Σαν απολύτως άσχετος με την φωτογραφία αλλά αρκετά σχετικός με την δημιουργία γενικά, δεν μπορώ να αντιληφθώ την φωτογραφία σαν μια τεχνική κατασκευή. Σαν μια τέτοια θα μου ήταν παντελώς αδιάφορη και πεπερασμένη.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Παρατηρώ ότι ο Μανώλης αγαπά ιδιαίτερα τη σύνθεση και σε όρθιο κάδρο (portrait)´, παρότι δεν συνηθίζεται στη φωτογραφία τοπίου. Μου αρέσει πολύ. Δείχνει μια διαφορετική οπτική του χώρου.

Αλήθεια Μανώλη έχεις σκεφτεί να φωτογραφίσεις φύση στο Άγιο Όρος; Έχει καταπληκτικά τοπία, μακριά από το πολύ κόσμο.
 

Manolis Coupe

New member
22 April 2008
41
Skeftomai sovara na metakomiso stin Ellada syntoma. Ean ginei kati tetoio tote tha fotografiso polly perisotero topia Ellnvika. To agio oros einai top of the list.