Σημασία έχει κυρίως το πως κι όχι το τι.

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Εγώ πάντως ξεκίνησα το συγκεκριμένο,επειδή είδα πολλούς νέους ανθρώπους να ασχολούνται με το ΗIFI,γεγονός που με χαροποίησε.
Μετά την αρχική εισαγωγή και παίρνοντας υπόψη τους δύσκολους καιρούς,ειδικά για τους νέους,που ζούμε θαλεγα τα εξής:

-Οτι έχουμε-ακόμη και το πολύ φθηνά- μπορεί να παίξει όπως δεν έχουμε φανταστεί,άν τα στήσουμε σωστά στο χώρο που έχουμε και μεταξύ τους.Η τήρηση μερικών βασικών κανόνων ακουστικής στην τοποθέτηση ηχείων και μερικά καλώδια,που ενισχύουν επιθυμητά χαρακτηριστικά στο σύστημα,αλλάζουν άρδην την εικόνα.Συνηθως μαλακά ή λαμπρά(άς πουμε) καλώδια μαζεύουν τα πράγματα αρκετά κατά το δοκούν,το ίδιο και μερικά κατάλληλα υλικά στους τοίχους(μετά απο έρευνα τι χρειάζεται),αν μας αφήνει η κυρία μας.:flipout:
-Συνήθως οι νέοι στο χόμπι,έχουν την αυταπάτη ότι παίρνοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερα ηχεία θα ακούν καλύτερα.Δεν ισχύει.
Το μικρό ηχείο που συνήθως ταιριάζει πολύ καλύτερα στο μέσο οικιακό περιβάλλον ακρόασης,θα στηθεί ευκολότερα και θα ακουστεί πολύ καλύτερα.Παράλληλα δίνει την ευκαιρία στον κατασκευαστή να χρησιμοποιήσει καλύτερα υλικά σε συγκεκριμένο κόστος.Υπάρχουν βέβαια κι ηχέια βάσης,που ντροπιάζουν πολύ μεγαλύτερα ηχεία,αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.Καπου πολύ παλιότερα είχα γράψει κάτι σχετικό με τα ηχεία βάσης.
-Το ίδιο ισχύει και μετα "πολλά" wrms.Συνήθως σε φθηνά μηχανήματα δεν ισχύουν ότι δίνουν κι αφετέρου,όταν δυσκολέψουν τα πράγματα και το ηχείο ζητάει ρεύματα ο ενισχυτάκος με τα 100(?)w/8 ohm λέει χαίρεται,γιατί στα 4 ohm και πιο κάτω ή πολύ πιό πάνω απο τα 8 γονατίζει,ειδικά άν το ηχείο έχει αντίσταση χορεύτρια στο φάσμα.Aν η κακή επιλογή έχει ήδη γίνει,προτιμότερη λύση και συνήθως φθηνότερη είναι η αλλαγή των ηχείων με ευαίσθητα 8ωμα σταθερής αντίστασης(ψάχνουμε για μετρήσεις απο δοκιμές) και μπροστινή οπή BR.Α κάπου εδώ να πούμε,ότι δεν υπάρχουν πολλών ειδών βατς...
-Βασικό ρόλο παίζει η πηγή κι οι ηχογραφήσεις που ακούμε.Αν ακούμε "μουσικές" μιας νότας ή σκυλάδικα παίρνουμε τα πιό φθηνα επαγγελματικά κι όλα καλά.Αν ακούμε καλή μουσική με κλασσικές ροκιές,μπλούζ,τζάζ,κλασσική,ελληνικά...τότε κακό του κεφαλιού μας...Αυτό πληρώνουμε απο νεαροί.Κάποιοι εξ ημών των αρχάιων,δεν έχουν αμάξι ή σπίτι αλλά έχουν συστηματάρες και συλλογές με χιλιάδες δίσκους,που απόκτησαν με χίλιες στερήσεις και κόπους μέσα σε πορεία δεκαετιών.Βλέπετε οι πλούσιοι έχουν άλλα χόμπι και σπαταλούν αλλιώς τις ώρες τους και τα λεφτά τους-με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Μπορέι όλα αυτά να είναι χιλιοειπωμένα κι έχουν θεωρητικά(...:AFADF0:) μικρή αξία για τους παλιούς,αλλά νομίζω ότι είναι καλό να είναι μαζεμένα σ ένα νέο θέμα για τους νέους χομπίστες..Θα επανέλθω.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,091
127.0.0.1
Τα κατάλληλα υλικά στους τοίχους μπορεί να είναι μία βιβλιοθήκη, κάποιοι πίνακες, ή οτιδήποτε άλλο συμφωνήσει και η γυναίκα.
Μπορεί να μην κάνουν την δουλειά που θα κάνει ένα ειδικό υλικό, αλλά παίζει πολύ καλύτερα από γυμνό τοίχο.
Στις γωνίες ένα φυτό με πολλά φύλα, ένας καλόγερος με μπουφάν, ξύλινες θήκες για μπουκάλια...
Δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε το σπίτι άσχημο για να το "φέρουμε" ακουστικά.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Re: Σημασία έχει κυρίως το πως κι όχι το τι.

Οι παντρεμένοι φαίνονται.:Banane0:
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Πως "χτίζουμε" ένα σύστημα;

Εν αρχή ο χώρος.Επειδή συνήθως στα περισσότερα σπίτια,το σύστημα είναι στημένο στο σαλόνι-καθιστικό κι ακούμε σε μικρή απόσταση,μικρά-μεσαία ηχεία βάσης ή μιικρά δαπέδου με ανοχή σε στριμωγμένα στησίματα είναι τα καταλληλότερα.Τα ακουστικής ανάρτησης(κλειστά κουτιά),είναι τα πιό εύκολα στο στήσιμο αλλά απαιτούν μεγάλη ισχύ.Πάρτυ για να χρειάζονται πολύ μεγάλες εντάσεις έχω χρόνια ν' ακούσω κάποιον να κάνει...

Tα ηχεία,έχουν την εντονότερη ηχητική υπογραφή-χαρακτήρα,τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις κι επίσης αυτά "συνεργάζονται" ή όχι με τον χώρο.Γι αυτό,άν δεν τα ακούσουμε όπως ειπώθηκε πρίν κατά προτίμηση στον χώρο μας και με το σύστημά μας καλό είναι να μην ρισκάρουμε.Εννοέιται ότι πρέπει να είναι στρωμένα,γιατί πολύ διαφορετικά ακούγεται το άστρωτο ηχείο(100 ώρες είναι αρκετές συνήθως-στρώσιμο χρειάζονται κι οι ενισχυτές ειδικά οι λαμπάτοι).

Τα καλώδια δεν είναι κάτι μαγικό.Εχουν συγκεκριμένα κατασκευαστικά κι ηλεκτρικά χαρακτηριστικά κι αναλόγως τα άντίστοιχα των μηχανημάτων,προσδίδουν και κάποιο διαφορετικό χαρακτήρα στο σύστημα σ ένα βαθμό.Συνήθως πιό μαλακό-λαμπρό-αναλυτικό-αεράτο-δυναμικό-ήσυχο-μεγαλύτερη εικόνα κοκ.Δεν σώζουν απο τα αδιόρθωτα,σήμα μεταφέρουν,απλά δίνουν την ευκαιρία για μερικές βελτιώσεις ανάλογα το γούστο κάνοντας δοκιμές.Υπάρχουν αυτό που πολλοί λένε μηχανήματα που έχουν την ικανότητα να αποκαλύπτουν-ξεγυμνώνουν ότι τα συνδέσεις,εκεί τα πράγματα γίνονται πιό περίπλοκα.

Χαρακτήρα έχουν βέβαια κι οι πηγές,αλλά κι οι ενισχυτές.Ο κάθε κατασκευαστής παίζοντας με τα υλικά και τις τοπολογίες,προσπαθεί να δώσει τον δικό του ήχο.Πολλοί το καταφέρνουν επιτυχημένα ή όχι...Ωστόσο ένας καλοκατασκευασμένος ενισχυτής,θα πω ένα παράδειγμα ενός που δεν κυκλοφορεί εδώ και πολλά χρόνια και τον είχα πολύ παλιότερα στην κατοχή μου,ο σχετικά προσιτός τρανζιστοράτος YBA INTEGRE DT D, 50 wrms που σχεδόν διπλασίαζε την ισχύ του στα 4 ohm,ήταν ένα καταπληκτικό μηχάνημα που με ευαίσθητα ηχεία κένταγε.
https://www.stereophile.com/content/yba-integr233-integrated-amplifier-robert-deutsch-june-2002
Ηγουν καλύτερα να πάρετε έναν μικρό πολύ προσεγμένο ενισχυτή και να τον συνδυάσετε σωστά με ηχεία,παρά έναν "κούφιο" 200αρη.Το είχα πάθει κι έβαλα μυαλό,με ένα σετ προ-τελ ROTEL,πολύ τίμιου και με καλό ήχο για τα λεφτά του,που πλην όμως δεν πλησίαζε σε ποιότητα τον 50αρη ΥΒΑ.Για να πάρετε υψηλή ισχυ και εξαρετικό ήχο θα δώσετε πολλά...Υπάρχει βέβαια εκτός των τρανζίστορ κι η λάμπα με τα κατάλληλα ηχεία,που κι εγώ έχω καταλήξει ν ακούω μ´αυτήν,αλλά δεν θα συνιστούσα σε νέους στο χόμπι να ξεκινήσουν απο εκέι.Διαλέγετε και παίρνετε...

Η καλή πηγή είναι το επόμενο,μετά τον χώρο και στα σωστά επιλεγμένα γι αυτόν ηχεία.Θα στενοχωρήσω πολλούς ίσως,αλλά εδώ και αρκετές δεκαετίες δεν ακούω βινύλιο.Εχω καταλήξει σ´ ένα εξαιρετικό sacd player,που παίζει τα πάντα θαυμάσια κι έτσι πορεύομαι έχοντας και μια μεγάλη ψηφιακή δισκοθήκη.Η δυναμική του περιοχή,η ανάλυση,η ουδετερότητα του,δεν πιάνονται απο το βινύλιο,που όσο καλό και να είναι το πικάπ του κι ηχογράφηση δεν μπορούν να καλύψουν τις ατέλειές του.Μην βαράτε λέω τι αρέσει σε μένα κι τι τεχνικά είναι ανώτερο σε απόδοση...απο εκέι και πέρα...Αλλωστε και τα σύγχρονα dac κάνουν θαύματα με λίγα σχετικά χρήματα και συνδυάζονται μια χαρά με το laptop,που υπάρχει σε κάθε σπίτι...