- 13 July 2007
- 17,257
Εγώ πάντως ξεκίνησα το συγκεκριμένο,επειδή είδα πολλούς νέους ανθρώπους να ασχολούνται με το ΗIFI,γεγονός που με χαροποίησε.
Μετά την αρχική εισαγωγή και παίρνοντας υπόψη τους δύσκολους καιρούς,ειδικά για τους νέους,που ζούμε θαλεγα τα εξής:
-Οτι έχουμε-ακόμη και το πολύ φθηνά- μπορεί να παίξει όπως δεν έχουμε φανταστεί,άν τα στήσουμε σωστά στο χώρο που έχουμε και μεταξύ τους.Η τήρηση μερικών βασικών κανόνων ακουστικής στην τοποθέτηση ηχείων και μερικά καλώδια,που ενισχύουν επιθυμητά χαρακτηριστικά στο σύστημα,αλλάζουν άρδην την εικόνα.Συνηθως μαλακά ή λαμπρά(άς πουμε) καλώδια μαζεύουν τα πράγματα αρκετά κατά το δοκούν,το ίδιο και μερικά κατάλληλα υλικά στους τοίχους(μετά απο έρευνα τι χρειάζεται),αν μας αφήνει η κυρία μας.:flipout:
-Συνήθως οι νέοι στο χόμπι,έχουν την αυταπάτη ότι παίρνοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερα ηχεία θα ακούν καλύτερα.Δεν ισχύει.
Το μικρό ηχείο που συνήθως ταιριάζει πολύ καλύτερα στο μέσο οικιακό περιβάλλον ακρόασης,θα στηθεί ευκολότερα και θα ακουστεί πολύ καλύτερα.Παράλληλα δίνει την ευκαιρία στον κατασκευαστή να χρησιμοποιήσει καλύτερα υλικά σε συγκεκριμένο κόστος.Υπάρχουν βέβαια κι ηχέια βάσης,που ντροπιάζουν πολύ μεγαλύτερα ηχεία,αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.Καπου πολύ παλιότερα είχα γράψει κάτι σχετικό με τα ηχεία βάσης.
-Το ίδιο ισχύει και μετα "πολλά" wrms.Συνήθως σε φθηνά μηχανήματα δεν ισχύουν ότι δίνουν κι αφετέρου,όταν δυσκολέψουν τα πράγματα και το ηχείο ζητάει ρεύματα ο ενισχυτάκος με τα 100(?)w/8 ohm λέει χαίρεται,γιατί στα 4 ohm και πιο κάτω ή πολύ πιό πάνω απο τα 8 γονατίζει,ειδικά άν το ηχείο έχει αντίσταση χορεύτρια στο φάσμα.Aν η κακή επιλογή έχει ήδη γίνει,προτιμότερη λύση και συνήθως φθηνότερη είναι η αλλαγή των ηχείων με ευαίσθητα 8ωμα σταθερής αντίστασης(ψάχνουμε για μετρήσεις απο δοκιμές) και μπροστινή οπή BR.Α κάπου εδώ να πούμε,ότι δεν υπάρχουν πολλών ειδών βατς...
-Βασικό ρόλο παίζει η πηγή κι οι ηχογραφήσεις που ακούμε.Αν ακούμε "μουσικές" μιας νότας ή σκυλάδικα παίρνουμε τα πιό φθηνα επαγγελματικά κι όλα καλά.Αν ακούμε καλή μουσική με κλασσικές ροκιές,μπλούζ,τζάζ,κλασσική,ελληνικά...τότε κακό του κεφαλιού μας...Αυτό πληρώνουμε απο νεαροί.Κάποιοι εξ ημών των αρχάιων,δεν έχουν αμάξι ή σπίτι αλλά έχουν συστηματάρες και συλλογές με χιλιάδες δίσκους,που απόκτησαν με χίλιες στερήσεις και κόπους μέσα σε πορεία δεκαετιών.Βλέπετε οι πλούσιοι έχουν άλλα χόμπι και σπαταλούν αλλιώς τις ώρες τους και τα λεφτά τους-με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Μπορέι όλα αυτά να είναι χιλιοειπωμένα κι έχουν θεωρητικά(...:AFADF0 μικρή αξία για τους παλιούς,αλλά νομίζω ότι είναι καλό να είναι μαζεμένα σ ένα νέο θέμα για τους νέους χομπίστες..Θα επανέλθω.
Μετά την αρχική εισαγωγή και παίρνοντας υπόψη τους δύσκολους καιρούς,ειδικά για τους νέους,που ζούμε θαλεγα τα εξής:
-Οτι έχουμε-ακόμη και το πολύ φθηνά- μπορεί να παίξει όπως δεν έχουμε φανταστεί,άν τα στήσουμε σωστά στο χώρο που έχουμε και μεταξύ τους.Η τήρηση μερικών βασικών κανόνων ακουστικής στην τοποθέτηση ηχείων και μερικά καλώδια,που ενισχύουν επιθυμητά χαρακτηριστικά στο σύστημα,αλλάζουν άρδην την εικόνα.Συνηθως μαλακά ή λαμπρά(άς πουμε) καλώδια μαζεύουν τα πράγματα αρκετά κατά το δοκούν,το ίδιο και μερικά κατάλληλα υλικά στους τοίχους(μετά απο έρευνα τι χρειάζεται),αν μας αφήνει η κυρία μας.:flipout:
-Συνήθως οι νέοι στο χόμπι,έχουν την αυταπάτη ότι παίρνοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερα ηχεία θα ακούν καλύτερα.Δεν ισχύει.
Το μικρό ηχείο που συνήθως ταιριάζει πολύ καλύτερα στο μέσο οικιακό περιβάλλον ακρόασης,θα στηθεί ευκολότερα και θα ακουστεί πολύ καλύτερα.Παράλληλα δίνει την ευκαιρία στον κατασκευαστή να χρησιμοποιήσει καλύτερα υλικά σε συγκεκριμένο κόστος.Υπάρχουν βέβαια κι ηχέια βάσης,που ντροπιάζουν πολύ μεγαλύτερα ηχεία,αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.Καπου πολύ παλιότερα είχα γράψει κάτι σχετικό με τα ηχεία βάσης.
-Το ίδιο ισχύει και μετα "πολλά" wrms.Συνήθως σε φθηνά μηχανήματα δεν ισχύουν ότι δίνουν κι αφετέρου,όταν δυσκολέψουν τα πράγματα και το ηχείο ζητάει ρεύματα ο ενισχυτάκος με τα 100(?)w/8 ohm λέει χαίρεται,γιατί στα 4 ohm και πιο κάτω ή πολύ πιό πάνω απο τα 8 γονατίζει,ειδικά άν το ηχείο έχει αντίσταση χορεύτρια στο φάσμα.Aν η κακή επιλογή έχει ήδη γίνει,προτιμότερη λύση και συνήθως φθηνότερη είναι η αλλαγή των ηχείων με ευαίσθητα 8ωμα σταθερής αντίστασης(ψάχνουμε για μετρήσεις απο δοκιμές) και μπροστινή οπή BR.Α κάπου εδώ να πούμε,ότι δεν υπάρχουν πολλών ειδών βατς...
-Βασικό ρόλο παίζει η πηγή κι οι ηχογραφήσεις που ακούμε.Αν ακούμε "μουσικές" μιας νότας ή σκυλάδικα παίρνουμε τα πιό φθηνα επαγγελματικά κι όλα καλά.Αν ακούμε καλή μουσική με κλασσικές ροκιές,μπλούζ,τζάζ,κλασσική,ελληνικά...τότε κακό του κεφαλιού μας...Αυτό πληρώνουμε απο νεαροί.Κάποιοι εξ ημών των αρχάιων,δεν έχουν αμάξι ή σπίτι αλλά έχουν συστηματάρες και συλλογές με χιλιάδες δίσκους,που απόκτησαν με χίλιες στερήσεις και κόπους μέσα σε πορεία δεκαετιών.Βλέπετε οι πλούσιοι έχουν άλλα χόμπι και σπαταλούν αλλιώς τις ώρες τους και τα λεφτά τους-με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Μπορέι όλα αυτά να είναι χιλιοειπωμένα κι έχουν θεωρητικά(...:AFADF0 μικρή αξία για τους παλιούς,αλλά νομίζω ότι είναι καλό να είναι μαζεμένα σ ένα νέο θέμα για τους νέους χομπίστες..Θα επανέλθω.