Single Ended A2 και πάλι...

19 June 2006
330
Athens
Re: Απάντηση: Single Ended A2 και πάλι...

:SFGSFGSF: OPOTE KATALABAME TIN ARXIKI TIMI
OSO STIXIZOYN TA ILIKA + TA MEROKAMATA +ENA GEUMA I RAKOPOSI =
ENISXITIS SE
:ernaehrung004: :ernaehrung004: :ernaehrung004:

Μέσα σε όλα! Παρόλα αυτά είναι το χόμπυ μας και θα παραμείνει έτσι.
Οπως λέμε και όλοι μας πιστεύω, εάν φτάσουμε στο τέλειο "μηχανάκι" τότε θα τελειώσει και το χόμπυ. Αρα σε δουλειά να βρισκόμαστε:music-smiley-005:
 
28 June 2006
2,941
Τα σέβη μου! Ταχύτατος και αποτελεσματικός όπως πάντα. Οι αρμονικές είναι φυσιολογικές για Α2, μόνο ο μετασχηματισατής φαίνεται μάλλον ακατάλληλος: Λίγα ανρί και πολύ μέτριος ψηλά. Τι είναι;

Χαιρετισμούς
Κωνσταντίνος
 
19 June 2006
330
Athens
Τα σέβη μου! Ταχύτατος και αποτελεσματικός όπως πάντα. Οι αρμονικές είναι φυσιολογικές για Α2, μόνο ο μετασχηματισατής φαίνεται μάλλον ακατάλληλος: Λίγα ανρί και πολύ μέτριος ψηλά. Τι είναι;

Χαιρετισμούς
Κωνσταντίνος

Γειά σου Κώστα. Ειναι ενας Hammond 1642SE, 1Κ25 συνδεδεμένος για 2Κ5.
Στις 6C33 συνδεδεμένοι στα 625 Ω είχανε πάει ακόμα χειρότερα. Μιλάμε για -3db 30Hz - 14KHz μή σου πώ για 10Ηz και 20KHz .. "όνειρα θερινής νυκτός"..

Βέβαια εκεί έβλεπε 70-80Ω Rp και δικαιολογημένα ζοριζότανε.
Τώρα λόγω και της ανάδραση κάτι έκανε καλύτερο αλλά παραμένει να είναι για τα μπάζα.

P.S. Τι νέα απο τα LUNDAHL?
 
19 June 2006
330
Athens
To Σάββατο είχαμε αλλαγές στον ενισχυτή. Το δεύτερο τριοδικό της 6ΕΜ7 (low gain) αντικαταστάθηκε από μία πέντοδο ισχύος συνδεδεμένη ώς τρίοδος ακόλουθος καθόδου, ενώ το πρώτο (hi gain) μισή 6SL7 σαν α:music-smiley-005: κόλουθος ανόδου.

Αυτό έγινε γιατί:

1. Λόγω του ότι το δεύτερο τριοδικό της 6ΕΜ7 δούλευε στα 250V/25mA και με τάση τροφοδοσίας 380V, έπρεπε να μειωθεί η τάση με κάποιες αντιστάσεις ισχύος οι οποίες δημιουργούσαν μεγάλη αύξηση στην θερμοκρασία του σασσί εσωτερικά. Τώρα η πέντοδος (6L6, EL34, 5881 κτλ) δουλέυει στα 330V/25mA απευθείας.

2. Λόγω της πολύ υψηλότερης διαγωγιμότητας της πεντόδου ο ακόλουθος καθόδου εργάζεται καλύτερα και παρουσιάζει πλέον αντίσταση εξόδου 90Ω σε σύγκριση με τη τρίοδο η οποία παρουσίαζε αντίσταση εξόδου περίπου 140Ω.

Θα ακολουθήσουν και νέες μετρήσεις μετά την μετατροπή ίσως και αύριο.
 
19 June 2006
330
Athens
Να και κάποιες φωτογραφίες μετά τη προσθήκη της 6SL7 στο σασσί.
Οι συγεκριμένες λυχνίες εξόδου είναι οι Τ40 της Taylor. Οι ακόλουθοι καθόδου είναι 5881 (6L6WGB) -bye- -bye-
 

Attachments

  • IMG_2318.jpg
    IMG_2318.jpg
    75.5 KB · Views: 63
  • IMG_2319.jpg
    IMG_2319.jpg
    82 KB · Views: 54
19 June 2006
330
Athens
To Σάββατο είχαμε αλλαγές στον ενισχυτή. Το δεύτερο τριοδικό της 6ΕΜ7 (low gain) αντικαταστάθηκε από μία πέντοδο ισχύος συνδεδεμένη ώς τρίοδος ακόλουθος καθόδου, ενώ το πρώτο (hi gain) μισή 6SL7 σαν α:music-smiley-005: κόλουθος ανόδου.

Αυτό έγινε γιατί:

1. Λόγω του ότι το δεύτερο τριοδικό της 6ΕΜ7 δούλευε στα 250V/25mA και με τάση τροφοδοσίας 380V, έπρεπε να μειωθεί η τάση με κάποιες αντιστάσεις ισχύος οι οποίες δημιουργούσαν μεγάλη αύξηση στην θερμοκρασία του σασσί εσωτερικά. Τώρα η πέντοδος (6L6, EL34, 5881 κτλ) δουλέυει στα 330V/25mA απευθείας.

2. Λόγω της πολύ υψηλότερης διαγωγιμότητας της πεντόδου ο ακόλουθος καθόδου εργάζεται καλύτερα και παρουσιάζει πλέον αντίσταση εξόδου 90Ω σε σύγκριση με τη τρίοδο η οποία παρουσίαζε αντίσταση εξόδου περίπου 140Ω.

Θα ακολουθήσουν και νέες μετρήσεις μετά την μετατροπή ίσως και αύριο.

Εχουμε και λέμε λοιπόν !

Η πρώτη υλοποίηση (Α) είχε:
6ΕΜ7 πρώτο στάδιο ακόλουθος ανόδου, 6ΕΜ7 δεύτερο στάδιο ακόλουθος καθόδου Direct coupled στο grid της 811Α χωρίς ανάδραση

Η δεύτερη (Β) είχε:
6ΕΜ7 πρώτο στάδιο ακόλουθος ανόδου, 6ΕΜ7 δεύτερο στάδιο ακόλουθος καθόδου Direct coupled στο grid της 811Α με 6dB ανάδραση.

Η τρίτη (Γ) έχει:
6SL7 πρώτο στάδιο ακόλουθος ανόδου, EL34 δεύτερο στάδιο ακόλουθος καθόδου Direct coupled στο grid της 811Α με 6dB ανάδραση.

Μετά απο τις μετρήσεις πού έγιναν όσο αναφορά τη Συνολική Αρμονική Παραμόρφωση (ΤΗD) σε ισχύ εξόδου 12.5W@8Ω έχουμε τα εξής αποτελέσματα:

(Α)--> 6,7%
(Β)--> 4,7%
(Γ)--> 1,4%

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
 

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Παντως, Χρηστο, δεν θα πρεπει να βλεπουμε την αρμονικη παραμορφωση σαν απολυτη τιμη αλλα κυριως τη συνθεση της (σχεση-αρτιων περιττων).
Καλη συνεχεια .....
 
19 June 2006
330
Athens
Παντως, Χρηστο, δεν θα πρεπει να βλεπουμε την αρμονικη παραμορφωση σαν απολυτη τιμη αλλα κυριως τη συνθεση της (σχεση-αρτιων περιττων).
Καλη συνεχεια .....

JIM και εγώ μαζί σου είμαι, παρόλα αυτά είναι μια ένδειξη εαν είσαι στο σωστό δρόμο η όχι. Σε λίγο θα ανεβάσω και μετρήσεις με τις αρμονικές.
 
19 June 2006
330
Athens
JIM και εγώ μαζί σου είμαι, παρόλα αυτά είναι μια ένδειξη εαν είσαι στο σωστό δρόμο η όχι. Σε λίγο θα ανεβάσω και μετρήσεις με τις αρμονικές.

Nα και το αποτύπωμα των αρμονικών στη υλοποίηση (Γ) -bye-
 

Attachments

  • 811a EL34 12W.jpg
    811a EL34 12W.jpg
    87.5 KB · Views: 45

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Originally Posted by dim das View Post
Παντως, Χρηστο, δεν θα πρεπει να βλεπουμε την αρμονικη παραμορφωση "MONO" σαν απολυτη τιμη αλλα κυριως τη συνθεση της (σχεση-αρτιων περιττων).
Καλη συνεχεια .....
JIM και εγώ μαζί σου είμαι, παρόλα αυτά είναι μια ένδειξη εαν είσαι στο σωστό δρόμο η όχι. Σε λίγο θα ανεβάσω και μετρήσεις με τις αρμονικές


γραφοντας βιαστικα παρελειψα μια λεξη που αλλαζει βεβαια ολο το νοημα.
Φυσικα εχεις δικιο, πρεπει να τις κραταμε χαμηλα.
Και φυσικα βρισκεσαι στον σωστο δρομο.

χαιρετισμοι.....
 
19 June 2006
330
Athens
Πάμε τώρα στην απόκριση συχνοτήτων.
Εδώ είναι οι καμπύλες απόκρισης των τριών υλοποιήσεων Α Β και Γ.
Οι μετρήσεις έχουν γίνει σε καθαρά Ωμικό φορτίο 8Ω στη μέγιστη ισχύ εξόδου 12.5W.
 

Attachments

  • 6EM7- 811A 12W NO FEEDFACK (A).jpg
    6EM7- 811A 12W NO FEEDFACK (A).jpg
    92.2 KB · Views: 43
  • 6EM7- 811A 12W 6dB NFB (B).jpg
    6EM7- 811A 12W 6dB NFB (B).jpg
    83.4 KB · Views: 37
  • 6SL7-EL34-811A 12W 6dB NFB (ΓŽβ€œ).jpg
    6SL7-EL34-811A 12W 6dB NFB (ΓŽβ€œ).jpg
    72.5 KB · Views: 44
17 June 2006
626
Το spectrum είναι πριντ σψρεεν από το spectraplus τα διαγράμματα απόκρισης είναι μάλλον excel με στοιχεία μετρημένα από μιλιβολτόμετρο AC HP400H (φυσικά λαμπάτο!) και γεννήτρια audio Tektronix.
 

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Η 811 βρισκεται αυτες τις μερες σπιτι μου με ομολογουμενως απροσμενες παρενεργειες.
Παρολο που ημουν αρνητικα προκατηλημενος απο τις μετρησεις, το γεγονος οτι στο νετ η λαμπα αυτη δεν εχει και τοσο καλη φημη αλλα και τους αρκετους συμβιβασμους που εχει κανει ο Χρηστος σε μερικα σημεια, η αποδοση του ενισχυτη καταφερε να με εκλπηξει ευχαριστα ( το ευχαριστα ειναι βεβαια σχετικο, καθως συνοδευεται απο διαφορους πονοκεφαλους οπως βρες λαμπες, τρυπα σασια, τυλα μετασχηματιστες κλπ) και κυριως με εκανε να αναθεωρισω αρκετα πραγματα που θεωρουσα δεδομενα.....


Θα προσπαθισω να ειμαι οσο το δυνατο περισοτερο συγκρατιμενος καθως η 811 ηρθε αμεσως μετα απο μια αλλη εξαιρετικη υλοποιηση του Χρηστου, του SE300Β (λαμπας ταμπου για μερικους καλους φιλους μου ).
Πως παιζει? Καθαροτητα - δυναμικα - αληθοφανεια - μεγεθος οργανων σε υπερθετικο βαθμο.
Ηταν η πρωτη φορα, μετα απο ενα χρονο, και την παρελευση αρκετων ενισχυτων, diy και εμποριου, που ο ηχος της αγαπημενης 6Β4, μου φανηκε μουντος και χωρις ζωντανια.

Δεν μπορω, τουλαχιστον για την ωρα, να γνωριζω αν αυτη η αισθηση της καθαροτητας και της ζωντανιας οφειλεται στην "περιεργη" συνθεση των αρμονικων, ή αν ειναι ιδιον της ταξης Α2. Σε καθε περιπτωση πανως, εχω αρχισει να φοβαμαι οτι η κατασταση εχει αρχισει να γινεται μη αναστρεψημη και δεν υπαρχει θα επιστροφη στις "κουδουνιστρες" (κοπυραιτ Χρησταρας:grinning-smiley-043 )

Παραθετω λοιπον τις εντυπωσεις μου στην κριση των θαμωνων της κατηγοριας (αλλα και των διπλανων, καθως γνωριζω οτι υπαρχουν ιατροι ψυχοθεραπευτες στο φορουμ:grinning-smiley-043 ) καθως η αισθηση που αποκομισα απο τις κατ ιδιαν συζητησεις με μερικους φιλους για τον εν λογω ενισχυτη ειναι:
"παει, αυτος τρελαθηκε".....
 

Αργύρης Μ.

Senior Member
6 July 2006
320
Πεύκη
Δεν μπορω, τουλαχιστον για την ωρα, να γνωριζω αν αυτη η αισθηση της καθαροτητας και της ζωντανιας οφειλεται στην "περιεργη" συνθεση των αρμονικων, ή αν ειναι ιδιον της ταξης Α2.

Πράγματι Δημήτρη, έχω διαπιστώσει και εγώ παλιότερα ότι οι αυξημένες περιττές αρμονικές (3η,5η) έχουν την τάση να δίνουν μια ψευδαίσθηση καθαρότητας και αυξημένης ανάλυσης, με τίμημα όμως την σκλήρυνση του ήχου που κάνει κάποιες ηχογραφήσεις σχεδόν αφόρητες.

Στην κατασκευή του Χρήστου δεν νομίζω ότι παίζει τέτοια περίπτωση και χαίρομαι που βρήκες τον ηχητικό νιρβάνα :ernaehrung004: