Σκυλάδικα & οι Μεγάλες Αθηναϊκές Πίστες

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,511
Land of Dystopia
Aφορμή στο θέμα μου έδωσε η χθεσινή μου έξοδος σε γνωστή Αθηναϊκή Πίστα της περιοχής του Βοτανικού.

Σκυλάδικα" τραγούδια δεν είναι τα τσιφτετέλια, οι συρτορούμπες ή τα ζεϊμπέκικα.
"Σκυλάδικα" τραγούδια δεν είναι τα τραγούδια που παίζονται στα ΣΚΥΛΑΔΙΚΑ.
"Σκυλάδικα" τραγούδια δεν είναι τα τραγούδια που τραγουάνε οι ΣΚΥΛΑΔΕΣ.
"Σκυλάδικα" είναι τα τραγούδια με το φτηνό, κακομοίρικο στίχο του κιλού.
"Σκυλάδικα" τραγούδια είναι τα τραγούδια με τις φανταιζί φτηνο-ενορχηστρώσεις.
"Σκυλάδικα" τραγούδια είναι τα τραγούδια με τις γελοίες υπερβολικές ερμηνίες.
"Σκυλάδικα" τραγούδια είναι τα τραγούδια χωρίς μουσική ή άλλη έμπνευση, με προβλέψιμες μελωδίες, ρυθμικά σχήματα και ακόρντα.
"Σκυλάδικα" τραγούδια είναι τα τραγούδια χωρίς αισθητική ή μάλλον με την αισθητική του: "Βάλ'τα όλα μέσα από την αρχή μέχρι το τέλος, για να γίνει δυνατό και να τους τα πάρουμε"
Τα σκυλάδικα είναι ένα είδος τραγουδιού πολύ διαδεδομένο -ως γνωστόν- στην Ελλάδα και τους απανταχού Έλληνες (και όχι μόνον). Ακουμπά την ψυχή πολλών, τους κάνει να κλαίνε, να χτυπιούνται, να χορεύουν… Είναι η συντροφιά τους στα μεθύσια, στις αναπολήσεις, στα ξεφαντώματα και ΚΥΡΙΩΣ… στις ανεκπλήρωτες καψούρες.

Τα σκυλάδικα είναι ως επί το πλείστον καψουροτράγουδα και απευθύνονται σε καψούρηδες. Να μου πείτε, όλη η Ελλάδα είναι καψούρα; Ε, ή είναι ή ήταν ή ελπίζει να γίνει…

Βαλκάνια, Εγγύς Ανατολή και πέριξ: ο τόπος της αιώνιας καψούρας και των αμανεδοτσιφτέτελων…

Θα μου πείτε «Ε και; Τι έγινε;» Τίποτα δεν έγινε. Απλώς τα σκυλάδικα είναι μάλλον κατώτερο είδος μουσικής και είναι κρίμα να αναλώνονται σ’ αυτά άνθρωποι μορφωμένοι, καλλιεργημένοι, ευαίσθητοι. Και μην βιαστείτε να μου πείτε, πως δεν είναι έτσι. Γιατί έτσι είναι. Στην Ελλάδα οι περισσότεροι ακούνε από καιρού εις καιρόν σκυλάδικα.

Κι εγώ, που τώρα τα κατηγορώ, τα έχω ακούσει κατά κόρον. Ειδικά τα μινόρε, τα θλιμμένα… Αλλά και πολλά ματζόρε, τα έχω χορέψει –άλλες φορές λόγω καψούρας, έχω υπάρξει κι εγώ πολλάκις καψούρα… όχι, θα ξέφευγα…πολλές φορές υποχρεωτικά, είναι κι αυτοί οι γάμοι…

Γιατί υποβιβάζουμε όλα μας τα συναισθήματα σε πέντε νότες;
Σε τετριμμένους στίχους;

Γιατί κάνουμε τον έρωτα καψούρα;
Τα βιώματα μας πατημένα γαρύφαλλα;
Την ψυχή μας σκοτεινό, ντουμανιασμένο καταγώγι;

Ορισμένες βέβαια φορές είναι ζήτημα συνειδητής επιλογής πιστεύω. Θες να ξεδώσεις κάπου την καψούρα σου και κάνεις ό,τι κάνουν κι οι άλλοι. Σου προσφέρεται έτοιμο πακετάκι.
Σιγά μην κάθεσαι τώρα να φτιάχνεις μόνος σου το σκηνικό.

Ποια η διαφορά με την μεγάλη πίστα, όλα λειτουργούν με συγκεκριμένο κώδικα.

Καλύτερο όνομα στην μαρκίζα άρα περισσότερα έξοδα για τον δεις, Περισσότερος φωτισμός.
Καλύτερος εξαερισμός.
Πιο δυνατή μουσική, τόσο δυνατή που ορισμένες φορές είτε δεν καταλαβαίνεις τι λένε ή εάν πάς στην τουαλέτα και επιστρέψεις νομίζεις ότι έχεις στην καλύτερη περίπτωση έχεις πυροβοληθεί, πολύ κουρασμένο Το βαρύ όνομα όταν βγαίνει στις δύο παρά είκοσι ωστόσο όμως ευτυχώς δικαιώνει ( δεν έβρισκα άλλη λέξη ) την «καλλιτεχνική του οντότητα μέσα σε ένα δήθεν Ελληνικό star system », το οποίο επιβάλλει ορισμένους άτυπους κώδικες ως προς το θέμα των αμοιβών και στην εν γένει πορεία του με την πάροδο των ετών.
Η ανερχόμενη νεαρά που βγαίνει μετά την σκαρταδούρα, περισσότερο θέτει τις βάσεις για μια πολύ καλύτερη πορεία στο εξωτερικό παρά την ενδιαφέρει και πολύ το πρόγραμμα που ευτυχώς ολοκληρώνεται λίγο πριν 4:00.
Τα κοριτσάκια που βγαίνουν στις αρχές είναι αυτό που λέει ο πολύ κόσμος για να ξεκινήσουμε το φαγητό, διότι πώς να παρακολουθήσεις το πιπίνι που «άδει »,( και στις περισσότερες φορές έχουν από φωνή κορμάρα και από……..) στην μέση της πίστας όταν έχεις τσακώσει τον κατεψυγμένο τάκο της κακοψημένης χοιρινής που στην κυριολεξία σου πετάνε στο πρόσωπο ένεκα «περίοδος εορτών και θα πρέπει να βγάλουμε οι άνθρωποι το κατιτίς τους ».
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι είχε χαθεί το άρωμα στα γαρύφαλλα.
Η τελική εικόνα που μου αφήνει η χθεσινή έξοδος είναι μια πίκρα ότι πάλι κάποιοι είναι περισσότερο έξυπνοι από εμένα, ή εάν θέλω να γίνω λίγο πιο εγωιστής ότι άφησα κάποιος να κάνουν κουμάντο στην τσέπη μου ( ότι πάρετε όμως είναι το ίδιο στο τέλος ). Για να μην μιλήσω για διασκέδαση όταν έχεις φάει την κίνηση της αρκούδας για να πάς, όταν σου έχουν πιάσει το κ@λο οι παρκαδόροι, όταν….. όταν…….
Προτιμώ τα σκυλάδικα, από την καλύτερη πίστα με το μεγαλύτερο όνομα, διότι στην πίστα πάς για σε δουν ή για να λες ότι πήγες στο τάδε μαγαζί, στο σκυλάδικο πας όμως επειδή γουστάρεις.

Φεύγοντας από την νυχτερινό μαγαζί ένα τραγούδι μου είχε καρφωθεί το …σ’ έχω κάνει Θεό…της Κατερίνας. Αυτό από μόνο ίσως να μου λέει πολλά.
 
16 July 2006
7,499
HAMBURG
προσεχε τι λες για τους Σκυλαδες !!!!!


θα αμολησω το Σκυλο ........








τα πραγματικο σκυλαδικο καψουρικο τραγουδι δεν εχει καμια σχεση με τα χαζο ποπ σημερινα γιατι απλα δεν εχουν παθος καημο καψουρα και ψυχη γενικα.....
 
14 December 2006
4,265
Eki ωραίο το άρθρο σου ,Συμφωνώ μαζί σου με λιγο διαφορετική οπτική.

Οσον αφορά το θέμα του γενικού ξεπεσμού των πραγμάτων σε υποδεέστερο επίπεδο νομίζω οτι αυτό συμβάινει για δυο βασικούς λόγους.Πρώτον είναι θέμα καθαρή εγωπαθητικής στάσης των ανθρώπων διότι όταν φθηναίνουν τα πράγματα αναπόφευκτα τραβούν την προσοχή όλων και κατ επέκταση και το περιβόητο consulting.Αν εμένα η μάνα μου πχ με δει να ακούω "Σ αγαπάω με ακούς"!!!!Σαλαμπάση...θα υποπτευθεί πιο εύκολα ότι είμαι χάλια απο το αν ακούω Dont explain Billie Holiday.Και θα αποκομίσω πιο εύκολα τα οφέλη της υποστήριξης.
Ο δεύτερος λόγος που είναι στενά συνιφασμένος με τον πρώτο είναι οτι στην λογική της υποκουλτούρας του σκυλάδικου οι άνθρωποι σαν ένα "αρχέγονο μυστικό" ενώνονται και αυτο αποφέρει τα οφέλη της επικοινωνίας.Πας δηλαδή εσύ με τον κολητό σου στο σκυλάδικο και ακούς τα τελευταίο καψουροτράγουδο και λες για την κοπελιά και για το πόσο άσχημα σου την έφερε σου λέει και αυτός πως χώρισε κλαίτε πίνετε γίνεστε "ντίρλα" και μετά παει ο καθένας σπίτι του και ακούει τα δικά του.
Τώρα το γιατί αυτή η διαδικασία του υποσυνειδήτου γίνεται ως επι των πλείστον με τα σκυλάδικα είναι μεγάλο καπέλο και επι της ουσίας για να βρεις άκρη πρέπει να λάβεις κοινωνικούς πολιτκούς ψυχολογικούς(με την έννοια της ψυχολογίας της μάζας) παράγοντες στην Ελλάδα μεταπολεμικά.Δηλαδή θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης.

Οσον αφορά τα σημερινά σκυλάδικα συμφωνώ μιλάμε γι απολύ μεγάλη βλάκεία,και δεν σπαταλώ περισσότερα λόγια.

Υπάρχει όμως και μια άλλη οπτική και αφορά τα σκυλάδικα των περασμένων δεκαετιών.Εκεί επειδή οι άνθρωποι ήταν φοβερα εθισμένοι σε πολύ μεγάλες φωνές και δεδομένου οι τεχνικές υποστήριξης των φωνών ήταν φτωχές όταν πήγαιναν σε σκυλάδικα οι απαιτήσεις τους ήταν μεγάλες.Ως εκ τουτου απο το ειδος έχουν περάσει πάρα πολύ μεγάλες φωνές που τραγουδούσαν κάθε βράδυ σε άσχημες συνθήκες και χωρίς να χτίζουν μια βίλα το μήνα.Η Σακελλαρίου στα 80ς ήταν Σκυλάκι.Αλλά μπορούσε να τραγουδάει "Εγώ δεν πάω Μεγαρο" απο τις 10 ως τις 6 κάθε βράδυ και η φωνή της να είναι στεντόρια,όταν κάποιες δήθεν τάχαμου τζαζίστριες ....λέμε τώρα.....που το παίζουν και μαύρες τραγουδίστριες ......τραγουδάν μια φορά το μήνα και με δέκα φωνίατρους να κουράρουν τις ενεκτίμητες οκτάβες τους.

Απο αυτή την άποψη αν και εφόσον δεχθούμε οτι το είδος "σκυλάδικο" έχει κανόνες που το κάνουν να ερμηνεύεται "σωστα",τότε θα σου πω οτι απαιτεί πολύ μεγάλες αντοχές στην φωνή και "όγκο".
 

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,694
Στα τελειωμένα σκυλάδικα βρίσκεις πραγματική αυθεντικότητα. Εκεί είναι που ο στιχουργός στίβει το μυαλό του για να φτιάξει ένα στίχο πρωτότυπο, όχι στίχους του κιλού, όπως αυτοί της "Φοίβος Α.Ε.".
Οταν ο Ρέμος θα τραγουδήσει "Και θα τα πιω" και ο Πετρέλης "Κερνάω απόψε εγώ, γιορτάζω έναν ακόμη καημό", ο Γιάννης Κόλλιας θα πει "Ενα μπουκάλι Τζόνι τη μοναξιά σκοτώνει και γίνεσαι καλά σε μερικά λεπτά" και ο Χάρης Κωστόπουλος "Ο,τι πίνεται το πίνω, και καπνίζω ό,τι βρω".
Οταν η Κοκκίνου λέει "Μωρό μου bye, μαζί σου άλλο δεν πάει", ο Σπύρος Λεούσης λέει "Φεύγω για Ντουμπάι, bye mωρό μου bye".
Ο Πλούταρχος λέει "Τι σταυρό κουβαλάω με ρωτάνε οι φίλοι" και ο Κωστόπουλος "Τι αμαρτίες έχω κάνει, δεν αντέχω άλλο, φτάνει!".

Ντεκαντάνς, που λέει και ο Τζούμας...
 
14 December 2006
4,265
Στα τελειωμένα σκυλάδικα βρίσκεις πραγματική αυθεντικότητα. Εκεί είναι που ο στιχουργός στίβει το μυαλό του για να φτιάξει ένα στίχο πρωτότυπο, όχι στίχους του κιλού, όπως αυτοί της "Φοίβος Α.Ε.".
Οταν ο Ρέμος θα τραγουδήσει "Και θα τα πιω" και ο Πετρέλης "Κερνάω απόψε εγώ, γιορτάζω έναν ακόμη καημό", ο Γιάννης Κόλλιας θα πει "Ενα μπουκάλι Τζόνι τη μοναξιά σκοτώνει και γίνεσαι καλά σε μερικά λεπτά" και ο Χάρης Κωστόπουλος "Ο,τι πίνεται το πίνω, και καπνίζω ό,τι βρω".
Οταν η Κοκκίνου λέει "Μωρό μου bye, μαζί σου άλλο δεν πάει", ο Σπύρος Λεούσης λέει "Φεύγω για Ντουμπάι, bye mωρό μου bye".
Ο Πλούταρχος λέει "Τι σταυρό κουβαλάω με ρωτάνε οι φίλοι" και ο Κωστόπουλος "Τι αμαρτίες έχω κάνει, δεν αντέχω άλλο, φτάνει!".

Ντεκαντάνς, που λέει και ο Τζούμας...

Σωστός!!!! αντίστοιχη ασιθητική με 70s b movies ή Almandovar.H αυθεντική παρακμή αγγίζει τα όρια της Τέχνης!
 

Dimosthenis

Supreme Member
17 June 2006
3,277
Σκυλά λεγανε και το Ζαμπετα Βαγγέλη, αλλα μακαρι ναχαμε εναν ΖΑΜΠΕΤΑ σήμερα!
 
Last edited:

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
"Τοιούτοι" και παλικάρια, γίναμε μαλλιά-κουβάρια.

Το μεγάλο κακό που μας έχει βρει στην εποχή της δημοκρατικής ανεκτικότητας είναι ότι δεν πλέον πολιτικά ορθό να απορρίπτεις τίποτα, όσο χυδαίο, εμπορικό ή δήθεν και αν είναι. Και φτάσαμε να μας πλασάρονται οι σκυλάδες της εθνικής ως "αυθεντική έκφραση του λαϊκού στρώματος" και εμείς, οι... ελιτίστες (κάνει ρίμα με το "φασίστες") να κατηγορούμαστε επειδή δεν μπορούμε, λέει, να κάνουμε κέφι! Όχι κύριε, ακόμα και αν σου αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να ακούς ροκ ή κλασσική ή τζαζ στο σπίτι σου, αν θες να διασκεδάσεις υποχρεούσαι να ακούσεις σκυλάδικα, τσιφτετελοπόπ, λαϊκoροκ (και ο Dylan αυτό έπαιζε άλλωστε) και δε συμμαζεύεται.

Τι δουλειά έχει η Πρωτοψάλτη και η Μαρινέλλα με το Ρέμο; Από πότε το "Να μ' αγαπάς" και το "ήτανε μια φορά" παίζονται στις μεγάλες πίστες; Από πού και ως πού σε συναυλία Τσακνή-Μαχαιρίτσα-Μητροπάνου ο κόσμος χορεύει στα τραπέζια; Με ποια λογική θεωρείται ο Χατζηγιάννης "έντεχνος"; Τι ακριβώς σκεφτόταν ο νεαρός που διασκεύασε με κλασσική κιθάρα το "όλα τα λεφτά" της Βίσση; Ή ο... άλλος (ονόματα δε λέμε) που έφερε την Καλομοίρα στο Ηρώδειο;
 
14 December 2006
4,265
Re: Απάντηση: Σκυλάδικα & οι Μεγάλες Αθηναϊκές Πίστες

"Τοιούτοι" και παλικάρια, γίναμε μαλλιά-κουβάρια.

Το μεγάλο κακό που μας έχει βρει στην εποχή της δημοκρατικής ανεκτικότητας είναι ότι δεν πλέον πολιτικά ορθό να απορρίπτεις τίποτα, όσο χυδαίο, εμπορικό ή δήθεν και αν είναι. Και φτάσαμε να μας πλασάρονται οι σκυλάδες της εθνικής ως "αυθεντική έκφραση του λαϊκού στρώματος" και εμείς, οι... ελιτίστες (κάνει ρίμα με το "φασίστες") να κατηγορούμαστε επειδή δεν μπορούμε, λέει, να κάνουμε κέφι! Όχι κύριε, ακόμα και αν σου αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να ακούς ροκ ή κλασσική ή τζαζ στο σπίτι σου, αν θες να διασκεδάσεις υποχρεούσαι να ακούσεις σκυλάδικα, τσιφτετελοπόπ, λαϊκoροκ (και ο Dylan αυτό έπαιζε άλλωστε) και δε συμμαζεύεται.

Τι δουλειά έχει η Πρωτοψάλτη και η Μαρινέλλα με το Ρέμο; Από πότε το "Να μ' αγαπάς" και το "ήτανε μια φορά" παίζονται στις μεγάλες πίστες; Από πού και ως πού σε συναυλία Τσακνή-Μαχαιρίτσα-Μητροπάνου ο κόσμος χορεύει στα τραπέζια; Με ποια λογική θεωρείται ο Χατζηγιάννης "έντεχνος"; Τι ακριβώς σκεφτόταν ο νεαρός που διασκεύασε με κλασσική κιθάρα το "όλα τα λεφτά" της Βίσση; Ή ο... άλλος (ονόματα δε λέμε) που έφερε την Καλομοίρα στο Ηρώδειο;


Που να έβλεπες όταν πέρσι πήγα και εγώ να δω μια τραγουδίστρια που ανέφερες και εν τω μέσω της νυχτός σηκώνει κάποιον απο το αλλαλιασμένο κοινό και του κατεβάζει το παντελόνι,ενώ απο κάτω δεκάδες κλωνοποιημένα αγοράκια με ξυρισμένο μαλλί και κολητά πουκαμισάκια(κρεμεζί πουκάμισο παιδί απο την Ανάβυσσο ?) παρακαλούσαν την Θεά τους να κατεβάσει και το μποξεράκι!!!!.Και αυτή έπαιζε!!!Να το κάνω ή να μην το κάνω παιδιά??
Επειδή έφυγα δεν μπορώ να σου πω σε τι πράξη προέβει.Φαντάζομαι οτι δεν το κατέβασε πάντως...Κρίμα γιατι στα 70ς "στα χρόνια της υπομονής" την ήξεραν και την θυμόντουσαν λίγοι.Ναι αυτό είναι Ξεφτίλα!
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,511
Land of Dystopia
Re: Απάντηση: Σκυλάδικα & οι Μεγάλες Αθηναϊκές Πίστες

Σκυλά λεγανε και το Ζαμπετα Βαγγέλη, αλλα μακαρι ναχαμε εναν ΖΑΜΠΕΤΑ σήμερα!

Πολύ σωστός, θέλω να σας πάω λίγο πιο πίσω θυμηθείτε μια Ελληνική ταινία "...Αυτή η νύχτα μένει", σε σκηνοθεσία Θανάση Αλεξανδρή που είχε γράψει και το σενάριο και πιστεύω ότι περιγράφει με μοναδικό τρόπο την μαγεία που εξέπεμπε το σκυλάδικο στην δεκαετία 70- 80 ( τότε που βασιλιάς της πίστας ήταν ο Φλωρινώτης ο Αυγερινός και ο Σαλαμπάσης και έκανε τα πρώτα " καλλιτεχνικά της βήματα" , η Κατερίνα Στανίση αρχικά δίπλα στον ακατανόμαστο ...Γιώργο Ντα..ρα και αργότερα βρίσκοντας τα πατήματα της με το Μυστικέ μου έρωτα χάραξε ένα δρόμο μοναχικό ίσως, δύσκολο μεν, αλλά με πολύ αγάπη χωρίς να αλλάξει στυλ και τρόπο παρουσίασιας ), σε αυτά τα χρόνια λοιπόν βλέπουμε να ξεπηδούν τα νέα φυντάνια που αργότερα θα κοσμήσουν με την παρουσία τους τις μεγάλες πίστες όπως η Αγγελική Κιουρτσάκη ( Αντζελα Δημητρίου ) & ο Λευτέρης Παγκοζίδης κατά κόσμον Λευτέρης Πανταζής.
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Oποσδηποτε δειτε το "Ολα ειναι δρομος", του Βουλγαρη. Χωριζεται σε 3 μερη, το ενα εκ των οποιων εχει να κανει με επαρχιακο σκυλαδικο. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,009
Λάρισα
Μάλιστα..............
Τα σκυλάδικα είναι υποκουλτούρα (δεν ξέρω βέβαια ποιόν αφορά η κουλτούρα σήμερα με τις σημερινές συνθήκες ή πόσους αφορά), αλλά όλοι λίγο πολύ περάσαμε απο ένα σκυλάδικο.
Να απαγορεύσεις τους παράνομους έρωτες δεν μπορείς ούτε τους ανεκπλήρωτους (κύριο θέμα των σκυλάδικων τραγουδιών) και μάλλον είναι και φυσιολογικοί (και η Τέχνη το χρησιμοποίησε σαν θέμα).
Να ξεχάσεις έστω και για λίγο την καψούρα ή να σου δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση ότι και άλλοι περνάναι το ίδιο με σένα (οπότε απαλύνει τον πόνο σου) δεν γίνεται ούτε με τον Σταυρό του Νότου (που επανεκδόθηκε σε βινύλιο) ούτε με το Χαμόγελο της Τζοκόντας, απο κάτω να χτυπιέστε.
Φαντασθείτε τώρα να πάτε σε μία συναυλία του Καβάκου ή της Πρωτοψάλτη και να συζητάτε με τον κολλητό σας για την καψούρα σας. Τώρα το να ενοχοποιείται η καψούρα είναι ελιτ correct!!! αλλά ατυχώς όλους μας έχει συμβεί λίγο πολύ.
Η κοπελίτσα των 18 μολις έγινε φοιτήτρια ή των 25 που δουλεύει και για να έχει την σωματάρα πάει γυμναστήριο και ειδικές διατροφές, δεν θα βάλει τα αποκαλυπτικά ντυσιματάκια της και δεν θα χορέψει πάνω στο τραπέζι για να τα δείξει (και για να μαζεύεται πολύς κόσμος σημαίνει ότι υπάρχει ενδιαφέρον) επειδή δεν είναι ελίτ correct. Αντίθετα η ξυνή της γειτονιάς που θα φορέσει την μουσελίνα της, θα μπεί στην λιμουζίνα της θα πάει στο μέγαρο και θα απολαύσει την 5η του Mahler με την φιλαρμονική του saint petersbourg και τον Τεμιρκανοφ, λιγουρεύοντας το τεκνό δίπλα της και στέλνοντας ραβασάκια είναι ελίτ correct.
Και φυσικά δεν αναγνωρίζουμε το δκαίωμα σε κάθε κοινωνία να διασκεδάζει όπως αυτή θέλει και όταν θέλει, και μάλιστα επειδή δεν συμφωνεί με μας (τους ελιτ correct ή ελιτ συμβατούς) είναι υποκουλτούρα. Το ότι ένα μεγάλο τμήμα του λαού διασκεδάζει με άλλα πράγματα δεν σας λέει τίποτα, Δεν λέει ότι αδυνατεί η συγκεκριμένη ελιτ τέχνη σας να του εκφράσει τα συναισθήματα; ότι έχει άλλες προτεραιότητες; Δηλαδή δεν ξέρετε ότι τους κουλτουρiάρηδες (ελιτ) τους θεωρεί ξενέρωτους;
Την jazz, τα rock και την κλασσική έχουν δικαίωμα να την ακούν μόνο κάποιοι, οι ελιτίστες και μάλιστα όσοι δεν ακούν αυτά τα είδη είναι τοιούτοι; Επικίνδυνες προσεγγίσεις και άκρως ρατσιστικές.
 
Last edited:

Δημήτρης Αντωνόγλου

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,493
Χίος
Re: Απάντηση: Σκυλάδικα & οι Μεγάλες Αθηναϊκές Πίστες

Oποσδηποτε δειτε το "Ολα ειναι δρομος", του Βουλγαρη. Χωριζεται σε 3 μερη, το ενα εκ των οποιων εχει να κανει με επαρχιακο σκυλαδικο. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ.

Καταπληκτική ταινία με το Γιώργο Αρμένη να δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας στη συγκεκριμένη σκηνή και το Θανάση Βέγγο σε ένα ρόλο έκπληξη
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Απάντηση: Re: Σκυλάδικα & οι Μεγάλες Αθηναϊκές Πίστες

Μάλιστα..............
Τα σκυλάδικα είναι υποκουλτούρα (δεν ξέρω βέβαια ποιόν αφορά η κουλτούρα σήμερα με τις σημερινές συνθήκες ή πόσους αφορά), αλλά όλοι λίγο πολύ περάσαμε απο ένα σκυλάδικο.

Oχι ολοι και δε φταινε μονο οι συνθηκες. Περισσοτερο σαν αλλοθι μου μοιαζει αυτο.

Να απαγορεύσεις τους παράνομους έρωτες δεν μπορείς ούτε τους ανεκπλήρωτους (κύριο θέμα των σκυλάδικων τραγουδιών) και μάλλον είναι και φυσιολογικοί (και η Τέχνη το χρησιμοποίησε σαν θέμα).
Να ξεχάσεις έστω και για λίγο την καψούρα ή να σου δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση ότι και άλλοι περνάναι το ίδιο με σένα (οπότε απαλύνει τον πόνο σου) δεν γίνεται ούτε με τον Σταυρό του Νότου (που επανεκδόθηκε σε βινύλιο) ούτε με το Χαμόγελο της Τζοκόντας, απο κάτω να χτυπιέστε.
Φαντασθείτε τώρα να πάτε σε μία συναυλία του Καβάκου ή της Πρωτοψάλτη και να συζητάτε με τον κολλητό σας για την καψούρα σας. Τώρα το να ενοχοποιείται η καψούρα είναι ελιτ correct!!! αλλά ατυχώς όλους μας έχει συμβεί λίγο πολύ.

1ον. Με τα παραπανω μαλλον υποννοεις πως μονο οι Ελληνες καψουρευονται. Δεν εξηγείται αλλιως.
2ον. Ποιος εχει ενοχοποιησει την καψουρα? Απο που ορμώμενος το λες αυτο?


Η κοπελίτσα των 18 μολις έγινε φοιτήτρια ή των 25 που δουλεύει και για να έχει την σωματάρα πάει γυμναστήριο και ειδικές διατροφές, δεν θα βάλει τα αποκαλυπτικά ντυσιματάκια της και δεν θα χορέψει πάνω στο τραπέζι για να τα δείξει (και για να μαζεύεται πολύς κόσμος σημαίνει ότι υπάρχει ενδιαφέρον) επειδή δεν είναι ελίτ correct. Αντίθετα η ξυνή της γειτονιάς που θα φορέσει την μουσελίνα της, θα μπεί στην λιμουζίνα της θα πάει στο μέγαρο και θα απολαύσει την 5η του Mahler με την φιλαρμονική του saint petersbourg και τον Τεμιρκανοφ, λιγουρεύοντας το τεκνό δίπλα της και στέλνοντας ραβασάκια είναι ελίτ correct.

?

Και φυσικά δεν αναγνωρίζουμε το δκαίωμα σε κάθε κοινωνία να διασκεδάζει όπως αυτή θέλει και όταν θέλει, και μάλιστα επειδή δεν συμφωνεί με μας (τους ελιτ correct ή ελιτ συμβατούς) είναι υποκουλτούρα. Το ότι ένα μεγάλο τμήμα του λαού διασκεδάζει με άλλα πράγματα δεν σας λέει τίποτα, Δεν λέει ότι αδυνατεί η συγκεκριμένη ελιτ τέχνη σας να του εκφράσει τα συναισθήματα; ότι έχει άλλες προτεραιότητες; Δηλαδή δεν ξέρετε ότι τους κουλτουρiάρηδες (ελιτ) τους θεωρεί ξενέρωτους;

Η κουλτουρα ειναι κατι που καλλιεργειται. Η τεχνη που κοροιδευεις εκφραζει συναισθηματα, παγκοσμιως, εδω και αιωνες. Ας μην πω τιποτα παραπανω. Γιατι ομως ο Ρεμος φορεσε μπλουζακι Black Sabbath στο εορταστικο του Φερεντινου?

Την jazz, τα rock και την κλασσική έχουν δικαίωμα να την ακούν μόνο κάποιοι, οι ελιτίστες και μάλιστα όσοι δεν ακούν αυτά τα είδη είναι τοιούτοι; Επικίνδυνες προσεγγίσεις και άκρως ρατσιστικές.

???

...
 
Last edited:
14 December 2006
4,265
Μάλιστα..............
Τα σκυλάδικα είναι υποκουλτούρα (δεν ξέρω βέβαια ποιόν αφορά η κουλτούρα σήμερα με τις σημερινές συνθήκες ή πόσους αφορά), αλλά όλοι λίγο πολύ περάσαμε απο ένα σκυλάδικο.

Αυτό ειναι αναμφισβήτητα σωστό!Οχι απλά περάσαμε αλλά διασκεδάσαμε και με το παραπάνω!!!

Να απαγορεύσεις τους παράνομους έρωτες δεν μπορείς ούτε τους ανεκπλήρωτους (κύριο θέμα των σκυλάδικων τραγουδιών) και μάλλον είναι και φυσιολογικοί (και η Τέχνη το χρησιμοποίησε σαν θέμα).

Επίσης συμφωνώ αλλά πρέπει να δεις τα πράγματα και απο άλλη οπτική.Το λαικό πρωτίστως τραγούδι και κατ επέκταση το βαρύ λαικό ή το σκυλάδικο εξέφρασε στο παρελθόν όλες τις απογοητεύσεις όνειρα ελπίδες και δράματα ανθρώπων που έζησαν εποχές με πολλές δυσκολίες και που οι τραγουδιάρες και τραγουδιάρηδες είχαν απίστευτο ταλέντο τεράστιες φωνές και ως επι των πλέιστων ήταν πολλές φορές και κοινωνικά απομονωμένοι(Τι τραγουδιάρα θα γίνεις μωρή???).Η εικόνα της παρακμιακής τραγουδίστριας φορτωμένης με χιλιάδες χρυσαφικά και έντονο κραγιόν που πρωτίστως ζει η ίδια αυτά που τραγουδάει που το αφεντικό της της λέει θα σε κάνω βασίλισα μωρό μου και στο τέλος καταλήγει μόνη και έρμη και γερασμένη φαίνεται φίλε μου οτι αρχίζει να ξεθωριάζει λίγο λίγο και στην θέση του να μπάινει η εικόνα της πολύ high γκόμενας ή του πολύ σίγουρου άντρακλα που τρέχουν σε λεωφόρους χωρίς κίνηση με cabrio και πολύ αυτοπεποίθηση που μας ξερνάνε όλο τους το τουπεντιβισμό στην μάπα παίζοντας το πολύ "δημιουργοί"(Πλούταρχος πχ που δεν κάνει δημόσιες εμφανίσεις συχνά....γιατί ρε φίλε?.....Ο Αγγελόπουλος είσαι?...Αν τραγούδαγες μαζί με κανένα απο τα μεγαθήρια του παρελθόντος θα χρειαζόσουν αναπνευστήρα)
Οπότε Βαγγέλη αυτοί οι άνθρωποι με το στυλάκι που τραγουδάνε και όχι με το στίχο δεν νομίζω οτι εκφράζουν την καψούρα.Αλλο πράγμα είναι ο ανεκπλήρωτος έρωτας λόγω ξενιτιάς άλλο λόγω διαφοράς κοινωνικής τάξης και άλλο επειδή στο cabrio που μπήκες βρήκες το περιοδικό lipstick και μάλλον ο φορτόγκας σου είχε άλλη μέσα στο τουτού χθες?
Και αν εγώ ένα βράδυ χωρίσω είναι πολύ πιο φυσιολογικό και ανθρώπινο να μπω σε ένα ταξι και να πω πήγαινε με οπου θέλεις ταξιτζή παρά να πω μωρό μου η αγάπη μας ήταν απο νάυλον.Αν αυτό με κάνει κουλτουριάρη τότε είμαι.


Να ξεχάσεις έστω και για λίγο την καψούρα ή να σου δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση ότι και άλλοι περνάναι το ίδιο με σένα (οπότε απαλύνει τον πόνο σου) δεν γίνεται ούτε με τον Σταυρό του Νότου (που επανεκδόθηκε σε βινύλιο) ούτε με το Χαμόγελο της Τζοκόντας, απο κάτω να χτυπιέστε.
Φαντασθείτε τώρα να πάτε σε μία συναυλία του Καβάκου ή της Πρωτοψάλτη και να συζητάτε με τον κολλητό σας για την καψούρα σας. Τώρα το να ενοχοποιείται η καψούρα είναι ελιτ correct!!! αλλά ατυχώς όλους μας έχει συμβεί λίγο πολύ.

Δυστυχώς δεν μπορεί και δεν μπορεί οχι λόγω ακούσματος αλλά γιατί καποια είδη μουσικής και για να γίνω πιο σωστός καποιες ερμηνείες σε παροτρύνουν σε εμβαθυνση των συναισθημάτων σου και αυτό δεν είναι διατεθειμένοι όλοι οι άνθρωποι να το κάνουν.Με συγχωρείς αλλά εμένα το oi "φίλοι μου όλοι εδώ και χρόνια ζευγάρια γίναν φτιάξαν σπίτια" με τσακίζει πολύ περισσότερο απο το Συγνώμη Συγνώμη Συγνώμη του Ρέμου πόσο μάλλον απο το "παίζεις" της Κακ(λ)ομοίρας.
Ο "Σταυρός" είναι ένας κατπληκτικός δίσκος αλλά μυρίζει πολύ θάλασσα.Εγώ αν και στη δεκαετία του 80 ήμουν πιτσιρικάς θυμάμαι οτι σε κάθε οικογένεια υπήρχε και ένας σε καράβια(στην ευρύτερη οικογένεια),φαινόμενο που μετα το 85 άρχισε να φθείνει έντονα.Φαντάσω τι γινόταν στα 60 70.Αυτόν τον δίσκο Βαγγέλη πρέπει λογικά νά το έχει λιώσει πολύς κόσμος.Αν πας σε παζάρια δίσκων ή σε δισκάδικα με μεταχειρισμένους δίσκους θα είσαι πάρα πολύ τυχερός αν βρεις κόπια σε καλή κατάσταση.


Η κοπελίτσα των 18 μολις έγινε φοιτήτρια ή των 25 που δουλεύει και για να έχει την σωματάρα πάει γυμναστήριο και ειδικές διατροφές, δεν θα βάλει τα αποκαλυπτικά ντυσιματάκια της και δεν θα χορέψει πάνω στο τραπέζι για να τα δείξει (και για να μαζεύεται πολύς κόσμος σημαίνει ότι υπάρχει ενδιαφέρον) επειδή δεν είναι ελίτ correct. Αντίθετα η ξυνή της γειτονιάς που θα φορέσει την μουσελίνα της, θα μπεί στην λιμουζίνα της θα πάει στο μέγαρο και θα απολαύσει την 5η του Mahler με την φιλαρμονική του saint petersbourg και τον Τεμιρκανοφ, λιγουρεύοντας το τεκνό δίπλα της και στέλνοντας ραβασάκια είναι ελίτ correct.

Οι δύο αυτές περιπτώσεις που αναφέρεις έχουν το κοινό οτι δεν ακούν μουσική για τα αυτιά τους αλλά ως αξεσουάρ που χρωματίζει την υπόλοιπη προσωπικότητα τους,Δεν νομίζω οτι θα είχαν ή μάλλον θα τους έδινα εγώ το δικαίωμα να μιλήσουν για μουσική.

Και φυσικά δεν αναγνωρίζουμε το δκαίωμα σε κάθε κοινωνία να διασκεδάζει όπως αυτή θέλει και όταν θέλει, και μάλιστα επειδή δεν συμφωνεί με μας (τους ελιτ correct ή ελιτ συμβατούς) είναι υποκουλτούρα. Το ότι ένα μεγάλο τμήμα του λαού διασκεδάζει με άλλα πράγματα δεν σας λέει τίποτα, Δεν λέει ότι αδυνατεί η συγκεκριμένη ελιτ τέχνη σας να του εκφράσει τα συναισθήματα; ότι έχει άλλες προτεραιότητες; Δηλαδή δεν ξέρετε ότι τους κουλτουρiάρηδες (ελιτ) τους θεωρεί ξενέρωτους;

Για μένα οταν αγαπάς την μουσική ποτέ δεν είσαι ξενέρωτος!Για τα συναισθήματα σου έδωσα την άποψη μου παραπάνω.

Την jazz, τα rock και την κλασσική έχουν δικαίωμα να την ακούν μόνο κάποιοι, οι ελιτίστες και μάλιστα όσοι δεν ακούν αυτά τα είδη είναι τοιούτοι; Επικίνδυνες προσεγγίσεις και άκρως ρατσιστικές.

Οποιοδήποτε είδος μουσικής έχει δικαίωμα να το ακούει οποιοσδήποτε και αυτό ποτέ δεν τον κάνει ελίτ ή φθηνό.Φθηναίνει η μουσική όταν την χρησιμοποιείς έμμεσα και όχι όταν την ακούς.Αν εγώ για να ρίξω μια της κλασικής της το παίξω αρχηγόπουλο και πάρω καμια δεκαρια cd κλασικής και έχω και το θράσος να αποκτήσω και άποψη κοροιδεύω εμένα αυτήν και την μουσική( μάλλον το μουσικό είδος καλύτερα).
 
Last edited:

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Κάντε μου μια χάρη και πάρτε το καινούριο DVD των Κατσιμιχαίων (εκ των κορυφαίων ελλήνων δημιουργών, κατα την άποψη μου).

Λένε πολλά για την μουσική και δη την Ελληνική. Θα ακούσετε για σκυλάδες και σκυλάδικα και πώς έφτσσε ή ελληνική μουσική εδώ.

Καταπληκτικό!!(όχι απο άποψη ήχου (stereo) και εικόνας, αλλά συναισθηματισμού).
:grandpa: :grinning-smiley-043
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,009
Λάρισα
Πέτρο μην εξανίστασαι δεν απαντώ σε σένα.
Αλλά υποτιμώντας το σκυλάδικο που ασχολείται κυρίως με την καψούρα και τον παράνομο έρωτα υποτιμάμαι ή και ενοχοποιούμαι την καψούρα (το θέμα).
Η καψούρα είναι ανθρώπινο θέμα και δεν γνωρίζει σύνορα, μην ξεχνάμαι τα καμπαρε του Βερολίνου, τα σπίτια του Παρισού τα κλαμπ του Λονδίνου κλπ.
Γιώργο απο τον ταξιτζή μέχρι σήμερα έχουν συμβεί μερικά καθοριστικά γεγονότα, το φεμινιστικό κίνημα, η μεταπολίτευση , η χειραφέτηση της γυναίκας και βασικά η έξοδος της γυναίκας απο το σπίτι, η εργασία της κλπ. Τίποτα δεν είναι ίδιο με την 10ετία του 60. Σήμερα για την γυναίκα (όπως και για τον άντρα) είναι φυσιολογική η αρπαχτή μιας βραδιάς. Η γυναίκα σήμερα θα βγεί μόνη της μια βραδυά για να ξεφύγει απο την καθημερινότητα.
Μα Γιώργο αυτό ακριβώς λέω, ο Σταυρός του Νότου είναι ανεξίτηλο έργο αλλά μιας άλλης εποχής δεν μπορεί να αγγίξει την σημερινή, ή τον πολύ κόσμο σήμερα. Το ότι σήμερα δεν ακούμε μουσική ειναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της εποχής, γιαυτό λέω ποιός ξέρει απο του νέους σήμερα το χαμόγελο της Τζοκόντα, Την ρωμαική αγορά κλπ. Αφού σηκώνεται στις 8 πμ, πιανει δουλειά στις 9 σχολάει στις 5 πάε στο σπιτι στις 7 ετοιμάζεται και βγαίνει στο μπαράκι ´και ακούει ότι του σερβίρουν, φτιαξάρικα κομμάτια, εύηχα. Σήμερα το λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί ο Έλληνας στην καθημερινότητά του έχει περιοριστεί κατά πολύ και σύ περιμένεις να απολαμβάνει μελλοποιημένο Ρίτσο ή Ελύτη; εδώ στραπαρίστηκε ολόκληρη χρονιά στην έκθεση απο άγνοια της λέξης ευδαιμονισμός και βγήκε ο τύπος και χαρακτήρισε παράλογο το Θέμα και μας πείραξαν τα σκυλάδικα. Απο κεί μόνο χαρακτηρίζεται η κουλτούρα; η καθημερινότητα δεν προσδιορίζει την κουλτούρα; Η συμπεριφορά των υπηρεσιών απέναντι στον πολίτη, η απλόποίηση της καθημερινότητα του πολίτη, το επίπεδο της προσφερόμενης Παιδείας και Υγείας δεν προσδιορίζει την κουλτουρα ενός λαού. Γιατι τι έκανε ή Παιδεία στα θέματα της τέχνης;
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Το σημερινό σκυλάδικο σε τίποτα δεν διαφέρει απο το μαγαζί που παίζει trance.Aποτελεί διασκέδαση fast food,και στιγμιαία εκτονωση.
Εντελώς διαφορετική δηλαδή κατάσταση απο το παλιό λαϊκό μαγαζί ή και σκυλάδικο στο οποίο συνέβαιναν και στιγμές μυσταγωγίας και αντανακλούσε άλλες ανάγκες τής τότε εποχής.
Ο κύριος Κυρίτσης στο post 16,κανει πολλές σωστές επισημάνσεις,για τίς κοινωνικές αλλαγές που συνέβησαν.Οπως επίσης ότι ´τρώμε´απο τίς ´έτοιμες τροφές´που μάς προσφέρονται στην τέχνη.Και αυτό δυστυχώς συμβαίνει όχι μόνον στα υποπροϊόντα αλλά και στην ´νεωτεριστική τέχνη´.Και εκεί δυστυχώς πωλούνται ´φύκια για μεταξωτές κορδέλλες´.Φτάνει μιά γνώμη κριτκού για να αποθεωθεί μιά ακατάληπτη θεατρική απράσταση ή ένας πίνακας ζωγραφικής ή ένα γλυπτό.
Ενα απαίδευτο κοινό ´τσιμπάει´χωρίς κρίση σε όλα.Οτι θεωρείται in πουλάει,είτε σκυλέ είτε ´προχωρημένο´.
Υ.Γ
Στα παλιά μαγαζιά που ο ερωτισμός ξεχείλιζε έστω και με κίτς τρόπους ξεχάσαμε και τα καταγώγια (οχι αυτά για τούς τουρίστες)τού Ισπανικού Φλαμέγκο.
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Πάντως, μου έχει μείνει ο μπουζουξής του Πόλυ Κερμανίδη, όταν έβγαιναν στα Ηλιοβασιλέματα, ιν δε μιντλ έιτιζ, γιου νόου. Το άτομο, του μιλούσε του μπουζουκιού, λέμε!
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Απάντηση: Re: Σκυλάδικα & οι Μεγάλες Αθηναϊκές Πίστες

Πέτρο μην εξανίστασαι δεν απαντώ σε σένα.
Αλλά υποτιμώντας το σκυλάδικο που ασχολείται κυρίως με την καψούρα και τον παράνομο έρωτα υποτιμάμαι ή και ενοχοποιούμαι την καψούρα (το θέμα).

Δεν ξερω αν τα σκυλαδικα ασχολουνται με την καψουρα ή με κατι αλλο, αλλα προσωπικα την καψουρα δεν την υποτιμω καθολου.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Μάλιστα. Κι όμως, εγώ με το Χαμόγελο της Τζοκόντας θυμάμαι την έβγαζα...

Φαίνεται πως δεν θα ήμουν αρκετά ...καψούρης.

Αλλά μην το πείτε στην κυρία, γιατί τελικώς την παντρεύτηκα.
:flipout: :flipout: