stereophile για τα γελια

Καλημέρα κι από μένα. Όπως έχω πει, παρακολουθώ ανελλιπώς το περιοδικό την τελευταία 20ετία (και βάλε), και φυσικά και τον κ. Fremer, ο οποίος μάλιστα είναι σ' αυτό από μεταγραφή, αφού πρώτα έγραφε στο αντίπαλον δέος (The Absolute Sound).

Θα συμφωνήσω με τους φίλους ότι τέτοιου είδους "πατάτες" είναι ανεπίτρεπτες από ανθρώπους του είδους του και υποτίθεται της εμβέλειάς του. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει. Πέρισυ, είχα μαζί του μια εκτεταμένη (ηλεκτρονική) αλληλογραφία, αν και ποτέ δεν δημοσίευσαν κανένα μου μήνυμα, ούτε καν το πρώτο, στο περιοδικό, ενώ φυσικά είχε αναλάβει να μου απαντάει ό ίδιος στις παρατηρήσεις μου. Επρόκειτο για μια παρουσίαση κάποιων πανάκριβων καλωδίων εξ Ισπανίας (Fono Acustica), για τα οποία ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι στις κολλήσεις χρησιμοποιεί καθαρό ασήμι. Αυτό το αναπαρήγαγε αβλεπτί και ασχολίαστο ο Fremer στο τεύχος του Ιουνίου 2011. Στο πρώτο μου γράμμα-μήνυμα του εξήγησα ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να χρησιμοποιήθκε καθαρό ασήμι, γιατί το ασήμι λιώνει στους 960+ βαθμούς Καλσίου και κανένα καλώδιο και μονωτικό δεν θα άντεχε σε τέτοιες θερμοκρασίες, ειδικά επειδή, για να επιτευχθεί η συγκόλληση, απαιτείται η χρήση φλόγας. Του παρέθεσα κάποια στοιχεία, εξηγώντας του τα περί μεθόδων συγκολλήσεως και αναλύοντάς του γιατί δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος που λέγεται αγγλικά soldering, σε αντιδιαστολή με τις άλλες δυο μεθόδους που απαιτούν φλόγα ή ηλεκτροβολταϊκό τόξο (brazing και welding).

Στις απαντήσεις του δεν είχε επιχειρήματα, φυσικά. Αλλά, ως σοβαρός reviewer, έστειλε τα μηνύματά μου στην εταιρεία, η οποία απάντησε άβαλα-μαντάβαλα, ότι δηλαδή αντί να ασχολούμαι με την "ποιότητα" του ήχου που προσφέρουν τα καλώδια τους, προσπαθώ να αμφισβητήσω την (κρυφή) τεχνική κατασκευής τους. Πάντως στο τελευταίο μου μήνυμα δεν έχει απαντήσει, ούτε βέβαια το έχει δημοσιεύσει.

Όποιος θέλει περισσότερες λεπτομέρειες περί αυτού του θέματος, έχω κάνει εκτεταμένη αναφορά στο διπλανό φόρουμ.

Καλημέρα.
-
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Φίλε Παναγιώτη,
Αυτού του είδους η συμπεριφορά (σκόπιμη) είναι πολύ πιο επιλήψιμη από οποιαδήποτε άλλη αβλεψία, ή άγνοια, σαν αυτή που παρουσιάζεται στο παρόν νήμα για τη σύγχυαη ως προς την κατασκευάστρια εταιρία και τα μοντέλα της.

Καλό είναι να σκεφτούμε, πως και ποιοί μας επηρρεάζουν, ώστε να δημιουργούμε τους διάφορους μύθους που τρέφουν τα όνειρα μας. Σ' αυτόν άλλά και σε άλλους χώρους.
 

quevedo

AVClub Addicted Member
4 May 2010
1,912
επαρχια
Δεν είναι ανάγκη να επηρεαζόμαστε από τους εκάστοτες reviewers σε βαθμό που να τους θεωρούμε "θεούς" ή ότι έχουν το αλάθητο.
Ούτε να μυθοποιούμε συσκευές είναι σωστό.
Ότι γράφονται ανακρίβειες κατά λάθος ή εσκεμμένα τις περισσότερες φορές το βρίσκω λογικό να συμβαίνει.
Εμείς τι κάνουμε έχει σημασία κι αν έχουμε την ωριμότητα να σκεφτόμαστε και να κρίνουμε χωρίς συναισθηματισμούς και προκαταλήψεις, όταν έρχεται η ώρα να εκταμιεύσουμε τα απαιτούμενα ποσά.
Δε μπορώ να δεχτώ ότι ο τάδε reviewer επηρεάζει και διαμορφώνει τη γνώμη μου. Αν δεν έχω γνώμη ας αποκτήσω μόνος μου ψάχνοντας και πληρώνοντας και μαθαίνοντας ακόμη και μέσα από τα λάθη μου.
Οι δογματισμοί και η παραδοχή αυθεντιών είναι για το Μεσαίωνα.
 
Απάντηση: Re: stereophile για τα γελια

Μια και μιλάμε για το Stereophile διαβάζω το πρόσφατο review των μονομπλόκ τελικών Mbl 9011.

http://www.stereophile.com/content/mbl-reference-9011-monoblock-amplifier

Στο συγκεκριμένο review ο Fremer περιγράφει το εξής συμβάν όταν άναψε τους τελικούς για πρώτη φορά:

Με τα "γνωστά του" interconnects (κάτι Tara Labs πενταψήφιου ποσού δολλαρίων το μέτρο) ο Mbl ταλάντωσε και με τα επίσης "γνωστά του" (και επίσης πανάκριβα) Zen Sati ο Mbl ενεργοποίησε το σύστημα προστασίας χωρίς και στις δύο περιπτώσεις να δεχθεί ακόμη σήμα από τον προενισχυτή.

Αιτία; Η σούπερ "διαφάνεια" του ενισχυτή μαζί με την "αποκαλυπτικότητα" των καλωδίων τα οποία όμως δεν έχουν θωράκιση και έτσι παίρναν τα σήματα του WiFi και ο ενισχυτής τα ενίσχυε με τα παραπάνω αποτελέσματα. Ευτυχώς με κάποια θωρακισμένα καλώδια δούλεψε τελικά ο τελικός... Και φυσικά ο Fremer ανάφερε ότι δεν φταίει ούτε ο ενισχυτής ούτε τα καλώδια για τα παραπάνω παρατράγουδα.

Ηθικό δίδαγμα: Το σούπερ ακριβό HiEnd με τα σούπερ ακριβά καλώδια για να δικαιολογεί το κόστος του πρέπει να ταλαντώνει και λίγο.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,744
Re: Απάντηση: Re: stereophile για τα γελια

Ηθικό δίδαγμα: Το σούπερ ακριβό HiEnd με τα σούπερ ακριβά καλώδια για να δικαιολογεί το κόστος του πρέπει να ταλαντώνει και λίγο.

Το "ανηθικο" διδαγμα ;;;;; :AFADF0: :devil-smiley-029:
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Οι τυφλοι πιστη στα περιοδικα μου στοιχησε στο παρελθον πολυ ακριβα και το πηρα το μαθημα μου. Δεν καταδικαζω βεβαια τον ειδικο τυπο αλλα δεν ειναι παντα οτι γυαλιζει χρυσος...
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,508
Θεσσαλονικη
Εκτωρ το ηθικο διδαγμα ειναι οτι συνισταται να ακους τον συγκεκριμενο ενισχυτη σε επιλεγμενη σκητη[χωρις καμμια ηλεκτρικη παροχη] του Αθω,οπου μαλλον δεν θα ταλαντωνει
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Στο καλό hi-end, δεν έχει ούτε ψηφιακά, ούτε wi-fi, ούτε θωρακίσεις, ούτε τεχνολογία.
Το πολύ πολύ να βάλεις καμιά καρύδα ή καμιά πέτρα στα καλώδια και τα μηχανάκια σου και να κάνεις το σταυρό σου να μην έχει παρεμβολές... :jester:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Re: Απάντηση: stereophile για τα γελια

Εκτωρ το ηθικο διδαγμα ειναι οτι συνισταται να ακους τον συγκεκριμενο ενισχυτη σε επιλεγμενη σκητη[χωρις καμμια ηλεκτρικη παροχη] του Αθω,οπου μαλλον δεν θα ταλαντωνει

μπαααα
εκεί αν έχει κινητά, ΗΖ, γεννήτριες και δεν συμμαζεύεται.
Και χωρίς κανέναν έλεγχο, ο κάθε πατήρ τα στήνει όπου ναναι....
Δεν κάνουν τα MBL για τον Αθω....
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,009
Λάρισα
Re: Απάντηση: stereophile για τα γελια

Αυτό είναι ένα απο τα μεγάλα υπέρ του διαδικτύου. Αμέσως διαδόθηκε συζητήθηκε και ο υπεύθυνος πέρασε σε άλλο βαθμό εκτίμησης στον καθένα μας. Εγινε η δουλειά των ειδικών και των γκουρού πολύ δύσκολη και γιαυτό λέω "δύσκολη εποχή για γκουρού", ούτε μια κοτσάνα δεν μπορούν να γράψουν. Βέβαια εξίσου δύσκολο είναι και για τους αναγνώστες να ξεχωρίσουν τα σκουπίδια απο τα διαμάντια στο διαδίκτυο. Η απομυθοποίηση των πάντων.