Παναγιώτης Μελάς
AVClub Addicted Member
Καλημέρα κι από μένα. Όπως έχω πει, παρακολουθώ ανελλιπώς το περιοδικό την τελευταία 20ετία (και βάλε), και φυσικά και τον κ. Fremer, ο οποίος μάλιστα είναι σ' αυτό από μεταγραφή, αφού πρώτα έγραφε στο αντίπαλον δέος (The Absolute Sound).
Θα συμφωνήσω με τους φίλους ότι τέτοιου είδους "πατάτες" είναι ανεπίτρεπτες από ανθρώπους του είδους του και υποτίθεται της εμβέλειάς του. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει. Πέρισυ, είχα μαζί του μια εκτεταμένη (ηλεκτρονική) αλληλογραφία, αν και ποτέ δεν δημοσίευσαν κανένα μου μήνυμα, ούτε καν το πρώτο, στο περιοδικό, ενώ φυσικά είχε αναλάβει να μου απαντάει ό ίδιος στις παρατηρήσεις μου. Επρόκειτο για μια παρουσίαση κάποιων πανάκριβων καλωδίων εξ Ισπανίας (Fono Acustica), για τα οποία ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι στις κολλήσεις χρησιμοποιεί καθαρό ασήμι. Αυτό το αναπαρήγαγε αβλεπτί και ασχολίαστο ο Fremer στο τεύχος του Ιουνίου 2011. Στο πρώτο μου γράμμα-μήνυμα του εξήγησα ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να χρησιμοποιήθκε καθαρό ασήμι, γιατί το ασήμι λιώνει στους 960+ βαθμούς Καλσίου και κανένα καλώδιο και μονωτικό δεν θα άντεχε σε τέτοιες θερμοκρασίες, ειδικά επειδή, για να επιτευχθεί η συγκόλληση, απαιτείται η χρήση φλόγας. Του παρέθεσα κάποια στοιχεία, εξηγώντας του τα περί μεθόδων συγκολλήσεως και αναλύοντάς του γιατί δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος που λέγεται αγγλικά soldering, σε αντιδιαστολή με τις άλλες δυο μεθόδους που απαιτούν φλόγα ή ηλεκτροβολταϊκό τόξο (brazing και welding).
Στις απαντήσεις του δεν είχε επιχειρήματα, φυσικά. Αλλά, ως σοβαρός reviewer, έστειλε τα μηνύματά μου στην εταιρεία, η οποία απάντησε άβαλα-μαντάβαλα, ότι δηλαδή αντί να ασχολούμαι με την "ποιότητα" του ήχου που προσφέρουν τα καλώδια τους, προσπαθώ να αμφισβητήσω την (κρυφή) τεχνική κατασκευής τους. Πάντως στο τελευταίο μου μήνυμα δεν έχει απαντήσει, ούτε βέβαια το έχει δημοσιεύσει.
Όποιος θέλει περισσότερες λεπτομέρειες περί αυτού του θέματος, έχω κάνει εκτεταμένη αναφορά στο διπλανό φόρουμ.
Καλημέρα.
-
Θα συμφωνήσω με τους φίλους ότι τέτοιου είδους "πατάτες" είναι ανεπίτρεπτες από ανθρώπους του είδους του και υποτίθεται της εμβέλειάς του. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει. Πέρισυ, είχα μαζί του μια εκτεταμένη (ηλεκτρονική) αλληλογραφία, αν και ποτέ δεν δημοσίευσαν κανένα μου μήνυμα, ούτε καν το πρώτο, στο περιοδικό, ενώ φυσικά είχε αναλάβει να μου απαντάει ό ίδιος στις παρατηρήσεις μου. Επρόκειτο για μια παρουσίαση κάποιων πανάκριβων καλωδίων εξ Ισπανίας (Fono Acustica), για τα οποία ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι στις κολλήσεις χρησιμοποιεί καθαρό ασήμι. Αυτό το αναπαρήγαγε αβλεπτί και ασχολίαστο ο Fremer στο τεύχος του Ιουνίου 2011. Στο πρώτο μου γράμμα-μήνυμα του εξήγησα ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να χρησιμοποιήθκε καθαρό ασήμι, γιατί το ασήμι λιώνει στους 960+ βαθμούς Καλσίου και κανένα καλώδιο και μονωτικό δεν θα άντεχε σε τέτοιες θερμοκρασίες, ειδικά επειδή, για να επιτευχθεί η συγκόλληση, απαιτείται η χρήση φλόγας. Του παρέθεσα κάποια στοιχεία, εξηγώντας του τα περί μεθόδων συγκολλήσεως και αναλύοντάς του γιατί δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος που λέγεται αγγλικά soldering, σε αντιδιαστολή με τις άλλες δυο μεθόδους που απαιτούν φλόγα ή ηλεκτροβολταϊκό τόξο (brazing και welding).
Στις απαντήσεις του δεν είχε επιχειρήματα, φυσικά. Αλλά, ως σοβαρός reviewer, έστειλε τα μηνύματά μου στην εταιρεία, η οποία απάντησε άβαλα-μαντάβαλα, ότι δηλαδή αντί να ασχολούμαι με την "ποιότητα" του ήχου που προσφέρουν τα καλώδια τους, προσπαθώ να αμφισβητήσω την (κρυφή) τεχνική κατασκευής τους. Πάντως στο τελευταίο μου μήνυμα δεν έχει απαντήσει, ούτε βέβαια το έχει δημοσιεύσει.
Όποιος θέλει περισσότερες λεπτομέρειες περί αυτού του θέματος, έχω κάνει εκτεταμένη αναφορά στο διπλανό φόρουμ.
Καλημέρα.
-