Synth Britannia

HE 6

Established Member
6 November 2008
119
Είδα χτες το documentary του BBC για την synth pop και πως αυτή κατέκτησε την Αγγλία στις αρχες της δεκαετίας του 80.Το πλαίσιο παρουσίασης ανάλογο με αυτο του krautrock που συζητήθηκε τις προάλλες εδώ πέρα.Αναδρομή στους πρωτεργάτες,συνεντεύξεις απο τις "φίρμες",ακμή και παρακμή.Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον(ένας λόγος είναι η σημαντική αναφόρα που κάνει για ένα απο τα αγαπημένα μου albums) να εμβαθύνει στις αιτίες χωρίς να κουράζει και χωρίς ασάφειες.

Όσοι πιστοί ξέρετε που...
 
Καταρχην, δηλωνω φαν του Μπαλλαρντ. Τον βρισκω απειρως πιο διεισδυτικο απʼ τον Οργουελ και πολυ πιο υπογειο απʼτον Σπινραντ. Οχι τοσο για τα αρχικα του σεναρια περιβαλλοντικης καταστροφης (αν και ειναι μαλλον επικαιρα στον αποηχο της COP15), αλλα για τα αποσυντεθημενα urban landscapes και τη ματια του στην ανθρωπινη συμπεριφορα, δοκιμια στην ψυχαναλυση. Με αυτην την αφετηρια βρισκω πολυ περισσοτερα κοινα σημεια επαφης του Bowie (Heroes, Man Who Fell On Earth) με τον Μπαλλαρντ παρα του Γκαρυ Νιουμαν (κομματι Cars) με τον Μπαλλαρντ, ο δευτερος κακεκτυπο του πρωτου.

Οσον αφορα το ντοκυμαντερ ειναι ευρυτερη η δουλεια του BBC πανω στις μουσικες «φυλες». Αντιστοιχο εχει γινει και με το προγκ Μπριταννια, υπαρχει στο ιδιο γνωστο μερος.

Ιστορικο ενδιαφερον θα ειχε και μια ματια στην Ελληνικη πραγματικοτητα. Την τεραστια επιρροη που ειχε η Αγγλικη μουσικη σκηνη αρχες των ʽ80s εδω. Οι χωροι, ο Πηγασος, το Νταντα, το Remember στην Πλακα που υπαρχει ακομα, κλπ. Υπηρχε πλειαδα ελληνικων γκρουπ που επηρεαστηκαν απʼολʼαυτα, αλλοι καρικατουρες αλλοι καπως πιο σοβαροι, και αντι ακμης-παρακμης πως απʼτον Αγγλικο στιχο το γυρισανε στο Ζαμπετα. Ας το δουν καποιοι «παραγωγοι» μας, δεκτο να κανεις Ελληνικο ντοκυμαντερ για το Screaminʼ Jay Hawkins, να περιμενουμε αισιως Αμερικανικο ντοκυμαντερ για την Ελληνικη μουσικη σκηνη των ʽ80s, ετσι για αντιπαραβολη; Ο Τζουμας θα ηταν ο πιο καταλληλος, Δρακουλας των Εξαρχειων. Κατʼαλλους βεβαια (και εμου), αστους να τους φαει το σκοταδι της ληθης, μπορει να ʽχουν και δικιο.

Πες και το αγαπημενο σου. Εγω κρατω τους Cabaret Voltaire και τη σκηνη του Σεφφιλντ. Παραλειψη του BBC να κλεινει ειρωνικα αναφορικα με τους Oasis γιατι αναδυομενη ηταν και η σκηνη του Bristol.
 
Last edited:

HE 6

Established Member
6 November 2008
119
Δεν το ήξερα για το prog.Θα κάτσω να το δω το μεσημέρι...

Η μόνη μικρή μου ένστανση για το documentary είναι η εξής:θα μπορούσε να κάνει έστω και μια μικρή αναφορά και στους Αμερικάνους πρωτοπόρους.Απο τον Bruce Haack και τους Flower of Evil μέχρι τους Μοοlah και τους Suicide θεωρώ πως είχαν περισσότερα κοινά με την (πολυ)pop αισθητική της όλης ιδέας που βίωναν οι Αγγλοι έναντι των Kraftwerk και όλων των υπόλοιπων Γερμανών.

Το αγαπημένο μου που λες είναι αυτό που θεωρείς κακέκτυπο.Πέρα απο το breakthrough που έκανε(και τον πολύ σημαντικό του ρόλο που επαιξε στην υπόσταση της σκηνής) θεωρώ πως ήταν ο μόνος που κατάφερε και αποδικωποίησε όλα όσα πρέσβευε η "μηχανή" έχοντας αφαιρέσει όλη την αφέλεια και ανοησία που συνοδεύει μια τέτοια προσέγγιση.Το κακό μαζί του ήταν πως δεν ήξερε απο διαχείρηση γι αυτό και κάηκε νωρίς.

Λοιπόν φίλε Γίωργο βλέπω το ΒΒC goes prog και επανερχόμαστε για τα περαιτέρω...
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
16,173
Αθήνα
Το πρώτο μουσικό ρεύμα που θυμάμαι να "έζησα" καλά εκεί στις αρχές του '80 (περισσότερο βέβαια στην αρχή άκουγα τα pop "απόνερα" της εν λόγω σκηνής). Εμένα προσωπικά, όταν έψαξα λίγο παραπάνω μου έμειναν από εκείνη την εποχή ο Gary Numan, οι Cabaret Voltaire και οι δύο πρώτοι "δύσκολοι" δίσκοι των Human League.
Τους New Order δεν τους θεωρώ πιονέρους αυτής της σκηνής, τη βρήκαν έτοιμη την αγορά (αυτό το συγκρότημα είχε το σπάνιο πλεονέκτημα να το αγαπούν και οι post-punkers λόγω Joy Division και οι "ηλεκτρονικάδες"). Όσο για τους Depeche Mode ("Nτιπέτσι Μόντ" όπως τους έλεγε ο Γκούτης στο Μουσικόραμα, χεχε) κατόρθωσαν, για μένα τουλάχιστον, να είναι διαχρονικοί αφού εξέλιξαν το αρχικά απλό ύφος των κομματιών τους, κυρίως από το '85 και μετά.

Αγαπημένο μου κομμάτι αυτή η live εκτέλεση του "Being Boiled" με τα "βαριά" αναλογικά συνθεσάιζερς.

http://avclub.gr/forum/showpost.php?p=944911&postcount=597
 
Τη θυμαμαι πολυ καλα την εποχη, ημουν Λυκειο '81-84. Προ-Ιντερνετ, προ-email. Αυτη η αισθηση της τεχνολογικης προοδου με τις μεγαλες προσδοκιες και πισω πυρηνικος ολεθρος, η ελευση του οικιακου (home) υπολογιστη, τα ηλεκτρονικα Arcades, οι συναυλιες, τα παρτυ με το Ενολα Γκαιη αλλα και καποια αγρια κοριτσια στους Clash. Υπηρχαν και τα "βιντεο" Γαρδελη και Σια. Ανακατωμενος ο ερχομενος. Exciting stuff.

HE6, σορυ για το off-topic παραθυρο, ενα λινκ εβαλα κι πεταξε ολοκληρη οθονη, το προσθεσα χαριν πληροτητας. Ο Νιουμαν ειχε χιτ αλλα ειναι πολυ πεπερασμενος, που να δεις μετα κατι συνεργασιες με Μπιλ Σαρπ (change your mind) λεπτη γραβατα διπλα στα samplers, ασε που ειναι Θατσερικος, major drag. Bowie καλυτερος στo υφος της τριλογιας.

Αλαν Βεγκα-Μαρτιν Ρεβ που λες αλλη κλαση εντελως. Παω ενα βημα παραπερα: Algebra Suicide και Non Credo. Τα ηλεκτρονικα ντουο ειναι ενα αφιερωμα απο μονο του. Ειχαμε και την τιμητικη των Σπαρκς εδω μεσα προσσφατα, εφτασε το κουτι στα χερια μου κατευθειαν απ'το site τους με τις υπογραφες τους με παχυ μαυρο μαρκαδορο, τρομερο υλικο.
 
Last edited:

HE 6

Established Member
6 November 2008
119
Είδα και το prog.Μου φάνηκε κάπως πιο δυσκίνητο,πιο βαρυ σε σχέση με τα υπόλοιπα δύο.Μου έκανε εντύπωση το κράξιμο του Bill Bruford.Μου φάνηκε πολύ στεγνό.Τελοσπαντων, παίζει κάποιο αλλό documentary παρόμοιο με αυτά που ήδη αναφέρθηκαν?
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
16,173
Αθήνα
Ο Νιουμαν ειχε χιτ αλλα ειναι πολυ πεπερασμενος, που να δεις μετα κατι συνεργασιες με Μπιλ Σαρπ (change your mind) λεπτη γραβατα διπλα στα samplers, ασε που ειναι Θατσερικος,

Για να οριοθετήσουμε την κουβέντα θα ήθελα να ρωτήσω αν θα λάβουμε υπ'όψιν αυστηρά "καλλιτεχνικές" παραμέτρους ή θα το επεκτείνουμε και παραπέρα όπως ανέφερε παραπάνω ο Γιώργος?
 

HE 6

Established Member
6 November 2008
119
Για να οριοθετήσουμε την κουβέντα θα ήθελα να ρωτήσω αν θα λάβουμε υπ'όψιν αυστηρά "καλλιτεχνικές" παραμέτρους ή θα το επεκτείνουμε και παραπέρα όπως ανέφερε παραπάνω ο Γιώργος?


E ας την ορίσουμε ως "αυστηρά καλλιτεχνική".Έχει και μεγαλύτερο ενδιαφέρον.Fan του Pleasure Principle κι εσύ?
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
16,173
Αθήνα
Δεν μπορώ να με χαρακτηρίσω φαν, αλλά το "Are friends electric?" και το "Cars" με είχαν εντυπωσιάσει τα μάλλα. Το 1979 ήταν καθ'ολοκληρία δικό του έτος στην Αγγλία ότι και αν σημαίνει αυτό (όπως και το '81 ήταν του Adam and the Ants θα μου πείτε...ήμαρτον!!!!).
Πάντως με εξαίρεση λίγων συγκροτημάτων π.χ. Cabaret Voltaire, όλοι οι "σύνθηδες" μάλλον ήθελαν τελικά να γίνουν "χαλίφηδες" στη θέση του όποιου χαλίφη της pop υπήρχε τότε. Εδώ υποτίθεται ότι ο Martyn Ware διαφώνησε με τον Oakey και αποχώρησε επειδή οι Human League βάδιζαν σε ποπ δρόμους. Το συγκρότημα που ίδρυσε, οι Heaven 17, δεν ήταν πιο πειραματικό από αυτό που άφησε.
 
παίζει κάποιο αλλό documentary παρόμοιο με αυτά που ήδη αναφέρθηκαν?

Πολλα. Jazz Britannia, Soul Brittania, Pop Britannia, Folk Britannia, ακομα και για τα μπλουζ εχει, ειναι ολοκληρη σειρα του BBC4. Ορισμενα μονο ειναι στο You Tube. Το Jazz μου ειχε κινησει ενδιαφερον, ειχα την εντυπωση οι Αγγλοι ειναι ξενοι με το αθλημα.

Απ'τα μπλουζ αφιερωνω τον Πειρατη: http://www.youtube.com/watch?v=-7B9tPuIP-w
 

HE 6

Established Member
6 November 2008
119
Eνδιαφέρον.Βρήκα πως θα σκοτώσω ένα μέρος της άδειας μου...
 

HE 6

Established Member
6 November 2008
119
Πάντως με εξαίρεση λίγων συγκροτημάτων π.χ. Cabaret Voltaire, όλοι οι "σύνθηδες" μάλλον ήθελαν τελικά να γίνουν "χαλίφηδες" στη θέση του όποιου χαλίφη της pop υπήρχε τότε.


Λογικό δεν είναι να θέλουν κάτι τέτοιο?Άλλωστε είναι το κύριο χαρακτηριστικό της μουσικής τους φάρας.Δεν είναι τυχαίο που και τα 10 τραγούδια του Pleasure Principle έχουν μονολεκτικούς τίτλους.Θεωρώ πάντως (απο το σύνολο των album της πρώτης synth pop γενίας) το P.P το πιο rock friendly.Βρίσκω ας πούμε περισσότερα κοινά με το Mass Production παρά με το Das Modell.
 
QUOTE=opsim;1045512] Το 1979 ήταν καθ'ολοκληρία δικό του έτος στην Αγγλία ότι και αν σημαίνει αυτό (όπως και το '81 ήταν του Adam and the Ants θα μου πείτε...ήμαρτον!!!!)[/QUOTE]

No.1 σινγκλς Αγγλια 1979:
YMCA (Village People)
Video Killed the Radio Star (The Buggles)
Tragedy (Bee Gees)
Heart of Glass και Sunday Girl (Blondie)
I Will Survive (Gloria Gaynor)
Bright Eyes (Art Garfunkel)
Ring My Bell (Anita Ward)
Are Friends Electric και Cars (Garry Numan)
We Don't Talk Anymore (Cliff Richard)
Walking On The Moon και Message In A Bottle (Police)
Another Brick in the Wall (PF)
I Don't Like Mondays (Boomtown Rats)
Hit Me With Your Rhythm Stick (Ian Dury)
[πηγη: wikipedia]

Μαλιστα. Μαζι με τα φωτορυθμικα στη βεραντα θα βαλω και μια ντισκο μπαλα πανω απ'το δεντρο (κατι απο λουκ προσοψης του Αττικα στην Πανεπιστημιου), και μαζι θα παρω το ρετρο boxset της τηλεμαρκτινγκ.

Δεν ξερω πως και γιατι αλλα ο Νιουμαν βρισκεται σε φαση comeback. Βγαζει δισκους, δινει φουλ συναυλιες σε νεανικο κοινο, ποζαρει το ιδιο παγερο υφος στα εξωφυλλα. Εχει παντρευτει λεει μια η οποια προσπαθει να του βαρυνει τον ηχο και να ηχει industrial, εχει μαλιστα κανει και δηλωσεις αποκυρηξης του Θατσερισμου.

Πραγματι, δεν κανω πλακα. Τωρα εναν τετοιο τυπο μπορεις να τον παρεις στα σοβαρα; Ενταξει χρησιμοποιησε μια περσονα "αποξενωμενου" οταν γυρω του ηταν γεματο περσονες, χρησιμοποιησε το Moog οταν και μονο η θεα του εντυπωσιαζε, λανσαρε αψυχο μανεκεν ποστ-mensch maschine, με λιγα λογια ακολουθησε.

Και "καλλιτεχνικα": Συνοψιζεται ανετα στα δυο κομματια που ανεφερες (τα οποια του δινουν μια θεση στην ιστορια) ή στο Pleasure Principle αν ειναι για LP. Απο κει και περα αλλο Νιουμαν, αλλο Κραφτβερκ, αλλο Μπάουι, αλλο Ηνο, αλλο Φριππ, κλπ. Προσωπικα για τη συνθ-ποπ ειχα ενα συντομο crash με τους Human League (Dare) στο Λυκειο, αλλα με κερδισε η συνθ-ποπ των ...Ρεζιντεντς (Commercial Album/1980) συναισθηματικα παραυτα καμμια φορα μπορει να ...υποπεσω.

Παρεπιπτοντως, το 1979 βρισκονται στο απογειο τους και γκρουπ οπως οι Talking Heads, οποτε τι να λεμε τωρα.

Τελικα δε θα παρω το boxset της τηλεμαρκετινγκ, θα αρκεστω στα Χριστουγεννιατικα του Ντυλαν απ'την "Κ". Καλες γιορτες. :christmastree2:
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
16,173
Αθήνα
Το Dare ήταν ενδιαφέρων δίσκος από την άποψη ότι ακροβατούσε μεταξύ παλιού και νέου, δηλαδή μεταξύ πιο "δύσκολων" κομματιών που θύμιζαν τους προηγούμενους δίσκους και "εμπορικών" όπως το "Don't you want me baby". Από εκεί και μετά οι Human League "τελείωσαν".
 
Last edited:
Σ'αρεσουν οι Human League εσενα. Και οι Simple Minds ειχαν ξεκινησει τελειως διαφορετικα, Real to Reel Cacophony, πριν καταληξουν σε λα, λα, λα. Αλλαζαν πολυ γρηγορα τα πραγματα, εφημερες καταστασεις.
 

caerbannog

Established Member
7 May 2008
290
Αυτοί αντέχουν ακόμη.Γκεϊ Μπριτάνια.Και τα Side Projects παραμένουν ανθεκτικα και ενδιαφέροντα-κυρίως ο Μαρκ και τα φιδάκια του, τα Μάμπας.
 
Γιατί κανένας σας δεν αναφέρει τους Soft Cell;

Γιατι αν πιασουμε τους Soft Cell θα πρεπει να μιλησουμε για τους Coil και για το πως τελικα η συνθ-ποπ ειναι το σημειο εκκινησης του Industrial.

Ακομα και οι Frankie Goes to Hollywoood ως συγγενες ιδιωμα της συνθ-ποπ εχουν πολλαπλα επιπεδα αναγνωσης. Relax; Ειχα δει με μια φιλη μου το Body Double του De Palma τοτε, οπου βγαινουν αυτοι ως ντισκο γκρουπ και παιζουν το κομματι. Μπαινουν ο υποτιτλοι απο κατω και μου λεει εντρομη: ΑΥΤΑ λενε ετουτοι;

Για τους Αμερικανους που λεει ο HE6, οταν ο Νιουμαν ανακαλυπτε το 1976 το Moog, οι Silver Apples το ειχαν ηδη κανει 10 χρονια νωριτερα απ’το ’67 με το ιδιοκατασκευης Σιμεον, αναρωτιεμαι αν η κοτα εκανε το αυγο ή αντιστροφως (Kraftwerk/Silver Apples).

Γι’αυτο προς το παρον μενω στους Human League. Και στους Devo.

Αν θες να παμε παραπερα, να βγουμε για καναν καφε, γιορταρες μερες.

front-2.jpg