Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:...Ευγε , τρομερή παρουσίαση
jvalacas-mtz audio said:Για να λες παιδί μου εσύ καλή κουβέντα, μήπως έχεις αυπνίες, ή πάλι μπέρδεψες τα χάπια σου για την πίεση ?
Eloy said:Έχω την εντύπωση ότι πρέπει να την κλείσετε την ΜΤΖ...
Σας καταστρέφει ψυχολογικά...-bye-
backousis said:..εχω και ενα δυο ερωτησουλες.
1) σε ενα μετρητικο εχουμε δυο γραφικες παραστασεις.
την loudspeaker phase και την minimum phase.
η minimum phase σε τι μας χρησιμευη;
--> η Απόκριση Φάσης όπως είπαμε περιέχει τόσο το κομμάτι διάδοσης όσο και την minimum phase. Αν αποφασίσουμε να 'αφαιρέσουμε' τον όρο διάδοσης, το μετρητικό μας προσφέρει έτοιμη την minimum phase (αρκεί βέβαια να την υπολογίζει σωστά).
2)μετρωντας στο ενα μετρο στον αξονα του τουιτερ ειδικα σε ενα μεγαλο ηχειο η αποσταση μεταξυ μικροφωνου και γουφερ ειναι πολυ μεγαλυτερη αναλογικα και οχι σε απολυτες τιμες απο οτι αν το μικροφωνο ηταν στα δυο μετρα π.χ.
δεν ειναι καλυτερο να μετρησουμε στην θεση ακροασης;
--> Φυσικά και είναι καλύτερο να μετράμε σε θέσεις ρεαλιστικότερες από το ένα μέτρο, πχ στα 2.5 ή 3 μέτρα που είναι και οι θέσεις ακρόασης. Για λόγους προτυποποίησης και αναφοράς όμως, πρέπει να δίνουμε και μετρήσεις του τελικού ηχείου στο ένα μέτρο..
..
..Fuse said:..Αν κατάλαβα καλά η απόκριση φάσης ενός μεγαφώνου εξαρτάται από την απόσταση από την οποία θα πάρουμε την μέτρηση. Δηλαδή διαφορετικές απόστασεις του αυτιού ή μικροφώνου μας από την μπάφλα του ηχείου δίνουν διαφορετικά αποτελέσματα φάσης ή ακουστικής εντύπωσης;
-> Η Απόκριση Φάσης θα είναι διαφορετική φυσικά. Ομως για κάθε συσκευή, διάταξη, σύστημα ισχύει ότι μπορούμε -και πρέπει να- αφαιρούμε τον όρο διάδοσης ώστε να μένει η 'καθαρή' Απόκριση Φάσης, που έχει και την τελική σημασία τόσο για την σχεδίαση όσο και για το αυτί..
Και αν την πάρουμε αυτή την μέτρηση τελικά πως μπορούμε να την αξιοποιήσουμε στην σχεδίαση του κροσσόβερ; Μεταβάλοντας το πλάτος στα σημεία που έχουμε προσθαφαιρέσεις λόγω συμβολής;
-> Ναι ή μετακινώντας κάποια μονάδα..
Το πρόβλημα εμφανίζεται μόνο στις συχνότητες που τα μεγάφωνα αναπαράγουν ταυτόχρονα; Δηλαδή μεγάλες κλίσεις στο φίλτρο περιορίζουν το πρόβλημα;
->Η άθροιση των εκπομπών των δύο μονάδων γίνεται κυρίως στην περιοχή διασταύρωσης. Στην άθροιση παίζει καθοριστικό ρόλο η διαφορά φάσης μεταξύ των δύο μονάδων στο σημείο 'ακρόασης'. Αρα μεταβάλλοντας το crossover βοηθάμε τα δύο κύματα να γίνουν πιο συμφασικά και με κατάλληλες σχετικές εντάσεις SPL.
jvalacas-mtz audio said:E, σε αυτήν την περίπτωση σχεδίασης θα αφαιρέσουμε ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ Αποκρίσεις Φάσης 5.8 msec.
Τσαμπάζης Νικόλαος said:Mια ερώτηση.Εαν δεν ειχε διορθωθεί η φαση στο ηχείο πως θα το αντιλαβανομασταν σε μουσικο πρόγραμμα;
ΘΕΟΘΑΝ said:Μήπως αυτό ονομάζεται "Remove excess delay" ????
(Jommora....δώσε βάση σε αυτό....)
backousis said:αρα λοιπον αυτο που μας ενδιαφερη ειναι η Minimum phase να ειναι οσο το δυνατον ευθεια γραμμη;
Στο δευτερο θέμα αναφερομαι.Τι θα αντιλαβανομασταν εαν δεν γινοταν ο περιορισμος;jvalacas-mtz audio said:Δεν καταλαβαίνω το ερώτημα..
Αναφέρεστε στην διόρθωση που κάνουμε με την αφαίρεση του όρου διάδοσης ?
Η μήπως στον περιορισμό του διαγράμματος φάσης σε περιοχή τιμών από -180 έως 180 μοιρών ?
Τσαμπάζης Νικόλαος said:Στο δευτερο θέμα αναφερομαι.Τι θα αντιλαβανομασταν εαν δεν γινοταν ο περιορισμος;
jvalacas-mtz audio said:-Αν θέλουμε να εμβαθύνουμε στην φάση, τα πράγματα έχουν ως εξής : To αυτί αντιλαμβάνεται τους ήχους με την δική του χρονική ΑΦΕΤΗΡΙΑ. ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ πότε εκπέμφθηκε ο ήχος, άρα δεν γνωρίζει και δεν καταλαβαίνει μια καθυστέρηση φάσης χιλιάδων μοιρών ΩΣ ΠΡΟΣ το αρχικό ηλεκτρικό σήμα που εστάλη σε ένα ηχείο..
-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Οταν στον ακροατή καταφθάνουν κύματα ίδιας συχνότητας ΚΑΙ από το woofer ΚΑΙ από το tweeter, τότε μας ενδιαφέρει η ΔΙΑΦΟΡΑ φάσης με την οποία φθάνουν αυτά τα δύο κύματα και όχι η ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΦΑΣΗΣ των δύο κυμάτων σε σχέση με το αρχικό ηλεκτρικό ηχητικό σήμα του ηχείου..