target responce

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
backousis said:
..μηπως υπαρχη καμια φωτο απο πραγματικη μετρηση αν δεν σας κανη κοπο;

Κόπος φυσικά και δεν είναι..
Απλά θα χρειαστώ λίγο χρόνο..
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Σχετικά με το αίτημα να ανεβάσουμε εδώ την περίπτωση ενός αληθινού ηχείου, με τις αποκρίσεις πλάτους SPL και φάσης των μεγαφώνων και των φίλτρων του, ώστε να κατανοήσουμε πως όλες αυτές αλληλοσυνδυάζονται, παραθέτω όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά την σχεδίαση ενός μικρού δίδρομου ηχείου βάσης με μετρήσεις στο εργαστήριο..
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΗΧΕΙΟΥ

Το πως συνδυάζονται οι Αποκρίσεις Πλάτους SPL και Φάσης στην περίπτωση ενός αληθινού ηχείου μπορεί να κατανοηθεί με το ακόλουθο παράδειγμα.

Στο Σχήμα 7 έχουμε τις αποκρίσεις ενός tweeter όπως καταγράφονται από ένα μικρόφωνο-ακροατή σε σχετικά μικρή απόσταση (1m) και επί του άξονα του μεγαφώνου.

fig7.jpg


Σχήμα 7​

Παρατηρούμε ότι η Απόκριση Φάσης εξελίσσεται ομαλά. Αυτό συμβαίνει γιατί της έχει αφαιρεθεί ο όρος διάδοσης του ηχητικού κύματος (που αντιστοιχεί περίπου σε χρόνο 2.83msec). Παρόλα αυτά εξακολουθεί να υπάρχει μια αναπήδηση στις υψηλές συχνότητες εξαιτίας του ότι σε αυτές τις συχνότητες ξεπηδά μια πρόσθετη καθυστέρηση φάσης που στέλνει την συνολική φάση κάτω από τις -180 μοίρες. Αυτό συμβαίνει διότι το ακουστικό κέντρο εκπομπής του μεγαφώνου 'απομακρύνεται' προς τα πίσω, λίγο, δημιουργώντας έναν πρόσθετο μικρό όρο φάσης λόγω διάδοσης. Αν και η μετακίνηση του ακουστικού κέντρου του μεγαφώνου σε αυτές τις συχνότητες είναι μη αντιληπτή από τον άνθρωπο, εν τούτοις αποτυπώνεται πολύ καλά από το μετρητικό σύστημα στο εργαστήριο.
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Στο Σχήμα 8 έχουμε, αντίστοιχα, τις Αποκρίσεις του woofer.

fig8.jpg


Σχήμα 8​

Εδώ η Απόκριση Φάσης έχει έντονες αναπηδήσεις επειδή στην αρχική της μορφή παίρνει ολοένα και πιο αρνητικές τιμές κάτω από τις -180 μοίρες. Αυτό οφείλεται σε έναν σημαντικό όρο διάδοσης. Πράγματι το woofer όντας τοποθετημένο πιο κάτω από το tweeter απέχει από το μικρόφωνο-ακροατή μας περισσότερο και έτσι η μέτρηση της Απόκρισης Φάσης του ακόμα και μετά την αφαίρεση του όρου των 2.83msec εξακολουθεί να έχει ένα κομμάτι καθυστέρησης φάσης λόγω διάδοσης.

Πως αξιοποιούνται όλα αυτά ? Αν πάρουμε για παράδειγμα την συχνότητα των 2kHz, θα δούμε ότι το tweeter έχει τιμή φάσης +60 μοιρών και το woofer -130 μοιρών αντίστοιχα. Αρα τα κύματα που εκπέμπουν αυτά τα δύο μεγάφωνα σε αυτήν την συχνότητα φθάνουν στο μικρόφωνο-ακροατή με διαφορά φάσης 60-(-130)=190 μοιρών.
Αν λοιπόν δεν υπήρχε crossover και τα μεγάφωνα ήταν ελεύθερα να ακτινοβολούν 'παράλληλα' σε αυτήν την συχνότητα, η ολική Απόκριση Πλάτους SPL του ηχείου θα είχε στα 2kHz μια ωραιότατη ακύρωση-τρύπα.
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Για να δούμε πως αλλάζουν όλα αυτά μόλις μπει στο παιχνίδι το κύκλωμα crossover με τα δύο φίλτρα του : το βαθυπερατό (lowpass) για το woofer και το υψιπερατό (highpass) για το tweeter.

Στο Σχήμα 9 έχουμε τις Αποκρίσεις Πλάτους και Φάσης των δύο αυτών ηλεκτρικών φίλτρων, με πράσινο το βαθυπερατό και κίτρινο το υψιπερατό.

fig9.jpg


Σχήμα 9​

Οσοι ξέρουν από αποκρίσεις φίλτρων εύκολα αναγνωρίζουν ότι η καμπύλη της φάσης του βαθυπερατού φίλτρου θυμίζει φίλτρο 1ης τάξης (μεταβολή 0 έως -90 μοίρες) ενώ η περίπτωση του υψιπερατού θυμίζει περισσότερο φίλτρο 2ης τάξης. Φυσικά κανένα από τα δύο φίλτρα δεν είναι ακριβώς 1ης ή 2ης τάξης αφού τα δικτύωματά τους 'βλέπουν' στην έξοδό τους την έντονα μιγαδική αντίσταση (εμπέδηση) των μεγαφώνων και ξεφεύγουν σημαντικά από τις 'θεωρητικές' τοπολογίες 1ης ή 2ης τάξης.

Ισως αναρωτηθούμε ποιά είναι η χρησιμότητα των Αποκρίσεων Φάσης των φίλτρων. Εκείνο που τελικά συμβαίνει με την σύνδεση φίλτρων και μεγαφώνων είναι να επωμισθούν οι Αποκρίσεις Φάσης των μεγαφώνων τις (πρόσθετες) καθυστερήσεις φάσης που εισάγουν τα φίλτρα. Με άλλα λόγια η Απόκριση Φάσης του κάθε φίλτρου προστίθεται στην Απόκριση Φάσης του αντίστοιχου μεγαφώνου. Ετσι τα ηχητικά κύματα που τελικά εκπέμπονται έχουν ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση φάσης..
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Στο Σχήμα 10 έχουμε την απεικόνιση αυτής της άθροισης για την περίπτωση του tweeter.

fig10.jpg


Σχήμα 10​

Με μπλε έχουμε τις καμπύλες του tweeter, με κίτρινο του υψιπερατού φίλτρου και με πράσινο το άθροισμά τους δηλαδή τις Αποκρίσεις Πλάτους SPL και Φάσης του κλάδου των υψηλών συχνοτήτων του ηχείου (δηλ.του συνδυασμού φίλτρου και μεγαφώνου).

Επίσης, εύκολα παρατηρούμε ότι η ολική Απόκριση Φάσης έχει υποστεί προασθαφαιρέσεις 360 μοιρών ώστε να 'εγκλωβίζεται' στο διάστημα -180/+180 μοιρών.
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Ας δούμε τώρα την περίπτωση του woofer στο Σχήμα 11. Και εδώ τα πράγματα με την Απόκριση Φάσης είναι παρόμοια.

fig11.jpg


Σχήμα 11​
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Ας συνδυάσουμε τώρα τους δύο ακουστικούς κλάδους, χαμηλών και υψηλών συχνοτήτων, όπως διαμορφώνονται από τα δύο μεγάφωνα και τα δύο φίλτρα, προκειμένου να δούμε το τι θα συμβεί με το ηχείο του παραδείγματός μας.

Στο Σχήμα 12 που ακολουθεί, τοποθετούμε στο ίδιο γράφημα τις Αποκρίσεις Πλάτους SPL και Φάσης των ακουστικών κλάδων. Οι Αποκρίσεις Πλάτους SPL διασταυρώνονται περίπου στα 2900 Hz σε μία ηχητική στάθμη (78dB SPL) περίπου 8 dB κάτω από την μέση στάθμη λειτουργίας τους (86dB SPL).

fig12.jpg


Σχήμα 12​

Σε αυτήν την συχνότητα (2.9kHz) ο κλάδος υψηλών έχει μία τιμή φάσης +160 μοιρών και ο κλάδος των χαμηλών μια τιμή περίπου +95 μοιρών. Συνεπώς σε αυτήν την συχνότητα οι δύο κλάδοι έχουν μία διαφορά φάσης περίπου 65 μοιρών, τιμή όχι μεγάλη για καλοσχεδιασμένο ηχείο..

Αν παρατηρήσουμε την πράσινη και κίτρινη καμπύλη της φάσης των δύο κλάδων, θα διαπιστώσουμε ότι σε συχνότητες ελαφρά μικρότερες των 2900 Hz η ψαλίδα της διαφοράς φάσης μικραίνει σημαντικά (πράγμα πολύ θετικό για την καλή ηχητική συνεργασία των δύο κλάδων). Σε συχνότητες ελαφρά μεγαλύτερες η ψαλίδα αυτή των 65 μοιρών διατηρείται σχεδόν σταθερή γεγονός που επιβεβαιώνει την αποδοχή του κυκλώματος crossover που μόλις σχεδιάστηκε !

Φυσικά αν θέλουμε ακόμα καλύτερη φασική συνεργασία των δύο κλάδων, θα πρέπει να μεγαλώσουμε τα δικτυώματα των φίλτρων και το κόστος τους.
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Οι τελικές επιδόσεις του ηχείου του παραδείγματός μας αποτυπώνονται στο Σχήμα 13, που ακολουθεί. Μια αρκετά ομαλή Απόκριση SPL αποδεικνύει την καλή φασική συνεργασία των δύο κλάδων των δύο μεγαφώνων.

Η κατηγορία τιμής μονάδων και τελικού ηχείου διακαιολογεί πολύ καλά τις σχεδιαστικές μας επιλογές για τα φίλτρα του crossover..

Η συνολική Απόκριση Φάσης έχει κάποιες διακυμάνσεις-μικροανωμαλίες και φυσικά αποκλίνει αρκετά από την ιδανική ευθεία μορφή (σε άλλο γράφημα με γραμμικό άξονα συχνότητας). Για αυτό άλλωστε στον χώρο των ηχείων hifi μιλάμε για υψηλή και ποτέ για ..απόλυτη πιστότητα.

fig13.jpg


Σχήμα 13​

Αναμένω σχόλια και ερωτήσεις..
 
18 June 2006
980
Ξάνθη
Κύριε Johnval για ακόμα μια φορά μένω άφωνος.Αύτό που θα ήθελα εαν γινεται καποιά στιγμή να μπορέσετε να μας εξηγησετε και πως αντιλαβανεται ο απλος ακροατής κάποια απο αυτα που αναφέρετε.
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Re: Απάντηση: target responce

Τσαμπάζης Νικόλαος said:
..αν γινεται καποιά στιγμή να μπορέσετε να μας εξηγησετε και πως αντιλαβανεται ο απλος ακροατής κάποια απο αυτα που αναφέρετε.

Το δύσκολο είναι να τελειώσει η σχεδίαση ενός ηχείου με μια καλή και ελεγχόμενη Απόκριση Πλάτους SPL.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει οι ακουστικοί κλάδοι να έχουν ικανοποιητική φασική 'συνεργασία' στην συχνότητα διασταύρωσης.. Αυτό είναι σαφές από όσα μέχρι τώρα έχω παραθέσει και εξηγήσει..

Μετά θα πρέπει στο τελικό ηχείο σε όλη την περιοχή από αριστερά έως και δεξιά από την συχνότητα διασταύρωσης να έχουμε δύο μεγάφωνα-πηγές με μικρή -σχετικά- διαφορά φάσης.

Αν η περιοχή αυτή είναι μεγάλη (κακή / μικρή τάξη-κλίση φίλτρων) η απαίτηση είναι μη υλοποιήσιμη και ο ακροατής θα αντιλαμβάνεται δύο διάκριτες πηγές δηλαδή συγκεχυμένη εστίαση / εικόνα.

Αν η περιοχή είναι μικρή αλλά η διαφορά φάσης πολύ ανομοιόμορφη μέσα στην περιοχή αυτή τότε ο ακροατής θα εντοπίζει αμέσως το ηχείο στον χώρο, γεγονός που οι μη-σχετικοί (το λέμε ευγενικά) ακροατές το θεωρούν προσόν αλλά τους διαφεύγει ότι αυτά τα ηχεία δεν φτειάχνουν την εικόνα της ηχογράφησης αλλά μια δικιά τους που εκτείνεται σε δύο ..σημεία του δωματίου, δηλαδή τα σημεία στα οποία είναι τοποθετημένα..
 
19 June 2006
160
Π.Φαληρο
Κύριε Ιωβάλ, τα σέβη μου πολλάκις :grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grandpa:

Τώρα κατάφερα να κάνω προσεκτική μελέτη του thread και έχω να κάνω 2-3 ερωτησούλες (προς το παρόν :D)

1) Αναφερόμενος στο σχήμα 7 (στο post #64) εφόσον έχει αφαιρεθεί ο όρος διάδοσης αυτό που εμφανίζεται είναι η minimum phase. Σωστά?

2) Πού οφείλεται, από άποψη φυσικού φαινομένου, η ύπαρξη minimum phase στις περιοχές αποκοπής, και όχι μόνο, των μεγαφώνων, και επακόλουθα πως συνδέονται οι "ανωμαλίες" στην απόκριση SPL και η minimum phase ?

3) Αναφέρατε σε κάποιο post πως κατά κανόνα στον ακροατή φθάνουν πρώτα τα κύματα του tweeter και μετά του woofer (στην περιοχή διασταύρωσης-συνύπαρξης των 2 μεγαφώνων). Γιατί συμβαίνει αυτό?

4) Στην περιοχή cross πιο μπορεί να θεωρηθεί ένα καλό εύρος συνολικής διαφοράς φάσης των μεγαφώνων (λέγοντας μεγάφωνα εννοώ άθροισμα μεγάφωνο-crossover) τόσο μεταξύ tweeter-woofer, όσο και μεταξύ woofer1-woofer2 σε διάταξη ΜΜΤ (ή και κάποια άλλη)?
Αν δεν κάνω λάθος π.χ. στα ARCOS X τα 2 woofer έχουν στα 2KHz διαφορά φάσης περίπου 100 μοίρες (πράγμα που φαντάζομαι πως οφείλεται και στη διαφορά των όρων διάδοσής τους λόγω διαφορετικής απόστασης από το μικρόφωνο), ενώ στα Nimiel 2 έχουν περίπου 20 μοίρες διαφορά.
Καταλαβαίνω πως το αποκτό εύρος διαφοράς φάσης εξαρτάται από τη σχέση των SPL των μεγαφώνων στην περιοχή cross (οπότε κατά πόσο ακούγεται το ένα μεγάφωνο σχετικά με το άλλο) αλλά και από το "επίπεδο ποιότητας" (πωωωπωωω τι είπα ο άνθρωπας...:slapface:) που θέλουμε να επιτύχουμε σε συνδυασμό με το κόστος.

Ξέρω, σας διέλυσα...:twoguns:

Λέτε να γίνω και εγώ σαν τον...άλλο συνονόματό μου?????:flipout::flipout::flipout:
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
για να μελετησουμε λοιπον τα παραπανω χρειαζομαστε μετρητικο που κανη export της μετρησεις και εισαγωγη τους σε καποιο εξομειωτικο που αφαιρη τους ορους διαδοσης αφηνοντας πολυ λιγοτερα ζικ ζακ και καθιστωντας την μελετη τους ευκολοτερη.

οπως ειναι οι καμπυλες στο μετρητικο μας ειναι σχεδον αχρηστες σωστα;
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
backousis said:
για να μελετησουμε λοιπον τα παραπανω χρειαζομαστε μετρητικο που κανη export της μετρησεις και εισαγωγη τους σε καποιο εξομειωτικο που αφαιρη τους ορους διαδοσης αφηνοντας πολυ λιγοτερα ζικ ζακ και καθιστωντας την μελετη τους ευκολοτερη.

οπως ειναι οι καμπυλες στο μετρητικο μας ειναι σχεδον αχρηστες σωστα;

Χρειαζόμαστε ένα μετρητικό που πριν κάνει export τις μετρήσεις να σου επιτρέπει να αφαιρέσεις τον όρο διάδοσης..

Βέβαια και τα καλά προσομοιωτικά επιτρέπουν την αφαίρεση του όρου διάδοσης..
 

jvalacas

Established Member
8 July 2006
110
Αθήνα
Re: Απάντηση: target responce

Γιάννης Γιακουμάκης said:
Μερικές από τις ερωτήσεις σχετίζονται με την Μαθηματική Θεωρία των Φυσικών Συστημάτων που γενικά είναι δυσνόητη.. όσοι δεν αντέχετε παρακάμψτε τις διότι θα ..κολλήσετε τίποτα..

1) Αναφερόμενος στο σχήμα 7 (στο post #64) εφόσον έχει αφαιρεθεί ο όρος διάδοσης αυτό που εμφανίζεται είναι η minimum phase. Σωστά?

ΑΠ. Οχι πάντα..
Αν το μεγάφωνο-συσκευή είναι γενικά σαν φυσικό σύστημα minimum phase, τότε ναι αν αφαιρέσουμε από την ολική Απόκριση Φάσης τον σωστό όρο διάδοσης -ω*τ, τότε μένει η ελάχιστη φάση. Αν όμως το σύστημα είναι περίπου minimum phase, τότε μετά την αφαίρεση του όρου διάδοσης μένουν και κάποια υπόλοιπα..
Αν πάλι αφαιρέσουμε μέρος του (σωστού) όρου διάδοσης τότε πάλι αυτό που θα μείνει δεν θα είναι η ελάχιστη φάση..

2) Πού οφείλεται, από άποψη φυσικού φαινομένου, η ύπαρξη minimum phase στις περιοχές αποκοπής, και όχι μόνο, των μεγαφώνων, και επακόλουθα πως συνδέονται οι "ανωμαλίες" στην απόκριση SPL και η minimum phase ?

ΑΠ. Το θέμα όντας βαθια φιλοσοφικό χαρακτηρίζει κάθε φυσικό σύστημα με απόκριση που δεν είναι επίπεδη. Εκεί που η απόκριση αλλάζει εκεί εκδηλώνεται μια ανωμαλία και στην απόκριση (ελάχιστης) φάσης.. Η σύνδεση γίνεται μέσω του μετασχηματισμού Hilbert..

3) Αναφέρατε σε κάποιο post πως κατά κανόνα στον ακροατή φθάνουν πρώτα τα κύματα του tweeter και μετά του woofer (στην περιοχή διασταύρωσης-συνύπαρξης των 2 μεγαφώνων). Γιατί συμβαίνει αυτό?

ΑΠ. Γιατί το tweeter είναι κατά κανόνα κοντύτερα στον ακροατή που έχει τα αυτιά του στο ύψος του tweeter..

4) Στην περιοχή cross πιο μπορεί να θεωρηθεί ένα καλό εύρος συνολικής διαφοράς φάσης των μεγαφώνων (λέγοντας μεγάφωνα εννοώ άθροισμα μεγάφωνο-crossover) τόσο μεταξύ tweeter-woofer, όσο και μεταξύ woofer1-woofer2 σε διάταξη ΜΜΤ (ή και κάποια άλλη)?
Αν δεν κάνω λάθος π.χ. στα ARCOS X τα 2 woofer έχουν στα 2KHz διαφορά φάσης περίπου 100 μοίρες (πράγμα που φαντάζομαι πως οφείλεται και στη διαφορά των όρων διάδοσής τους λόγω διαφορετικής απόστασης από το μικρόφωνο), ενώ στα Nimiel 2 έχουν περίπου 20 μοίρες διαφορά.
Καταλαβαίνω πως το αποκτό εύρος διαφοράς φάσης εξαρτάται από τη σχέση των SPL των μεγαφώνων στην περιοχή cross (οπότε κατά πόσο ακούγεται το ένα μεγάφωνο σχετικά με το άλλο) αλλά και από το "επίπεδο ποιότητας" (πωωωπωωω τι είπα ο άνθρωπας...:slapface:) που θέλουμε να επιτύχουμε σε συνδυασμό με το κόστος.

ΑΠ. μάλλον το απάντησες μόνο σου..

Ξέρω, σας διέλυσα...

ΑΠ. Που να δεις τι θα πάθεις εσύ αν σου δώσω να διαβάσεις ένα βιβλιαράκι πάνω στην Θεωρία των Φυσικών Συστημάτων.. Θα ακούς 'Ηχεία' και θα αλλάζεις πεζοδρόμιο..

Αχ τι τραβάμε με τα ηχεία..
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: Απάντηση: target responce

Originally Posted by Γιάννης Γιακουμάκης

Μερικές από τις ερωτήσεις σχετίζονται με την Μαθηματική Θεωρία των Φυσικών Συστημάτων που γενικά είναι δυσνόητη.. όσοι δεν αντέχετε παρακάμψτε τις διότι θα ..κολλήσετε τίποτα..

1) Αναφερόμενος στο σχήμα 7 (στο post #64) εφόσον έχει αφαιρεθεί ο όρος διάδοσης αυτό που εμφανίζεται είναι η minimum phase. Σωστά?

ΑΠ. Οχι πάντα..
Αν το μεγάφωνο-συσκευή είναι γενικά σαν φυσικό σύστημα minimum phase, τότε ναι αν αφαιρέσουμε από την ολική Απόκριση Φάσης τον σωστό όρο διάδοσης -ω*τ, τότε μένει η ελάχιστη φάση. Αν όμως το σύστημα είναι περίπου minimum phase, τότε μετά την αφαίρεση του όρου διάδοσης μένουν και κάποια υπόλοιπα..
Αν πάλι αφαιρέσουμε μέρος του (σωστού) όρου διάδοσης τότε πάλι αυτό που θα μείνει δεν θα είναι η ελάχιστη φάση..


2) Πού οφείλεται, από άποψη φυσικού φαινομένου, η ύπαρξη minimum phase στις περιοχές αποκοπής, και όχι μόνο, των μεγαφώνων, και επακόλουθα πως συνδέονται οι "ανωμαλίες" στην απόκριση SPL και η minimum phase ?

ΑΠ. Το θέμα όντας βαθια φιλοσοφικό χαρακτηρίζει κάθε φυσικό σύστημα με απόκριση που δεν είναι επίπεδη. Εκεί που η απόκριση αλλάζει εκεί εκδηλώνεται μια ανωμαλία και στην απόκριση (ελάχιστης) φάσης.. Η σύνδεση γίνεται μέσω του μετασχηματισμού Hilbert..

3) Αναφέρατε σε κάποιο post πως κατά κανόνα στον ακροατή φθάνουν πρώτα τα κύματα του tweeter και μετά του woofer (στην περιοχή διασταύρωσης-συνύπαρξης των 2 μεγαφώνων). Γιατί συμβαίνει αυτό?

ΑΠ. Γιατί το tweeter είναι κατά κανόνα κοντύτερα στον ακροατή που έχει τα αυτιά του στο ύψος του tweeter..

4) Στην περιοχή cross πιο μπορεί να θεωρηθεί ένα καλό εύρος συνολικής διαφοράς φάσης των μεγαφώνων (λέγοντας μεγάφωνα εννοώ άθροισμα μεγάφωνο-crossover) τόσο μεταξύ tweeter-woofer, όσο και μεταξύ woofer1-woofer2 σε διάταξη ΜΜΤ (ή και κάποια άλλη)?
Αν δεν κάνω λάθος π.χ. στα ARCOS X τα 2 woofer έχουν στα 2KHz διαφορά φάσης περίπου 100 μοίρες (πράγμα που φαντάζομαι πως οφείλεται και στη διαφορά των όρων διάδοσής τους λόγω διαφορετικής απόστασης από το μικρόφωνο), ενώ στα Nimiel 2 έχουν περίπου 20 μοίρες διαφορά.
Καταλαβαίνω πως το αποκτό εύρος διαφοράς φάσης εξαρτάται από τη σχέση των SPL των μεγαφώνων στην περιοχή cross (οπότε κατά πόσο ακούγεται το ένα μεγάφωνο σχετικά με το άλλο) αλλά και από το "επίπεδο ποιότητας" (πωωωπωωω τι είπα ο άνθρωπας...) που θέλουμε να επιτύχουμε σε συνδυασμό με το κόστος.

ΑΠ. μάλλον το απάντησες μόνο σου..

Ξέρω, σας διέλυσα...

ΑΠ. Που να δεις τι θα πάθεις εσύ αν σου δώσω να διαβάσεις ένα βιβλιαράκι πάνω στην Θεωρία των Φυσικών Συστημάτων.. Θα ακούς 'Ηχεία' και θα αλλάζεις πεζοδρόμιο..


...χίλιες φορές στο χω πεί ρε μάνα μου ....βάζε ένα χρωματάκι στίς απαντήσεις για να μπορεί κάποιος να διαβάζει και μετά απο καιρό .....και να καταλαβαίνει


.....και ένα μικρό σχόλιο για το 3)
...εμ εκεί είναι που υπάρχει πολύ ψωμί .....το ύψος του τουϊτερ και ώς πρός τί

....:grinning-smiley-043
 

Θοδωρής Κ.

AVClub Enthusiast
25 June 2006
915
Βόρεια
Ζητώ συγνώμη αν ξεφεύγω λίγο από το θέμα αλλά έχω μια απορία μιας και μιλάμε για φάσεις, αποστάσεις, μεγάφωνα κλπ.
Δεν ανέφερε κανείς και σπάνια βλέπω υλοποιήσεις ,στο diy αν θέλετε, με ομόκεντρα μεγάφωνα . Τέτοιου είδους μεγάφωνα κατά πόσο μπορούν να μειώσουν τα προβλήματα που συζητάμε πιο πάνω και να μας βοηθήσουν σε μια σχεδίαση?
 

Θοδωρής Κ.

AVClub Enthusiast
25 June 2006
915
Βόρεια
Re: Απάντηση: target responce

jvalacas-mtz audio said:
Αν η περιοχή είναι μικρή αλλά η διαφορά φάσης πολύ ανομοιόμορφη μέσα στην περιοχή αυτή τότε ο ακροατής θα εντοπίζει αμέσως το ηχείο στον χώρο, γεγονός που οι μη-σχετικοί (το λέμε ευγενικά) ακροατές το θεωρούν προσόν αλλά τους διαφεύγει ότι αυτά τα ηχεία δεν φτειάχνουν την εικόνα της ηχογράφησης αλλά μια δικιά τους που εκτείνεται σε δύο ..σημεία του δωματίου, δηλαδή τα σημεία στα οποία είναι τοποθετημένα..


Έχω διαβάσει πολλές φορές ότι τα μικρά δίδρομα ηχεία «εξαφανίζονται» γενικά στο χώρο.
Αυτό μήπως οφείλετε και στο ότι 2 μεγάφωνα (Tweeter-Woofer) είναι πιο εύκολο να ταιριάξουν φασικά στην περιοχή διασταύρωσης από οτι σε δίδρομο με 2 woofer η τρίδρομα ! Ελπίζω να μην σας μπερδεύω. -bye-