Technics SL1200GR_"Θέμα" (;) με counter weight

jamca

New member
13 June 2014
94
Καλημερίζω την όμορφη παρέα!
Δουλεύοντας για λίγο ένα technics sl1200mkii διαπίστωσα ότι η ρύθμιση στο βαρύδι του βραχίονα γίνεται πολύ άνετα, σαν να ρέει το βαρύδι πάνω στον άξονα περιστροφής του. Από την άλλη στο SL1200GR , εκτος του ότι το βαρύδι του τοποθετείται δύσκολα, περιστρέφεται και δύσκολα. Έχει κανείς παρόμοια εμπειρία? Γνωρίζει κανείς πιθανό τρόπο να το "χαλαρώσω" κάπως;

Ευχαριστώ :)
 

mparaxir

AVClub Addicted Member
Καλημερίζω την όμορφη παρέα!
Δουλεύοντας για λίγο ένα technics sl1200mkii διαπίστωσα ότι η ρύθμιση στο βαρύδι του βραχίονα γίνεται πολύ άνετα, σαν να ρέει το βαρύδι πάνω στον άξονα περιστροφής του. Από την άλλη στο SL1200GR , εκτος του ότι το βαρύδι του τοποθετείται δύσκολα, περιστρέφεται και δύσκολα. Έχει κανείς παρόμοια εμπειρία? Γνωρίζει κανείς πιθανό τρόπο να το "χαλαρώσω" κάπως;

Ευχαριστώ :)
Στηλε μυνημα στον vlad66 τα ξέρει απ έξω τα συγκεκριμένα πικαπ μιας που εχει και ο ιδιος και ασχολείται με τις αναβαθμίσεις τους αλλα και με φτιαξιμο
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,036
Αγιοι Αναργυροι
Είσαι θεούλης! Σε ευχαριστώ, θα του στείλω !
δεν χρειάζεται να στείλεις πμ.. αν και σε διακοπές, διαβάζω τα δρώμενα...:LOL:

βάλε λίγο γρασσάκι στο σπείρωμα του αντίβαρου.. δεν πειράζει αν λερώσει λίγο την ουρά.

και μιας και έχεις το νέο μοντέλο στα χέρια σου, μπορείς να ανεβάσεις μια φωτογραφία της ουράς χωρίς το αντίβαρο πάνω της;;;

επίσης αν είναι εύκολο μπορείς να βγάλεις καθαρή φωτογραφία το σημείο που κουμπώνει το headshell στον βραχίονα;;
βγάλε το headshell με την κεφαλή εκτός και δείξε μου τα 4 επίχρυσα σημεία επαφής, εκεί που είναι το δακτυλίδι σύσφιξης.
ευχαριστώ!! :)
 
  • Like
Reactions: jamca

jamca

New member
13 June 2014
94
Εννοείται θα βγάλω φώτο όταν πάω σπίτι... Ωστόσο γράσσο έβαλα αλλά παραμένει σκληρό...και επειδή η "ουρά" είναι σχετικά εύκαμπτη πηγαίνει λίιιγο πέρα δώθε όταν περιστρέφω το αντίβαρο... Η αντίστοιχη ουρά του mkii ήταν τελείως άκαμπτη και εμφανώς πιο στιβαρή από του GR...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,036
Αγιοι Αναργυροι
Εννοείται θα βγάλω φώτο όταν πάω σπίτι... Ωστόσο γράσσο έβαλα αλλά παραμένει σκληρό...και επειδή η "ουρά" είναι σχετικά εύκαμπτη πηγαίνει λίιιγο πέρα δώθε όταν περιστρέφω το αντίβαρο... Η αντίστοιχη ουρά του mkii ήταν τελείως άκαμπτη και εμφανώς πιο στιβαρή από του GR...
η ουρά του mk2 δεν είναι εντελώς άκαμπτη , τουλάχιστον πριν ξεραθούν τα δύο λάστιχα που "σπάνε" την συνοχή με το πίβοτ (ο σταυρός που συνδέει την ουρά με το αλουμινένιο armtube).
μία από τις "δουλειές" στα παλιά mk2 που "πρέπει" να γίνουν όταν κάποιος θέλει το mk2 του να παίξει "παπάδες", είναι αυτή.. η βελτίωση της ελαστικότητας της ουράς.

το ότι στο νέο GR το αντίβαρο "φέρνει αντίσταση" , μπορεί να οφείλεται και στην σκληρότητα του ελάσματος κάτω από την ουρά (αν είναι ακριβώς ίδια με την παλιά και έχει έλασμα) , ή απλά να θέλει ώρες.
μπορεί και απλά να τους "βγήκε" έτσι γιατί σε κάποιους τομείς τα νέα μοντέλα είναι κατώτερα ποιοτικά από τα παλιά και μην σου φανεί παράξενο..
ζύγισε για παράδειγμα ένα παλιό αντίβαρο με ένα καινούργιο και θα καταλάβεις τι εννοώ..
ή ρίξε μια προσεκτική ματιά σε ένα παλιό πόδι mk2 και στο νέο.. ποιό νομίζεις έχει μεγαλύτερο κόστος κατασκευής;;


IMG_20211020_021542.jpgIMG_20211016_221635.jpg

τσέκαρε στο παλιό mk2 την ελαστικότητα του ελάσματος στην ουρά γιατί σε κάποια το λάστιχο μέσα από το έλασμα έχει ξεραθεί, σε κάποια έχει πολυμεριστεί , σε άλλα έχει ..εξαφανιστεί.
 
  • Like
Reactions: mparaxir

jamca

New member
13 June 2014
94
Λοιπόν ανεβάζω τις φωτογραφίες που θες. Ελπίζω να είναι αυτές... Σχετικά με την ουρά μάλλον ισχύει αυτό που λες, στο mkii πρεπει να είχε χαθεί κάθε επαφή της ακίδας με το βαρύδι και απλά
περιστρεφόταν στο αυλάκι, και για αυτό το έκανε τόσο εύκολα. Δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχοληθώ περισσότερο για αυτό το "μη θέμα" μαλλον...Πάντως δεν ξέρω αν είναι καλύτερο το GR έναντι του παλιού mkii, πάντως σίγουρα υπάρχουν εκπτώσεις ποιότητας, αν και παραμένει εξαιρετικά ποιοτικό θεωρώ το GR.


1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,036
Αγιοι Αναργυροι
ευχαριστώ για τις φωτογραφίες, μου έλυσες τις 2 απορίες που είχα σχετικά με τον βραχίονα στα νέα μοντέλα G και GR.

φυσικά δεν υπάρχει "θέμα" προβλήματος με το αντίβαρο στην ουρά του GR σου.

τα "σημάδια" στην ουρά δείχνουν ότι και η νέα ουρά είναι πλαστική και βαμμένη με αυτό το χρώμα που "ξεγελάει" όποιον την παρατηρεί και δίνει την εντύπωση ότι είναι από αλουμίνιο.
μάλιστα το χρώμα είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού!

κρίμα που δεν κράτησαν τις κάθετες γραμμές κατα μήκος της όπως στα παλιά μοντέλα από το mk5 και μετά..
βοηθάνε πάρα πολύ όταν ο χρήστης ασχοληθεί σοβαρά με την Συχνότητα Συντονισμού της όποιας κεφαλής επιλέξει και θελήσει να την "ξεζουμίσει".

άλλο ένα βήμα που βλέπω ότι δεν έκαναν -ενώ θα έπρεπε-, είναι στα σημεία επαφής του κολάρου με τα αντίστοιχα του headshell..
η ΑΤ για παράδειγμα, έχει καλύτερα σημεία επαφής στο κολάρο και ας είναι κλάσεις κατώτερα στο σύνολο τα πικάπ της.
τώρα που το σκέφτομαι είναι κατώτερα από το G και το GR.. τα πιο φτηνά νέα technics σε λίγα πράγματα δικαιολογούν την διαφορά τιμής με το πιο ακριβό ΑΤ , το οποίο είναι πάμφηνο.
 
  • Like
Reactions: jamca

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,744
Σχετικά με την ουρά μάλλον ισχύει αυτό που λες, στο mkii πρεπει να είχε χαθεί κάθε επαφή της ακίδας με το βαρύδι και απλά
περιστρεφόταν στο αυλάκι, και για αυτό το έκανε τόσο εύκολα.
Για το mk II . Για να μην εχει καλη επαφη η ακιδα του ελασματος μπορει,
1. Να πιεστηκε και να στραβωσε λιγο προς τα πανω και εχει πιο χαλαρη επαφη με το σπειρωμα του αντιβαρου , ή
2. Να μαλακωσε πολυ το λαστιχο (αν ειχε) μεταξυ ελασματος και ουρας, ή
3.Χαλαρωσε η βιδα που κραταει το ελασμα στην ουρα.

Αν ειναι το 1 , τραβηξε το ελαφρα προς τα κατω.
Αν ειναι το 3 , βιδωσε τη βιδα.
Αν ειναι το 2 , ισως φτιαχνοντας το 1 & 3 να ειναι ενταξει η επαφη της ακιδας του ελασματος με το σπειρωμα του αντιβαρου.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,036
Αγιοι Αναργυροι
@jamca
για το mk2..
αν δεν χάνει το αντίβαρο την ρύθμισή του όταν παίζει δίσκους, μην ασχοληθείς γιατί η πρόσβαση στο έλασμα και την βίδα του είναι σχεδόν αδύνατη αν δεν βγει ο βραχίονας.

αν χάνει την ρύθμισή του και πρέπει να "επέμβεις" αλλά δεν μπορείς / δεν ξέρεις να λύσεις το πικάπ για να βγάλεις τον βραχίονα, η μόνη λύση είναι να βρεις ή να φτιάξεις ένα λεπτό κατσαβίδι "σταυρό" , που να χωράει να "πιάσει" την βίδα του ελάσματος.
άρα το κατσαβίδι θα πρέπει να κάνει γωνία στην άκρη του.

προσοχή όμως..!!!
αν χρειαστεί να βγει το έλασμα, θα πρέπει πριν απ'όλα να έχεις βιδώσει στο έλασμα το έξτρα subweight που έδινε το εργοστάσιο μαζί με το πικάπ.
αλλιώς δεν θα τα καταφέρεις να το ξαναβάλεις στην θέση του!
ακόμα και αν έχεις μια ουρά σκέτη στα χέρια σου, αν δεν βιδώσεις κάτι στο έλασμα για να μπορέσεις να το χειριστείς , (να σου δώσει "χέρι" που λέμε), δεν θα μπορέσεις να το "κουμπώσεις" στην θέση του για να το βιδώσεις.

πρόσεξε στην 2η φωτό μου όπου είναι μισοβιδωμένο ένα τέτοιο subweight στο έλασμα..
για να μπορέσω να "κουμαντάρω" το έλασμα βίδωσα το κυλινδρικό sw, αφού άλλαξα το παλιό πολυμερισμένο λάστιχο και το έλασμα να αποκτήσει την επιθυμητή ελαστικότητα πάλι.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,744
Δεν λεω να βγαλει το ελασμα, απλα να τσεκαρει αν ειναι χαλαρο, που αν ειναι, υποχωρει προς τα πανω μολις δεκτει πιεση απο το αντιβαρο. Χωρο και υψος εχει πισω απο το βραχιονα αν χρησιμοποιησει ενα τετοιο.

BITS.jpg
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,036
Αγιοι Αναργυροι
Δεν λεω να βγαλει το ελασμα, απλα να τσεκαρει αν ειναι χαλαρο, που αν ειναι, υποχωρει προς τα πανω μολις δεκτει πιεση απο το αντιβαρο. Χωρο και υψος εχει πισω απο το βραχιονα αν χρησιμοποιησει ενα τετοιο.

View attachment 201530
σκέφτηκα τις μύτες στον δρόμο για την ταβέρνα γιατί είμαι σε διακοπές...
άρα δεν έχω διαθέσιμο SL για να δω αν μπορεί να γίνει δουλειά με την κατάλληλη μύτη.... 😂😂
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,036
Αγιοι Αναργυροι
τώρα σκέφτηκα ότι αν το αντίβαρο είναι "τρελό" και ο φίλος δεν τα πάει καλά με τα κατσαβίδια και τις μύτες τους, θα μπορούσε να βάλει "πηχτό" λάδι σιλικόνης -300.000cSt ή περισσότερο- και να λύσει το προβλημα...
 
  • Like
Reactions: jamca

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,744
Ευκολες βιδες ειναι αυτες κι αφου οπως λες η ουρα ειναι πλαστικη, ουτε πολυ σφιξιμο θα θελει,αν βεβαια ειναι χαλαρη.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,036
Αγιοι Αναργυροι
δεν πρέπει να είναι δύσκολη, στο έλασμα βιδώνει η βίδα και ανάμεσά τους είναι η πλαστική ουρά.
και η πρόσβαση δεν πρέπει να είναι πρόβλημα τελικά..
άλλη βίδα θέλει "φακιρικά" για να βγει με τον βραχίονα πάνω στο πικάπ.. αυτή του αντισκέιτ, αλλά δεν μας απασχολεί.
τα μπέρδεψα λίγο λόγω διακοπών...

για αυτό που είμαι σίγουρος, είναι ότι πρέπει να βιδώσει ένα sw στο έλασμα για να μπορεί να το κουμαντάρει.
 
  • Like
Reactions: jamca

jamca

New member
13 June 2014
94
Έχω βάλει ένα γράσο που «φαίνεται» πηχτό αλλα δεν είδα τρελή διαφορά. Θα έλεγα είναι λίγο καλύτερα. Επειδή δεν πρόκειται να αλλάζω κεφαλές καθε μέρα 😝 λέω να μην το προσπαθήσω γιατί πάντα σε αυτά κάτι κακό προκύπτει 😜. Επίσης κοίταξα προσεκτικότερα την ουρα του GR και δεν μου φαίνεται για πλαστικό πάντως. Το χτύπησα ελαφρώς με ενα κατσαβίδι και μου φάνηκε μεταλλικός ο ήχος…

Πολυ χρήσιμες ολες οι πληροφορίες παιδια και το φωτογραφικό υλικό βοηθάει!! σας ευχαριστώ πολυ!
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,036
Αγιοι Αναργυροι
Έχω βάλει ένα γράσο που «φαίνεται» πηχτό αλλα δεν είδα τρελή διαφορά. Θα έλεγα είναι λίγο καλύτερα.
Αν βρεθείς σε κατάστημα μοντελισμού, πάρε ένα γράσσο σιλικόνης.. θα έχει καλύτερο αποτέλεσμα από το "κανονικό"
Επειδή δεν πρόκειται να αλλάζω κεφαλές καθε μέρα 😝 λέω να μην το προσπαθήσω γιατί πάντα σε αυτά κάτι κακό προκύπτει 😜.
άστο στην ησυχία του τότε και μην λύσεις τίποτα.
τσέκαρε κάπου κάπου το βάρος ανάγνωσης και είσαι οκ.
Επίσης κοίταξα προσεκτικότερα την ουρα του GR και δεν μου φαίνεται για πλαστικό πάντως. Το χτύπησα ελαφρώς με ενα κατσαβίδι και μου φάνηκε μεταλλικός ο ήχος…
ενδιαφέρον... για χτύπα με τον ίδιο τρόπο και την ουρά του mk2..
χτύπα και τον "σταυρό" και στα δύο να δούμε αν υπάρχει διαφορά..
στο mk2 και ο σταυρός είναι πλαστικός.
Πολυ χρήσιμες ολες οι πληροφορίες παιδια και το φωτογραφικό υλικό βοηθάει!! σας ευχαριστώ πολυ!
στην διάθεσή σου...😁😁