Valve Phono + Single Stone MC Step up

Marinos

New member
20 June 2006
40
Καλησπέρα σε όλους.

Ανοίγω αυτό το thread για να ζητήσω τίς γνώμες σας για θέματα που προκύπτουν στην "συναρμολόγηση" των σχεδίων που ακολουθούν.

Και τα δύο σχέδια είναι του γνωστού Thorsten και το λαμπάτο το είχα φτιάξει όταν έβραζε το σχετικό thread στο diyaudio με τίτλο dc phono. Αν και είχε φτιαχτεί πρόχειρα με ότι υλικά είχα στην αποθήκη έπαιξε υπέροχα. Αυτά πριν 4 περίπου χρόνια. Ενα ατύχημα και φόρτος εργασίας με κράτησαν μακριά απο το κολητήρι όλο αυτό το διάστημα. Τα σχέδια για μία πιό σωστή κατασκευή του εν λόγω phono κατεψύχθησαν...

Αλλά όπως όλοι γνωρίζετε η αρρώστια δεν φεύγει :slapface:

Στο διάστημα αυτό επίσης η κεφαλή μου έγινε απο MC υψηλής εξόδου (VDH MC2) χαμηλής (ΥΑMAHA MC-5) οπότε υπάρχει η ανάγκη της πρόσθετης ενίσχυσης που αποφάσισα να δοθεί απο το jfet στάδιο του 2ου σχηματικού.
 

Attachments

  • phono-eq.jpg
    phono-eq.jpg
    55.5 KB · Views: 73
  • aaheadamp6ue.jpg
    aaheadamp6ue.jpg
    59 KB · Views: 68

Marinos

New member
20 June 2006
40
Οπως φαίνεται στην φωτό η κατασκευή γίνεται με "ολοκληρωμένη" λογική σε μία πλακέτα και p2p συνδέσεις. Τα τροφοδοτικά θα φτιαχτούν ξεχωριστά και πιθανώς θα μπούν σε ξεχωριστό κουτί.
 

kontr

AVClub Addicted Member
31 August 2008
1,889
Μελισσια
Όλα καλά και ωραία η μόνη ένσταση αυτές οι δυο 68 ομ στο prepre.
Αυτή στη κάθοδο πρέπει να τη βάλεις όσο ποιο μικρή γίνεται μην φεύγοντας όμως από τάξη Α(ίσως βάζοντας δυο τρία FET παράλληλα) και η άλλη στην είσοδο αν είναι σταθερό το κύκλωμα να φύγει τελείως .
 

Marinos

New member
20 June 2006
40
Η αρχή έχει γίνει με το στάδιο των fet και η φωτό δείχνει την τοπολογία των υλικών.

Αναφορικά με το σχέδιο η μοναδική αλλαγή που αποφάσισα να κάνω είναι η αντικατάσταση του πυκνωτή φιλτραρίσματος 6.800 μF με 2 των 4.700.

Ετσι έχω μετασχηματιστή, γέφυρα, mkp + 4.700 στην πευρά των τροφοδοτικών και 4.700 + το υπόλοιπο σχηματικό στην πλακέτα της φωτό.

Τα σχηματικά του Thorsten αποτυπώνουν και την λογική του όσον αφορά την υλοποίηση των σημείων αναφοράς (γειώσης) της κατασκευής.
Ετσι έχουμε ένα σημείο αναφοράς όλου του τροφοδοτικού και δύο σημεία αναφοράς για το σήμα (ενα για κάθε κανάλι).

Το σημείο αναφοράς του τροφοδοτικού φαίνεται στην μέση και μπροστά.

Δεξιά και αριστερά από αυτό θα δημιουργηθούν τα αστέρια αναφοράς του σήματος τα οποία και θα ενωθούν με το σημείο αναφοράς του τροφοδοτικού.
 

Attachments

  • topview.jpg
    topview.jpg
    67.1 KB · Views: 57
  • bottomview.jpg
    bottomview.jpg
    53.9 KB · Views: 49

Marinos

New member
20 June 2006
40
Φίλε kontr με πρόλαβες.
Σε λίγο ολοκληρώνω την "εισαγωγή" και αρχίζουμε..
 

Marinos

New member
20 June 2006
40
Ερώτηση 1

Είμαι έτοιμος για την πρώτη ερώτηση.

Οπως φαίνεται στην φωτό τα 78xx και ο 4.700 είναι λίγο μακρια απο το αστέρι της τροφοδοσίας και προς το παρόν ασύνδετα.

Τί είναι σωστό ?

- Να ελθουν ξεχωριστά το καθένα στο αστέρι ?
- Να ενώσω σειριακά 4700 - 7815 - 7812 - αστέρι ?
- Ισχύει για τα 78xx ότι και για τα 317 ? Δηλαδή ότι το ground pin είναι καλό να συνδέεται κοντά στο load ?
- Το ιδανικό σημείο αναφοράς του 7815 είναι το αστέρι ή το 7812 που υποβοηθάει?

Οπως καταλαβαίνετε οι γνώσεις μου αρκούν μόνο για το διάβασμα και την συναρμολόγηση ενός σχηματικού και οι ερωτήσεις μου είναι αντίστοιχες των γνώσεων μου. Απλές για εσάς που έχετε την θεωρητική κατάρτηση, δυσνόητες και επαναλαμβανόμενα βασανιστηκές για "τύπους σαν εμένα".
Θα παρακαλούσα λοιπόν όποιον έχει την υπομονή να προσπαθήσει πέρα απο την καθοδήγηση να αναλύει και την συμβουλή του.
 
Last edited:

Marinos

New member
20 June 2006
40
Την 68R του Gate κάποια στιγμή θα την γεφυρώσω για να δώ διαφορές.
Αυτήν του source δεν θα την πειράξω.

Ευχαριστώ για την απάντηση.:smile:
 

kontr

AVClub Addicted Member
31 August 2008
1,889
Μελισσια
Όλες οι γειώσεις πρέπει να είναι αστέρα αλλά πολύ κοντά στα πόδια των σταθεροποιητών αφού αν δεν είναι αστέρας θα σου βγάλει θόρυβο ενώ αν είναι μακριά μπορεί ακόμα και να ταλαντώσει ο σταθερ.
Η 68OHM του S είναι μεγάλη υπόθεση σε θέματα θορύβου .όσο μικρότερη τόσο καλύτερα αλλά αυξάνεις πολύ το ρεύμα και το γκειν άρα μετά πρέπει να μειώσεις και του D και πάει λέγοντας με αποτέλεσμα να μην φτάνει το ένα φετ. Κάπως ετσι καταλήγουν ολοι και βαζουν καμια 10αρια φετ παράλληλα.
Κάνε την υπερβολή στους πυκνωτές τροφοδοσίας .μην σου φαίνονται πολλά καμιά 100000uf παίζουν μεγάλο ρόλο και πριν και μετά τους σταθεροποιητές εκτός και αν θες να το κάνεις μπαταρίας που είναι άντε για !!!
 

kontr

AVClub Addicted Member
31 August 2008
1,889
Μελισσια
Με μπαταρία δεν έχεις κανένα πρόβλημα δεν σε νοιάζει τίποτα απλά βάζεις δυο 12V από συναγερμό φτιάχνεις ένα φορτιστακο με μια αντίσταση και καλύτερα παίζει και δεν σπας το κεφάλι σου για το πώς θα κάνεις τις γειώσεις
 

Marinos

New member
20 June 2006
40
Όλες οι γειώσεις πρέπει να είναι αστέρα αλλά πολύ κοντά στα πόδια των σταθεροποιητών αφού αν δεν είναι αστέρας θα σου βγάλει θόρυβο ενώ αν είναι μακριά μπορεί ακόμα και να ταλαντώσει ο σταθερ.

Ευχαριστώ για την απάντηση Kontr,

Για την ταλάντωση υπάρχουν οι πλαστικοί 1μF που θα κοληθούν πάνω στα ποδαράκια Out + Grnd και των 2 σταθεροποιητών.Ας ελπίσουμε ότι θα κάνουν δουλειά.
Η απόσταση των σταθεροποιητών απο το αστέρι είναι μικρότερη απο 20mm την θεωρείς μεγάλη ?

Τέλος για να κλείσει η πρώτη μου ερώτηση θα ήθελα βοήθεια στο εξής.

Για να καταλάβω "που πάει το ρεύμα", προσπαθώ να χωρίσω το σχέδιο σε κόμβους ρεύματος.
Ενας είναι το στάδιο ενίσχυσης (0 εισόδου, αντίσταση εισόδου, αντίσταση εξόδου, 0 εξόδου, αντίσταση S, πυκνωτής local decoupling).
Ενας άλλος είναι η αρχή του τροφοδοτικού (γέφυρα, πυκνωτες εξομάλυνσης).
Οι σταθεροποιητές και τα RC που ακολουθούν που πάνε ?

Οπως καταλαβαίνεις η ορολογία μου είναι DIY αλλά ελπίζω να δίνω να καταλάβεις τί εννοώ....
 

Marinos

New member
20 June 2006
40
Η 68OHM του S είναι μεγάλη υπόθεση σε θέματα θορύβου .όσο μικρότερη τόσο καλύτερα αλλά αυξάνεις πολύ το ρεύμα και το γκειν άρα μετά πρέπει να μειώσεις και του D και πάει λέγοντας με αποτέλεσμα να μην φτάνει το ένα φετ. Κάπως ετσι καταλήγουν ολοι και βαζουν καμια 10αρια φετ παράλληλα.

Οπως καταλαβαίνεις δεν έχω τα φόντα να κρίνω τα σχόλιά σου. Σε αυτήν την φάση θα υλοποιήσω το σχέδιο όπως είναι και βλέπουμε. Ισως είναι χρήσιμο εάν έχεις χρόνο να ρίξεις μία ματιά στο σκεπτικό του thorsten σε αυτό το link http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=81575
 

Marinos

New member
20 June 2006
40
Με μπαταρία δεν έχεις κανένα πρόβλημα δεν σε νοιάζει τίποτα απλά βάζεις δυο 12V από συναγερμό φτιάχνεις ένα φορτιστακο με μια αντίσταση και καλύτερα παίζει και δεν σπας το κεφάλι σου για το πώς θα κάνεις τις γειώσεις

Δουλεύω μπαταρίες στον προενισχυτή μου (OPA627 του Μανώλη, με πλακέτες δικές μου και 2 12βολτες 7ΑΗ) και είμαι έτοιμος για το σχέδιο Β' :2thumb22sup:

Θα το παλέψω έτσι και βλέπουμε.
 

kontr

AVClub Addicted Member
31 August 2008
1,889
Μελισσια
Οι αποστάσεις που λες είναι πολύ μικρές .
Όμως πρέπει να ξέρεις ότι σε θέματα θορύβου ένα καλώδιο 10 μέτρα μπορεί να μην δημιουργεί πρόβλημα ενώ ένα 2εκατ να δημιουργεί επειδή βρίσκεται μέσα σε κάποιο βρόγχο γείωσης .
Γι αυτό καλύτερα να έχεις λίγο μεγαλύτερη απόσταση και να είναι όλα αστέρας παρά κάτι άλλο .
Το πρόβλημα είναι πάντα το πώς συνδέεις μεταξύ τους τις δυο γειώσεις των δυο καναλιών .για αυτό στην συγκεκριμένη κατασκευή υπάρχει όλη αυτή η πλάκα από κάτω.
Το σκεπτικό είναι σωστό αλλά είναι ένα .θέλω να πω δηλαδή ότι όλα καλά έτσι όπως είναι αλλά αργότερα που θα θες να ψαχτείς λίγο παραπάνω θα βρεις πολλά ωραία πράγματα να κάνεις. Πάντως ο σχεδιαστής φαίνεται αμέσως ότι θέλει να φτιάξει κάτι απλό και αρκετά αποτελεσματικό θυσιάζοντας ίσως κάτι λίγο από την απόδοση αλλά εξασφαλίζοντας ότι κάποιος θα μπορέσει να το φτιάξει σωστά που είναι και σημαντικότερο.
 

Marinos

New member
20 June 2006
40
Και πάλι ευχαριστώ για την απάντηση.

Οι αποστάσεις που λες είναι πολύ μικρές .
Όμως πρέπει να ξέρεις ότι σε θέματα θορύβου ένα καλώδιο 10 μέτρα μπορεί να μην δημιουργεί πρόβλημα ενώ ένα 2εκατ να δημιουργεί επειδή βρίσκεται μέσα σε κάποιο βρόγχο γείωσης .
Ακριβώς γι'αυτό προσπαθώ να καταλάβω τους "βρόγχους".
Μετά τον πυκνωτή εξομάλυνσης, οι σταθεροποιητές και τα RC που ακολουθούν δημιουργούν ξεχωριστό "βρογχο(υς)" ή ανήκουν στον αρχικό βρόγχο (γέφυρα,πυκνωτής) ?

Το πρόβλημα είναι πάντα το πώς συνδέεις μεταξύ τους τις δυο γειώσεις των δυο καναλιών .για αυτό στην συγκεκριμένη κατασκευή υπάρχει όλη αυτή η πλάκα από κάτω.
Δεν χρησιμοποιώ την πλάκα για γείωση. Υπάρχουν 3 βρόγχοι που συνδεονται μεταξύ τους. Δεξί σήμα, αριστερό σήμα, τροφοδοσία. Οι δύο πρώτοι συνδέονται στον τρίτο με 1 αγωγό ο καθένας.

Το σκεπτικό είναι σωστό αλλά είναι ένα .θέλω να πω δηλαδή ότι όλα καλά έτσι όπως είναι αλλά αργότερα που θα θες να ψαχτείς λίγο παραπάνω θα βρεις πολλά ωραία πράγματα να κάνεις.
Κανένα παράδειγμα/link ?
 

Marinos

New member
20 June 2006
40
Ερώτηση 2

Στο σχέδιο του Step-Up στην έξοδο υπάρχει μία αντίσταση αποφόρτισης του πυκνωτή εξόδου 100Κ. Η αντίσταση αυτή είναι παράλληλα με την αντίσταση εισόδου του ΜΜ τμήματος της κατασκευής. Εάν αφήσω μόνο την αντίσταση εισόδου του ΜΜ υπάρχει πρόβλημα ?
 

kontr

AVClub Addicted Member
31 August 2008
1,889
Μελισσια
Όταν λέω να κάνεις πράγματα εννοώ πάνω σε αυτό το κύκλωμα δηλαδή να παίξεις με τα εξαρτήματα , όχι να πας σε κάτι άλλο αφού κατά βασην το κύκλωμα είναι πολύ καλό.
Την αντίσταση των 100Κ την έχει σε περίπτωση πού θες να βάλεις το πρε-πρε χώρια άρα την θέλει για να φορτίζεται ο πυκνωτής και να μην κάνει μπαμ όταν βάζεις το RCA αν τα κάνεις και τα δυο μαζί δεν χρειάζεται , το αντίθετο μάλιστα.
 

Marinos

New member
20 June 2006
40
Kontr και πάλι ευχαριστώ.
Το step up τελείωσε και προχωράω στίς λάμπες (εάν θέλεις θα σε ενημερώνω με pm μιάς και βλέπω ότι δεν ενδιαφέρει κανέναν αλλο.:smile:)