O Σλοβάκος συνθέτης Vladimir Godar (γεννημένος τό 1956)θεωρώντας πώς ο άκρατος μοντερνισμός οδηγεί σε αδιέξοδο,επιστρέφει σέ πιό απλές φόρμες κινούμενος μεταξύ Part και Gorechki καί έχοντας συχνά ως ´βάση´τον Monteverdi,παρουσιάζει ένα έργο σε μορφή καντάτας διαιρεμένο σε 7 μέρη βασισμένο κυρίως σε αρχαία Σλοβάκικα κείμενα,σέ ένα Εβραϊκό (ανωνύμου)και σε ένα ποίημα τού James Joyce,πού το έγραψε όταν έμαθε πώς πέθανε ο πατέρας του..
Το Mater είναι μιά σύγχρονη αναφορά στην Μάνα-Γή πού προσφέρει Ζωή,φροντίζει ,προστατεύει,κηδεύει,θρηνεί και επιβραβεύει...
Εργο γιά έγχορδα,άρπα,αρπσίκορδο,χορωδία και γυναικεία φωνή(Iva Bitova),.
1.Maykomashmalon der regen - (Yiddish)
2. Magnificat - (Slovak)
3. Lullabies (4) for Alto/Bass and Strings - (Slovak)
4. Ecce puer
5. Stabat Mater - (Slovak)
6. Regina coeli - (Latin)
7. Maykomashmalon der regen - (Yiddish)
Ο Godar ακολουθεί μιά μελωδική γραμμή στην γραφή του,πού ξεφεύγει αρκετά απο τούς σύγχρονους μινιμαλιστές ενώ εντυπωσιάζει στο Magnificat ,πού είναι γεμάτο απο φρέσκες ιδέες και συγκινεί ιδιαίτερα.
Το εβραϊκό ποίημα συνοδεύεται απο βιόλα και τσέλο πού τονίζουν την μελαγχολία τής μουσικής και επιτρέπουν στην Bittova να αναδείξει τήν λιτή φωνή της.
Ο Joyce αποδίδεται στην μητρική του γλώσσα ,συνοδεία άρπας,chitarrone,αρπσίκορδου ,ζεύγους βιολιών,βιόλας και κόντρα μπασσου .
Η μουσική απλή, με στοιχεία μπαρόκ υποδηλώνει χωρίς στολίδια τό ´κύκλειον´τής ζωής...
Of the dark past
A child is born
With joy and grief
My heart is torn.
Calm in his cradle
The living lies.
May love and mercy
Unclose his eyes.
Young life is breathed
On the glass
The world was not
Comes to pass.
A child is sleeping
An old man gone
O,Father forsaken
Forgive your son.
To πέμπτο μέρος (Stabat Mater)γιά βιολί ,φωνή και ορχήστρα δωματίου ,πού έχει την μεγαλύτερη διάρκεια ,αναπτύσσεται με μιά αυξανόμενη ένταση και παρότι δέν είναι είναι ένα τυπικό θρηνητικό κομμάτι,συγκινεί βαθύτατα μέ τίς ´κραυγές´τού βιολιού καί τήν παντελώς ανεπιτήδευτη Bittova η οποία παρότι αναφέρεται ως soprano,μάλλον ανήκει πιό πολύ στό είδος τής folk τραγουδίστριας,χωρίς φωνητικές ´επιδείξεις´,αλλά μέ μιά καθαρότητα και αυστηρότητα πού καθηλώνει.
Η Regina Coeli για χορωδία,φωνη ,βιολί και ορχήστρα δωματίου είναι ένας ηλιόλουστος ύμνος στην ζωή ,γεμάτος χιούμορ πού υπενθυμίζει τό αυθύπαρκτο και τούς δεσμούς μέ την Μάνα-Γή,πού όλο και χάνονται στον καιρό μας...
Ο Godar προσφέρει μιά απολαυστική καντάτα γιά τά βασικά και απλά συστατικά τής ύπαρξης ,εν έτει 2006........
Η Βittova τονίζει τό έργο μέ τον καλύτερο τρόπο κατανοώντας πλήρως το ύφος του.
Το Mater είναι μιά σύγχρονη αναφορά στην Μάνα-Γή πού προσφέρει Ζωή,φροντίζει ,προστατεύει,κηδεύει,θρηνεί και επιβραβεύει...
Εργο γιά έγχορδα,άρπα,αρπσίκορδο,χορωδία και γυναικεία φωνή(Iva Bitova),.
1.Maykomashmalon der regen - (Yiddish)
2. Magnificat - (Slovak)
3. Lullabies (4) for Alto/Bass and Strings - (Slovak)
4. Ecce puer
5. Stabat Mater - (Slovak)
6. Regina coeli - (Latin)
7. Maykomashmalon der regen - (Yiddish)
Ο Godar ακολουθεί μιά μελωδική γραμμή στην γραφή του,πού ξεφεύγει αρκετά απο τούς σύγχρονους μινιμαλιστές ενώ εντυπωσιάζει στο Magnificat ,πού είναι γεμάτο απο φρέσκες ιδέες και συγκινεί ιδιαίτερα.
Το εβραϊκό ποίημα συνοδεύεται απο βιόλα και τσέλο πού τονίζουν την μελαγχολία τής μουσικής και επιτρέπουν στην Bittova να αναδείξει τήν λιτή φωνή της.
Ο Joyce αποδίδεται στην μητρική του γλώσσα ,συνοδεία άρπας,chitarrone,αρπσίκορδου ,ζεύγους βιολιών,βιόλας και κόντρα μπασσου .
Η μουσική απλή, με στοιχεία μπαρόκ υποδηλώνει χωρίς στολίδια τό ´κύκλειον´τής ζωής...
Of the dark past
A child is born
With joy and grief
My heart is torn.
Calm in his cradle
The living lies.
May love and mercy
Unclose his eyes.
Young life is breathed
On the glass
The world was not
Comes to pass.
A child is sleeping
An old man gone
O,Father forsaken
Forgive your son.
To πέμπτο μέρος (Stabat Mater)γιά βιολί ,φωνή και ορχήστρα δωματίου ,πού έχει την μεγαλύτερη διάρκεια ,αναπτύσσεται με μιά αυξανόμενη ένταση και παρότι δέν είναι είναι ένα τυπικό θρηνητικό κομμάτι,συγκινεί βαθύτατα μέ τίς ´κραυγές´τού βιολιού καί τήν παντελώς ανεπιτήδευτη Bittova η οποία παρότι αναφέρεται ως soprano,μάλλον ανήκει πιό πολύ στό είδος τής folk τραγουδίστριας,χωρίς φωνητικές ´επιδείξεις´,αλλά μέ μιά καθαρότητα και αυστηρότητα πού καθηλώνει.
Η Regina Coeli για χορωδία,φωνη ,βιολί και ορχήστρα δωματίου είναι ένας ηλιόλουστος ύμνος στην ζωή ,γεμάτος χιούμορ πού υπενθυμίζει τό αυθύπαρκτο και τούς δεσμούς μέ την Μάνα-Γή,πού όλο και χάνονται στον καιρό μας...
Ο Godar προσφέρει μιά απολαυστική καντάτα γιά τά βασικά και απλά συστατικά τής ύπαρξης ,εν έτει 2006........
Η Βittova τονίζει τό έργο μέ τον καλύτερο τρόπο κατανοώντας πλήρως το ύφος του.
Last edited: