XLR-RCA adaptor

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Γνωριζει κανεις αν χρησιμοποιησω ενα adaptor XLR σε RCA σε μια balanced εξοδο ωστε να χρησιμοποιησω το υπαρχον καλωδιο (RCA σε RCA) αν θα εχω αρνητικη επιδραση στο balanced σημα?
Μηπως εχει καποιος να προτεινει καποιο συγκεκριμενο ειδος ή καταστημα με ανταπτορες καλης ποιοτητος?
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Γνωριζει κανεις αν χρησιμοποιησω ενα adaptor XLR σε RCA σε μια balanced εξοδο ωστε να χρησιμοποιησω το υπαρχον καλωδιο (RCA σε RCA) αν θα εχω αρνητικη επιδραση στο balanced σημα?
Μηπως εχει καποιος να προτεινει καποιο συγκεκριμενο ειδος ή καταστημα με ανταπτορες καλης ποιοτητος?

Τι εννοείς "αρνητική επίδραση στο balanced σημα"; Το balanced σημα με αυτο τον τρόπο καταργείται ή μάλλον μετατρέπεται σε unbalanced σημα.

Αντάπτερες εχουν τα καταστήματα επαγγελματικού ήχου ή τα ηλεκτρονικά
 

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Ο ανταπτορας δεν μπορει να κρατησει την διαφορα αναμεσα στο βυσμα XLR και στο βυσμα RCA στην ληψη του ηχου χωρις τον "θορυβο" ? Γιατι φανταζομαι δεν υπαρχει διαφορα στο καλωδιο.
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Ωραία ερώτηση και με πρόλαβες επιδή θέλω να το κάνω κι εγώ....

Τι θέλεις να συνδέσεις μεταξύ τους? Αν η δεύτερη συσκευή δεν έχει balanced είσοδο, τότε φαντάζομαι δεν χάνουμε και τίποτα έτσι δεν είναι?

Απλά αν συνδέσουμε την balanced με RCA μέσω αντάπτορα, κερδίζουμε στο ότι το σήμα βγαίνει με λιγότερο θόρυβο ή μπάινει και βγαίνει με λιγότερο θόρυβο έτσι δεν είναι?
 

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Απλά αν συνδέσουμε την balanced με RCA μέσω αντάπτορα, κερδίζουμε στο ότι το σήμα βγαίνει με λιγότερο θόρυβο ή μπάινει και βγαίνει με λιγότερο θόρυβο έτσι δεν είναι?

Αυτο ειναι το ζητουμενο...αν μπορω να εχω λιγοτερο θορυβο εστω και με μη ορθοδοξο τροπο. Αφορα την balanced εξοδο ενος phono stage στον ολοκληρωμενο ενισχυτη.
 

thanasis k.

AVClub Addicted Member
19 December 2007
1,300
ΠΑΤΡΑ
Αυτο ειναι το ζητουμενο...αν μπορω να εχω λιγοτερο θορυβο εστω και με μη ορθοδοξο τροπο. Αφορα την balanced εξοδο ενος phono stage στον ολοκληρωμενο ενισχυτη.

το μονο που θα παρεις παραπανω με αυτην την συνδεση ειναι 4-6 DB σηματος μαζι με τον αναλογο θπρυβο
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Μάλον δεν θα κερδίσεις τίποτα.

Λογικά το phono stage έχει balanced κυκλώματα εσωτερικά, οπότε αυτό είναι κέρδος έτσι και αλλιώς. Εκεί κιόλας τελειώνει η δουλιά του phono stage. Δίνει το σήμα με τον λιγότερο δυνατό θόρυβο στην έξοδό του.

Η XLR έξοδος δίνει την επιπλέον δυνατότητα με τον κατάλληλο ενισχυτή, να συνεχίσεις και να δώσεις ισσοροπιμένο σήμα στον ενισχυτή και να φτάσει μέχρι και την έξοδό του. Βάζοντας αντάπτορα, είναι το ίδιο σαν να πέρνεις το σήμα από την έξοδο RCA του Phono stage. Λογικά ένα κύκλωμα έχει λογικά το phono stage εσωτερικά και είναι ισσοροπιμένο. Εκτός αν έχει διαφορετικές διαδρομές που δεν νομίζω.

Αν ο αντάπτορας κιόλας είναι χεριότερης ποιότητας από το καλώδιο RCA-RCA θα χαλάσεις τον ήχο.

Κοίτα και αυτό (αν δεν το ξέρεις) μήπως βγάλεις κανένα συμπέρασμα παραπάνω..
http://www.tubecad.com/july99/page9.html
 

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Η απορια λυθηκε. Το RCA βυσμα δεν μπορει να κανει ληψη balanced σημαντος. Απορω ομως τι το φοβερο υπαρχει στο XLR βυσμα που το κανει ικανοτερο. Ως κατασκευη δεν εχει καποια τεχνολογια φοβεροτερη. Παρεπιπτοντως Γιωργο το site που προτεινες ειναι πολυ χρησιμο για πολλα πραγματα.
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Όπως το καταλαβαίνω εγώ, η διαφορά είναι στα διαφορετικά μήκοι που έχουν οι δύο πόλοι του καλωδίου. Το RCA έχει μια "μακρυά" μύτη για τον ένα πόλο και η "κουλούρα" γύρω από την μύτη που είναι ο δεύτερος πόλος. Άρα ο ένας πόλος είναι ποιό μακρύς. Ενώ στο XLR, έχουν όλα το ίδιο μήκος και επίσης έχει και ένα τρίτο πόλο για γείωση.
 

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Όπως το καταλαβαίνω εγώ, η διαφορά είναι στα διαφορετικά μήκοι που έχουν οι δύο πόλοι του καλωδίου. Το RCA έχει μια "μακρυά" μύτη για τον ένα πόλο και η "κουλούρα" γύρω από την μύτη που είναι ο δεύτερος πόλος. Άρα ο ένας πόλος είναι ποιό μακρύς. Ενώ στο XLR, έχουν όλα το ίδιο μήκος και επίσης έχει και ένα τρίτο πόλο για γείωση.

Σωστος-bye-
 

thanasis k.

AVClub Addicted Member
19 December 2007
1,300
ΠΑΤΡΑ
o τριτος αγωγος που ειναι η γειωση αποτρεπει τον θορυβο, ακομα και αν τα μηκη των καλωδιων ειναι πολυ μεγαλα και γι αυτο χρησιμοποιειται σε επαγγελματικες εγκαταστασεις και κακως δεν καθιερωθηκε και για χομ οντιο χρηση.
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Ρε παιδια τα συγχυσατε λιγο....
Το μπαλανσ εχει 3 ποδαρακια.Το ενα ειναι το σημα,το δευτερο ειναι το σημα αντεστραμμενο και το τριτο ειναι η γειωση.
"Μετατρεποντας το "σε rca απλα σκαρταρεις το ενα(το αντεστραμμενο)και ετσι εχεις το σημα και την γειωση.

Τι σχεση εχει το μηκος και το ποδαρακι που εξεχει κτλ οπως ακουστηκε?

Δεν υπαρχει λογος χρησιμοποιησης του αν δεν υπαρχει εισοδος μπαλανσ.

Επισης η συνδεση μπαλανσ εχει λογο υπαρξης κυριως οταν υπαρχει μεγαλο μηκος καλωδιων(λογω απορριψης θορυβου)και οταν ολα τα μηχανηματα δουλευουν σε διαφορικη τοπολογια.

Θορυβο θα εχεις με τον αναπτορα γιατι δεν αναιρουνται τα παρασιτα(θορυβος)αφου χρησημοποιειται μονο το ενα καλωδια σηματος.
 
Last edited:

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,530
Θεσσαλονίκη
Κυρίως όταν υπάρχει διαφορική τοπολογία.
Ακόμα και σε μικρά μήκη καλωδίων, έχει διαφορά αν όλες οι συσκευές έχουν τέτοια σχεδίαση και χρησιμοποιούμε τα RCA.

Κάτι ακόμα: η πηγή που έχει εγγενώς διαφορική σχεδίαση, είναι η φωνογραφική κεφαλή.
 

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Ρε παιδια τα συγχυσατε λιγο....
Το μπαλανσ εχει 3 ποδαρακια.Το ενα ειναι το σημα,το δευτερο ειναι το σημα αντεστραμμενο και το τριτο ειναι η γειωση.
"Μετατρεποντας το "σε rca απλα σκαρταρεις το ενα(το αντεστραμμενο)και ετσι εχεις το σημα και την γειωση.

Τι σχεση εχει το μηκος και το ποδαρακι που εξεχει κτλ οπως ακουστηκε?

Δεν υπαρχει λογος χρησιμοποιησης του αν δεν υπαρχει εισοδος μπαλανσ.

Επισης η συνδεση μπαλανσ εχει λογο υπαρξης κυριως οταν υπαρχει μεγαλο μηκος καλωδιων(λογω απορριψης θορυβου)και οταν ολα τα μηχανηματα δουλευουν σε διαφορικη τοπολογια.

Θορυβο θα εχεις με τον αναπτορα γιατι δεν αναιρουνται τα παρασιτα(θορυβος)αφου χρησημοποιειται μονο το ενα καλωδια σηματος.

Αρα στην πραξη δεν υπαρχει λογος για χρηση balanced συνδεσεων σε συσκευες HiFi αφου απ'οτι ξερω σε καλωδια ως 3 μετρα ο θορυβος ειναι ανυπαρκτος και εγω προσωπικα δεν εχω δει κανεναν να εχει σπιτι του καλωδια μεγαλυτερου μηκους. Αρα ανθρακες η διαφημιση συσκευων για την υπαρξη τετοιων δυνατοτητων..
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Αρα στην πραξη δεν υπαρχει λογος για χρηση balanced συνδεσεων σε συσκευες HiFi αφου απ'οτι ξερω σε καλωδια ως 3 μετρα ο θορυβος ειναι ανυπαρκτος και εγω προσωπικα δεν εχω δει κανεναν να εχει σπιτι του καλωδια μεγαλυτερου μηκους. Αρα ανθρακες η διαφημιση συσκευων για την υπαρξη τετοιων δυνατοτητων..

Συνονοματε τα ειπες ολα-bye-

ΙΜΗΟ φυσικα
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,530
Θεσσαλονίκη
Εξαρτάται.

Σε συνδέσεις προ-τελικού πχ, όταν είναι και οι δυο balanced (πραγματικά), τότε είναι θεμιτό να χρησιμοποιούμε XLR καλώδια.

Στα GamuT μου πχ, προτιμώ σαφώς να έχω balanced σύνδεση, πόσο μάλλον όταν τώρα που δεν έχω εύκαιρο καλώδιο, βραχυκυκλώνω τις XLR εισόδους. Νιώθω σαν να μισοοδηγείται ο τελικός έτσι...

Όπως και στο DAC μου, που απ' ό,τι αναφέρει στο manual, όταν παίρνει σήμα από τις RCA, οι διπλοτρίοδοι λυχνίες δουλεύουν ως απλές τρίοδοι, ενώ από balanced δουλεύουν κανονικά.


Γενικό συμπέρασμα: δεν είναι απαραίτητο, αλλά όταν υπάρχει ήδη, δε λέω όχι.


Υ.Γ. Γεια σου κι εσένα Σταύρο. -bye-
Θα μας έρθεις στην έκθεση;