ΑΙΣΧΟΣ ....

Διαφωνώ.

Είναι μία διασκευή.
Κατά τη γνώμη μου, δε, πολύ καλή!
Δεν προσβάλει.

Γενικά, φοβάμαι τις διασκευές.
Ωστόσο, προτιμώ, να γίνονται διακευές σε τραγούδια-ύμνους (πάντα, με στοιχειώδη σεβασμό) παρά σε..."μέτρια" τραγούδια.
Αυτό, διότι οι διασκευές ΜΠΟΡΕΙ να φέρουν πιο κοντά νεότερους ανθρώπους στις αυθεντικές εκτελέσεις και να κάνουν γνωστούς καλλιτέχνες που σήμερα ίσως είναι "ξεχασμένοι"...
 
Το θεμα δεν ειναι το πως ενα συγκροτημα ασεβησε σκοτωνοντας ενα σχεδον εθνικο κομματι αλλα ποιος αν-εγκεφαλος εδωσε την αδεια διασκευης του σε αυτους χωρις ελεγχο του τι κανουν...
Τα λοιπα σχολια περιτευουν γιατι θα ακουστουν προσβλητικα πραγματα...
 
Απάντηση: Re: ΑΙΣΧΟΣ ....

και εντελώς φάλτσο, θα συμπλήρωνα!!

Οντως,ΑΙΣΧΟΣ,φάλτσο κι αν μη τι άλλο ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ.
Κάθε μια τέτοια προσπάθεια,επιβεβαιώνει το συλλογισμό μου για την κριτική της μουσικής κουλτούρας σήμερα.
Οσο φθίνουν οι αξίες κι όλα μετρώνται πλέον σε $$ τόσο η μουσική θα φτάνει ποιό χαμηλά,και δεν είμαστε μακριά απ το πιάσουμε πάτο.
Τι νόημα έχει το συγκεκριμένο κομμάτι να ανασκευαστεί ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια άριστη διασκευή,σήμερα?
Ορισμένα είδη μουσικής (για να μην πω σχεδόν όλα) αντιπροσωπεύουν την πνευματικότητα το ήθος (η και την κακοήθεια ακόμα) και την κουλτούρα της εποχής που αναδύονται,και τότε που βγήκε αυτό το κομμάτι η ψυχή του συνθέτη εξέφραζε όλα όσα δεν μπορούσε να εκφράσει κανείς με το στόμα.
Το ίδιο και για την κλασσική μουσική η οποία μετά από 250 χρόνια εκτός του ότι αποτελεί το βασιλιά του πενταγράμμου,πολύ απλά.....δεν ξαναγράφεται.

Μάλλον θα πρεπει στο παγκόσμιο στερέωμα να γίνει κάτι συγκλονιστικό για να ξαναγεννηθεί και πάλι η πραγματική μουσική,για όποιο είδος κι αν μιλάμε.
Οσο θα στερεύει η ανθρώπινη πνευματικότητα και τα ιδανικά τόσο θα βλέπουμε ξαναμασημενη τροφή....
 
Με μία αντίστοιχη λογική να "απαγορέψουμε" σε κάποιον ακόμα και να απαγγείλει ένα ποίημα ΑΝ δεν είναι ο δημιουργός του ή ΑΝ δεν έχει "χριστεί", από αυτόν, ως άξιος να το κάνει.

Είμαστε σίγουροι πως ο Ρίτσος δε θα συμφωνούσε με την παραπάνω διασκευή;
Εγώ δεν είμαι.

Υπ' όψην...είμαι φανατικός λάτρης του έργου του Γιάννη Ρίτσου.
 
Το θεμα δεν ειναι το πως ενα συγκροτημα ασεβησε σκοτωνοντας ενα σχεδον εθνικο κομματι αλλα ποιος αν-εγκεφαλος εδωσε την αδεια διασκευης του σε αυτους χωρις ελεγχο του τι κανουν...

Ο ίδιος ο Θεοδωράκης.
 
Re: Απάντηση: ΑΙΣΧΟΣ ....

Με μία αντίστοιχη λογική να "απαγορέψουμε" σε κάποιον ακόμα και να απαγγείλει ένα ποίημα ΑΝ δεν είναι ο δημιουργός του ή ΑΝ δεν έχει "χριστεί", από αυτόν, ως άξιος να το κάνει.

Είμαστε σίγουροι πως ο Ρίτσος δε θα συμφωνούσε με την παραπάνω διασκευή;
Εγώ δεν είμαι.

Υπ' όψην...είμαι φανατικός λάτρης του έργου του Γιάννη Ρίτσου.


Θυμαμαι πριν κατι χρονια (?) που ειχα ακουσει κατι ντισκοειδεις διασκευες εργων του Μπετοβεν και του Μοτσαρτ. Τοτε ειχα καταλαβει το εξης.. η μουσικη βιομηχανια δεν ενδιαφερεται για την μουσικη. Αντιθετως την κακοποιει βαναυσα. Κατι τετοιο εγινε και εδω. Σε λιγο αυτοι ή τιποτε παρομοιοι τυποι θα βγαλουν και διασκευη τον Εθνικο Υμνο ε? Τα παντα ολα λεμε τωρα!
Υπαρχουν μερικα καλλιτεχνικα εργα που δεν επιδεχονται τροποποιησεις ή διασκευες γιατι δεν ειναι πια καλλιτεχνικα εργα αλλα συμβολα πολιτισμου και εθνων, δεν βελτιωνονται ουτε επιτρεπεται να αποτελουν πεδια δοκιμων βομβων αεριων οπως το συγκεκριμενο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΑΙΣΧΟΣ ....

Τοτε ειχα καταλαβει το εξης.. η μουσικη βιομηχανια δεν ενδιαφερεται για την μουσικη. Αντιθετως την κακοποιει βαναυσα.
Παρόλο που δεν μου αρέσει να γενικεύω, δε διαφωνώ καθόλου σε αυτήν την εκτίμηση για την γενική "κατεύθυνση" της μουσικής βιομηχανίας

Κατι τετοιο εγινε και εδω.
Εδώ, διαφωνώ. Δεν είναι και η καλύτερη διασκευή του κόσμου, βέβαια...

Σε λιγο αυτοι ή τιποτε παρομοιοι τυποι θα βγαλουν και διασκευη τον Εθνικο Υμνο ε? Τα παντα ολα λεμε τωρα!
Ε, καλά...ας ελπίσουμε πως δε θα συμβεί!

Υπαρχουν μερικα καλλιτεχνικα εργα που δεν επιδεχονται τροποποιησεις ή διασκευες γιατι δεν ειναι πια καλλιτεχνικα εργα αλλα συμβολα πολιτισμου και εθνων, δεν βελτιωνονται ουτε επιτρεπεται να αποτελουν πεδια δοκιμων βομβων αεριων οπως το συγκεκριμενο.
Πιθανότατα να έχεις δίκιο. Όμως, τα πάντα στην πράξη κρίνονται.
Και αν μία δεύτερη εκτέλεση είναι εξαιρετική; Πως θα την κρίνουμε;
Ως "δεύτερη"; Ή ως "εκτέλεση";
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΑΙΣΧΟΣ ....

Π
Και αν μία δεύτερη εκτέλεση είναι εξαιρετική; Πως θα την κρίνουμε;
Ως "δεύτερη"; Ή ως "εκτέλεση";

Η διασκευη ενος εργου σε διαφορετικο ειδος μουσικης δεν ειναι δευτερη εκτελεση. Η κλασσικη μουσικη δισκογραφια βριθει διαφορων εκτελεσεων των εργων - δεν θεωρουνται διασκευες αυτα.
 
Τα περί ιεροσυλίας τα βρίσκω λίγο τραβηγμένα . Σε μερικούς το πρωτότυπο κομμάτι μπορεί να λέει κάτι , σε άλλους ενδεχομένως όχι . Βέβαια το ζήτημα είναι τι λέει στους "Μπλε" και για ποιό λόγο αποφάσισαν να το διασκευάσουν . Φαντάζομαι πως απαραίτητη συνθήκη για να διασκευάσεις ένα κομμάτι είναι να το αγαπάς και εκ της αγάπης σου ορμώμενος να θέλεις να αποκαλύψεις μια άλλη διάσταση και να την καταστήσεις ορατή ( και εν προκειμένω ακουστή ) σε όλους .
Συνήθως πάντως , οι διασκευές είναι χειρότερες από το πρωτότυπο.
 
Σαν διασκευή είναι από κακή ως μετριότατη.
Σαν επιλογή όμως είναι ό,τι πιο τραγικό.
Ο Μπιθικώτσης δεν διασκευάζεται, πολύ απλά γιατί δεν γίνεται να παλέψεις την ιδιαιτερότητά του με τίποτα. Θα κάνεις ζημιά 100%.


p.s. η άποψη αφορά μουσικά/ακουστικά και μόνο κριτήρια.

ιδεολογικά, ο καθένας έχει δικαίωμα να αγγίξει οτιδήποτε τον αγγίζει μέσα του, γιατί ως ενός σημείου του ανήκει.
 
Last edited:
Τα περί ιεροσυλίας τα βρίσκω λίγο τραβηγμένα . Σε μερικούς το πρωτότυπο κομμάτι μπορεί να λέει κάτι , σε άλλους ενδεχομένως όχι . Βέβαια το ζήτημα είναι τι λέει στους "Μπλε" και για ποιό λόγο αποφάσισαν να το διασκευάσουν . Φαντάζομαι πως απαραίτητη συνθήκη για να διασκευάσεις ένα κομμάτι είναι να το αγαπάς και εκ της αγάπης σου ορμώμενος να θέλεις να αποκαλύψεις μια άλλη διάσταση και να την καταστήσεις ορατή ( και εν προκειμένω ακουστή ) σε όλους .
Συνήθως πάντως , οι διασκευές είναι χειρότερες από το πρωτότυπο.

Δε νομίζω ότι τη σημερινή εποχη η οποία ζούμε αντιμετωπίζει τα ίδια κοινωνικά προβλήματα από τα οποία αναδύθηκε το συγκεκριμένο κομμάτι εν μέσω της κουλτούρας για να εκφραστεί και πάλι σήμερα με τον ποιό βάναυσο τρόπο.
Σαφώς όμως ως "αριστούργημα" διατηρεί την αξία του ακόμα και σήμερα ακόμα και από την μουσική καλιτεχνική του πλευρά.
Να το θέσω κι αλλιώς.
Πιστεύετε ότι υπάρχει άνθρωπος που μπορεί να ξαναζωντανέψει σήμερα έργα τα οποία γράφτηκαν για το "μέταλλο" που ονομάζετε Ξυλούρης?

Οπως αντιλαμβάνεστε η μουσική σκηνή πάσχει πλέον από μουσικούς κι όχι από αντιγραφείς....
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΑΙΣΧΟΣ ....

Θυμαμαι πριν κατι χρονια (?) που ειχα ακουσει κατι ντισκοειδεις διασκευες εργων του Μπετοβεν και του Μοτσαρτ. Τοτε ειχα καταλαβει το εξης.. η μουσικη βιομηχανια δεν ενδιαφερεται για την μουσικη. Αντιθετως την κακοποιει βαναυσα..

Σαφώς,σαφέστατα μάλιστα.
Απ την άλλη όμως υπάρχει ένα κοινό,ένα μεγάλο κοινό,η πλειοψηφεία μάλιστα η οποία επικροτεί και ανεβάζει αυτό το επίπεδο.
Αρα μάλλον είναι γενικότερα κοινωνικό το πρόβλημα πιστεύω οπου θύμα είναι και η μουσική.
 
Θεωρω οτι το ανοιγμα αυτου του thread με τον τιτλο ΑΙΣΧΟΣ
τελειως αστοχο
οπως οι λεξεις Ιεροσυλια ασεβεια προσβολη στο εθνικο κομματι

μια ασημαντη διασκευη ειναι, ενος ωραιου τραγουδιου
τιποτε αλλο


.