Απ' του παπα-Τσάκωνα στου Ντοκ ( απορίες περί μπάσσου , ηχείων κλπ)

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Ο καλός μου φίλος Βασίλης έχει στο σύστημα του τα θεωρούμενα πολύ καλά ηχεία Tempo III της Audio Physic . Την Παρασκευή το απόγευμα , μέσα στο πλαίσιο των πολιτιστικών ανταλλαγών και σύσφιξης των σχέσεων των μελών του φόρουμ , τα φορτώθηκε και μου τα έφερε στο σπίτι μου για να τα ακούσω στον χώρο μου .

Τα ηχεία τοποθετήθηκαν σε απόσταση 2,10 μ το ένα από το άλλο , και 2 περίπου μέτρων από την θέση ακρόασης . Ας σημειωθεί ότι λόγω διαμόρφωσης του σαλονιού μου , το δεξιό ηχείο , δεν έχει τίποτα δίπλα του - πανταχόθεν ελεύθερο -, ενώ στο αριστερό υπάρχει cdοθήκη και μετά τοίχος .

Αυτό έχει συνήθως ως συνέπεια μιά ελαφρά μετατόπιση της εικόνας αριστερά , χωρίς να ενοχλεί . Αλλωστε άλλο είναι το πρόβλημα μου , που θέλω να συζητήσουμε .

Μόλις τα έστησα , ´βαλα ένα cd ( για όσους δεν θυμούνται στο Theta Miles) . Πρώτη εντύπωση ; Μεγάλη εικόνα - είναι και ψηλά ηχεία - , καθαρότης στα όργανα , γεμάτη σκηνη στο κέντρο των ηχείων ( τα είχα βάλει στα 2,40 που έλεγε το φυλλάδιο , αλλά δεν είχε τόσο καλή εικόνα ) αλλά ... μπάσο πουθενά . Βρε εδώ το μπάσο , εκεί το μπάσο ....πουθενά το μπάσο .

Την άλλη μέρα παίρνω τον Βασίλη τηλέφωνο και τον ρωτάω : "Πουναι το μπάσο ο ε ο , που ναι το μπάσο . Τι έχω κάνει λάθος ; " . Και μου λέει ο Βασίλης : "Τίποτα. Εχεις συνηθίσει στην βρωμιά του κουτιού . Αυτό είναι το φυσιολογικό μπάσο" .

Ε λοιπόν , εγώ δεν συμφωνώ . Αυτά τα ηχεία είναι σαν την Σίντυ Κρώφορντ ή την Σκάρλετ Γιοχάνσεν σε αναπηρικό καροτσάκι . Λές : "Ωραία κοπέλλα , τι κρίμα που είναι ανάπηρη " και φεύγεις .

Τενεκές στο χαμηλό. Ούτε μποτιές , ούτε snare ... τίποτα. Σαν να άκουγες τενεκέδες .

Μετά έβαλα να παίξει το πικάπ ( Fianal Tool της Acoustic Signature με βραχίονα Unify και κεφαλή την Shelter 501 MK II ) . Πάρα πολύ καλά μεσαία , εμφανέστατη η διαφορά με το βρωμοcd ( που λέει κι ο Βασίλης ) αλλά πουθενά το μπάσο . καμμία σχέση με τα δικά μου ( κάτι Μonitor Audio 10ετίας και φθηνά - τότε 200.000 δρχ ) . Το πικαπ έπαιζε χίλιες φορές καλύτερα από το cd. Στο τελευταίο ακόμα και η Amy Winehouse φταγμένη για νύχτες σε μαγαζιά , ακούγονταν χωρίς μπάσο .

Και ερωτώ .
1) Οσο πιό ακριβό το ηχείο , τόσο καλύτερα ακούγεται το πικάπ ; Είναι δυνατόν ;
2) Ολοι όσοι έχουν ακούσει αυτό το ηχείο - μεταξύ των οποίων και το The Absolute Ear - και λένε ότι κατεβαίνει χαμηλά μέχρι τα 30 Ηz , και γράφουν διθύραμβους , τι διάολο έχουν ακούσει ;
3) Μήπως το χάι εντ ηχείο - στην χαμηλή εισαγωγική τιμή - δεν έχει χαμηλό και για να το πάρεις πρέπει να τα στάξεις χοντρά ;
4) Μήοως το χάι έντ είναι "τσίκι - τσίκι" που λέει κι ο φίλος μου ο Παναγιωτίδης , κοινώς δεν έχει σώμα , δεν έχει κρέας , δεν έχει punch ; ( άσχετος είμαι και ρωτά - μην με παρεξηγείτε . Αλλά αν το είχα αγοράσει θα έκλαιγα τα λεφτά μου )

Για ρίχτε καμμιά ιδέα , καμμιά γνώμη ...

ΥΓ Ενισχυτής ο Sam της AudioNet
phono Stage το Pam της AudioNet.
 
Το Tempo III θα δεχόμουνα ότι είναι "κλινικό" στον ήχο του αλλά σε καμία
περίπτωση ότι δεν έχει χαμήλο, απλώς είναι υπεραποσβενόμενο, πολύ καλά
ελεγχόμενο και επιπλέον λόγω του τρομερού σώματος της μεσαίας περιοχής
που διαθέτει μπορεί να σας φάνηκε έτσι. Μου είχε δώσει και εμένα αυτή την
εντύπωση με μερικές ηχογραφήσεις. Το είχα ακούσει σε φίλο, το οδηγούσε
με Mark levinson 335, Conrad johnson pf-2, Meridian 508.24.
 
το μπασο του τεμπο που το εχω ακουσει ειναι ακομη ποιο καλο σε ογκο.(απο το spark)
περα δηλαδη της ταχυτητας της ισοροπιας και της καθαροτητας που εχουν και τα2
 
Δημήτρη αυτά τα ηχεία αγαπούν τη συμετρία στο χώρο περισσότερο από τα άλλα που έχεις.

Οσο για το μπάσο κρύβεται στην κλίση των ηχείων το οποίο αλλάζει δραματικά.
πόσες μοίρες υπολογίζεις ότι είναι η κλίση τώρα ?
 
......

........
Και ερωτώ .
1) Οσο πιό ακριβό το ηχείο , τόσο καλύτερα ακούγεται το πικάπ ; Είναι δυνατόν ;

Ναι αν το πικάπ είναι καλύτερο από το cd. Ένα καλύτερο ηχείο μεγεθύνει την διαφορά

2) Ολοι όσοι έχουν ακούσει αυτό το ηχείο - μεταξύ των οποίων και το The Absolute Ear - και λένε ότι κατεβαίνει χαμηλά μέχρι τα 30 Ηz , και γράφουν διθύραμβους , τι διάολο έχουν ακούσει ;

Εμ;.....

3) Μήπως το χάι εντ ηχείο - στην χαμηλή εισαγωγική τιμή - δεν έχει χαμηλό και για να το πάρεις πρέπει να τα στάξεις χοντρά ;

Ααα μπα....

4) Μήοως το χάι έντ είναι "τσίκι - τσίκι" που λέει κι ο φίλος μου ο Παναγιωτίδης , κοινώς δεν έχει σώμα , δεν έχει κρέας , δεν έχει punch ; ( άσχετος είμαι και ρωτά - μην με παρεξηγείτε . Αλλά αν το είχα αγοράσει θα έκλαιγα τα λεφτά μου )

Αν το πρόγραμμα έχει "τσίκι τσίκι" τι να σου κάνει το ηχείο; Να παίξει "τθίκι τθίκι";


Για ρίχτε καμμιά ιδέα , καμμιά γνώμη ...

ΥΓ Ενισχυτής ο Sam της AudioNet
phono Stage το Pam της AudioNet.

Πάντως κάποιο λάκο έχει η φάβα. Εγώ θα κοίταζα αρχικά την συμφωνία φάσης στα δύο ηχεία. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.

Μετά θα κοίταζα την ποιότητα και το σφίξιμο επαφών.

.....βρε, δοκίμασες να τα παίξεις με μπέρυ;

:nounder:........
 
Δεν εχουν μπασο? Εγω στο μαγαζι εκανα μηνες για να βρω θεση που δεν θα γινοταν χαμος απο χαμηλες! Μηπως κατι επαιξε με την φαση? Μηπως δεν υπηρχε καταλληλη οδηγηση? Μηπως η κλιση που οπως πολυ καλα αναφερθηκε δεν ηταν σωστη? Παντως χαμηλο εχουν και πολυ καλο.
 
Απάντηση: Re: Απ' του παπα-Τσάκωνα στου Ντοκ ( απορίες περί μπάσσου , ηχείων κλπ)

Εγώ διαβλέπω κάποιο σοβαρό πρόβλημα στο matching. Το ηχείο αυτό θέλει χαμηλότερο prat...

Είμαι όλος αυτιά ...αναμένοντας εξήγηση με απλά λόγια. Μην την πατήσουμε όταν όντως αγοράσουμε καινούργιο ηχείο.
 
Απάντηση: Re: Απ' του παπα-Τσάκωνα στου Ντοκ ( απορίες περί μπάσσου , ηχείων κλπ)

Δεν εχουν μπασο? Εγω στο μαγαζι εκανα μηνες για να βρω θεση που δεν θα γινοταν χαμος απο χαμηλες! Μηπως κατι επαιξε με την φαση? Μηπως δεν υπηρχε καταλληλη οδηγηση? Μηπως η κλιση που οπως πολυ καλα αναφερθηκε δεν ηταν σωστη? Παντως χαμηλο εχουν και πολυ καλο.

είπαμε ο Sam 2 X 110 . Tι φταίει ;
 
Re: Απάντηση: Re: Απ' του παπα-Τσάκωνα στου Ντοκ ( απορίες περί μπάσσου , ηχείων κλπ)

Είμαι όλος αυτιά ...αναμένοντας εξήγηση με απλά λόγια. Μην την πατήσουμε όταν όντως αγοράσουμε καινούργιο ηχείο.

Δημήτρη θα σου στείλω pm...
 
Κατ'αρχήν ο AudioNet Sam στο θέμα οδήγησης δεν είναι και ό,τι καλύτερο! –όπως άλλωςτε και ο δικός μου Perreaux!
Τα TempoIII στον χώρο μου τα έχω ζωντανέψει αληθινά με Parasound HCA-2200 ΜΚΙΙ και B.A.T VK-250. Οπότε αντίστοιχα δοκίμασε τα μπέρια σου.

Και κάτι ακόμη: Τι είναι μπάσο? Οέο?
Το αναφέρω επειδή λές:
αλλά πουθενά το μπάσο . καμία σχέση με τα δικά μου ( κάτι Μonitor Audio 10ετίας. Τα παραπάνω Μ.Α που ακούω τώρα δεν έχουν καθόλου μπάσο! Μια χαμηλόσυχνη βρωμιά που πηγάζει πολύ πιο πίσω απ'το υπόλοιπο βάθος σκηνής που απρόσκλητη αόριστα περιφέρεται και στοιχειώνει το υπόλοιπο φάσμα. Τα περί βρωμιάς έχουμε ξαναπεί. Τα TempoIII έχουν monitor χαρακτήρα και δεν καλοπιάνουν τον ακροατή με γλυκοάκουστα πασαλήματα.

Τέλος σαν κουσούρι (για τα δεδομένα των δωματίων μας, πάντα), τα TempoIII είναι επιλεκτικότατα και απαιτούν απόλυτο στήσιμο στον χώρο και ένα και μοναδικό sweet spot. -bye-
 
Απάντηση: Re: Απ' του παπα-Τσάκωνα στου Ντοκ ( απορίες περί μπάσσου , ηχείων κλπ)

είπαμε ο Sam 2 X 110 . Tι φταίει ;

Οι φάσεις τελικά είναι οκ;Η έλλειψη μπάσσου(μεταξύ άλλων)είναι σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά.
Αν οι φάσεις είναι οκ,δεν οδηγεί σωστά ο SAM.
Τα ηχεία έχουν ικανοποιητικό μπάσσο-μέχρι εκεί που κατεβαίνουν.
 
Στον χώρο μου (που δεν είναι και ο καλύτερος!), αυξομειώνω το μπάσο μου ρυθμίζοντας την απόσταση (με τις ακίδες) μεταξύ bass reflex και πατώματος. Ή ακόμη και με την κλήση του ηχείου -γέρνοντάς τα ελάχιστα προς τα εμπρός.
 
Απάντηση: Re: Απ' του παπα-Τσάκωνα στου Ντοκ ( απορίες περί μπάσσου , ηχείων κλπ)

Δημήτρη αυτά τα ηχεία αγαπούν τη συμετρία στο χώρο περισσότερο από τα άλλα που έχεις.

Οσο για το μπάσο κρύβεται στην κλίση των ηχείων το οποίο αλλάζει δραματικά.
πόσες μοίρες υπολογίζεις ότι είναι η κλίση τώρα ?

Γι αυτό πήρα τον Βασίλη να τον ρωτήσω τι δεν κάνω καλά , αλλά μούλεγε τα μπαμπο τζάμπο για βρωμιές και τα συναφή -bye-
 
Re: Απάντηση: Απ' του παπα-Τσάκωνα στου Ντοκ ( απορίες περί μπάσσου , ηχείων κλπ)

Τέλος σαν κουσούρι (για τα δεδομένα των δωματίων μας, πάντα), τα TempoIII είναι επιλεκτικότατα και απαιτούν απόλυτο στήσιμο στον χώρο και ένα και μοναδικό sweet spot. -bye-


γιά κάντο λιανά γιατρέ μου....
Δηλαδή μπορεί σε ένα δωμάτιο να έχουμε και 2 sweet spots ?
 
Μήπως απλά εννοεί ότι για να το πετύχεις πρέπει να κάτσεις στον καναπέ σαν στραβοχυμένος λουκουμάς; Κάτι σαν τα TLS γνωστής εταιρίας; :p
 
εγώ κάθομαι πάντα στο ίδιο σημείο, όλα είναι δια ροπάλου με ακρίβεια μισού εκατοστού και τα περί βρωμιάς με εκπλήσσουν.
Σίγουρα όταν άκουσα τα tempo στου Τσάκωνα μου έλειψε το μπάσο.
όχι η βρωμιά.


Κοιτάξτε, γούστα είναι αυτά...

τελικά πάντως, όσο πιό hiend ακούω τόσο πιό πολύ το lowend του παρελθόντος μου αναπολώ...
 
Δεν ξέρω τι γίνεται φασικά και αν όλα είναι σωστά, αλλά μερικοί κατασκευαστές προκειμένου να μην έχουν "μπασικά" προβλήματα... το ψιλοεξαφανίζουν... το δύσμοιρο το μπασσάκι.
Άλλοι είναι πληθωρικοί και μετά σου λένε "κόψε τον λαιμό σου με τον χώρο".
Μάλιστα μετά αναριωτόμαστε πιο τελικά είναι το σωστό... μπάσο χιχιχι...
Βέβαια κακά τα ψέμματα είναι ευκολότερο να ασχοληθείς με αντηχήσεις και τσιριχτές πριμομεσαίες παρά με αυτές + τα μπουμαρίσματα και τις πλαδαρότητες.
Το να πετύχεις την χρυσή τομή είναι δύσκολο καθώς τα ηχεία που πουλιούνται δεν έχουν φυσικά σαν target group έναν χώρο αλλά πολλούς (κακώς...)
Bέβαια οι λογιστές... άλλα προστάζουν... και όταν μιλάνε αυτοί όλοι οι υπόλοιποι κάνουν τουμπεκί!
 
Απάντηση: Re: Απ' του παπα-Τσάκωνα στου Ντοκ ( απορίες περί μπάσσου , ηχείων κλπ)

τελικά πάντως, όσο πιό hiend ακούω τόσο πιό πολύ το lowend του παρελθόντος μου αναπολώ...
Συμφωνώ αλλά οχι απόλυτα.
Διότι εάν ακούσουμε ένα KLIPSCHORN ή ένα MAGNEPAN MG 20 όχι μόνο έχει μπάσο αλλά τεράστια δυναμικά!!
Αυτό το απολεπισμένο ήχο που έχουν μερικά souper-hi-end μηχανήματα το έχω ακούσει και εγώ....