Ο καλός μου φίλος Βασίλης έχει στο σύστημα του τα θεωρούμενα πολύ καλά ηχεία Tempo III της Audio Physic . Την Παρασκευή το απόγευμα , μέσα στο πλαίσιο των πολιτιστικών ανταλλαγών και σύσφιξης των σχέσεων των μελών του φόρουμ , τα φορτώθηκε και μου τα έφερε στο σπίτι μου για να τα ακούσω στον χώρο μου .
Τα ηχεία τοποθετήθηκαν σε απόσταση 2,10 μ το ένα από το άλλο , και 2 περίπου μέτρων από την θέση ακρόασης . Ας σημειωθεί ότι λόγω διαμόρφωσης του σαλονιού μου , το δεξιό ηχείο , δεν έχει τίποτα δίπλα του - πανταχόθεν ελεύθερο -, ενώ στο αριστερό υπάρχει cdοθήκη και μετά τοίχος .
Αυτό έχει συνήθως ως συνέπεια μιά ελαφρά μετατόπιση της εικόνας αριστερά , χωρίς να ενοχλεί . Αλλωστε άλλο είναι το πρόβλημα μου , που θέλω να συζητήσουμε .
Μόλις τα έστησα , ´βαλα ένα cd ( για όσους δεν θυμούνται στο Theta Miles) . Πρώτη εντύπωση ; Μεγάλη εικόνα - είναι και ψηλά ηχεία - , καθαρότης στα όργανα , γεμάτη σκηνη στο κέντρο των ηχείων ( τα είχα βάλει στα 2,40 που έλεγε το φυλλάδιο , αλλά δεν είχε τόσο καλή εικόνα ) αλλά ... μπάσο πουθενά . Βρε εδώ το μπάσο , εκεί το μπάσο ....πουθενά το μπάσο .
Την άλλη μέρα παίρνω τον Βασίλη τηλέφωνο και τον ρωτάω : "Πουναι το μπάσο ο ε ο , που ναι το μπάσο . Τι έχω κάνει λάθος ; " . Και μου λέει ο Βασίλης : "Τίποτα. Εχεις συνηθίσει στην βρωμιά του κουτιού . Αυτό είναι το φυσιολογικό μπάσο" .
Ε λοιπόν , εγώ δεν συμφωνώ . Αυτά τα ηχεία είναι σαν την Σίντυ Κρώφορντ ή την Σκάρλετ Γιοχάνσεν σε αναπηρικό καροτσάκι . Λές : "Ωραία κοπέλλα , τι κρίμα που είναι ανάπηρη " και φεύγεις .
Τενεκές στο χαμηλό. Ούτε μποτιές , ούτε snare ... τίποτα. Σαν να άκουγες τενεκέδες .
Μετά έβαλα να παίξει το πικάπ ( Fianal Tool της Acoustic Signature με βραχίονα Unify και κεφαλή την Shelter 501 MK II ) . Πάρα πολύ καλά μεσαία , εμφανέστατη η διαφορά με το βρωμοcd ( που λέει κι ο Βασίλης ) αλλά πουθενά το μπάσο . καμμία σχέση με τα δικά μου ( κάτι Μonitor Audio 10ετίας και φθηνά - τότε 200.000 δρχ ) . Το πικαπ έπαιζε χίλιες φορές καλύτερα από το cd. Στο τελευταίο ακόμα και η Amy Winehouse φταγμένη για νύχτες σε μαγαζιά , ακούγονταν χωρίς μπάσο .
Και ερωτώ .
1) Οσο πιό ακριβό το ηχείο , τόσο καλύτερα ακούγεται το πικάπ ; Είναι δυνατόν ;
2) Ολοι όσοι έχουν ακούσει αυτό το ηχείο - μεταξύ των οποίων και το The Absolute Ear - και λένε ότι κατεβαίνει χαμηλά μέχρι τα 30 Ηz , και γράφουν διθύραμβους , τι διάολο έχουν ακούσει ;
3) Μήπως το χάι εντ ηχείο - στην χαμηλή εισαγωγική τιμή - δεν έχει χαμηλό και για να το πάρεις πρέπει να τα στάξεις χοντρά ;
4) Μήοως το χάι έντ είναι "τσίκι - τσίκι" που λέει κι ο φίλος μου ο Παναγιωτίδης , κοινώς δεν έχει σώμα , δεν έχει κρέας , δεν έχει punch ; ( άσχετος είμαι και ρωτά - μην με παρεξηγείτε . Αλλά αν το είχα αγοράσει θα έκλαιγα τα λεφτά μου )
Για ρίχτε καμμιά ιδέα , καμμιά γνώμη ...
ΥΓ Ενισχυτής ο Sam της AudioNet
phono Stage το Pam της AudioNet.
Τα ηχεία τοποθετήθηκαν σε απόσταση 2,10 μ το ένα από το άλλο , και 2 περίπου μέτρων από την θέση ακρόασης . Ας σημειωθεί ότι λόγω διαμόρφωσης του σαλονιού μου , το δεξιό ηχείο , δεν έχει τίποτα δίπλα του - πανταχόθεν ελεύθερο -, ενώ στο αριστερό υπάρχει cdοθήκη και μετά τοίχος .
Αυτό έχει συνήθως ως συνέπεια μιά ελαφρά μετατόπιση της εικόνας αριστερά , χωρίς να ενοχλεί . Αλλωστε άλλο είναι το πρόβλημα μου , που θέλω να συζητήσουμε .
Μόλις τα έστησα , ´βαλα ένα cd ( για όσους δεν θυμούνται στο Theta Miles) . Πρώτη εντύπωση ; Μεγάλη εικόνα - είναι και ψηλά ηχεία - , καθαρότης στα όργανα , γεμάτη σκηνη στο κέντρο των ηχείων ( τα είχα βάλει στα 2,40 που έλεγε το φυλλάδιο , αλλά δεν είχε τόσο καλή εικόνα ) αλλά ... μπάσο πουθενά . Βρε εδώ το μπάσο , εκεί το μπάσο ....πουθενά το μπάσο .
Την άλλη μέρα παίρνω τον Βασίλη τηλέφωνο και τον ρωτάω : "Πουναι το μπάσο ο ε ο , που ναι το μπάσο . Τι έχω κάνει λάθος ; " . Και μου λέει ο Βασίλης : "Τίποτα. Εχεις συνηθίσει στην βρωμιά του κουτιού . Αυτό είναι το φυσιολογικό μπάσο" .
Ε λοιπόν , εγώ δεν συμφωνώ . Αυτά τα ηχεία είναι σαν την Σίντυ Κρώφορντ ή την Σκάρλετ Γιοχάνσεν σε αναπηρικό καροτσάκι . Λές : "Ωραία κοπέλλα , τι κρίμα που είναι ανάπηρη " και φεύγεις .
Τενεκές στο χαμηλό. Ούτε μποτιές , ούτε snare ... τίποτα. Σαν να άκουγες τενεκέδες .
Μετά έβαλα να παίξει το πικάπ ( Fianal Tool της Acoustic Signature με βραχίονα Unify και κεφαλή την Shelter 501 MK II ) . Πάρα πολύ καλά μεσαία , εμφανέστατη η διαφορά με το βρωμοcd ( που λέει κι ο Βασίλης ) αλλά πουθενά το μπάσο . καμμία σχέση με τα δικά μου ( κάτι Μonitor Audio 10ετίας και φθηνά - τότε 200.000 δρχ ) . Το πικαπ έπαιζε χίλιες φορές καλύτερα από το cd. Στο τελευταίο ακόμα και η Amy Winehouse φταγμένη για νύχτες σε μαγαζιά , ακούγονταν χωρίς μπάσο .
Και ερωτώ .
1) Οσο πιό ακριβό το ηχείο , τόσο καλύτερα ακούγεται το πικάπ ; Είναι δυνατόν ;
2) Ολοι όσοι έχουν ακούσει αυτό το ηχείο - μεταξύ των οποίων και το The Absolute Ear - και λένε ότι κατεβαίνει χαμηλά μέχρι τα 30 Ηz , και γράφουν διθύραμβους , τι διάολο έχουν ακούσει ;
3) Μήπως το χάι εντ ηχείο - στην χαμηλή εισαγωγική τιμή - δεν έχει χαμηλό και για να το πάρεις πρέπει να τα στάξεις χοντρά ;
4) Μήοως το χάι έντ είναι "τσίκι - τσίκι" που λέει κι ο φίλος μου ο Παναγιωτίδης , κοινώς δεν έχει σώμα , δεν έχει κρέας , δεν έχει punch ; ( άσχετος είμαι και ρωτά - μην με παρεξηγείτε . Αλλά αν το είχα αγοράσει θα έκλαιγα τα λεφτά μου )
Για ρίχτε καμμιά ιδέα , καμμιά γνώμη ...
ΥΓ Ενισχυτής ο Sam της AudioNet
phono Stage το Pam της AudioNet.