Che.....Ο Μαχητής.....44 χρόνια...

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Αφιέρωμα στον Commandante Heroico!


Αναδημοσίευση από την "Ίσκρα"



ΟΤΑΝ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΝΤΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ​

Στις 9 του Οκτώβρη κλείνουν 44 χρόνια από την δολοφονία του Che. Εάν η ζωή του δεν του είχε στερηθεί, σήμερα, θα ήταν λίγο πιο πάνω από τα ογδόντα, με άσπρα μαλλιά και αραιωμένο άσπρο μούσι, με ματιά πάντα διεισδυτική και πρόσωπο ζαρωμένο, με την γνωστή αργή περήφανη περπατησιά του.

Δύσκολο να φανταστεί κάνεις την αλλαγή στην δυνατή και μεταλλική φωνή του. Απίθανο να σκεφτεί κάνεις να είχε εγκαταλείψει τις ειρωνικές ατάκες του, που δεν καταλάβαιναν πάντα οι κουβανοί αδελφοί του, στερούμενοι το αργεντίνικο χιούμορ που τον διέκρινε

Απίστευτο να φανταστούμε να τον έχει αφήσει η ενέργεια που τον χαρακτήριζε αφού ήταν μεταδοτική. Ανακάλυψε τον Πάμπλο Νερούδα στα νιάτα του, έναν αγαπημένο του ποιητή, που τον μάγεψε με το στοίχο του «20 χρόνια αγάπης και ένα τραγούδι των ταπεινωμένων». Πάντα αδάμαστος και σε « πόλεμο» με το άσθμα που του έτρωγε τα σωθικά, προσπαθώντας ώστε να μην ταλαιπωρεί τους συντρόφους αντάρτες, ακόμα και στην τελευταία μάχη στη «La Higuera» στην Βολιβία. Αναπόφευκτο σήμερα, αν ζούσε σε καιρούς καπιταλιστικής αγριότητας και ιμπεριαλιστικής βαρβαρότητας να μην είχε στο μυαλό του και να μην είχε επιστράτευση τη δράση του στο κέρας της Αφρικής, εκεί που εκατομμύρια άνθρωποι, γυναικόπαιδα πεθαίνουν από την πείνα. Εκεί που βρίσκεται η μεγάλη ντροπή της ανθρωπότητας του 21ου αιώνα.

Εύκολα να τον φανταστώ, σήμερα να παίρνει μια θέση στην ιστορία, γραμμένη με αίμα και αγώνες, (όχι σαν αυτή που γράφεται στα βιβλία των «νικητών») ανάμεσα στον Χοσέ Μαρτί και τον Σιμόν Μπολίβαρ, να δείχνει νέους δρόμους ανεξαρτησίας και κοινωνικής δικαιοσύνης στην Λατινική Αμερική, ανάμεσα σε αυτούς που μάχονται για γη στον Αμαζόνιο, σε αυτούς που ενώνουν τις πατρίδες τους στην ALBA, για να μοιράσουν τον πλούτο και τα δικαιώματα σε αυτούς που δεν έχουν, σε μια Λατ. Αμερική που την οραματίστηκε ενωμένη και σοσιαλιστική. Εύκολο να τον αναζητώ ανάμεσα στους επωνύμους και ανώνυμους ήρωες, που ακόμα εμπνέονται από τους Χοσέ Αρτίγας, Χοσέ δε Σαν Μαρτίν, Χουάρες, Toupac- Amarou, τους ιθαγενείς και του απογόνους των Αφρικανών, που τόσο αγάπησε στην αποικία των λεπρών στο Περού στα νιάτα του, ως ασκούμενος ιατρός.

Είναι αδύνατον να μην φανταστούμε σήμερα τον Che, να βρίσκεται ανάμεσα μας όχι μόνο στην ήπειρο που τον γέννησε, αλλά να έχει κάνει το ιστορικό και διαχρονικό άλμα σε όλο τον πλανήτη και στην Ευρώπη, στους φοιτητές που μάχονται για δωρεάν παιδεία, στους ιατρούς συναδέλφους του, που δίνουν μάχη για δωρεάν υγεία, στους απελπισμένους που φορούν τα μπλουζάκια του, όχι από μόδα αλλά από εφηβική και πεισματική εμμονή, να «μπουν στο μάτι» των ταξικών τους αντιπάλων, στις πλατείες των συνειδητοποιημένων πολιτών και στις πορείες , σε αυτούς που περικυκλώνουν την Wall street, σε αυτούς που ακόμα γράφουν στοίχους και τραγούδια με το όνομα του. Δύσκολο πιο πολύ, είναι να τον φανταστούν οι ορκισμένοι εχθροί του, που ενώ προφήτευαν το τέλος της ιστορίας, εκείνη αντεπιτίθεται, με όλα τα παιδιά του Che να δίνουν το ιστορικό παρόν.

http://aristerovima.gr/details.php?id=2771
 
Δεν μου είναι εύκολο να γράψω κάτι για έναν τέτοιο άνθρωπο. Διαφωνώ μαζί του και δεν το κρύβω. Παρά τις διακηρύξεις του δεν υπήρξε συνεπής μαρξιστής. Θα έλεγα ότι ήταν περισσότερο Μπολιβαρικός, όπως άλλωστε και το μεγαλύτερο μέρος των κομμουνιστών των λιγότερο ανεπτυγμένων κρατών, όπως και οι καθ' ημάς. Προσηλωμένοι σε μια αόριστη εν μέρει έννοια εθνικής ανεξαρτησίας, αν και στην περίπτωσή του "ηπειρωτικής" (ας μου επιτραπεί η έκφραση) ανεξαρτησίας, καθώς πατρίδα του είναι όλη η Ν. Αμερική. Χωρίς σαφείς ταξικούς διαχωρισμούς, χωρίς ίσως σαφή συνείδηση των τελείως διαφορετικών στόχων των τάξεων που συγκροτούν το απαραίτητο επαναστατικό μέτωπο. Κατηγορήθηκε για πολλά, για αυταρχισμό, για εκτελέσεις, για μη σωστή διαχείριση. Από αυτούς που αιματοκύλισαν και συνεχίζουν να αιματοκυλούν τον πλανήτη, που αποφασίζουν, αυτοί μια χούφτα άνθρωποι, για τις τύχες των δισεκατομμυρίων, για αυτούς που οι εκτελέσεις όποιου αντιδρά είναι καθημερινό παιχνίδι. Και απαλλαγμένο από ηθικές αναστολές. Αυτοί λοιπόν τον κυνήγησαν, τον συνέλαβαν και τον εκτέλεσαν. Αυτόν που δεν αρκέστηκε στο να ξεσηκώσει μια χώρα εναντίον τους, αλλά θεωρούσε καθήκον του να μεταδώσει αυτή τη φωτιά και σε άλλες χώρες. Αυτόν που οραματίστηκε μια ενιαία ελεύθερη Ν. Αμερική, απαλλαγμένη από τα δεινά και τους "προστάτες", μια ήπειρο για τους λαούς της. Αυτός είναι ο "δικός μου" Τσε. Ένας άνθρωπος πρότυπο, ένας φλογερός ιδεολόγος που δεν δίστασε να θυσιάσει τη ζωή του για έναν ανώτερο σκοπό, που δεν αρκέστηκε σε μια υπουργική θέση, αλλά προτίμησε έναν ελεύθερο θάνατο. "Που δεν έγινε εργατομανδαρίνος, ούτε τέρας ιερό να κυνηγά το παραδάκι"...

Hasta siempre comandante!

http://www.youtube.com/watch?v=GxtwzU0-wPM
 
‛το «ιερατείο» που ο Νίτσε εχλεύασε ως την ιεροποιημένη φωνή της πλεμπάγιας δεν είναι παρά η «πνευματική ηγεσία» εξακτινωμένη σήμερα σ ένα ευρύ φάσμα εξουσιαστικών λειτουργιών από την επανάσταση μέχρι τη θεοποίησή της. Το «πνευματικό ιερατείο» ήταν ανέκαθεν βεβαρυμένο μ έναν κοινωνικό συμφιλιωτισμό, ο οποίος εξακολουθεί να συντελείται όχι μόνο στο επίπεδο μιάς κυνικής αποδοχής του «ιστορικού καθοδηγητικού ρόλου» του αλλά και, προπάντων, στο επίπεδο μιάς αργής και φαντασιωσικά μεταμφιεσμένης διαδικασίας διατήρησης της ιδεολογίας του αρνητή και συγχρόνως εκλογικευμένη εκποίηση της ανταρσίας κατά δόσεις. Πρόκειται για τις «άτακτες» εκείνες προσωπικότητες οι οποίες γίνονται οι «επαναστατικές» φιγούρες κάθε καθεστώτος που χρειάζεται εξωτικά άνθη στη βιτρίνα του. «Απογοητευμένοι» ή «ρεαλιστές» πρώην αντάρτες που ανακαλύπτουν επιτέλους ανοιχτή την κερκόπορτα του ιδανικού τους και καθίζουν άνετα στις υπουργικές πολυθρόνες που εγκαταλείπουν οι σπάνιοι Γκεβάρα. Από το Patria o Muerte οι Κάστρο και οι Μαλρό διαλέγουν το Patria ενώ άλλοι διαλέγουν το Muerte. Το «πατρίδα» ή «θάνατος» χωρίζει αυτούς που ανήκουν στη ζωή κι αυτούς που ανήκουνε στο θάνατο. Γιατί οι Μαλρό και οι Κάστρο παίρνουν πάντα το δρόμο της επιβίωσης και της εξουσίας, ενώ οι Ζαπάτα και οι Γκεβάρα ανεβαίνουν στο βουνό απ όπου κατεβαίνουν ο Ζαρατούστρα, ο Βούδας και ο Ιησούς αναζητώντας την εξουσία. Η εξουσία αρχίζει απ τα τριάντα χρόνια του Ιησού.’

Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος: Η Εσχατη Στράτευση, ύψιλον, Αθήνα, 1985.
 
Στην ουσια και ο Αρης διάλεξε τον θάνατο σέ σχέση με τό ''Ιερατείο''.

Συγκλονιστικος οπως πάντα ο Λυκιαρδοπουλος...................και χτυπάει στον ''σταυρό'' γιά τις απολυτα ''ορθές εξουσιες'' των μονολιθικών.........


Απο τα καλυτερα αποσπάσματα που εχω διαβάσει εδώ μέσα ever................

Eχουμε βάλει και το επισης συγκλονιστικο του κειμενο ''ο Αντιλαϊκισμος ανωτατο στάδιο του λαϊκισμού'' μιά συντριπτική απάντηση στο υψωμένο φρύδι τών ''εκσυγχρονιστών'' και ''ευαισθητούληδων''.
 
Last edited:
Ρε Λύμπε, μην ξαναποστάρεις για κανα μήνα.... Να κάνεις απόσβεση ρε....(αν και λίγο λέω)...

Πω, πω......:music-smiley-005:
 
image002.jpg
 
Che ο επαναστάτης και ταυτόχρονα ρεαλιστής. Κι ο Άρης μαζί!

Τώρα είδα το νήμα - δυστυχώς.

Μοιάζει οξύμωρο να γράψω κάτι για τον Che, μετά από τόσες μέρες. Ας είναι όμως, το αξίζει. Όπως αξίζει να αναφερθώ και στον δικό μας τον "Che", τον Άρη (κατά κόσμον κ. Θανάση Κλάρα), μιας και επί τέλους του αναγνωρίστηκε η πολιτική ορθότητα της θέσης του και των πράξεών του.

Λοιπόν, παρά τις διάφορες εκφραζόμενες απόψεις, το ζουμί της συνολικής στάσης του Ερνέστο Γκεβάρα απέναντι στην ανθρωπότητα συνοψίζεται στις λέξεις του, στη λεζάντα που εμφανίζεται κάτω από την προσωπογραφία που ανήρτησε ο Emilot:
"Ο μαρξισμός μου έχει βαθιές ρίζες και έχει εξαγνισθεί. Πιστεύω στην ένοπλη πάλη σαν μοναδική λύση για τους λαούς που αγωνίζονται για την απελευθέρωσή τους και είμαι συνεπής με τις πεποιθήσεις μου........"

Και εδώ κανείς δεν μπορεί να σηκώσει αντιρρήσεις ή έστω αντίλογο, εκτός κι αν ανήκει στην αστική τάξη. Η σύγχρονη ιστορία της απανταχού κυριαρχίας της αστικής τάξης ΜΟΝΟ με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται τελεσίδικα. Κι όπως λένε και οι στίχοι του Wolf Birman, στο άσμα "Η Μπαλάντα του Οπερατέρ", που τραγούδησε συγκλονιστικά η αξέχαστη Μαρία Δημητριάδη:

....Αχ ! Η δύναμη βγαίνει απ` τις γροθιές
κι όχι από πρόσωπα καλοσυνάτα
από στόμια βγαίνει η δύναμη
κι όχι από τα στόματα.

Σύντροφοι, γνωστό αυτό
ήταν, είναι και μένει αληθινό
κι αυτή είναι η πολύτιμη (πικρή) αλήθεια της Unidad Popular.....


Βέβαια, ο Τσε (και οι εκατοντάδες χιλιάδες ανώνυμοι σαν τον Τσε) δεν προήλθε από παρθενογέννεση. Ήταν παιδί της εποχής μας "Ώριμο Τέκνο της Ανάγκης κι Ώριμο Τέκνο της Οργής". Μόνο που, αντίθετα με κάποιους, ο Τσε και οι σαν κι αυτόν έμεινε πιστός στις αρχές του μέχρι τέλους. Όσο κι αν αυτό ενοχλεί κάποιους. Και θα στοιχειώνει τους πλουτοκράτες και τους ιμπεριαλιστές στον αιώνα των άπαντα.

Όπως θα τους στοιχειώνει και η μορφή του Άρη. Του ασυμβίβαστου Αρχηγού του ΕΛΑΣ, του αντάρτικου στρατού που ανάγκασε τους Ναζί να κρατούν στη χώρα μέχρι και 12 μεραρχίες. Και που τελικά έφυγαν νικημένοι.

Και των άλλων. Του Μπελογιάννη, του Πλουμπίδη, του Βαβούδη, του Σουκατζίδη, της Ηρώς, της Ηλέκτρας αλλά και των πιο πρόσφατων, του Σωτήρη Πέτρουλα, του Παναγιώτη Ελή, του Νικηφόρου Μανδηλαρά, ακόμα και της Σωτηρίας Βασιλακοπούλου και τόσων άλλων επώνυμων "ανώνυμων", που δεν επεδίωξαν να γραφτούν στην ιστορία, αλλά που η ιστορία τους έγραψε έτσι κι αλλιώς.

Καλό βράδυ.
-
 
Re: Che ο επαναστάτης και ταυτόχρονα ρεαλιστής. Κι ο Άρης μαζί!

Τώρα είδα το νήμα - δυστυχώς.

Μοιάζει οξύμωρο να γράψω κάτι για τον Che, μετά από τόσες μέρες. Ας είναι όμως, το αξίζει. Όπως αξίζει να αναφερθώ και στον δικό μας τον "Che", τον Άρη (κατά κόσμον κ. Θανάση Κλάρα), μιας και επί τέλους του αναγνωρίστηκε η πολιτική ορθότητα της θέσης του και των πράξεών του.

Λοιπόν, παρά τις διάφορες εκφραζόμενες απόψεις, το ζουμί της συνολικής στάσης του Ερνέστο Γκεβάρα απέναντι στην ανθρωπότητα συνοψίζεται στις λέξεις του, στη λεζάντα που εμφανίζεται κάτω από την προσωπογραφία που ανήρτησε ο Emilot:
"Ο μαρξισμός μου έχει βαθιές ρίζες και έχει εξαγνισθεί. Πιστεύω στην ένοπλη πάλη σαν μοναδική λύση για τους λαούς που αγωνίζονται για την απελευθέρωσή τους και είμαι συνεπής με τις πεποιθήσεις μου........"

Και εδώ κανείς δεν μπορεί να σηκώσει αντιρρήσεις ή έστω αντίλογο, εκτός κι αν ανήκει στην αστική τάξη. Η σύγχρονη ιστορία της απανταχού κυριαρχίας της αστικής τάξης ΜΟΝΟ με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται τελεσίδικα. Κι όπως λένε και οι στίχοι του Wolf Birman, στο άσμα "Η Μπαλάντα του Οπερατέρ", που τραγούδησε συγκλονιστικά η αξέχαστη Μαρία Δημητριάδη:

....Αχ ! Η δύναμη βγαίνει απ` τις γροθιές
κι όχι από πρόσωπα καλοσυνάτα
από στόμια βγαίνει η δύναμη
κι όχι από τα στόματα.

Σύντροφοι, γνωστό αυτό
ήταν, είναι και μένει αληθινό
κι αυτή είναι η πολύτιμη (πικρή) αλήθεια της Unidad Popular.....


Βέβαια, ο Τσε (και οι εκατοντάδες χιλιάδες ανώνυμοι σαν τον Τσε) δεν προήλθε από παρθενογέννεση. Ήταν παιδί της εποχής μας "Ώριμο Τέκνο της Ανάγκης κι Ώριμο Τέκνο της Οργής". Μόνο που, αντίθετα με κάποιους, ο Τσε και οι σαν κι αυτόν έμεινε πιστός στις αρχές του μέχρι τέλους. Όσο κι αν αυτό ενοχλεί κάποιους. Και θα στοιχειώνει τους πλουτοκράτες και τους ιμπεριαλιστές στον αιώνα των άπαντα.

Όπως θα τους στοιχειώνει και η μορφή του Άρη. Του ασυμβίβαστου Αρχηγού του ΕΛΑΣ, του αντάρτικου στρατού που ανάγκασε τους Ναζί να κρατούν στη χώρα μέχρι και 12 μεραρχίες. Και που τελικά έφυγαν νικημένοι.

Και των άλλων. Του Μπελογιάννη, του Πλουμπίδη, του Βαβούδη, του Σουκατζίδη, της Ηρώς, της Ηλέκτρας αλλά και των πιο πρόσφατων, του Σωτήρη Πέτρουλα, του Παναγιώτη Ελή, του Νικηφόρου Μανδηλαρά, ακόμα και της Σωτηρίας Βασιλακοπούλου και τόσων άλλων επώνυμων "ανώνυμων", που δεν επεδίωξαν να γραφτούν στην ιστορία, αλλά που η ιστορία τους έγραψε έτσι κι αλλιώς.

Καλό βράδυ.
-

Να σαι καλά Παναγιώτη. Προσυπογράφω μέχρι τελείας το κείμενο σου...

Δωράκι...

http://www.youtube.com/watch?v=_3uFbwh6-0g&feature=related
 
The revolution is not an apple that falls when it is ripe. You have to make it fall.




όταν ωριμάσουν οι συνθήκες και π@παρια μάντολες... αλεκο...