δύσκολη φωτογράφηση

yiannakas

AVClub Addicted Member
28 September 2006
1,716
Καλημέρα
Πως μπορώ να βγάλω το δύσκολο σε συνθήκες θέμα, φωτογράφιση σε roof garden ξενοδοχείου με χαμηλό φωτισμό και με φόντο την ακρόπολη, την οποία θέλω να φαίνεται καθαρά;

έβγαλα με iso 3200 αλλά με ανοικτό διάφραγμα 3.5 βγήκε θολούρα η ακρόπολη

Μπορει να βγει η φωτογραφία με τρίποδο και χαμηλή ταχύτητα (με ακίνητο τον φωτογραφιζόμενο)?
 

Attachments

  • akropoli.jpg
    akropoli.jpg
    29.1 KB · Views: 78
Last edited:
Ξεχασε το Γιαννη.....

Θες διαφραγμα απο 11 και πανω ωστε το βαθος πεδιου να σου νεταρει και το backgrοund....
 
μήωπς να χρησιμοποιήσω την fuji F31 που λόγω compact θα έχω καλύτερο βάθος πεδίου?
 
Η δική μου πρόταση είναι τρίποδο και διαφραγμα κλειστό για το βάθος πεδίου που θές και άν βάλεις και σχετικά ευρυγώνιο φακό. Για την κοπέλα όμως θέλει προσπαθεια. Δεν μπορείς να την βάλεις να κάτσει ακίνητη για 1-2 δευτερα, και να ανεβάσεις το iso στα 3200 ο θόρυβος θα "φάει" την λεπτομέρεια στην ακρόπολη. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να φωτίσεις την κοπέλα διαφορετικά είτε με κάπιο φλάς έιτε αν δεν έχεις με έναν φακό απο κινητό. Η να την βάλείς να κάτσει κάπου που θα φωτίζεται απο ένα φώς απο το μπάρ αν δεν θέλεις να κάνεις μεγάλο σόου ( χεχε!)

Απλα σε αυτήν την περίπτωση να προσέξεις το WB. Η K100D δεν υπαρχει περίπτωση να το βρέι σωστά σε αυτήν την περίπτωση και είναι σίγουρο οτι η ακρόπολη και η κοπέλα θα έχουν διαφορετικό φωτισμό. Η συμβουλή μου να φροντίσεις να βάλείς σωστή ρύθμισή για το φώς που εχει η κοπέλα (τα μπαρ έχουν δύσκολο φως που θα σε παιδέψει πολύ στο Photoshop μετά) και για την ακρόπολη να την διορθώσεις μετά που το δικό της απο τους προβολείς έρχετε ευκολά.
 
Re: Απάντηση: δύσκολη φωτογράφηση

μήωπς να χρησιμοποιήσω την fuji F31 που λόγω compact θα έχω καλύτερο βάθος πεδίου?

Ίσως για τέτοιες περιπτώσεις να είναι όντως καλύτερη μία κόμπακτ που αποδίδει σε ψηλά iso.

Σε slr, δοκίμασε να εκμεταλλευτείς τη λεγόμενη υπερεστιακή απόσταση, δηλαδή να εστιάσεις πίσω από το κυρίως θέμα με πιο κλειστό διάφραγμα. Εννοείται πως το βράδυ θέλεις τρίποδο για να γράψει το θέμα, αλλά δεν νομίζω πως μιλάμε για εκθέσεις των 2 δευτερολέπτων (εάν έχουμε ψηλά την ευαισθησία). Μέχρι μισό δεύτερο το πολύ, είναι μια χαρά, θα γράψουν τα πάντα και με f/11.
 
η fuji F31 είναι καλή σε υψηλά iso αλλά δεν έχει raw, ποια άλλη κομπακτ υπάρχει με καλη απόδση στα υψηλα και με raw?

ευχαριστώ
 
Άλλος τρόπος, αν τα καταφέρνεις με το photoshop βγάλε δύο φωτογραφίες την μία με ρυθμίσεις για τη κοπέλα και την άλλη με ρυθμίσεις για την ακρόπολη. Μετά κρατάς από την κάθε μία το χρήσιμο τμήμα και τις ενώνεις.
 
Στην περίπτωση του yiannakas, βοηθάει μια φωτογραφική με πολλαπλές εστειάσεις; Π.χ. η Panasonic που έχω, διαθέτει εστίαση 9 σημείων. Αυτός δεν είναι ο σκοπός των πολλαπλών εστειάσεων;
 
Απάντηση: Re: δύσκολη φωτογράφηση

Άλλος τρόπος, αν τα καταφέρνεις με το photoshop βγάλε δύο φωτογραφίες την μία με ρυθμίσεις για τη κοπέλα και την άλλη με ρυθμίσεις για την ακρόπολη. Μετά κρατάς από την κάθε μία το χρήσιμο τμήμα και τις ενώνεις.

Μπράβο, πως δεν το σκέφτηκα !!!!
 
ωχχχχχ....βλεπω να μπλεκεις στο λαβυρινθο του Ps.

Αποψη μου ειναι οτι αν δεν γνωριζεις αριστα το Φωτομαγαζο, κανεις οτι μπορεις για να πετυχεις το αποτελεσμα που θες στην ληψη......

γιατι το βλεπω μπροστα μου να εχουμε δραματα....
 
Στην περίπτωση του yiannakas, βοηθάει μια φωτογραφική με πολλαπλές εστειάσεις; Π.χ. η Panasonic που έχω, διαθέτει εστίαση 9 σημείων. Αυτός δεν είναι ο σκοπός των πολλαπλών εστειάσεων;

Και στο παραδειγμα της φωτο που βλεπεις επανω που θα πρωτοεστιασεις ?

Η απαντηση ειναι Οχι δεν βοηθα καθολου το συστημα πολλαπλης εστιασης.

Το προβλημα που εχει ειναι το βαθος πεδιου.
 
Συμφωνώ με τον "Ηλίας Σ."
Βγάλε με την άνεσή σου μερικές φωτογραφίες απ' το κάθε θέμα και μετά πάντρεψε το κατάλληλο ζευγάρι...
 
Εγώ τον βλέπω να παίρνει κιάλλη μηχανη... χεχε:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043

αλλη μηχανη δυστηχως δεν τον σωζει αυτην την φορα.....(οχι οτι θα τον σωσει την προηγουμενη -bye-).

Μπορει να αρχισει να επενδυει σε φωτα για να φωτισει το προσωπο στο foreground και να τελειωνει.

Αυγα με πορδες δεν βαφεις.:offtopic:
 
Η κλασσική προσέγγιση (που πρότεινε κι ο send) λέει κλειστό διάφραγμα για μεγαλύτερο βάθος πεδίου, ακολουθεί τρίποδο για να επιτραπούν χαμηλές ταχύτητες, βοηθητικός φωτισμός για το πρόσωπο, θα βοηθούσε κι αρκετά ευρυγώνιος φακός για να τα έχουμε όλα εστιασμένα και με προσοχή πώς θα βάλουμε το πρόσωπο στο κάδρο χωρίς να παραμορφώσει.

Μιας και μάλλον λίγοι όμως μπορούν και είναι διατεθιμένοι να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο, η λύση του photoshop μου μοιάζει πιο βολική...

Έτσι όπως προχωράει η τεχνολογιά της φωτογραφίας, οδηγούμαστε να δεχτούμε ότι στο computer μας θα ολοκληρώνεται πια η φωτογραφία, σαν αποθήκευση, σαν επεξεργασία raw, σαν αποθορυβοποίηση κλπ. Το photoshop (ή ότι άλλο παρόμοιο) μοιάζει πια σαν αναπόφευκτο φωτογραφικό εργαλείο, που δεν μας μένουν ικανοποητικά περιθώρια να το παραβλέψουμε...

Πίσω στην περίπτωσή μας, το πρόσωπο μπορεί να φωτιστεί ικανοποιητικά και με το μικρό φλας της μηχανής. Η ακρόπολη να φωτογραφηθεί επίσης σωστά, αλλά με δικές της ρυθμίσεις σε δεύτερη φωτογραφία και να ενωθεί στο photoshop (ή στο GIMPshop που είναι παρόμοιο και τσάμπα!). Το κόλπο δουλεύει και με απλή compact μηχανή, δεν απαιτεί dSLR.
Και φυσικά οι αντιρρήσεις είναι απόλυτα δικαιολογημένες μιας και η επεξεργασία εικόνας δεν είναι πάντα εύκολη στο photoshop, αλλά εδώ είμαστε και η υπόλοιποι για όπου χρειαστεί βοήθεια! :computer:
 
τελικά αγόρασα τον sigma 30mm F1.4 για τον pentax k100d.

πρώτη φωτογραφία, μέσα στο μπάνιο, σχεδόν σκοτάδι, με iso 3200, βέβαια βγήκε με πολύ θόρυβο, καθάρισε με το Noiseware και ειδού τα αποτελέσματα
 

Attachments

  • ISO 3200.jpg
    ISO 3200.jpg
    39.8 KB · Views: 32
Καλημέρα
Πως μπορώ να βγάλω το δύσκολο σε συνθήκες θέμα, φωτογράφιση σε roof garden ξενοδοχείου με χαμηλό φωτισμό και με φόντο την ακρόπολη, την οποία θέλω να φαίνεται καθαρά;

έβγαλα με iso 3200 αλλά με ανοικτό διάφραγμα 3.5 βγήκε θολούρα η ακρόπολη

Μπορει να βγει η φωτογραφία με τρίποδο και χαμηλή ταχύτητα (με ακίνητο τον φωτογραφιζόμενο)?

Θα μπορούσες να δοκιμάσεις το εξής, χωρίς Photoshop και χωρίς ανάγκη για πιο υψηλά iso, βγάζοντας καλύτερα το background και το μοντέλο με μία μόνο λήψη:

Ελάχιστες απαιτήσεις:
α. Τρίποδας,
β. μια δεύτερη μηχανή με φλας (πχ compact),
γ. δυνατότητα να σκιάσεις οποιοδήποτε ξένο φως πέφτει πάνω στο κυρίως θέμα ώστε να μη φωτίζεται καθόλου.

Διαδικασία:
1. Φροντίζεις να μη φωτίζεται καθόλου το μοντέλο -ούτε από το φεγάρι!

2. Ρυθμίζεις αρχικά (βάσει του δείγματος που έβαλες) την έκθεση σε ISO 1600, διάρκεια κλείστρου 38" και κλειστό διάφραγμα f11 και παίζεις με αυτές τις ρυθμίσεις έτσι ώστε να μπορείς να πάρεις ικανοποιητικά το background εστιάζοντας στην κοπέλα από απόσταση τουλάχιστον 2 μέτρων. (Για ευκολία, μπορείς να ρυθμίσεις την εστίαση μια φορά και μετά να γυρίσεις το auto-focus στο manual ώστε να μπορείς να πειραματίζεσαι με τις άλλες παραμέτρους χωρίς να επαναλαμβάνεις κάθε φορά την εστίαση).

3. Μόλις πετύχεις να βγαίνει σωστά το φόντο, ενώ η κοπέλα βγαίνει εντελώς αφώτιστη (σιλουέτα), πατάς το κλείστρο στη μηχανή και λίγα δεύτερα πριν τελειώσει ο χρόνος χρησιμοποιείς το φλας της άλλης μηχανής. Αν φωτίζεται το μοντέλο λιγότερο ή περισσότερο, αλλάζεις απλώς την απόσταση του φλας. Υπ' όψιν ότι αν διπλασιάσεις την απόσταση, το φως θα μειωθεί 4 φορές και αν τη διαιρέσεις στο μισό, θα τετραπλασιαστεί.

Από εκεί και πέρα, βέβαια το αποτέλεσμα θα ποικίλει αναλόγως με το αν θα χρησιμοποιήσεις ή όχι κάποιον ανακλαστήρα (πχ ένα άσπρο χαρτόνι) για να απαλύνει τις σκιές, ή ένα πιο ισχυρό εξωτερικό φλας με μεγάλο διαχυτή κλπ.
Επίσης θα ποικίλει ανάλογα με τις δυνατότητες της μηχανής όσον αφορά τον θόρυβο και την ευκρίνεια σε λήψεις πολύ χαμηλής ταχύτητας. Αυτό που χρειάζεται οπωσδήποτε είναι να μην πέσει το φλας αλλού στον κοντινό χώρο που βλέπει η κάμερα.

Aπλά μια ιδέα :smile: