Τις τελευταίες μέρες με απασχολούν έντονα δύο θέματα ως καταναλωτή, ένα το οποίο μετά από πολλούς μήνες έληξε με αίσιο τέλος και ένα που είναι εν εξελίξει.
Το πρώτο ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο, όταν αποφασίσαμε να πάμε με οργανωμένο γκρουπ στις Βαλεαρίδες. Ήταν η πρώτη φορά που πηγαίναμε οργανωμένα και σίγουρα η τελευταία! Το πακέτο περιελάμβανε 8 διανυκτερεύσεις με ημιδιατροφή και αεροπορικά εισιτήρια Αθήνα-Μαγιόρκα-Αθήνα με τσάρτερ πτήση της Aegean μισθωμένη από το Superior Travel. Μια μέρα πριν την αναχώρηση, που ήταν προγραμμαστισμένη για τις 23.00, μας πληροφορούν ότι άλλαξε η πτήση και θα πετάγαμε στις 19.00. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο στο γκισέ για το check-in η πτήση έλεγε "Σεβίλλη". Ρωτάμε τον ξεναγό τι παίζει και αυτός μίλησε με μια κοπέλα και σε 2' η επιγραφή άλλαξε σε "Αθήνα". Μπαίνοντας στο αεροπλάνο ακούγεται από τα μεγάφωνα "ο πιλότος σας καλωσορίζει στην πτήση για Σεβίλλη με τελικό προορισμό την Αθήνα". Μείναμε κάγκελο! Το γραφείο είχε συγψωνεύσει 2 πτήσεις σε 1 για να εξυπηρετηθούν και οι ταξιδιώτες της Μαγιόρκα και οι της Σεβίλλης. Η συνολική καθυστέρηση ήταν περίπου 4 ώρες, δηλαδή μια πτήση 2+ ωρών για Αθήνα διήρκεσε 6+ ώρες. Μέσα στο αεροπλάνο μωρά έκλαιγαν γιατί πείναγαν, άνθρωποι κατέβαζαν καντήλια...ένας χαμός. Αποφασίσαμε 25 από εμάς να κάνουμε καταγγελία στον ΕΟΤ, στο Ινστιτούτο Καταναλωτή και σε όποιον άλλο αρμόδιο φορέα μπορούσαμε κατά του Superior Travel για να ακουστούμε. Η χάρτα για τα δικαιώματα των ταξιδιωτών που εξέδωσε η ΕΕ, που μπορείτε να βρείτε σε όλα τα αεροδρόμια, αναφέρει κατηγορηματικά ότι ο ταξιδιώτης πρέπει να ενημερώνεται για οποιαδήποτε αλλαγή και οι πτήσεις πρέπει να αναφέρουν τον ενδιάμεσο προορισμό και όχι τον τελικό μόνο. Παρά τα τεχνάσματα που χρησιμοποίησε το εν λόγω γραφείο για να παγώσει την υπόθεση, λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα τηλεφωνησαν στην δικηγόρο που είχε αναλάβει την υπόθεση και, για να μην υποστούν τις κυρώσεις του ΕΟΤ, μας προσέφεραν μια συμβολική αποζημίωση για την ταλαιπωρία ώστε να λήξει συμβιβαστικά.
Προφανώς σκοπός μας δεν ήταν η αποζημίωση, αλλά η δικαίωση και να σταματήσουν πλέον να μας θεωρούν πρόβατα! Αν μη τι άλλο, την επόμενη φορά που θα θελήσουν να εξαπατήσουν κάποιους θα το σκεφτούν διπλά. Αποδεικνύεται ότι κάτι μπορεί να κινηθεί, αρκεί να έχεις όρεξη να διεκδικήσεις τα δίκια σου! Το θεσμικό πλαίσιο υπάρχει, ο ΕΟΤ υπάρχει, απλά κανένας δεν ψάχνεται!
ΥΓ: τα παραπάνω ειναι σύνοψη όσων περιγράφονται και υπογράφονται από τον πληρεξούσιο δικηγόρο του Superior Travel στα σχετικά έγγραφα της αποζημίωσης του γραφείου προς εμάς, σε περίπτωση που κάποιος τα αμφισβητήσει.
Το πρώτο ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο, όταν αποφασίσαμε να πάμε με οργανωμένο γκρουπ στις Βαλεαρίδες. Ήταν η πρώτη φορά που πηγαίναμε οργανωμένα και σίγουρα η τελευταία! Το πακέτο περιελάμβανε 8 διανυκτερεύσεις με ημιδιατροφή και αεροπορικά εισιτήρια Αθήνα-Μαγιόρκα-Αθήνα με τσάρτερ πτήση της Aegean μισθωμένη από το Superior Travel. Μια μέρα πριν την αναχώρηση, που ήταν προγραμμαστισμένη για τις 23.00, μας πληροφορούν ότι άλλαξε η πτήση και θα πετάγαμε στις 19.00. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο στο γκισέ για το check-in η πτήση έλεγε "Σεβίλλη". Ρωτάμε τον ξεναγό τι παίζει και αυτός μίλησε με μια κοπέλα και σε 2' η επιγραφή άλλαξε σε "Αθήνα". Μπαίνοντας στο αεροπλάνο ακούγεται από τα μεγάφωνα "ο πιλότος σας καλωσορίζει στην πτήση για Σεβίλλη με τελικό προορισμό την Αθήνα". Μείναμε κάγκελο! Το γραφείο είχε συγψωνεύσει 2 πτήσεις σε 1 για να εξυπηρετηθούν και οι ταξιδιώτες της Μαγιόρκα και οι της Σεβίλλης. Η συνολική καθυστέρηση ήταν περίπου 4 ώρες, δηλαδή μια πτήση 2+ ωρών για Αθήνα διήρκεσε 6+ ώρες. Μέσα στο αεροπλάνο μωρά έκλαιγαν γιατί πείναγαν, άνθρωποι κατέβαζαν καντήλια...ένας χαμός. Αποφασίσαμε 25 από εμάς να κάνουμε καταγγελία στον ΕΟΤ, στο Ινστιτούτο Καταναλωτή και σε όποιον άλλο αρμόδιο φορέα μπορούσαμε κατά του Superior Travel για να ακουστούμε. Η χάρτα για τα δικαιώματα των ταξιδιωτών που εξέδωσε η ΕΕ, που μπορείτε να βρείτε σε όλα τα αεροδρόμια, αναφέρει κατηγορηματικά ότι ο ταξιδιώτης πρέπει να ενημερώνεται για οποιαδήποτε αλλαγή και οι πτήσεις πρέπει να αναφέρουν τον ενδιάμεσο προορισμό και όχι τον τελικό μόνο. Παρά τα τεχνάσματα που χρησιμοποίησε το εν λόγω γραφείο για να παγώσει την υπόθεση, λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα τηλεφωνησαν στην δικηγόρο που είχε αναλάβει την υπόθεση και, για να μην υποστούν τις κυρώσεις του ΕΟΤ, μας προσέφεραν μια συμβολική αποζημίωση για την ταλαιπωρία ώστε να λήξει συμβιβαστικά.
Προφανώς σκοπός μας δεν ήταν η αποζημίωση, αλλά η δικαίωση και να σταματήσουν πλέον να μας θεωρούν πρόβατα! Αν μη τι άλλο, την επόμενη φορά που θα θελήσουν να εξαπατήσουν κάποιους θα το σκεφτούν διπλά. Αποδεικνύεται ότι κάτι μπορεί να κινηθεί, αρκεί να έχεις όρεξη να διεκδικήσεις τα δίκια σου! Το θεσμικό πλαίσιο υπάρχει, ο ΕΟΤ υπάρχει, απλά κανένας δεν ψάχνεται!
ΥΓ: τα παραπάνω ειναι σύνοψη όσων περιγράφονται και υπογράφονται από τον πληρεξούσιο δικηγόρο του Superior Travel στα σχετικά έγγραφα της αποζημίωσης του γραφείου προς εμάς, σε περίπτωση που κάποιος τα αμφισβητήσει.