Heavy trucks

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Μόλις γύρισα από μια μικρή βόλτα (δηλαδή 90 χλμ. από τα οποία έκανα εγώ τα 55 στο τιμόνι) με ένα VOLVO FH16 (τράκτορας διεθνών μεταφορών) προδιαγραφών euro 5. Αγοράστηκε με απόσυρση (απέσυρε ένα αντίστοιχο MAN euro2) και στοίχισε περίπου 60.000 ευρώ (ελαφρώς μτχ).

Απίστευτα καλό όχημα. Καμιά σχέση με ένα MAN Euro 2 που είχα οδηγήσει πριν μερικά χρόνια, ακόμα και με ένα IVECO STRALIS (κάτι δεν μου πήγαινε καλά σε αυτό, μάλλον οι μικροί τροχοί).

Πολυ δυνατό (η έκδοση με τον 600άρη κινητήρα αν θυμάμαι καλά), πολύ πολύ οικονομικό (ακόμη και με φορτίο 26.112 κιλά μετρημένα) με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και άνεση στο ταξίδεμα πρωτόγνωρη. Ήλθα στη Θεσσαλονίκη από τη Βιομηχανική περιοχή Κιλκίς σε μισή ώρα ( ο δρόμος είναι πλέον πολύ καλός κι αδειος).

Αν δεν είχα τα παιδιά στο σπίτι αυτές τις μέρες (το σχολείο κλειστό) αύριο πρωί θα έφευγα μαζί του για το Ζάντβορτ της Ολλανδίας. Δυο οδηγοί θα είμασταν εκεί Δευτέρα βράδυ και Τετάρτη ξημερώματα πρώτα ο θεός θα με άφηνε στη Φλώρινα. (υπόψη ότι αυτή την εποχή η καθυστέρηση των φορτηγών στα σύνορα είναι ελάχιστη).

Αν δεν έχετε οδηγήσει τράκτορα νέας τεχνολογίας θα εκπλαγείτε...
 
Βλάση? να υποθέσω ότι έχεις βγάλει φωτογραφίες? ειδικά από το "πιλοτήριο"?
 
Βλάση? να υποθέσω ότι έχεις βγάλει φωτογραφίες? ειδικά από το "πιλοτήριο"?

Οχι δεν έβγαλα. Άλλωστε είχα πάει ως συνοδός στο φόρτωμα της νταλίκας, αφού ο οδηγός της είχε κάνει εγχείριση στα αυτιά πριν 2 μέρες και δεν έπρεπε να εκτεθεί στο θόρυβο του εργοστασίου και της αποθήκης. Και μέσα στο χώρο του εργοστασίου απαγορεύονται οι φωτογραφικές μηχανές.

Είχα μηχανή μαζί μου, αλλά δεν σκέφθηκα να πω στο φίλο μου να με τραβήξει φωτογραφία... κι εγώ δεν μπορώ να σηκώσω φωτογραφίες άλλων προσώπων χωρίς την άδειά τους.
 
αν πάλι θέλετε φωτογραφίες...

fh16interior1mediumns7.jpg


volvo_fh_16_89404_20080615_l.jpg


fh16interior2mediumvb1.jpg
 
Re: Απάντηση: Re: Heavy trucks

SCANIA R620,μιλαμε για ζωντανα 620 αλογα.Ειναι μοντελο του 2007.:driver:

Μμμμ, ναι, το έχω υπόψη μου, βλέπω συχνά ένα τέτοιο με ελληνικά νούμερα στην Εγνατία άσπρο με τα V8 ζωγραφισμένα στο πλάι και πίσω. Έχει κι ένα αυτοκόλλητο top speed 137 km. Το βλέπω στις ανηφόρες (λέμε τώρα ανηφόρες στην Εγνατία) να γκαζώνει και να ακούγεται βαρύς και ξερός ο V8 .
 
Πόσο στοίχισε ; Περισσότερα από 75.000;

Το καινούργιο R620 Topline με φουλ εξοπλισμό έχει περίπου 120.000 . Οι ροπές του δεν συγκρίνονται με κανένα άλλο, μετά βίας με το 700άρι ΜΑΝ. Τα άλογα δεν παίζουν παρά ελάχιστο ρόλο στα φορτηγά, η ροπή καθορίζει την ικανότητα έλξης.
Παρεπιπτόντως όλα έχουν "κόφτη" στα 90 οπότε οι τελικές είναι για φιγούρα...

ΥΓ. Για τους φορτηγατζήδες, το Volvo Vs Scania είναι κάτι σαν ΠΑΟ Vs ΟΣΦΠ...:argue:
 
Last edited:
Το καινούργιο R620 Topline με φουλ εξοπλισμό έχει περίπου 120.000 . Οι ροπές του δεν συγκρίνονται με κανένα άλλο, μετά βίας με το 700άρι ΜΑΝ. Τα άλογα δεν παίζουν παρά ελάχιστο ρόλο στα φορτηγά, η ροπή καθορίζει την ικανότητα έλξης.
Παρεπιπτόντως όλα έχουν "κόφτη" στα 90 οπότε οι τελικές είναι για φιγούρα...

ΥΓ. Για τους φορτηγατζήδες, το Volvo Vs Scania είναι κάτι σαν ΠΑΟ Vs ΟΣΦΠ...:argue:

από όσο ξέρω (και βλέπω) οι κόφτες παρακάμπτονται... Τουλάχιστον όταν πηγαίνουμε μαζί με το R620 σε ανηφόρα στην Εγνατία και αλλάζει ταυτόχρονα το οδόμετρο και το GPS, άρα αποκλείεται να κλέβουν τόσο και τα δυο, άρα το φορτηγό πάει παραπάνω από 90.

Για τις ροπές συμφωνώ απόλυτα, άλλωστε κι εγώ πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο οδηγώ για τις ροπές του και την οικονομία στο καύσιμο (και το πολύ λιγότερο εκπεμπόμενο CO2). Ανέφερα τα άλογα επειδή και η VOLVO και η SCANIA τα προσδιορίζουν με τα άλογα κι όχι με τη ροπή.

Για την τιμή ρώτησα διότι ο Doctor προσδιόρισε ότι διαθέτει ένα του 2007.
 
από όσο ξέρω (και βλέπω) οι κόφτες παρακάμπτονται... Τουλάχιστον όταν πηγαίνουμε μαζί με το R620 σε ανηφόρα στην Εγνατία και αλλάζει ταυτόχρονα το οδόμετρο και το GPS, άρα αποκλείεται να κλέβουν τόσο και τα δυο, άρα το φορτηγό πάει παραπάνω από 90.

Για τις ροπές συμφωνώ απόλυτα, άλλωστε κι εγώ πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο οδηγώ για τις ροπές του και την οικονομία στο καύσιμο (και το πολύ λιγότερο εκπεμπόμενο CO2). Ανέφερα τα άλογα επειδή και η VOLVO και η SCANIA τα προσδιορίζουν με τα άλογα κι όχι με τη ροπή.

Για την τιμή ρώτησα διότι ο Doctor προσδιόρισε ότι διαθέτει ένα του 2007.

Κοίτα, όλα τα ηλεκτρονικά "παρακάμπτονται" αλλά πλέον με τους νέους ταχογράφους και τα συστήματα είναι πολύ δύσκολο ως αδύνατο να τη γλυτώσεις σε ενδεχόμενο έλεγχο και πολύ καλώς συμβαίνει αυτό.
Όλες οι εταιρείες "βαφτίζουν" τα μοντέλα τους με βάση την ιπποδύναμη όπως το λες για εντυπωσιασμό γι' αυτό και υπάρχει και μια "κόντρα" στο ποιος θα ανακοινώσει πρώτος τα περισσότερα άλογα. H Scania ήταν πρώτη για αρκετό καιρό με αρχικά τον 580 και μετά τον 620 κινητήρα. Μετά η Volvo έκανε το μπαμ με τον 660 και η MAN με τον 700 αλλά οι τελευταίοι είναι πολύ πιεσμένοι και βγάζουν κάποια προβλήματα και κυρίως καίνε υπερβολικά.
Στην Ευρώπη πάντως που οι ιδιοκτήτες είναι πιο σοβαροί και κοιτούν τη δουλειά τους και όχι τη φιγούρα, το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων ανήκει σε ιπποδύναμη 440-480 με μόνομπλοκ κινητήρες καθώς η κατανάλωση είναι σημαντικά χαμηλότερη. Εδώ που δεν υπάρχει καν λόγος, το 80% είναι V8 με πάνω από 600 άλογα...Αθάνατη ελληνική λεβεντιά!
 
Την Παρασκευή είχα την τύχη να γνωρίζω και το Σάββατο να οδηγήσω για λίγα χλμ. σε κακό χωματόδρομο ένα από τα πιο σπάνια και τα πιο ικανά 4Χ4 που παρήχθησαν ποτέ και μάλιστα επί ελληνικού εδάφους. Ένα Steyr Pinzgauer, μι απαραλλαγή του MB Unimog, αλλά σε πολύ πιο σκληρή και στρατιωτική μορφή. Βρίσκεται στη μονή Χιλανδαρίου στο Άγιο Όρος και χρησιμοποιείται κανονικά.

Ήμουν τυχερός, καθώς το πρωί είχα ανοίξει την πόρτα και το περιεργαζόμουν (τα κλειδιά ήταν πάνω στη μηχανή). Τελικά βοήθησα στο φόρτωμα κάποιων σακκιών τσιμέντο και πήγαμε σε ένα κελλί που χτιζόταν σε μια χαράδρα. Φυσικά δεν κατάλαβε τίποτε το όχημα, όπως και κάθε άλλο αξιοσέβαστο 4Χ4. Το έφερα πίσω στη μονή εγώ, με πολύ προσοχή διότι ήταν ξέφορτο και ο πίσω άξονας ήταν τόσο σκληρός που δεν μπορούσαν να πιάσουν οι τροχοί στην όπισθεν. Ευτυχής για την εμπειρία.

Διατηρημένο σε άψογη κατάσταση.

4964465809_df8ee90a33_b.jpg
 
Την Παρασκευή είχα την τύχη να γνωρίζω και το Σάββατο να οδηγήσω για λίγα χλμ. σε κακό χωματόδρομο ένα από τα πιο σπάνια και τα πιο ικανά 4Χ4 που παρήχθησαν ποτέ και μάλιστα επί ελληνικού εδάφους. Ένα Steyr Pinzgauer, μι απαραλλαγή του MB Unimog, αλλά σε πολύ πιο σκληρή και στρατιωτική μορφή. Βρίσκεται στη μονή Χιλανδαρίου στο Άγιο Όρος και χρησιμοποιείται κανονικά.

Ήμουν τυχερός, καθώς το πρωί είχα ανοίξει την πόρτα και το περιεργαζόμουν (τα κλειδιά ήταν πάνω στη μηχανή). Τελικά βοήθησα στο φόρτωμα κάποιων σακκιών τσιμέντο και πήγαμε σε ένα κελλί που χτιζόταν σε μια χαράδρα. Φυσικά δεν κατάλαβε τίποτε το όχημα, όπως και κάθε άλλο αξιοσέβαστο 4Χ4. Το έφερα πίσω στη μονή εγώ, με πολύ προσοχή διότι ήταν ξέφορτο και ο πίσω άξονας ήταν τόσο σκληρός που δεν μπορούσαν να πιάσουν οι τροχοί στην όπισθεν. Ευτυχής για την εμπειρία.

Διατηρημένο σε άψογη κατάσταση.

4964465809_df8ee90a33_b.jpg

Άξιος......:SFGSFGSF::firstprize:
 
ΤΟ ΒΟΛΒΟ ΤΟ 700ΑΡΙ ΤΟ ΕΙΔΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΠΡΟΧΘΕΣ ΣΤΟΝ ΣΑΡΑΚΑΚΗ. ΟΠΤΙΚΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΕ ΤΟΝ ΧΑΛΚ ΧΟΓΚΑΝ....
 
Last edited:
Ααα κανεις τετοια πραγματα :a0210:

καλό το βολβακι?
το εσωτερικό που εβαλες ειναι του παλιου που εβγαινε σε 540-580-660
σε μια φαση ειδα μια με μωβ αποχρωσεις αυτη ειναι του καινούργιου 540-600-700
Η ιπποδυναμη δεν ειναι το παν στα φορτηγα,
ειναι η καμπύλη της ροπής, το ευρος της, το κιβώτιο, το διαφορικό, η πεδηση.
αν υστερει κατι εχει συνέπεια σε ολη τη λειτουργία του οχηματος

Σημερα η Scania ειναι στα 730 αλογα με 3500Nm ροπης