Ξεκινάω με τα αρνητικά.
Η κατασκευή που με έχει ταλαιπωρήσει όσο καμμιά άλλη ποτέ! Τα μηχανολογικά ειδικά σε άγνωστα μονοπάτια δεν είναι το καλύτερο μου. Καλύτερα να έφτιαχνα δύο ζευγάρια μπασόκορνες ; )
Η ιστορία ξεκίνησε πριν ένα μήνα και κάτι γυρνώντας απ το Μοναστηράκι με μερικά βινύλια. Τα περισότερα σαν καινούργια. Ενα όμως ήταν σε κακό χάλι. Παρόλ αυτά το απόλαυσα μια χαρά. Κατά την διάρκεια της ακρόασης πάνω στον δίσκο σερνόταν το αντιστατικό βελούδο το οποίο δεν μάζεψε τίποτα ιδιαίτερο.
Μετά την πρώτη ακρόαση αποφάσισα να απαλάξω τον δίσκο απ τα περιτά βάρη του με μπανιάρισμα σε χλιαρό απιονισμένο νερό και ελάχιστο απορυπαντικό και κυκλικό τρίψιμο με μαλακό πινέλο. Ξέπλυμα πάλι με απιονισμένο νερό.
Η δεύτερη ακρόαση δράμα. Ο θόρυβος είχε τουλάχιστον πενταπλασιαστεί και το βελούδο γέμισε με μια άσπρη σκόνη σαν ασβέστη. Στις επόμενες δύο τα ίδια.
Λίγο διάβασμα σε sites vinylιόφιλων και κατασκοπεία εμπορικών υλοποιήσεων, και η απόφαση για μελέτη και κατασκευή πλυντηρίου δίσκων είχε παρθεί.
Το πλύσιμο.
Για το πλύσιμο, θα χρειαστεί να απλωθεί σε όλη η επιφάνεια του δίσκου ένα μείγμα απ τα γνωστά (πχ 1 part, 1 part isopropyl, a drop of Triton X-100) ή κάποιο εμπορικό μυστικό μείγμα που εμπιστεύεστε.
Με την βοήθεια ή όχι μια απαλής βούρτσας θα πρέπει αυτό να φτάσει και να μουλιάσει την βρωμιά που βρίσκεται μέσα στ αυλάκια. Το βούρτσισμα καλό είναι να γίνει και στις δύο κατευθύνσεις περιστροφής.
Το άπλωμα.
Δεν υπάρχει τρόπος να απομακρυνθεί η μουλιασμένη βρωμιά (χωρίς να προξενήσουμε φθορά στον δίσκο) εκτός απ την αναρόφηση.
Αυτή θα πρέπει να έχει αρκετή δύναμη να απομακρύνει όλη την βρωμιά και ταυτόχρονα ν αφήσει τον δίσκο στεγνό και έτοιμο για ακρόαση ή αποθήκευση.
Το θηρίο - η συνταγή.
- Ενα πλατώ απο παλιό πικαπ. Απο παλιατζή στον Πειραιά 15 ευρώ. Ναι, ξέρω μ έγδαρε. Το μοτέρ του είναι παντελώς άχρηστο γιατί θα χρειαστεί κάποιο με μεγάλη ροπή και χαμηλότερες στροφές απ τις 33.
- Ενα μοτέρ υαλοκαθαριστήρων αυτοκινήτου. Απο ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων της γειτονειάς 30 ευρώ. Ναι, ξέρω μ έγδαρε. Αυτό θα μας δώσει την ροπή που χρειαζόμαστε. Θα πρέπει να επιλεγεί κάποιο με σχετικά χαμηλές στροφές. Αυτά των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι στην πλειοψηφία τους γρήγορα.
- Ενα μοτέρ απο ηλεκτρική σκούπα. Κάποιας μάρκας απ τον Κωτσόβολο 35 ευρά. Οχι, δεν μ έγδαρε. Ονομαστική ισχύς 1600Watt τα οποία σίγουρα τα έχει αν την τροφοδοτήσετε με 2.200Volt. Με τα 220 δεν. Αν τα είχε θα έλιωναν τα καλώδια που έχει μέσα. Κάνει όμως την δουλειά μια χαρά.
- Υπόλοιπα.
Τροφοδοτικό μοτέρ πλατώ 12V 50VA. Ξετυλίγοντας μερικές σπείρες απ τον μετασχηματιστή μπορείτε να ρίξετε την τάση και να ρυθμίσετε την ταχύτητα περιστροφής του πλατώ απ το να μπλέξετε με σταθεροποιητές, ψύκτρες κτλ.
Ενα μπολάκι για την συγκέντρωση των υγρών. Σ αυτό θα μένουν τα υγρά απ την αναρόφηση. Η σκούπα και το φίλτρο της ίσως να επιζήσουν το υγρό απο τον καθαρισμό ενός δίσκου. Απ την άλλη αν γίνει υπερβολή στην ποσότητα ή κάποιο πρωινό Κυριακής αποφασίσετε να πλύνετε την μισή δισκοθήκη το πιο πιθανό είναι ότι το μοτέρ της σκούπας θα διαμαρτυρηθεί εντόνως.
Διάφορες προσαρμογές και σωλήνες.
Βραχίονες καθαρισμού και αναρόφησης.
Βουρτσάκι για τον καθαρισμό. Θα πρέπει να είναι ακρετά μαλακό για να μην τραυματίσει τις πολύτιμες νότες αλλά να μην αλλάζει σκληρότητα όταν βρέχεται.
Κάλυμα αναρόφησης. Αυτό γίνεται με ένα στρώμα απο βελούδο.
Λειτουργία.
Τοποθετούμε τον δίσκο πάνω στο πλατώ και τον ασφαλίζουμε με το clamp.
Ξεκινάμε την λειτουργία του πλατώ προς μια κατεύθηνση. Ψεκάζουμε το μείγμα πάνω στον δίσκο. Κατεβάζουμε και ασφαλίζουμε τον βραχίονα καθαρισμού. Μετά απο μερικές περιστροφές αλλάζουμε την κατεύθυνση περιστροφής και συνεχίζουμε για μερικές ακόμα.
Ανασηκώνουμε τον βραχίονα καθαρισμού και κατεβάζουμε και ασφαλίζουμε τον βραχίονα αναρόφησης. Ξεκινάμε την αναρόφηση. Σε μια περιστροφή όλο το υγρό έχει αφαιρεθεί και ο δίσκος είναι πια στεγνός. Ανασηκώνουμε τον βραχίονα αναρόφησης. Σταματάμε την αναρόφηση. Σταματάμε το πλατώ και ο δίσκος είναι έτοιμος.
Η καθαριότητα είναι μισή .... κάτι δεν θυμάμαι.
Η κατασκευή που με έχει ταλαιπωρήσει όσο καμμιά άλλη ποτέ! Τα μηχανολογικά ειδικά σε άγνωστα μονοπάτια δεν είναι το καλύτερο μου. Καλύτερα να έφτιαχνα δύο ζευγάρια μπασόκορνες ; )
Η ιστορία ξεκίνησε πριν ένα μήνα και κάτι γυρνώντας απ το Μοναστηράκι με μερικά βινύλια. Τα περισότερα σαν καινούργια. Ενα όμως ήταν σε κακό χάλι. Παρόλ αυτά το απόλαυσα μια χαρά. Κατά την διάρκεια της ακρόασης πάνω στον δίσκο σερνόταν το αντιστατικό βελούδο το οποίο δεν μάζεψε τίποτα ιδιαίτερο.
Μετά την πρώτη ακρόαση αποφάσισα να απαλάξω τον δίσκο απ τα περιτά βάρη του με μπανιάρισμα σε χλιαρό απιονισμένο νερό και ελάχιστο απορυπαντικό και κυκλικό τρίψιμο με μαλακό πινέλο. Ξέπλυμα πάλι με απιονισμένο νερό.
Η δεύτερη ακρόαση δράμα. Ο θόρυβος είχε τουλάχιστον πενταπλασιαστεί και το βελούδο γέμισε με μια άσπρη σκόνη σαν ασβέστη. Στις επόμενες δύο τα ίδια.
Λίγο διάβασμα σε sites vinylιόφιλων και κατασκοπεία εμπορικών υλοποιήσεων, και η απόφαση για μελέτη και κατασκευή πλυντηρίου δίσκων είχε παρθεί.
Το πλύσιμο.
Για το πλύσιμο, θα χρειαστεί να απλωθεί σε όλη η επιφάνεια του δίσκου ένα μείγμα απ τα γνωστά (πχ 1 part, 1 part isopropyl, a drop of Triton X-100) ή κάποιο εμπορικό μυστικό μείγμα που εμπιστεύεστε.
Με την βοήθεια ή όχι μια απαλής βούρτσας θα πρέπει αυτό να φτάσει και να μουλιάσει την βρωμιά που βρίσκεται μέσα στ αυλάκια. Το βούρτσισμα καλό είναι να γίνει και στις δύο κατευθύνσεις περιστροφής.
Το άπλωμα.
Δεν υπάρχει τρόπος να απομακρυνθεί η μουλιασμένη βρωμιά (χωρίς να προξενήσουμε φθορά στον δίσκο) εκτός απ την αναρόφηση.
Αυτή θα πρέπει να έχει αρκετή δύναμη να απομακρύνει όλη την βρωμιά και ταυτόχρονα ν αφήσει τον δίσκο στεγνό και έτοιμο για ακρόαση ή αποθήκευση.
Το θηρίο - η συνταγή.
- Ενα πλατώ απο παλιό πικαπ. Απο παλιατζή στον Πειραιά 15 ευρώ. Ναι, ξέρω μ έγδαρε. Το μοτέρ του είναι παντελώς άχρηστο γιατί θα χρειαστεί κάποιο με μεγάλη ροπή και χαμηλότερες στροφές απ τις 33.
- Ενα μοτέρ υαλοκαθαριστήρων αυτοκινήτου. Απο ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων της γειτονειάς 30 ευρώ. Ναι, ξέρω μ έγδαρε. Αυτό θα μας δώσει την ροπή που χρειαζόμαστε. Θα πρέπει να επιλεγεί κάποιο με σχετικά χαμηλές στροφές. Αυτά των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι στην πλειοψηφία τους γρήγορα.
- Ενα μοτέρ απο ηλεκτρική σκούπα. Κάποιας μάρκας απ τον Κωτσόβολο 35 ευρά. Οχι, δεν μ έγδαρε. Ονομαστική ισχύς 1600Watt τα οποία σίγουρα τα έχει αν την τροφοδοτήσετε με 2.200Volt. Με τα 220 δεν. Αν τα είχε θα έλιωναν τα καλώδια που έχει μέσα. Κάνει όμως την δουλειά μια χαρά.
- Υπόλοιπα.
Τροφοδοτικό μοτέρ πλατώ 12V 50VA. Ξετυλίγοντας μερικές σπείρες απ τον μετασχηματιστή μπορείτε να ρίξετε την τάση και να ρυθμίσετε την ταχύτητα περιστροφής του πλατώ απ το να μπλέξετε με σταθεροποιητές, ψύκτρες κτλ.
Ενα μπολάκι για την συγκέντρωση των υγρών. Σ αυτό θα μένουν τα υγρά απ την αναρόφηση. Η σκούπα και το φίλτρο της ίσως να επιζήσουν το υγρό απο τον καθαρισμό ενός δίσκου. Απ την άλλη αν γίνει υπερβολή στην ποσότητα ή κάποιο πρωινό Κυριακής αποφασίσετε να πλύνετε την μισή δισκοθήκη το πιο πιθανό είναι ότι το μοτέρ της σκούπας θα διαμαρτυρηθεί εντόνως.
Διάφορες προσαρμογές και σωλήνες.
Βραχίονες καθαρισμού και αναρόφησης.
Βουρτσάκι για τον καθαρισμό. Θα πρέπει να είναι ακρετά μαλακό για να μην τραυματίσει τις πολύτιμες νότες αλλά να μην αλλάζει σκληρότητα όταν βρέχεται.
Κάλυμα αναρόφησης. Αυτό γίνεται με ένα στρώμα απο βελούδο.
Λειτουργία.
Τοποθετούμε τον δίσκο πάνω στο πλατώ και τον ασφαλίζουμε με το clamp.
Ξεκινάμε την λειτουργία του πλατώ προς μια κατεύθηνση. Ψεκάζουμε το μείγμα πάνω στον δίσκο. Κατεβάζουμε και ασφαλίζουμε τον βραχίονα καθαρισμού. Μετά απο μερικές περιστροφές αλλάζουμε την κατεύθυνση περιστροφής και συνεχίζουμε για μερικές ακόμα.
Ανασηκώνουμε τον βραχίονα καθαρισμού και κατεβάζουμε και ασφαλίζουμε τον βραχίονα αναρόφησης. Ξεκινάμε την αναρόφηση. Σε μια περιστροφή όλο το υγρό έχει αφαιρεθεί και ο δίσκος είναι πια στεγνός. Ανασηκώνουμε τον βραχίονα αναρόφησης. Σταματάμε την αναρόφηση. Σταματάμε το πλατώ και ο δίσκος είναι έτοιμος.
Η καθαριότητα είναι μισή .... κάτι δεν θυμάμαι.