Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η επιχείρηση του ρομποτικού σκάφους στο σημείο που βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond. Στη Σαντορίνη βρίσκεται ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, ο οποίος θα λαμβάνει μέρος σε σύσκεψη για την πορεία των ερευνών
Από την πρώτη αυτοψία που έγινε την Τρίτη προέκυψε ότι το κρουαζιερόπλοιο έχει σταθεροποιηθεί σε μέσο βάθος περίπου 130 μέτρων.
Πάντως, τα συνεργεία που συμμετέχουν στις έρευνες έχουν να αντιμετωπίσουν δύο προβλήματα: Το ένα αφορά το πετρέλαιο που δεν έχει διαρρεύσει στη θάλασσα και βρίσκεται στις δεξαμενές του πλοίου. Το δεύτερο έχει να κάνει με τις πετρελαιοκηλίδες που ήδη έχουν εξαπλωθεί σε μήκος μεγαλύτερο των 5 χιλιομέτρων των ακτών της Σαντορίνης.
Σύμφωνα με Τα Νέα της Τετάρτης, το μεγαλύτερο βάρος στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση των πετρελαιοκηλίδων σηκώνουν τα τέσσερα απορρυπαντικά σκάφη που έχουν τη δυνατότητα να διαχωρίζουν το θαλασσινό νερό από το πετρέλαιο.
«Όλες αυτές οι προσπάθειες αφορούν το πετρέλαιο που έχει ήδη διαρρεύσει. Κανείς δεν απαντάει όμως στο ερώτημα τι θα γίνει με τις μεγάλες ποσότητες που βρίσκονται στις δεξαμενές» αναφέρει στην εφημερίδα ο δύτης Γιώργος Σαββίδης, που έχει στο παρελθόν συμμετάσχει σε ανάλογες περιπτώσεις περισυλλογής πετρελαίου.
«Η περίπτωση του « Sea Diamond » είναι εξαιρετικά δύσκολη. Το πετρέλαιο δεν μπορεί να αντληθεί από βάθος 130 μέτρων. Ωστόσο αυτό θα βρίσκει διόδους από χαραμάδες και σωληνώσεις εξαερισμού και θα διαρρέει σε διάφορα σημεία σε ανύποπτο χρόνο. Μπορεί ακόμα και ένας σεισμός ύστερα από δέκα χρόνια να έχει ως αποτέλεσμα τη διαρροή πετρελαίου εάν το αφήσουμε εκεί όπου βρίσκεται» συμπληρώνει.
Στο πλοίο εκτιμάται ότι βρίσκονται 400 τόνοι μαζούτ, 100 τόνοι λιπαντικά λάδια μηχανής, 50 τόνοι υδραυλικά υγρά και μικρότερες ποσότητες καθαριστικών και πολλών άλλων ουσιών.
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=793443
ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ :chinscratch:
Από την πρώτη αυτοψία που έγινε την Τρίτη προέκυψε ότι το κρουαζιερόπλοιο έχει σταθεροποιηθεί σε μέσο βάθος περίπου 130 μέτρων.
Πάντως, τα συνεργεία που συμμετέχουν στις έρευνες έχουν να αντιμετωπίσουν δύο προβλήματα: Το ένα αφορά το πετρέλαιο που δεν έχει διαρρεύσει στη θάλασσα και βρίσκεται στις δεξαμενές του πλοίου. Το δεύτερο έχει να κάνει με τις πετρελαιοκηλίδες που ήδη έχουν εξαπλωθεί σε μήκος μεγαλύτερο των 5 χιλιομέτρων των ακτών της Σαντορίνης.
Σύμφωνα με Τα Νέα της Τετάρτης, το μεγαλύτερο βάρος στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση των πετρελαιοκηλίδων σηκώνουν τα τέσσερα απορρυπαντικά σκάφη που έχουν τη δυνατότητα να διαχωρίζουν το θαλασσινό νερό από το πετρέλαιο.
«Όλες αυτές οι προσπάθειες αφορούν το πετρέλαιο που έχει ήδη διαρρεύσει. Κανείς δεν απαντάει όμως στο ερώτημα τι θα γίνει με τις μεγάλες ποσότητες που βρίσκονται στις δεξαμενές» αναφέρει στην εφημερίδα ο δύτης Γιώργος Σαββίδης, που έχει στο παρελθόν συμμετάσχει σε ανάλογες περιπτώσεις περισυλλογής πετρελαίου.
«Η περίπτωση του « Sea Diamond » είναι εξαιρετικά δύσκολη. Το πετρέλαιο δεν μπορεί να αντληθεί από βάθος 130 μέτρων. Ωστόσο αυτό θα βρίσκει διόδους από χαραμάδες και σωληνώσεις εξαερισμού και θα διαρρέει σε διάφορα σημεία σε ανύποπτο χρόνο. Μπορεί ακόμα και ένας σεισμός ύστερα από δέκα χρόνια να έχει ως αποτέλεσμα τη διαρροή πετρελαίου εάν το αφήσουμε εκεί όπου βρίσκεται» συμπληρώνει.
Στο πλοίο εκτιμάται ότι βρίσκονται 400 τόνοι μαζούτ, 100 τόνοι λιπαντικά λάδια μηχανής, 50 τόνοι υδραυλικά υγρά και μικρότερες ποσότητες καθαριστικών και πολλών άλλων ουσιών.
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=793443
ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ :chinscratch: