Peugeot 307 LPG...

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,633
Βέροια
...Σε LPG πλέον μεταλλάχθηκε ο πέζουλας.
Αφου απήυδησε με την τιμή της βενζίνας, 60 ευρά ανά εβδομάς, ήτοι 240 ανά μήνα.
Ούτε ενοίκιο σε διαμέρισμα να έδινα...
(Ξέρετε έχω μια τάση να μην μετράω σε χρήμα αλλά σε είδος!)

Κατόπιν εντατικού φροντιστηρίου από τον Στέργιο εκ Λητής έγινε η επιλογή.
Κατά καλή μου τύχη το BRC κιτ που δοκίμασε ενδελεχώς ο Στέργιος, έβαζε και η τοπική αντιπροσωπία της πεζώ.
Οπότε ήταν μονόδρομος η επιλογή.
Και επειδής ο αντιπρόσωπας είναι φιλαράκ έκανε και τιμή μούξου.
Μαζί με τα κτέα, 40 ευρά γκάζι, φάπες κ.τ.λ 1100 ευρά κασέρι.

Οι διαφορές με την βενζίνα ανεπαίσθητες.
Το αμάξι ακούει καλύτερα στο πάτημα του γκαζιού (λιγότερη υστέρηση του ηλεκτρονικού γκαζιού).
Τραβάει ελάχιστα λιγότερο σε συνεχή ανηφόρα με μεγάλη σχέση.
Η μηχανή κάνει ένα ελαφρό μεταλλικό κροτάλισμα (σαν ντήζελ, αλλά πολύ λιγότερο ακουστό) που προέρχεται από την λειτουργία των μπεκ ψεκασμού του υγραερίου.

Προς το παρόν ο υπολογιστής δείχνει μεγαλύτερη κατανάλωση 1 λίτρο στα 100 (δεν ξέρω αν ισχύει).
Ο δείκτης βενζίνης δείχνει ότι αδειάζει το ρεζερβουάρ κάτι που δεν ισχύει...
Δηλαδή νομίζεις ότι καταναλώνεις βενζίνη και ο δείκτης κατεβαίνει!
Το λαμπάκι ρεζέρβας βενζίνης ευτυχώς δεν επηρεάστηκε.

Έφυγε η ρεζέρβα αλλά έχω από παλαιότερη αγορά κιτ επισκευής ελαστικού.
Έφυγε το άγχος μούφας βενζίνης...
Μείον τα μόνο 2 πρατήρια στον μαχαλά μου.
Στα + αν γίνει, λένε πως κυνηγάνε την αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας καθώς το γκάζι μολύνει ελάχιστα...

Στέργιο, μερσί φιλαράκ.
 
Οταν με το καλο συμπληρωσεις καποιους κυκλους μετρησεων ,κανε το κοπο και πες μας πραγματικη καταναλωση -κοστος.Προφανως ειναι μικροτερο το κοστος ανα χλμ ,αλλα ποση ειναι η διαφορα?Το κροταλισμα των βαλβιδων ειναι φυσικη συνεπεια ,αφου δεν λυπαινονται απο το αεριο οπως συνεβαινε με την βενζινη,αυτο ειναι και το ουσιαστικοτερο μειονεκτημα
 
Πέτρο δεν κροταλίζουν οι βαλβίδες, αλλά ο μηχανισμός των μπεκ.
Τουλάχιστον έτσι είπε ο μάστορας...
Και μένα όμως στις βαλβίδες πήγε το μυαλό μου...
Θα φανεί.

Για τα κοστολόγια θα ενημερώσω.
 
Οταν με το καλο συμπληρωσεις καποιους κυκλους μετρησεων ,κανε το κοπο και πες μας πραγματικη καταναλωση -κοστος.Προφανως ειναι μικροτερο το κοστος ανα χλμ ,αλλα ποση ειναι η διαφορα?Το κροταλισμα των βαλβιδων ειναι φυσικη συνεπεια ,αφου δεν λυπαινονται απο το αεριο οπως συνεβαινε με την βενζινη,αυτο ειναι και το ουσιαστικοτερο μειονεκτημα

Πέτρο με 42 λίτρα υγραέριο (36 ευρώ) βγάζω 430 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες με το xsara picasso 1.8 που είναι εκτός από 200 κυβικά μεγαλύτερο και αρκετά βαρύτερο από του Γιάννη.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε συνθήκες καύσωνα, όπου τα αυξημένα οκτάνια του LPG βοηθάνε στο να μη "ψοφάει" ο κινητήρας.

Τουλάχιστον στο xsara η οδήγηση με 40 βαθμούς έξω ήταν ένα δράμα με τη βενζίνη, ενώ με το lpg μια ευχάριστη έκπληξη!
 
Το ουσιαστικο μειονεκτημα του υγραεριου ειναι η φθορα των βαλβιδων και σε μακροχρονια χρηση η αναγκη επισκευης.Οσο ακομη ισχυει το τιμολογιο του αεριου,ειναι συμφερουσα υπο ορους η τοποθετηση του.Οι ανασταλτικοι παραγοντες ειναι η φθορα του κινητηρα[δεν φανταζομαι την τοποθετηση του σε καποιο καινουριο αυτοκινητο με πανακριβα ανταλακτικα] και Β] η ανωμαλια που κυριαρχει στο ελληνικο κρατος ,αν αποφασισει ξαφνικα την ανοδο της τιμης του αεριου
 
Το ουσιαστικο μειονεκτημα του υγραεριου ειναι η φθορα των βαλβιδων και σε μακροχρονια χρηση η αναγκη επισκευης.Οσο ακομη ισχυει το τιμολογιο του αεριου,ειναι συμφερουσα υπο ορους η τοποθετηση του.Οι ανασταλτικοι παραγοντες ειναι η φθορα του κινητηρα[δεν φανταζομαι την τοποθετηση του σε καποιο καινουριο αυτοκινητο με πανακριβα ανταλακτικα] και Β] η ανωμαλια που κυριαρχει στο ελληνικο κρατος ,αν αποφασισει ξαφνικα την ανοδο της τιμης του αεριου

Αυτό είναι σοβαρό θέμα.
Το πρόβλημα είναι ότι στη χώρα μας ο κάθε μπαρμπαμήτσος που το μόνο εργαλείο που είχε στο μαγαζί ήταν σφυρί και καλέμι είδε μαρμίτα και άρχισε να βάζει υγραέρια. Πολλά μοτόρια καμένα. Αν μπείτε στο forum των 4τροχών θα δείτε πολλές ιστορίες.
Φθορά κινητήρα δεν υπάρχει από το lpg παρά μόνο από τη λάθος επιλογή ΚΙΤ και από τη λάθος ρύθμιση του...μάστορα.
Κάποιοι κινητήρες είναι πιο ευαίσθητοι και κάποιοι άλλοι όχι. ΠΧ τα mazda και τα nissan πρέπει να φοράνε οπωσδήποτε εξτρα ΚΙΤ λίπανσης.
Για τα περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρες του group PSA η BRC δεν δίνει έξτρα ΚΙΤ λίπανσης.

Έπειτα είναι το θέμα της ρύθμισης. Δεν είναι Plug & play τα πράγματα. Αν καίμε πχ 10lt στα 100 χλμ με βενζίνη μετά τη μετατροπή θα πρέπει οπωσδήποτε να καίμε λίγο παραπάνω, 11 ή 12 lt. Υπάρχουν "μαστόρια" που σου λένε "θα καις το ίδιο" και ρυθμίζουν το μείγμα να είναι φτωχό (bye bye βαλβίδες).

Στο εξωτερικό το LPG υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, νομίζω ότι στην Ιταλία είναι περίπου το 40% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων.

Στην ελλάδα βλέπουμε αντιπροσωπείες που φέρνουν ήδη εργοστασιακά αυτοκίνητα που δουλεύουν και με LPG (forester, panda).

Σχετικά με την πιθανή άνοδο της τιμής του αερίου, μου θυμίζει μια κουβέντα που είχα πριν 2 χρόνια για φωτοβολταϊκά πάνελς:

-"Σε 10 χρόνια θα έχουνε βγει πάνελ που θα παράγουν 10πλάσια ποσότητα ρεύματος με τον ίδιο ήλιο, θα περιμένω"

-"Σε 10 χρόνια θα έχεις χάσει 70.000 ευρώ...."


χεχε



Για την ιστορία έχω το xsara picasso 1.8 και έχω κάνει 50.000 και κάτι ψιλά με lpg. Αλλάζω λαδάκι κάθε 5000 χλμ, σερβις κάθε 10000χλμ και όλα είναι τζετέ.
Αυτό δε σημαίνει ότι αυτό συμβαίνει για όλους, αλλά προσθέτω θετικά στο στατιστικό δείγμα.
 
Απάντηση: Re: Peugeot 307 LPG...

Νταμιτζανα υγραεριου?

Στο χώρο ρεζέρβας χωρητικότητας 57 λίτρων.
Επειδής όμως λόγω κανονισμών γεμίζει το 80% μένουν καθαρά 46 λίτρα.
Παρθενικά φούλαρε με 41 ευρά.
Οπότε με φουλάρισμα των δυο δεξαμενών (αν χρειαστεί) έχουμε 106 λίτρα καυσίμου.
 
Mια χαρά τα πάει ο γκαζοτενεκές.
Εντός πόλης + ανάβασεις για το τσαρδί με 23 ευρά έβγαλε ακριβώς 250 χλμ.
Με 20 ευρά βενζίνη έφκιανα 120-130 χλμ.

Βέβαια έτσι όπως πάμε... μάλλον θα χρειαστεί σε λίγο μετατροπή ώστε να καίει καυσόξυλα...
 
Re: Απάντηση: Peugeot 307 LPG...

Mια χαρά τα πάει ο γκαζοτενεκές.
Εντός πόλης + ανάβασεις για το τσαρδί με 23 ευρά έβγαλε ακριβώς 250 χλμ.
Με 20 ευρά βενζίνη έφκιανα 120-130 χλμ.

Βέβαια έτσι όπως πάμε... μάλλον θα χρειαστεί σε λίγο μετατροπή ώστε να καίει καυσόξυλα...

ακριβά είναι κι αυτό, και έχουν πολλή λάτρα και κουβάλημα.
Τίποτα σε νερό υπάρχει?
 
Πήρα το καλοκαίρι 9,5 τ. οξά.
Και επειδή είδα ότι δεν φτάνανε ο ξυλάς μου ξηγήθηκε άλλους 4,5 τ. σκάρτη για εκμετάλλευση καστανιά και ίσως βγω.
Αν και όπως πάει χλώμο...

Την καστανιά την αποφεύγει ο κόσμος γιατί "πυροβολάει".
Αν όμως το τζάκι είναι κλειστό δεν υπάρχει θέμα.
Ίσα-ίσα έχουμε ηχητικά και οπτικά εφέ!
Η καύση της είναι κάτι ανάμεσα σε οξά και δρυ.
 
Εψές αυθημερόν ταξίδι στην πρωτεύουσα.
Πλήρωσις LPG ήτοι 47L
Ταχύτης σταθερή 110χλμ
Άδειασαν τα 47 λίτρα έχοντας γράψει 528 χλμ. (τα 30+ από αυτά μέσα σε πόλη)
Not bad καθώς τα πρατήρια LPG στην εθνική μετά την Κατερίνη είναι ανύπαρκτα.
Αλλά και στην Αθήνα σπανίζουν αναγκάζοντας με να φτάσω μέχρι την Αγ. Παρασκευή για να φουλάρω.

Στην επιστροφή για να μην νυστάξω... σταθερή ταχύτης 150-160.
Η αυτονομία έπεσε κατά 115 ολοκληρα χλμ!

Το συνολικό κόστος του ταξιδιου σε καύσιμα ανήλθε περίπου στα 95 ευρά (μαζί με λίγη βενζίνη που έκαψε το όχημα) για 1070 χλμ.
 
Last edited:
Πολυ κατοτοπιστικη μετρηση Γιαννη που δειχνει οτι η οικονομια προηλθε απο το <βελουδινο> ποδι στο γκαζι και απο την χαμηλη τιμη αγορας του lpg.Αν για οποιοδηποτε λογο αποφασισθει η αυξηση της τιμης του ,τοτε δεν υπαρχει καμμία οικονομια σε σχεση με την βενζινη.
 
Πολυ κατοτοπιστικη μετρηση Γιαννη που δειχνει οτι η οικονομια προηλθε απο το <βελουδινο> ποδι στο γκαζι και απο την χαμηλη τιμη αγορας του lpg.Αν για οποιοδηποτε λογο αποφασισθει η αυξηση της τιμης του ,τοτε δεν υπαρχει καμμία οικονομια σε σχεση με την βενζινη.

Όχι μόνο δεν υπάρχει οικονομία σε σχέση με τη βενζίνη αλλά λόγω μικρής αύξησης της κατανάλωσης θα είναι παντελώς αντιοικονομικό.
Όλο το παιχνίδι είναι στη χαμηλή τιμή του LPG.

Πάντως Πέτρο πλέον κάνω τις δουλειές μου χωρίς τον φόβο... των εξόδων...
 
Το κακο ειναι οτι δεν επιτρεπεται να βαλουμε κινητηρα diesel σε βενζινοκινητα.Θα αγοραζαμε μια <μουρη> diesel απο τρακαρισμενο και ολα θα ηταν μια χαρα,αλλα δεν περναει απο το μηχανολογικο.
Οταν βλεπω τις καταναλωσεις ακομη και των παλιοτερων diesel με τρωει η στεναχωρια.
 
Aντε να σας πω και γω τη μικρη εμπειρια μου:
Opel Insignia 1,6T (τουρμπο) των 180 αλογατων. Τοποθετηση Zavoli προ 1,5 μηνα, πανακριβα (1415ε με λαδιερα - σημερα γυρω στα 1200ε), καταναλωση αυξημενη στα 11,5λ, αλλα για 300χλμ πχ καιω 33λ (30ε) ενω με βενζινη θα ηθελα 30λ (54ε) - καλη οικονομια ε; Η λειτουργια ειναι σαν της βενζινης (με ελαφρα αυξημενο θορυβο που μονο εγω καταλαβαινω!) σε σημειο που...συμπασχων που το δοκιμασε δεν καταλαβε διαφορα! Εχω βαλει και ενα sprint booster (για την υστερηση του ηλεκτρογκαζου) και παει λες και εχει 200αλογα! Καιει και ελαχιστη βενζινουλα στο ξεκινημα ωσπου να αρπαξει (σε ενα λεπτο) η θερμοκρασια για να παρει αεριο.
Για την...βιωσιμοτητα, ο χρομος θα το δειξει! Αλλα βρε αδελφε, δεν σκεφτεσαι να πας μια βολτα - με αυτοκινητο που μονον για μεγαλες βολτες ειναι καταλληλο (και γι'αυτο παρθηκε μεν, αλλα με βενζινη στα 2ε κοπηκαν δε!)
 
Φίλε SHERPA να κάνω μια ερώτηση γιατί το σκέφτομαι κι εγώ!

Το BRC κιτ τι γενιάς είναι???

Με το δείκτη βενζίνης έβγαλες άκρη???