Αν και σχετικό , δεν ήθελα να παρεμβάλλω και αυτό τον προβληματισμό στο νήμα του Στέργιου , οπότε ανοίγω καινούργιο:
Είναι απαραίτητο η μουσική να μας γεννάει συναισθήματα ή εκπληρώνει το σκοπό της όταν μας ευχαριστεί χωρίς απαραίτητα να δημιουργεί συνειρμούς και συναισθήματα εκτός από το συναίσθημα του κορεσμού της ''μουσικής πείνας'';
Ή αλλιώς , λειτουργεί λιγότερο ικανοποιητικά η μουσική όταν δεν γεννά συνειρμούς;
Η απόλαυση της μουσικής μπορεί να είναι μονοδιάστατη όπως πχ το αίσθημα του κορεσμού της δίψας όταν πίνουμε ένα ποτήρι παγωμένο νερό;
Η απάντηση που δίνω είναι ότι μπορεί να συμβεί αυτό αναλόγως του αποδέκτη.
Μιλώντας προσωπικά , νιώθω ότι μεγαλώνοντας η μουσική λειτουργεί σε ένα τέτοιο πρωτογενές θα έλεγα επίπεδο , ικανοποιεί τρόπω τινά ένα βασικό μου ένστικτο.
Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό αλλά αυτό μου συμβαίνει.
Θα ήθελα ακόμη να επεκτείνω τον συλλογισμό εκτός των συμβαινόντων κατά την ακρόαση και στα προ της ακρόασης.
Πέρα από τα στοιχειώδη -συνθέτης ,τίτλο έργου,συντελεστές εκτέλεσης - τείνω όλο και πιο πολύ να μην θέλω να ξέρω περισσότερα στοιχεία όπως πχ σε τί συναισθηματική κατάσταση ήταν ο συνθέτης όταν το έγραψε, τον κοινωνικό και ιστορικό περίγυρο και άλλα λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά ''πληροφοριακά'' στοιχεία.
Χωρίς όλα αυτά τα συμπαρομαρτούντα ίσως πει κάποιος ότι δεν κατανοώ πλήρως τη μουσική.
Αν μιλώντας για κατανόηση της μουσικής εννοούμε και τα διάφορα συνοδευτικά στοιχεία της όπως ανέφερα παραπάνω τότε ναι, ίσως δεν την κατανοώ πλήρως.
Αν όμως μιλώντας για κατανόηση εννοούμε το ακουστικό-μουσικό μήνυμα τότε πιστεύω ότι την κατανοώ ή τουλάχιστον μου είναι αρκετό αυτό.
Καταλήγουμε στον ίδιο παρονομαστή;
Περί ορέξεως;
Μάλλον έτσι είναι.
Τί λέτε;
Είναι απαραίτητο η μουσική να μας γεννάει συναισθήματα ή εκπληρώνει το σκοπό της όταν μας ευχαριστεί χωρίς απαραίτητα να δημιουργεί συνειρμούς και συναισθήματα εκτός από το συναίσθημα του κορεσμού της ''μουσικής πείνας'';
Ή αλλιώς , λειτουργεί λιγότερο ικανοποιητικά η μουσική όταν δεν γεννά συνειρμούς;
Η απόλαυση της μουσικής μπορεί να είναι μονοδιάστατη όπως πχ το αίσθημα του κορεσμού της δίψας όταν πίνουμε ένα ποτήρι παγωμένο νερό;
Η απάντηση που δίνω είναι ότι μπορεί να συμβεί αυτό αναλόγως του αποδέκτη.
Μιλώντας προσωπικά , νιώθω ότι μεγαλώνοντας η μουσική λειτουργεί σε ένα τέτοιο πρωτογενές θα έλεγα επίπεδο , ικανοποιεί τρόπω τινά ένα βασικό μου ένστικτο.
Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό αλλά αυτό μου συμβαίνει.
Θα ήθελα ακόμη να επεκτείνω τον συλλογισμό εκτός των συμβαινόντων κατά την ακρόαση και στα προ της ακρόασης.
Πέρα από τα στοιχειώδη -συνθέτης ,τίτλο έργου,συντελεστές εκτέλεσης - τείνω όλο και πιο πολύ να μην θέλω να ξέρω περισσότερα στοιχεία όπως πχ σε τί συναισθηματική κατάσταση ήταν ο συνθέτης όταν το έγραψε, τον κοινωνικό και ιστορικό περίγυρο και άλλα λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά ''πληροφοριακά'' στοιχεία.
Χωρίς όλα αυτά τα συμπαρομαρτούντα ίσως πει κάποιος ότι δεν κατανοώ πλήρως τη μουσική.
Αν μιλώντας για κατανόηση της μουσικής εννοούμε και τα διάφορα συνοδευτικά στοιχεία της όπως ανέφερα παραπάνω τότε ναι, ίσως δεν την κατανοώ πλήρως.
Αν όμως μιλώντας για κατανόηση εννοούμε το ακουστικό-μουσικό μήνυμα τότε πιστεύω ότι την κατανοώ ή τουλάχιστον μου είναι αρκετό αυτό.
Καταλήγουμε στον ίδιο παρονομαστή;
Περί ορέξεως;
Μάλλον έτσι είναι.
Τί λέτε;