τελικά πόσο hi είναι οι hi ηχογραφήσεις που ξανααγοράζουμε?

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,608
το έχουμε ξανασυζητήσει, αλλά προσωπικά ασχολούμαι πλέον αρκετά σοβαρά με το ζήτημα.
Ήδη μιλήσαμε λίγο γιά την Amy Winehouse και τις φριχτές της ηχογραφήσεις...

Ας δούμε εδώ, έναν από τους αγαπημένους μου δίσκους.

James Taylor. One man dog.
Ηχογράφηση 1973.
Στην πρώτη εικόνα έκδοση γύρω στο 1990.
Στην δεύτερη Ιαπωνικό remaster...

υπάρχει πιστότητα στη δυναμική.
Το Ιαπωνικό είναι γύρω στο 1 db ή κάτι τέτοιο τσιμπημένο.
Φυσικά αφορά πλάτος, αλλά είναι μιά ένδειξη
 

Attachments

  • Taylor2.JPG
    Taylor2.JPG
    87.6 KB · Views: 13
  • taylor j2.JPG
    taylor j2.JPG
    89.8 KB · Views: 14
Last edited:
Εδώ έχουμε άλλον έναν αγαπημένο.

Yes Fragile

Δυό διαφορετικά remaster.
αρχική ηχογράφηση 1973

πρώτο remaster 1996, δεύτερο 2006
 

Attachments

  • Yes2.JPG
    Yes2.JPG
    97.3 KB · Views: 6
  • yes r2.JPG
    yes r2.JPG
    103.6 KB · Views: 7
Last edited:
εδώ μιά ξεχωριστή περίπτωση.

santana I

remaster toy 1996 ή κάτι τέτοιο και remaster της mobile fidelity 2008...


Μιά πρώτη ματιά δείχνει πιστή αντιγραφή και ελαφρό τσίμπημα σε δυναμικά, αν και θα μπορούσε κανείς να πεί ότι είναι από διαφορές στη μείξη...

Το δεύτερο ζεύγος αποκαλύπτει σε 4Χ ενδιαφέροντα πράγματα.
Η mofi έχει αντιγράψει σε ανάποδη φάση.
ή μήπως είναι σύμπτωση ?
 

Attachments

  • Wai2.JPG
    Wai2.JPG
    86.5 KB · Views: 9
  • wai mo2.JPG
    wai mo2.JPG
    86.9 KB · Views: 9
  • wai pt2.JPG
    wai pt2.JPG
    77.2 KB · Views: 15
  • wai mo pt2.JPG
    wai mo pt2.JPG
    76.7 KB · Views: 14
και κάτι πραγματικά hiend.

Harry James. Still Harry...
Sheffield Lab.

Κορυφές δυναμικά, 1 άντε δυό clip....
 

Attachments

  • Harry2.JPG
    Harry2.JPG
    86.9 KB · Views: 18
είμαι περίεργος , αυτά τα σχηματάκια , μπορείς να μα τα βάλεις από ηχογραφήσεις τζαζ και κλασσικής ; Να δούμε εάν η κατά τεκμήριο απευθυνόμενη σε πιό μεγάλους την ηλικία και πιό "εκλεπτυσμένους" το γούστο ακροατές , μουσική , έχει το ίδιο χάλια ηχογραφήσεις ;
 
Τσιφ, επειδή εγώ με τα γραφήματα και τις κυματοειδείς και όλα τα συναφιά έχω πλήρως μεσάνυχτα, μπορείς σε παρακαλώ να υποδεικνύεις και σε απλή αναφορά ποιά έκδοση είναι καλύτερη από τις συγκρινόμενες ??Μπορεί να είμαι συγχώρητος αλλά θέλω να ξέρω και εγώ τί αγοράζω και αν αξίζει να το αγοράζω (ξανά !!):ears:

Πλήζ,,,:ADFADF1:
 
Δεν κατάλαβα πως μπορεί να αναλυθεί η ποιότητα της ηχογράφησης με αυτό τον τρόπο..
Εδώ βλέπουμε μόνο, το αποτέλεσμα...πως μπορούμε να ξέρουμε την πληροφορία που περιέχει ?

Τι εννοείς "δυναμικά" ?
 
Ως "Δυναμικά" εννοεί τις κορυφές στην κυματομορφή του σήματος. Όταν κλιπάρει ενας δίσκος, αυτο φαίνεται απο το οτι η κορυφή είναι επίπεδη αντι να καμπυλώνει. Κατι τέτοιο μπορείς να το δεις από την κυματομορφή του δίσκου. Μάλιστα, τα προγράμματα που κανουν τετοια ανάλυση ψάχνουν μονα τους για κλιπαρισμένες κορυφές.

Πέρα απο το κλιπάρισμα, μπορεί να δει κανεις αν ο δίσκος εχει θόρυβο ή αν έχει τσιμπημένα πρίμα ή μπασα. Πάντα όμως σε σύγκριση με κάποιο πρότυπο που ξέρουμε οτι είναι ηχητικά καλό.
 
Απάντηση: Re: τελικά πόσο hi είναι οι hi ηχογραφήσεις που ξανααγοράζουμε?

Ως "Δυναμικά" εννοεί τις κορυφές στην κυματομορφή του σήματος. Όταν κλιπάρει ενας δίσκος, αυτο φαίνεται απο το οτι η κορυφή είναι επίπεδη αντι να καμπυλώνει. Κατι τέτοιο μπορείς να το δεις από την κυματομορφή του δίσκου. Μάλιστα, τα προγράμματα που κανουν τετοια ανάλυση ψάχνουν μονα τους για κλιπαρισμένες κορυφές.
Το "clip" το καταλαβαίνω αλλά δεν έχει σχέση με την δυναμική περιοχή.
Πέρα απο το κλιπάρισμα, μπορεί να δει κανεις αν ο δίσκος εχει θόρυβο ή αν έχει τσιμπημένα πρίμα ή μπασα. Πάντα όμως σε σύγκριση με κάποιο πρότυπο που ξέρουμε οτι είναι ηχητικά καλό.
Εδώ διαφωνώ :earmuffs: χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχω και δίκιο.

Από το περιβάλλον που είδα στα scr.shots μου θύμισε ένα άλλο πρόγραμμα που δούλευα παλαιότερα, το cool edit pro.
Δεν ξέρω αν υπάρχουν λειτουργίες σε αυτό (το νέο) αλλά ακούγεται πολύ ενδιαφέρον αν ισχύει κάτι τέτοιο.
 
είδα τις απορίες σας, θα επανέλθω σε λιγάκι με επεξηγήσεις, τουλάχιστον αυτών που γράφω.
Μη νομίζετε ότι είμαι και κανένας ειδικός των ειδικών.
Απλά θα ανταλλάξουμε απόψεις.
 
Re: Απάντηση: τελικά πόσο hi είναι οι hi ηχογραφήσεις που ξανααγοράζουμε?

Τσιφ, επειδή εγώ με τα γραφήματα και τις κυματοειδείς και όλα τα συναφιά έχω πλήρως μεσάνυχτα, μπορείς σε παρακαλώ να υποδεικνύεις και σε απλή αναφορά ποιά έκδοση είναι καλύτερη από τις συγκρινόμενες ??Μπορεί να είμαι συγχώρητος αλλά θέλω να ξέρω και εγώ τί αγοράζω και αν αξίζει να το αγοράζω (ξανά !!):ears:

Πλήζ,,,:ADFADF1:

Το θέμα δεν είναι τόσο απλό Μήτσο...
γενικώς τα βάζω γιά προβληματισμό.
Πχ γραφήματα που τα χαρακτηρίζω "άσχημα" παίζουν καλά, ενώ τα καλά παίζουν πάντα καλά ή στη χειρότερη περίπτωση αδύναμα...
Κανόνα γιά την ώρα δεν μπορώ να δώσω.
Θα το συνεχίσουμε.
 
Γενικά το πρόγραμμα αυτό (Adobe Audition που είναι ουσιαστικά το παλιό cool edit που άλλαξε χέρια) αναλύει την κυματομορφή (και όχι μόνο) ενός μουσικού κομματιού.
Στην οθόνη βλέπετε τα δυό κανάλια κάθε φορά με διαμορφωμένο το μουσικό σήμα κατά πλάτος. Αν σκεφτούμε την γνωστή σε όλους ημιτονοειδή καμπύλη που ξέρουμε από το σχολείο, εδώ βλέπουμε κάτι τέτοιο, πιό σύνθετο, δηλαδή το σύνολο των ήχων ενός κομματιού να αναπτύσσεται καθώς εξελίσσεται το κομμάτι.

Στην περίπτωση πχ του πρώτου γραφήματος (James Taylor) βλέπουμε ένα ολόκληρο κομάτι.
Ο χρόνος αρχίζει από αριστερά και εξελίσσεται προς τα δεξιά.
Αν κάνουμε zoom τότε μπορούμε να φτάσουμε να βλέπουμε σχεδόν τις ημιτονοειδείς καμπύλες. Απλά όταν βλέπουμε όλο το κομμάτι χάνεται οπτικά η έννοια της καμπύλης.
Στη Υ διεύθυνση είναι το πλάτος της κυματομορφής, δηλαδή το πόσο δυνατά ακούμε τον ήχο.
Γιά το λόγο αυτό λέω ότι πχ στο πρώτο παράδειγμα το remaster είναι λίγο πιό δυνατό από την απλή έκδοση. Το πιό δυνατό βγαίνει από το ότι οι γραμμές πάνε πιό ψηλά.
 
Αν πάμε πχ στην περίπτωση του santana όπου έχουμε το remaster της mobile fidelity στο δεύτερο ζευγάρι θα δείτε τις πρώτες νότες σε μεγέθυνση 4Χ που αντιστοιχούν κανονικά στο αριστερό άκρο άκρο των αντίστοιχων screeshots που προηγούνται.

Στις μεγεθύνσεις είναι κάπως πιό κατανοητή η καμπύλη...

Αυτό που έλεγα ότι η mofi έχει γράψει σε ανάποδη φάση φαίνεται πχ από τις "τριχούλες" που φαίνονται στο επάνω γράφημα (είναι κάτω από το 5ο-6ο εικονίδιο-εργαλείο) Δείτε ότι στην mofi (4η εικόνα) οι "τριχούλες" είναι επάνω ενώ στην παλιά (3η) είναι κάτω...
Φαίνεται δηλαδή ότι όλη η κυματομορφή είναι mirrored...
 
Last edited:
Τώρα σχετικά με τα δυναμικά....

Αν δείτε εδώ
http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=470946&postcount=39

που είναι τα γραφήματα γιά το δίσκο της Amy Winehouse θα δούμε ότι δεν υπάρχει στο σύνολο του κομματιού το "πάνω κάτω" που αναμένει κανείς, αλλά όλες οι κορυφές (δηλαδή τα σημεία που η καμπύλη από την άνοδο γυρίζει σε κάθοδο και αντιστρόφως) είναι όλα στο "ταβάνι" δηλαδή στο 0db και πέρα από αυτό. Ό,τι ξεπερνάει το 0 db είναι παραμόρφωση και αν είναι στιγμιαία ίσως να μην γίνει αντιληπτή. Εκεί ποντάρουν οι γάτοι των στούντιο. Αν όμως επαναλαμβάνεται τότε γίνεται.

Στο δίσκο της Amy special edition, φαίνεται ότι προσπαθήσαν να κατεβάσουν το πλάτος (που μεταφράζεται σε μείωση έντασης) κάπου 6 db κάτω, αλλά όλα τα όργανα στο μιξάρισμα παίζουν στην ίδια ένταση μεταξύ τους λόγω κομπρέσσορα. Εξ ού και η μορφή της καμπύλης που είναι σαν να τραβήχτηκε όλη μέχρι ένα σημείο.

Αυτή η έλλειψη της διακύμανσης είναι αυτό που ενοχλεί και αυτό που λέω έλλειψη δυναμικών.

Δείτε πχ στη μεγέθυνση στην 4η εικόνα πως ήταν η κυματομορφή και πως τραβήχτηκε στην 3 γιά να αυξηθεί η αίσθηση του δυνατού και εντυπωσιακού (που μακροχρόνια γίνεται κουραστικό)
 
Last edited:
Γενικά το κλιπάρισμα δεν είναι και τόσο κακό.

Όταν διαρκεί 1ms ή και πιό λίγο, δεν είναι εύκολο (=αδύνατο) να γίνει αντιληπτό από το αυτί.
Ακόμα και στην mofi και στη sheffield βρίσκεις στα παραδείγματα που έδωσα μερικά clips.
Είναι όμως μερικά και τυχαία. (που σημαίνει οτι ο τεχνικός έκανε καλά τη δουλειά του).
Αν δείτε όμως τα άλλα παραδείγματα θα δείτε ότι εκεί είναι "ψωμοτύρι".

Σαφως χειρότερο είναι να είναι ολα δυνατά και εννοώ το ίδιο δυνατά ο ψίθυρος και η έκρηξη...
Χτες είδα και άλλα ενδιαφέροντα.
Απλά πρέπει να τα επεξεργαστώ.
 
Μιας και μπήκες στον κόπο...
Δε ρίχνεις μια ματιά στο "Μην το ρωτάς τον ουρανό" της Αλεξίου από το CD ψίθυροι γιατί ή το πιάνο κλιπάρει όταν μπαίνει στο ρεφρέν η Αλεξίου ή θα με κάψουν στο Σύνταγμα επειδή ακούω διάφορα; :p
 
Αλεξίου η ταπεινή μου δισκοθήκη περιλαμβάνει εν και μόνον. (που δεν ξέρω κάν ποιό είναι...):huh2:

άμα ακούς πάντως...υπάρχει
 
Re: Απάντηση: Re: τελικά πόσο hi είναι οι hi ηχογραφήσεις που ξανααγοράζουμε?

Το "clip" το καταλαβαίνω αλλά δεν έχει σχέση με την δυναμική περιοχή.

Εδώ διαφωνώ :earmuffs: χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχω και δίκιο.

Από το περιβάλλον που είδα στα scr.shots μου θύμισε ένα άλλο πρόγραμμα που δούλευα παλαιότερα, το cool edit pro.
Δεν ξέρω αν υπάρχουν λειτουργίες σε αυτό (το νέο) αλλά ακούγεται πολύ ενδιαφέρον αν ισχύει κάτι τέτοιο.

Tα screenshots εδω περιέχουν μόνο κυματομορφές χρόνου. Αυτά που λέω φαίνονται μόνο στην ανάλυση συχνότητας, η οποία γίνεται και realtime μαλιστα κι όχι μονο απο το audition. Ουσιαστικά ειναι μετασχηματισμός Fourier, που είναι αλφάβητο στην ανάλυση σήματος(κάθε είδους, όχι μονο μουσικού). Εκεί, λοιπόν, έχοντας ενα πρότυπο, μπορείς να συγκρινεις συχνοτικά επόμενα remasters.

To κλιπάρισμα φυσικά και αφορά στη δυναμική περιοχή. Περαιτέρω εξηγησεις θα γραψω καποια αλλη στιγμη :)
 
Δημήτρη δοκίμασε το Wavelab της Steinberg. Σου παρέχει αρκετά γραφήματα, και αρκετή πληροφορία σε πραγματικό χρόνο.( Πέρα απο τις editing δυνατότητες, που με την προσθήκη VST plugins γίνονται πρακτικά αμέτρητες )
Προσωπικά το χρησιμοποιώ για mastering σε sessions.
 
Τάσο δεν κατάλαβα τι εννοείς real time...
και αυτό που δουλεύω real time είναι

Πάντως οι χτεσινές έρευνες έδειξαν και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα...

πχ τρέχοντας τα στατιστικά γιά κάθε κομμάτι βλέπεις τι "απίδια πιάνει ο σάκκος"

πχ το πολύ υπερεκτιμημένο hiend mastering του δίσκου των pink martini sympathique στο δεύτερο κομμάτι: 114 "πιθανά" clips, έναντι 8 της Amy Winehouse...