Τα Σπάτα, έτοιμα να υποδεχτούν το Airbus A380
ΤΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης του γιγαντιαίου αεροσκάφους σε κάθε ανάγκη
Της Αλεξaνδρας Κασσιμη
Οι υποδομές και η ποιότητα των υπηρεσιών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κατέστησαν το «Ελ. Βενιζέλος» μεταξύ των κορυφαίων αεροδρομίων του κόσμου που μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτικό προορισμό για το πελώριο Airbus Α380, σε περίπτωση που καταστεί αναγκαία η αλλαγή πορείας του αεροπλάνου εν πτήσει. Τη δυνατότητα εξυπηρέτησης του νέου αεροσκάφους A380, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης αποκτά ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (Diversion Airports) ύστερα από προσέγγιση των τριών αερομεταφορέων (Singapore Airlines, Emirates, Qantas) που εντάσσουν τον διώροφο κολοσσό της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας στον στόλο τους. Ο ΔΑΑ συμμετείχε από το 2002 στις εργασίες του Α380 Airport Compatibility Group με αντικείμενο την εξέταση των επιχειρησιακών αναγκών των αεροδρομίων και στόχο την ασφαλή εξυπηρέτηση του Α380 κατά την προσγείωση, στάθμευση και απογείωση. Αποτέλεσμα των παραπάνω εργασιών ήταν ο ΔΑΑ να καταχωρισθεί μεταξύ κορυφαίων αεροδρομίων του κόσμου όπως είναι του Σίδνεϊ, Λος Αντζελες (LAX), Λονδίνου (Heathrow), Φρανκφούρτης, Αμστερνταμ, Ρώμης (Fiumicino) και της Βιέννης, που διαθέτουν τη σχετική πιστοποίηση από την Airbus, και την Federal Aviation Administration των ΗΠΑ και μπορούν να υποδεχτούν το νέο γιγάντιο αεροσκάφος.
Οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ένα αεροδρόμιο και στις οποίες κρίθηκε απολύτως συνεπής ο ΔΑΑ αφορούν το μέγεθος και τη χωρητικότητα των διαδρόμων, των τροχιοδρόμων και στις υποδομές της πίστας απογείωσης - προσγείωσης. Παράλληλα προκειμένου να δοθεί η συγκεκριμένη πιστοποίηση εξετάστηκαν οι δυνατότητες του αεροσταθμού σε επίπεδο χωρητικότητας, οι ιατρικές υπηρεσίες, αλλά και οι δυνατότητες πυρόσβεσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Α380 κατασκευάστηκε για να επισκέπτεται κυρίως κορεσμένα αεροδρόμια λόγω της μεγάλης του χωρητικότητας, αλλά και δρομολόγια μακρινών αποστάσεων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση του ΔΑΑ βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με αεροπορικές εταιρείες που αναμένουν την παραλαβή του Α380 για την πιθανότητα χρήσης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» ως εκπαιδευτικού κέντρου. Σε περίπτωση που οι συζητήσεις αυτές υλοποιηθούν θα βλέπουμε συχνά στον ουρανό της Αττικής το γιγάντιο Α380 καθώς θα εκτελούνται συστηματικά εκπαιδευτικές πτήσεις, απογειώσεις και προσγειώσεις του διώροφου αεροσκάφους. Παράλληλα μέσα στον σχεδιασμό για την επέκταση της χωρητικότητας του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», έργο που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2009, περιλαμβάνεται και πρόβλεψη για το ενδεχόμενο εξυπηρέτησης τακτικών πτήσεων του Α380, σε περίπτωση που αυτό κριθεί απαραίτητο. Αυξημένη εναέρια κυκλοφορία κατά 9,9% παρουσιάζουν τα στοιχεία της ΥΠΑ που αφορούν το 9μηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2007. Αναλυτικά στους ελληνικούς αεροδιαδρόμους πραγματοποιήθηκαν το 9μηνο 85.510 κινήσεις πτήσεων εσωτερικού σημειώνοντας αύξηση 4,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2006, 19.1547 κινήσεις πτήσεων εξωτερικού που εμφανίζουν άνοδο 9,5%, ενώ οι υπερπτήσεις είναι αυξημένες κατά 12,9% (184.772).