Φακοί για m4/3

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Λοιπόν τεσταρα τον 35-100 στην ΕΜ1 αλλα εχω την αίσθηση οτι αυτά που θα μεταφέρω δεν ισχύουν στον 100-300 γιατί ο 35-100 εχει το εξελιγμένο Power OIS και όχι το παλιο MEGAOIS , τέλος πάντων απενεργοποιήσα την σταθεροποίηση του σώματος , απενεργοποιήσα και στο σχετικό μενού την σταθεροποίηση του EVF και ανοιγόκλεισα την σταθεροποίηση του φακού, είδα μια μικρη τάση χρονοκαθυστερησης στο EVF σαν display lag και πιστευω οτι το νέο power OIS προσπαθεί και σταθεροποιεί λίγο και το evf με το μισό πάτημα του κλείστρου, το παλιό δεν το έκανε είχα τον 14-150 4/3 παλιά και το ξερω όπως και τον 14-45. Αυτά με τον 35-100 που στο 100 δεν τρέμει πολύ όπως ο 100-300 στο 300, εκεί οι διάφορες θα ειναι τεράστιες.
Το ενδιαφέρον ειναι οτι η σχετική ρύθμιση στο μενού για σταθεροποίηση στο EVF δεν κάνει τίποτε επιπλέον αφού φαίνεται οτι αντιλαμβάνεται φακό με επαφές και οδηγείται απο ποια σταθεροποίηση ειναι ενεργή του φακού ή του σώματος, ακομη και με ενεργή την σταθεροποίηση του σώματος η κίνηση ειναι πιο ομαλή στο EVF απο αυτή που βλέπω με ενεργή τη σταθεροποίηση του φακού με μισό κλικ, μπερδεύτηκατε λίγο και εγώ το ίδιο .... Συνολικά ως συμπέρασμα το EVF δουλεύει πιο σωστά με ενεργή την σταθεροποίηση της μηχανής, αυτό εννοείται οτι δεν αφορά ποια σταθεροποίηση ειναι καλύτερη στην πράξη.
Φυσικά αν βάλεις φακό χωρίς επαφές και τον δηλώσεις και έχεις ενεργή την σταθεροποίηση του σώματος ειναι γνωστό οτι βλέπεις σταθεροποιημένο και το EVF με το μισό πάτημα, αυτό όχι με όλους τους φακούς , εχω διαβάσει για καποια τηλεσκόπια που προσαρμόζουν με T42 και φακούς πάνω απο 500mm οτι δεν δουλεύουν σωστά πάντα.
 
Last edited:

alzazira69

AVClub Addicted Member
17 June 2012
2,261
για ποιο λόγο δε λειτουργούν ταυτόχρονα η σταθεροποίηση του σώματος και το OIS του φακού? Δε θα βελτίωνε ακόμα περισσότερο το τελικό αποτέλεσμα?
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Γιατί η αλληλεπίδρασή τους δεν είναι ρυθμισμένη. Το ένα θα εκλαμβάνει το άλλο ως "κούνημα". Αν συνεργαστούν οι δυο εταιρείες στο μέλλον ίσως (ίσως επαναλαμβάνω) να το καταφέρουν. Αλλά το βλέπω χλωμό, μετά η Oly θα ξεσκιστεί να πουλάει σώματα, και η Panny φακούς...
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
@kbouk

Μπερδεύτηκα οντως .. ;)

Αυτό που κατάλαβα είναι οτι η σταθεροποίηση των Panny δεν δουλεύει πλήρως σε σώματα Oly :(

Κανονικά ενας σταθεροποιημένος φακός θα έδινε σταθεροποιημένο EVF/OVF ακόμα και χωρίς μισό κλικ, αντε πες για οικονομία σε μπαταρία να έχεις ειδικό mode για full time σταθεροποίηση ή μόνο για τότε που χρειάζεται πιο πολύ ..
Ισως βέβαια θέλει άλλο σετάρισμα για την σταθεροποίηση της λήψης π.χ. στο 1/200 και άλλο για το EVF που δουλεύει στο 1/60 ??.

Για το display-lag φοβαμαι οτι άλλο εννοούμε ο καθένας.
Δεν εννοώ οτι "χάνεις" τον κινούμενο στόχο απο το κάδρο όπως το βλέπεις στο EVF αλλά οτι παρόλλο που π.χ. βλέπεις τον γλάρο ωραία κεντραρισμένο κάνεις την λήψη και στο αποτέλεσμα το κάδρο είναι διαφορετικό (ο γλάρος στην άκρη ή κομμένος). Αυτό δεν έχει άμεση σχέση με τα fps που δίνει η οθόνη .. μπορεί να έχεις 500fps αλλά πάλι το lag να είναι σημαντικό.
Kαι είναι έυκολο να μετρηθεί (όπως μετράνε το lag των LCD) αλλά δεν το έχω δει ποτέ.
 

isin

Senior Member
19 October 2011
461
Καλησπέρα, να ρωτήσω την αποψή σας για ποιον φακό θα προτείνατε για την em1 για να χρησιμοποιηθεί σε σπορ. Κυρίως σε αγώνες ποδοσφαίρου σε ανοιχτό γήπεδο και μέρα. Πιστεύετε ότι αρκεί ένας mzuiko 40-150 ή να πάω σε 75-300.

Υγ. Πρόσφατα απέκτησα την em1, έχω τον 12-40 και θέλω για λίγους αγώνες που καλύπτω ένα τηλεφακό. (η ποιότητα που θέλω δεν θα είναι τοπ, καθώς προορίζεται για άρθρα σε internet)
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Δεν έχω δοκιμάσει τον 75-300 , αλλά εάν κάθεσαι μπροστά , τότε τα 75mm θα σε περιορίσουν όταν έρχεται κοντά σου ο παίκτης . Θα έλεγα τον 40-150 .
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Εξ άλλου ο 40-150 είναι έτσι κι αλλοιώς χρήσιμος φακός, καλός και φθηνός. Μπορείς να τον βρείς από σπασμένα κιτ γύρω στα 150 , πάρτον και σίγουρα θα τραβήξεις αρκετές φωτογραφίες με αυτόν, μετά βλέπεις...
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Δεν έχω δοκιμάσει τον 75-300 , αλλά εάν κάθεσαι μπροστά , τότε τα 75mm θα σε περιορίσουν όταν έρχεται κοντά σου ο παίκτης . Θα έλεγα τον 40-150 .

Αν ηταν μικρό γηπεδάκι μπάσκετ θα έλεγα τον Panasonic 35-100/2.8, για γήπεδο ποδοσφαίρου και ημέρα έχεις 3-4 επιλογές, τους μ4/3 φακούς Panasonic 100-300 και mzuiko 75-300 I,II και τέλος επειδή έχεις την ΕΜ1 τους τρεις 4/3 φακούς με ανταπτορα, τον φθηνό ΖD 70-300/4.0-5.6, και τους δυο ZD 50-200mm/2.8-3.5, οι δυο τελευταίοι θα σου δώσουν την καλύτερη ποιότητα και μεγάλο εύρος, αλλα θέλει με υπομονή και δοκιμές να τους τιθασευσεις με κατάλληλες ρυθμίσεις στην μηχανή σου και εφόσον έχεις και την ανάλογη τεχνική θα έχεις αποτελέσματα πολύ ανώτερα του απλού m4/3 75-300mm που μάλλον υπερτερεί σε ταχύτητα εςτιαςης (δεν τον εχω δοκιμάσει).

με τους 4/3 μπορείς να βάλεις και πολλαπλασιαστες αλλα αυξάνεται το βάρος και για καλή στήριξη θέλεις και το προςθετο Γκριπ, βέβαια καινούργιοι οι φακοί ειναι δύσκολο να βρεθούν αλλα συχνά εμφανίζονται σε σχετικά χαμηλές τιμές στα μεταχειρισμενα .
 
Last edited:

alzazira69

AVClub Addicted Member
17 June 2012
2,261
εγώ προτείνω τον panasonic 14-140 ΙΙ. είναι κορυφαίος, πολύ ελαφρύς και καλύπτει μεγάλο εύρος. και έχω δει μεταχειρισμένους να παίζουν στα 300 ευρώ (από κιτ g6 που είχε βγει σε προσφορά πριν από 2-3 μήνες στο amazon)
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Φακοί για m4/3

@kbouk

Μπερδεύτηκα οντως .. ;)

Αυτό που κατάλαβα είναι οτι η σταθεροποίηση των Panny δεν δουλεύει πλήρως σε σώματα Oly :(

Κανονικά ενας σταθεροποιημένος φακός θα έδινε σταθεροποιημένο EVF/OVF ακόμα και χωρίς μισό κλικ
Εδώ είμαστε να τα ξεμπερδεύουμε :grandpa:

Ο παλιός 4/3 panasonic 14-150 αλλα και ο 14-50/2.8-3.5 που δούλευε σε σώματα Panasonic 4/3 έπαιζαν με δυο mode το ενα full με αυξημένη κατανάλωση μπαταρίας και το αλλο μόνο μετα απο μισό κλικ, σε Olympus με OVF 4/3 κατεπιλογη είχαν κουμπάκι επάνω και το έβαζες στο on,off προτιμωντας ή όχι του φακού την σταθεροποίηση ή της μηχανής προσέχοντας όμως να μην δουλεύουν ταυτόχρονα.
Την ίδια λογική με το κουμπάκι ακολούθησαν οι πρώτοι φακοί της Panasonic στα m43 και κάποιοι καλοί της φακοί, στους άλλους έκανε οικονομία αφαίρεσε το κουμπάκι κατι που στα σώματα της Πανυ σε αναγκάζει να ψάχνεις στα μενού για να ρυθμίσεις την σταθεροποίηση και μάλιστα έβαλε επιπλέον λειτουργία για κίνηση panning.
Στα παλιότερα σώματα m43 της Ολυ οι φακοί της Πανυ χωρίς κουμπί σε ανάγκασαν να βγάζεις την σταθεροποίηση απο το σώμα χειροκίνητα γιατί αλλιώς γινόταν της τρελής. Βέβαια σε κάποιες Πεν άξιζε γιατί η σταθεροποίηση του φακού ηταν καλύτερη ειδικά σε βίντεο μιας και τα παλιά σώματα δεν είχαν σταθεροποίηση στο βίντεο καθόλου.
Με την έλευση των OMD σωμάτων η Olympus αύξησε τις δυνατότητες και την συμβατότητα της σταθεροποίησης μεταξύ των ΦΑΚΩΝ αφού στα μενού ενσωματώσε επιλογή προτεραιότητας δηλ. Ακομη και να ξεχάσεις να κλείσεις την σταθεροποίηση ή δεν εχει κουμπί ο φακός για να την κλείσεις να το κάνει αυτόματα το σώμα ανάλογα με την επιλογή πόρτα ιερότητας που έχεις κάνει στο σχετικό μενού.
Μέχρι εδώ καλά όλα, έλα όμως που μας έδωσε και έξτρα επιλογή εκτός απο το να σταθεροποιεί τον φακό με τρεις- τέσσερις διαφορετικούς τρόπους , να σταθεροποιεί και το EVF κατεπιλογη πάντα και ακομη και αλλη έξτρα επιλογή αν θέλει κανεις να απενεργοποειται η σταθεροποίηση σε ριπή. Χαμός ....
Η σταθεροποίηση του EVF (αν την θες) τελικά δουλεύει μόνο όταν δουλεύει η σταθεροποίηση του πτυςςομενου αισθητήρα και ακούς το σχετικό θρόισμα και την βλέπεις μόνο αν έχεις πατήσει το μισό κλείστρο, και δεν εχει σχέση με την τελική σταθεροποίηση του φακού απο το σώμα που πάντα στις Olympus μηχανές γινόταν μόνο όταν το κλείστρο έπεφτε, ποτέ πριν.
Με τον ίδιο τροπο σταθεροποιούνται οι χειροκίνητου φακοί αρκεί να τους δηλώσεις.
Αυτό που δεν είχα ψάξει ειναι τι γίνεται με τους φακούς της Panasonic όχι με το ποια σταθεροποίηση δουλεύει, αυτό ειναι ξεκάθαρο ρυθμίζεται απο την επιλογή προτεραιότητας, το EVF δεν ήξερα τι κάνει και αν σταθεροποιείται, δείχνει να δουλεύει σωστότερα με ενεργή την επιλογή του φακού και όχι του σώματος.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Και εννοώ σωστότερα οτι βλέπω στον 35-100 να ψιλοδουλεύει η σταθεροποίηση στο EVF με το μισό κλικ , γιατί βλέπω ενα ελαφρύ τςακιςμα στη ροή στο EVF σαν display lag, μόνο όμως με ενεργή την σταθεροποίηση στον φακό, αντίθετα αν εχω ενεργή την σταθεροποίηση στο σώμα δεν βλέπω διαφορές στο ΕVF με το μισό πάτημα, η κίνηση του ειναι το ίδιο ομαλή , ακούω τους ηλεκτρομαγνητες όμως που εχουν ενεργοποιηθεί και ξερω οτι όταν πατήσω το κλείστρο σταθεροποίηση θα εχω, το εχω τσεκάρει και δουλεύει καλά όπως πολύ καλά δουλεύει και του power OIS, αντίθετα το παλιό MEGAOIS ηταν πίσω απο απόδοση.
Καλύτερα θα ηταν να είχα μεγαλύτερο τηλεφακο με σταθεροποίηση για να βγάλω πιο ακριβή συμπεράσματα.
Και μια παρατήρηση άσχετη, στην καινούργια ΕΜ10 το κούνημα του αισθητήρα με κλειστή την μηχανή ειναι σούπερ έντονο αν την κουνάς δεξιά αριστερά, στις δυο προηγούμενες δεν το ένιωθες τοςο αλλα το έβλεπες αν έβγαλες τον φακό, αν όμως η μηχανή πάρει μπρος ήρεμα, το ίδιο κουδουνανε και πολλοί φακοί Panasonic που εχουν σταθεροποίηση αν τους κουνας.

Ηλία για το display lag όντως δεν λέμε ακριβώς το ίδιο αλλα αναφερομαστε στην ουσία στο ίδιο δηλαδή στην χρονοκαθυστέρηση του ηλεκτρονικού σκοπευτρου απο την πραγματικότητα σε διάφορες φωτιστικες συνθήκες και πάντα σε σχέση με τις διάφορες ρυθμίσεις που επηρεάζουν αυτή την καθυστέρηση, εγώ αναφέρθηκα στην ριπή και ειδικά στην ριπή με συνεχόμενη εστίαση γιατί στην ουσία δεν βλέπω καμία καθυστέρηση στα απλά καρέ εκεί που στοχεύεις ειναι το αντικείμενο και αν υπαρχει ειναι πολύ μικρό και μη ορατό σε εμένα τουλάχιστο.

Ενα θέμα που παρατήρησα με την Fuji ΧΤ1 και την σταθεροποίηση της (κατι που δεν εχω δει να συμβαίνει σε Ολυ μηχανή) και πιθανόν να σχετίζεται με αυτό που λες ειναι οτι μόλις πατούσα μέχρι την μέση το κλείστρο της ο στόχος μου μετατοπιζονταν κατάτι στο EVF σαν να ηταν ήδη κάπου αλλού, πιθανόν αυτό να ειναι κατι αλλο απο το display lag και να αφορά το στιγμιαίο καλιμπραρίσμα της σταθεροποίησης του φακού.
 
Last edited:

isin

Senior Member
19 October 2011
461
Καλησπέρα,
ευχαριστώ για τις προτάσεις σας. Θα αποφασίσω μεταξύ 40-150 και 70-300 που αναφέρατε.
Κοιτάω λίγο διαφορές για τους 40-150 και βρίσκω διαφορετικές τιμές (μεγάλη απόκλιση) και διάφορες εκδόσεις. πχ 40-150 PEN, ED, RII κτλ.
Είναι διαφορετικοί φακοί αλλά εχουν ίδια φωτογραφία;;;
Μπορεί κάποιος να βοηθήσει;
Τον θέλω για em1.

υσ. καλή η λύση του 14-140 καθώς θέλω έναν all around φακό για ρεπορτάζ... αλλά μετά την αγορά της em1 ... δεν έχω τα χρήματα για να δώσω άμεσα.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Καλησπέρα,
ευχαριστώ για τις προτάσεις σας. Θα αποφασίσω μεταξύ 40-150 και 70-300 που αναφέρατε.
Κοιτάω λίγο διαφορές για τους 40-150 και βρίσκω διαφορετικές τιμές (μεγάλη απόκλιση) και διάφορες εκδόσεις. πχ 40-150 PEN, ED, RII κτλ.
Είναι διαφορετικοί φακοί αλλά εχουν ίδια φωτογραφία;;;
Μπορεί κάποιος να βοηθήσει;
Τον θέλω για em1.

υσ. καλή η λύση του 14-140 καθώς θέλω έναν all around φακό για ρεπορτάζ... αλλά μετά την αγορά της em1 ... δεν έχω τα χρήματα για να δώσω άμεσα.

Εχουν βγει δυο 40-150, ο πρώτος και ο νεώτερος R , κυρίως κοσμητικες ειναι οι αλλαγές στον νέο , σαφώς πιο όμορφος ο δεύτερος, πολυ λένε και πιο οξύς, αν σε νδιαφερει εχω βάλει έναν αχρησιμοποίητο στις αγγελίες του φόρουμ.
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Και είναι τσάμπα , χτύπα τον sportsmag , ο φακός είναι αστέρι , μην τον υποτιμάς επειδή είναι χαμηλή η τιμή του .
 

isin

Senior Member
19 October 2011
461
kbouk σου έστειλα ερώτηση σε προσωπικό μήνυμα. Στείλε μου κάποιο τηλέφωνο να τα πούμε.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Διαβάζω πολύ καλά λόγια για τον Pansonic 12-32, ξέρει κανείς αν μπορούμε να τον βρούμε σκέτο σε καλή τιμή?
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Φακοί για m4/3

Διαβάζω πολύ καλά λόγια για τον Pansonic 12-32, ξέρει κανείς αν μπορούμε να τον βρούμε σκέτο σε καλή τιμή?

Ειναι πολυ καλος οντως ειδικα στο ευρυγωνιο απο 12-18mm, μοναδικο μειονεκτημα που του εχω βρει εως τωρα ειναι η απουσια χειροκινητης ροδελας αλλα δυσκολα λαθευει σε εστιαση, επισης για να ξεκλειδωσεις το ζουμ του εχει λιγο σκληρη αισθηση, αντιθετα το μεγαλυτερο προσον του αντιστοιχου Ζuiko EZ 14-42 ειναι οτι ξεδιπλωνεται άμεσα μες το που ανοιγεις την μηχανη και αν σκασεις και ενα 50αρι για εξτρα καπακι εισαι ετοιμος πριν η μηχανη φτασει στο ματι.

Εως τωρα μονο απο σπασμενα κιτ τους βρισκεις και ειδικα ο Πανυ απο αυτα της GM1.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Με βλέπω για ebay... Ο Oly καλός αλλά το 14 ελάχιστο δεν με βολεύει καθόλου! Είναι ο βασικός λόγος που δεν είχα κιτ φακό - τώρα βέβαια θα μου πείς ο 12-35/2,8 τι είναι? Εε δεν τον λες κιτ, ούτε σαν ποιότητα, ούτε σαν μέγεθος αλλά ούτε και σαν τιμή...