The Martian

Ψηφίστε την Ταινία:


  • Total voters
    0

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Η κορυφαία κωμωδία scifi ήταν η ιντερμούφα , "βλαχαδερό" οδηγός αγροτικού απο το Texas γίνεται αρχηγός σε διαστημική αποστολή. Και μόνο από αυτό πεθάναμε στα γέλια.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,902
Παλλήνη
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω το κράξιμο σε ταινίες όπως το interstellar και το Martian. Μιλάμε για κορυφαία scifi με πολύ υψηλές βαθμολογίες από κοινό και κριτικούς. Να μου πεις δεν σε συγκίνησε, δεν σε έπεισε, να το καταλαβω. Αλλά "ιντερμουφα"; Seriously;
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Πάμε σε άλλο θέμα τώρα αλλά τέλος πάντων:

Why interstellar sucks...http://www.techtree.com/content/features/7906/interstellar-sucks-harder-black-hole.html
Why Nolan's Interstellar Sucks - 25 Reasons...http://ash-sandbox.blogspot.gr/2014/11/why-nolans-interstellar-sucks-25-reasons.html
Interstellar is a terrible film, here is why...https://www.reddit.com/r/movies/comments/2mre7a/interstellar_is_a_terrible_film_here_is_why/
A Negative Review: Interstellar Sucks...http://thediurnalrambler.blogspot.gr/2014/11/a-negative-review-interstellar-sucks.html
Hey Nolan, Interstellar Sucks...https://medium.com/@umapagan/hey-nolan-interstellar-sucks-3aa118cc1cfb

Κτλ κτλ υπάρχουν εκατοντάδες αναλύσεις για τους λόγους που θεωρείται αποτυχία , από το σενάριο και τις ερμηνείες μέχρι τα τραγικά επιστημονικά σφάλματα.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,902
Παλλήνη
Στην εποχή του internet ο καθε τυχάρπαστος μπορεί να το παίξει αδέκαστος κριτής. Γι αυτό ειναι χρήσιμο να βλέπουμε τον μέσο όρο των reviews που μας δίνει το rotten tomatoes για να έχουμε μια εικόνα αν μια ταινία sucks or not. Και φυσικά δεν ισχύει αυτό για καμία από τις δυο ταινίες που συζητάμε.
 

alfaalfa

AVClub Enthusiast
27 June 2006
1,279
Το θέμα , κατά την γνώμη μου δεν είναι ότι είναι κακές ταινίες.

Το «γαμώτο» είναι ότι είναι (τελικά) αδιάφορες – κακές , ΕΝΩ θα μπορούσαν να είναι κορυφαίες.
Δηλαδή φτάνουν στην πηγή και ..δεν πίνουν νερό,
Βέβαια δεν αναφέρομαι σε εισπράξεις , αναφέρομαι σε κριτήρια που βάζουν fans ταινιών διαστήματος (όπως εγώ που ΔΕΝ μπορώ να δω τα Star Wars ούτε για πεντάλεπτο).

Δηλαδή έχουν τεχνολογία – ακρίβεια – επιστήμη - μεγάλο budget - αλλά δεν έχουν ΑΤΜOΣΦΑΙΡΑ (ειδικά το The Martian είναι τελείως flat - μα τελείως ..) .
Πχ το space ship του The Martian είναι πολύ καλό – αλλά δεν σου λέει τίποτα.

Τα λάθη και οι υπερβολές , που φυσικά υπάρχουν δεν ενοχλούν. Και στο Prometheus υπάρχουν τα λάθη , αλλά η ταινία έχει τρομερή ατμόσφαιρα.

Ειδικά το The Martian για εμένα δεν είναι καν ταινία - θα έλεγα ότι είναι συρραφή εικόνων – φωτογραφιών με αφήγηση.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,902
Παλλήνη
Αυτό να το δεκτω. Απλά άλλο ειναι να λέμε δεν ήταν κακή ταινία και άλλο να την χαρακτηρίζουμε "μούφα".
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Απάντηση: The Martian

Και φυσικά δεν ισχύει αυτό για καμία από τις δυο ταινίες που συζητάμε.

Λάθος , μπορεί να ισχύει άνετα και για τις δύο ταινίες ανάλογα με την οπτική του καθενός , ακόμη και το Martian που εμένα μου άρεσε σε κάποιον άλλο μπορεί να μην αρέσει για τους δικούς του λόγους.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,902
Παλλήνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: The Martian

Λάθος , μπορεί να ισχύει άνετα και για τις δύο ταινίες ανάλογα με την οπτική του καθενός , ακόμη και το Martian που εμένα μου άρεσε σε κάποιον άλλο μπορεί να μην αρέσει για τους δικούς του λόγους.

Πάντα θα υπάρχει κάποιος που δεν του αρέσει μια ταινία. Το να χαρακτηρίζεις όμως μια αντικειμενικά καλη ταινία ως "μούφα" ( που σημαίνει χάλια) κόντρα στην μεγάλη πλειοψηφία των reviews κοινού/κριτικών, θα έπρεπε ίσως να σε προβληματίσει μήπως εσύ κανεις λάθος.
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,779
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Μα δεν ειναι μονο τα reviews κοινου/κριτικων.

Βλεπεις το Martian και αυθορμητα ερχεται η στιγμη που θελεις να το συγκρινεις με κατι εξισου αρτιο και προσεγμενο
(επιστημονικα, κινηματογραφικα, εσεις διαλεξτε) ....... και με ποιο το συγκρινεις ? ..... για να ακουσω την δεκαδα
ρεαλιστικοτερων ταινιων SciFi ! .... :smash:

Γιατι εγω μονο μια βρηκα > την Oδυσσεια 2001 (και οχι σε ολα της τα σημεια). Ουτε καν το Gravity !
Το Interstellar ειναι πιο αβανταδορικο σε εικασιες, οχι τοσο ρεαλιστικο αλλα σιγουρα αρτιο κινηματογραφικα
Ομως .... με τιποτα δεν πινουν απεριτιφ στην γεφυρα η παιζουν πιου-πιου σε αστρα θανατου !!!!
Που δυστυχως ειναι το 80% (κατα την ταπεινη αποψη του υπογραφοντος) του SciFi που κυκλοφορει
τα τελευταια 30 χρονια ! Μονο εκεινα δημιουργουν ενταση και καλπασμο .... αλλα χανουμε σε κατι αλλο
αρκετα σημαντικο !
 

alfaalfa

AVClub Enthusiast
27 June 2006
1,279
Κατά την γνώμη μου το ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα της ταινίας βρίσκεται στους χαρακτήρες.

Η καρικατούρα του Πρωταγωνιστή στερεί κάθε αληθοφάνεια από την ταινία. Και νταλικέρης αν μείνει από λάστιχο στην Εθνική περισσότερα συναισθήματα δείχνει να έχει από τον Ματ Ντέιμον μόνο στον Αρη.

Φυσικά και το αξιοθρήνητο team της γής αλλά και το πλήρωμα του Space ship δεν πάει πίσω .
Για να μην μιλήσω για την φιγούρα του επικεφαλής Κινέζου και της βοηθού του που είναι κυριολεκτικά για γέλια.

Όλα αυτά στερούν τεράστιο κομμάτι από την αληθοφάνεια της ταινίας .

Στο Prometheus ένα ΜΕΓΑΛΟ κομμάτι της έντασης προερχόταν από την ψυχολογία που προσπαθούσε να περάσει ακόμη και το Ανδροειδές .
Όλη η ομορφιά των ταινιών διαστήματος είναι η αντίδραση του Ανθρώπου όταν αντιμετωπίζει το το περιβάλλον αυτό.
Αν νεκρωθεί αυτό το κομμάτι δεν υπάρχει ταινία –
Και στο The Martian δεν νεκρώνεται , δεν είναι απλά ανύπαρκτο - αλλά περιγράφεται βλακωδώς που είναι ακόμη χειρότερο.

Το 2001 είναι αξεπέραστο όχι μόνο για το τεχνικό του κομμάτι , αλλά κυρίως για τα διλήμματα που βάζει στον Ανθρωπο όταν έρχεται αντιμέτωπος με το εχθρικό διάστημα , την πιθανή εξωγήινη υπέρτερη νοημοσύνη αλλά και την τεχνητή νοημοσύνη που ίδιος δημιούργησε (βλ HAL).

Και μια και αναφέρθηκε τεχνικό κομμάτι - καλύτερο όλων είναι το EUROPA REPORT - ακόμα και σε χαρακτήρες παρόλο που δεν είναι εκεί το κύριο βάρος.
 

click

AVClub Addicted Member
27 July 2007
2,363
Εγώ για να πω την αλήθεια στο θέμα Mat Damon , το the Martian πρέπει να ήταν η μοναδική ταινία του στην οποία μου άρεσε υποκριτικά. Πρώτη φορά ένοιωσα να μου περνάει κάτι, έβγαζε χιούμορ και ρεαλιστικότητα, αντί για το κλασικό ψυχρόχαζό ύφος που τον διακατέχει σε άλλες ταινίες. Δεν ξέρω τι καλύτερο θα μπορόυσε να κάνει για να υποδυθεί τον συγκεκριμένο χαρακτήρα του ψύχρεμου ευρηματικού αστρονάυτη.
Οι υπόλοιποι χαρακτήρες συμφωνώ δεν λένε κάτι το ιδιαίτερο, αλλά έτσι και αλλιώς το θέμα της ταινίας περιστρέφεται γύρω από έναν πρωταγωνιστή ως επι το πλέιστον.

Δεν νομίζω πως το πρόβλημα ήταν ο Mat Damon, απλά μάλλον ο alfalfa ήθελε να δει κάτι διαφορετικό από αυτό που ήταν το The Martian. Δεκτό, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως φταίει σε κάτι ο ηθοποιός.
 
Last edited:

takis

Supreme Member
11 August 2006
3,672
--------------------
Re: Απάντηση: The Martian (2015)

μα δεν το έβαλαν στην ταινία με το έτσι θέλω άλλα το γράφει το βιβλίο απλά πράγματα
για τους Κινέζους μιλάω
 

vsklav

AVClub Enthusiast
13 September 2012
1,060
Αθηνα, Κεραμεικος
Ειχα διαβασει το βιβλιο και ειχα ενθουσιαστει. Ηταν τοσο κινηματογραγικη η γραφη του που ημουν σιγουρος οτι θα το γυριζανε σε ταινια. Θεωρω οτι ηταν μια παρα πολυ καλη μεταφορα βιβλιου και πολλες σκηνες αποδοθηκαν οπως ακριβως περιμενα να αποδοθουν.
Για μενα ηταν πολυ καλο αλλα δε ξερω αν θα ενιωθα το ιδιο αν δεν ειχα διαβασει το βιβλιο. Γενικα ο ridley scott ειναι θεος και σπανια απογοητευει. Το ιδιο ισχυει και εδω για μενα.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,747
πετρουπολη
Απάντηση: Re: The Martian

Κατά την γνώμη μου το ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα της ταινίας βρίσκεται στους χαρακτήρες.

Η καρικατούρα του Πρωταγωνιστή στερεί κάθε αληθοφάνεια από την ταινία. Και νταλικέρης αν μείνει από λάστιχο στην Εθνική περισσότερα συναισθήματα δείχνει να έχει από τον Ματ Ντέιμον μόνο στον Αρη.

Φυσικά και το αξιοθρήνητο team της γής αλλά και το πλήρωμα του Space ship δεν πάει πίσω .
Για να μην μιλήσω για την φιγούρα του επικεφαλής Κινέζου και της βοηθού του που είναι κυριολεκτικά για γέλια.

Όλα αυτά στερούν τεράστιο κομμάτι από την αληθοφάνεια της ταινίας .

Αν και εγω δεν ειμαι τοσο ισοπεδωτικος στην ουσια το δικιο σου ειναι...βουνο.
Περα οτι οι ερμηνειες ειναι πιο φλατ κι απο κλαταρισμενο λαστιχο,υπαρχει και εμφανες προβλημα στη διαχειρηση του χρονου μεσα στην ταινια.Οι ρολοι ειναι εντελως λαθος μοιρασμενοι.
Και δεν στερει μονο αληθοφανειασ,στερει απολαυση και μεγαλειο.Και ειναι τελικα αυτη η διαφορα που κανει την ταινια ενα απλα ευχαριστο διωρο,ενω θα μπορουσε να ειναι πραγματικα σπουδαια.
Τον καταπιε το mainsteam τον Scott δυστυχως...
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,779
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Θυμαστε καθολου ποσο ψυχροι (στα ορια του ανεκφραστου) ηταν οι Bowman και Poole στην Οδυσσεια 2001 ?
Ολη η υποκριτικη τους προεκυπτε αναφορικα με το φιλικο (σχεδον κουταβισιο) vocal υφος του HAL ...

Τοσο πολυ εχει ωραιοποιηθει το παρελθον ? Ξαναδειτε λιγο την Oδυσσεια ...

Για μενα ο Mat Damon, σιγουρα δεν κατεστρεψε την ταινια. Συμπεριφεροταν ως αστροναυτης (στο μεγαλυτερο
κομματι της ταινιας) και οχι ως ηρωας. Σιγουρα δεν ηταν σαν τον Nio (στο Matrix) η τον Jake (στο Avatar)
δηλαδη, rock star. Βεβαια, σιγουρα δεν ηταν και σαν τον Deckard στο Blade Runner η σαν τον Morbius στο
Forbidden Planet αλλα, τελωσπαντων .... σε ποια εποχη ζουμε ? Τι γυρευουμε εν ετει 2015 ?
Διαφορετικες εποχες, διαφορετικοι ηθοποιοι (η, για να γινω σαφεστερος, διαφορετικοι φαινοτυποι).

Αναποδραστα !
 

alfaalfa

AVClub Enthusiast
27 June 2006
1,279
Δεν θέλω να γίνομαι ισοπεδωτικός και ειδικά σε ταινίες διαστήματος που μάλιστα έχουν και ακρίβεια , αλλά ειδικά αυτό είναι το «γαμώτο» όπως έγραψα και πριν. – φτάνει στην πηγή και δεν πίνει.

Επειδή η ταινία (ευτυχώς) δεν είναι Star Wars , επειδή δείχνει με τόση λεπτομέρεια την Βάση , το Space Ship , την έλλειψη βαρύτητας , το time lag της επικοινωνίας κλπ , το τελευταίο που περίμενες - σαν θεατής - είναι ένας σκηνοθέτης του επιπέδου του Ridley Scott να μην μπορεί να διαχειριστεί την ροή και την αληθοφάνεια των χαρακτήρων.

Αλλά και η αληθοφάνεια είναι και αυτή αλλού παρούσα αλλά και αλλού ..απούσα.
ΠΧ.
/η αρχική επίθεση της κακοκαιρίας και η απόφαση να φύγουν για την γή .. βιαστικά και με τέρμα τα γκάζια είναι για τα πανηγύρια/ .
/Ηρθε μία υπερ-θύελα που δεν την είχαν πάρει χαμπάρι όταν τελικά είχαν την δυνατότητα με δορυφόρο να παρακολουθούν - με τρομερή λεπτομέρεια - αργότερα τον Ματ με το ..όχημα να ..κινείται.
/ Όταν κάνει όλα τα ..maths ο genius νεαρός για την τροχιά και απαντάει ο supercomputer “All Correct” (!).
/ Στο τέλος του έργου που η κυβερνήτης βγαίνει να «σώσει» τον Ματ στο διάστημα φοράει την διαστημική στολή σε ..5 δευτερόλεπτα (αυτή για να βγεί στο κενό διάστημα που πρέπει να θέλει μερικές ..ώρες προετοιμασία). Και φυσικά όλα όσα συμβαίνουν εκεί έξω, αλλά και μέσα αφού φτιάχνουν βόμβα (!) , ανατινάζουν κλπ κλπ.

Όσο για το αν επιθυμούσα τον Ματ ήρωα. Η απάντηση είναι όχι . Αλλά και να το επιθυμούσα – αυτό δεν γίνεται. Και για τον απλό λόγο ότι δεν είναι σε θέση ήρωα .
Ήρωας (πάει να) είναι αυτός που σώζει τους «άλλους», τον «πλανήτη», την ωραία της ταινίας κλπ , όχι αυτός που προσπαθεί να επιζήσει. Εκεί είναι ο εαυτός του – δεν εκτελεί αποστολή και καλά κάνει . Ήθελα ακριβώς να δώ έναν άνθρωπο απαλλαγμένο από τον ρόλο του ήρωα και είδα την φάτσα του ..Ματ.
Και αν θέλουμε να θυμηθούμε και συμπεριφορές αστροναυτών σε αγώνα επιβίωσης ας πάμε στο Apollo 13.


Από την άλλη , ίσως παραήμουν αυστηρός , επειδή η ταινία έχει αρκετά θετικά , πάνω στα οποία στηρίχτηκα και έκρινα . Απλά «έλυσε» τα βασικά και τα χάλασε στα «εύκολα».

Και ποια ήταν καλά στην ταινία.

Η Βάση , το σκάφος (ειδικά αυτό) , η κίνηση στην έλλειψη βαρύτητας, το Αρειανό ανάγλυφο και ουρανός .

Αλλά επίσης ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ που δεν αναφέρθηκε. Οι αστροναύτες δεν είναι στρατιώτες – κομάντο , δεν έχουν ..όπλα ., δεν πολεμούν , δεν φέρονται σαν πεζοναύτες , δεν φοράνε στρατιωτικά vests και ..αρβύλες/
(Όλα αυτά είναι MUST για μια ταινία διαστήματος ).

Αυτά .. ελπίζω να μην κούρασα
Σε κάθε περίπτωση είναι ταινία που στέκεσαι να κάνεις κουβέντα . Για το νέο Star Wars πχ δεν έχω να πώ τίποτα.
 
Last edited:

click

AVClub Addicted Member
27 July 2007
2,363
Εγώ θέλω να τονίσω πως το The Martian δεν είναι ούτε ένα διαστημικό θρίλερ, ούτε ένα sci-fi δράμα για να δημιουργεί ρίγη αγωνίας και συγκίνησης ώστε αν έχουμε τρελές υπορκριτικές απαιτήσεις από τους πρωταγωνιστές. Είναι μια ανάλαφρη περιπέτεια με αρκετό χιούμορ, που εξελίσσεται στο όχι πολύ μακρινό διαστημικό μέλλον και στοχέυει να δείξει κάποια συγκεκριμένα πράγματα στον θεατή. Θεωρώ πως αυτά που έχει να δείξει τα δείχνει αρκετά πετυχημένα και οι ήθοποιοί τον όποιο ρόλο που έχουν πάνω σε αυτό, τον διεκπεραιώνουν με επιτυχία. Ναι, έχει απλουστέυσεις σε οριμένα σημεία π.χ. στον τρόπο που γίνεται η εγκατάληψη του πλανήτη, ή στον τρόπο της διάσωσης του αστρονάυτη, αλλά θεωρώ πως καλώς τις έχει καθώς για χάρη του σεναρίου και προκειμένου να μην γίνει κουραστική, η ταινία αλλού θέλει να εστιάσει.

Το ρεζουμέ είναι πως κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή καθόλη την διάρκεια χωρίς να τον κάνει να νοιώθει ηλίθιος όπως άλλες ταινίες και αυτό θεωρώ πως είναι το σημαντικότερο ώστε να μπορούμε να μιλάμε για μία πολύ καλή ταινία, πάντα βέβαια για το είδος της και για τον σκοπό της. Αν έλλειπαν και οι κάποιες αμερικανίες που αναφέραμε πιο πάνω θα μιλάγαμε για μία εξαιρετική ταινία.
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,779
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
ΠΧ.
/η αρχική επίθεση της κακοκαιρίας και η απόφαση να φύγουν για την γή .. βιαστικά και με τέρμα τα γκάζια είναι για τα πανηγύρια/ .
/Ηρθε μία υπερ-θύελα που δεν την είχαν πάρει χαμπάρι όταν τελικά είχαν την δυνατότητα με δορυφόρο να παρακολουθούν - με τρομερή λεπτομέρεια - αργότερα τον Ματ με το ..όχημα να ..κινείται.
/ Όταν κάνει όλα τα ..maths ο genius νεαρός για την τροχιά και απαντάει ο supercomputer β€œAll Correct” (!).
/ Στο τέλος του έργου που η κυβερνήτης βγαίνει να «σώσει» τον Ματ στο διάστημα φοράει την διαστημική στολή σε ..5 δευτερόλεπτα (αυτή για να βγεί στο κενό διάστημα που πρέπει να θέλει μερικές ..ώρες προετοιμασία). Και φυσικά όλα όσα συμβαίνουν εκεί έξω, αλλά και μέσα αφού φτιάχνουν βόμβα (!) , ανατινάζουν κλπ κλπ.

ΝΑΙ ... η ταινια δεν εχει την αληθοφανεια του Apollo 13.
Μονο που το Apollo 13 ηταν μια αληθινη ιστορια.
Το Martian προσπαθει να εικασει ενα μελλοντικο Apollo 13 πανω στον Αρη.
Να εικασει .... (οποτε, εξ'ορισμου, θα αποτυχει).

Οσον αφορα τις ανεπαρκειες που περιγραφεις παραπανω, συμφωνω, επαυξανω και θα προσθεσω μοναχα αυτο ...
Οι ταξιδιωτες μετα απο 8 μηνες ταξιδι (Γη-Αρης) φτανουν σε αρειανη τροχια με βαρυτατα συμπτωματα λευχαιμιας
απο εξαρση ηλιακου ανεμου ακριβως πανω στην πορεια τους και .... ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΟΛΟΙ .... πριν καν προσαρειωθουν.
Μπορει να προκυψει ταινια με τετοιο σαρωτικο ρεαλισμο ? Ποσο θα διαρκεσει ? Τρια δευτερολεπτα ? Δεκα λεπτα ?

(Kατι που μου υπενθυμιζει γιατι ηταν τοσο σοβαρη η Οδυσσεια 2001 .... :p)
 
Last edited: