Νέοι Marantz AV FY '23

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,851
Athens
όπως οι περισσότεροι ολοκληρωμένοι, προτιμότερο είναι να παίξει τελικός τα 4ωμα ηχεία.
 
  • Like
Reactions: Maestro
Βγαίνουμε εκτός θέματος, αλλά τα ηχεία πρέπει να'ναι συνάρτηση του χώρου και των αναγκών. Με 8άρια γούφερ δε θα ακούω μουσική, θα τρίζουν απλά οι τοίχοι και θα βουλώνουν τ'αυτιά μου. Εδώ τα 4άρια των Klipsch είναι αρκετά στις περισσότερες περιπτώσεις στη μουσική (φωνή, όργανα κλπ) στα 70-75dB που ακούω, και απλά το sub συμπληρώνει σε κάνα bass drum ή κάτι τέτοιο. Στον συγκεκριμένο χώρο πάντα, αλλού μπορεί να μην έφταναν.

Αυτά που σκοπεύω να ακούσω κάποια στιγμή είναι αφενός τα μικρά R5 meta, αφετέρου τα SF Lumina III. Αν και διάβασα κάπου ότι Marantz + Sonus Faber δεν είναι ιδανικός συνδυασμός λόγω laid back χαρακτήρα και των δυο.
Τα Αμερικάνικα σπίτια λόγω κατασκευής (ξύλο κυρίως) "καταπίνουν" το μπάσο για πλάκα.

Γιαυτό παραδοσιακά τα Αμερικάνικα ηχεία έχουν μεγαλύτερες μονάδες από τα ευρωπαϊκά.

Για πόσα τ.μ. χώρου μιλάμε;
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Επίσης... οι Marantz πως τα πάνε με τα 4Ω (πχ R-meta)?

Κατ' αρχάς, ηχειάρα.

Από κει και πέρα, υπάρχει η δυνατότητα να «ρυθμίσεις» τον Cinema 40 στη θέση 8, 6 ή 4Ω. Βέβαια εδώ δεν κάνει καμιά μαγεία ο ενισχυτής, απλά μειώνει τη διαθέσιμη ισχύ του. Αυτό δεν είναι καλό για την απόδοση, αλλά είναι καλό για την προστασία του.
Εάν τον αφήσεις όπως είναι και δεν τον γκαζώνεις, και πάλι μιλάμε για λιγότερο ζόρι πάντως + συν το ότι όταν χρειαστούμε στιγμιαία ισχύ θα την έχουμε διαθέσιμη.
Τα 4Ω από μόνα τους δεν λένε τίποτε. Πρέπει να δεις κατά πόσο κάνει «βουτιές» μέχρι εκεί το ηχείο για να θεωρηθεί «δύσκολο». Αν δεν τις κάνει, σημαίνει ότι τα πράγματα είναι πιο... εύκολα.

Αλλά έτσι κι αλλιώς έχεις τον τελικό γι' αυτά τα πράγματα, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς.
 
Τα Αμερικάνικα σπίτια λόγω κατασκευής (ξύλο κυρίως) "καταπίνουν" το μπάσο για πλάκα.

Γιαυτό παραδοσιακά τα Αμερικάνικα ηχεία έχουν μεγαλύτερες μονάδες από τα ευρωπαϊκά.

Για πόσα τ.μ. χώρου μιλάμε;
Ολόκληρο το σαλόνι είναι 7.5 x 4.4, αλλά το καθιστικό/χωρος ακρόασης είναι περιορισμένο στο μισό του (3.7 x 4.4), πρακτικώς δηλαδή όπως καθόμαστε από αριστερά μας υπάρχει το αλλο μισό του δωματίου.

Εγώ το αντίθετο παρατηρώ και στους δυο χώρους (εδώ και στον άλλο που έχω τα LS50W2), ότι το μπάσο θέλει μάλλον συμμάζεμα, αν και στο σαλόνι με τα δυο subs διορθώθηκε αρκετά, αφού αλληλοκαλύπτονται ως προς τα nulls και έτσι παίζουν χαμηλότερα.
 

Attachments

  • IMG_0866.jpeg
    4.5 MB · Views: 30
Last edited:
Κατ' αρχάς, ηχειάρα.

Από κει και πέρα, υπάρχει η δυνατότητα να «ρυθμίσεις» τον Cinema 40 στη θέση 8, 6 ή 4Ω. Βέβαια εδώ δεν κάνει καμιά μαγεία ο ενισχυτής, απλά μειώνει τη διαθέσιμη ισχύ του. Αυτό δεν είναι καλό για την απόδοση, αλλά είναι καλό για την προστασία του.
Εάν τον αφήσεις όπως είναι και δεν τον γκαζώνεις, και πάλι μιλάμε για λιγότερο ζόρι πάντως + συν το ότι όταν χρειαστούμε στιγμιαία ισχύ θα την έχουμε διαθέσιμη.
Τα 4Ω από μόνα τους δεν λένε τίποτε. Πρέπει να δεις κατά πόσο κάνει «βουτιές» μέχρι εκεί το ηχείο για να θεωρηθεί «δύσκολο». Αν δεν τις κάνει, σημαίνει ότι τα πράγματα είναι πιο... εύκολα.

Αλλά έτσι κι αλλιώς έχεις τον τελικό γι' αυτά τα πράγματα, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς.

Δεν έχω βρει πουθενά ρυθμίσεις, θα το κοιτάξω. Ουσιαστικά αν στο μέλλον πάμε σε σειρά R Meta* μιλάμε για τη μπροστινή τριάδα (πίσω θα μπουν 2 μικρά Q150), άρα μόνο το κεντρικό θα παίρνει από τον 40 με 4Ω.

*εννοείται υπό την προϋπόθεση γερής έκπτωσης τύπου 50% όπως είχαν πριν 2 χρόνια τα απλά R. Αλλιώς μιλάμε για τρελά $$$.
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Δεν έχω βρει πουθενά ρυθμίσεις, θα το κοιτάξω. Ουσιαστικά αν στο μέλλον πάμε σε σειρά R Meta* μιλάμε για τη μπροστινή τριάδα (πίσω θα μπουν 2 μικρά Q150), άρα μόνο το κεντρικό θα παίρνει από τον 40 με 4Ω.

*εννοείται υπό την προϋπόθεση γερής έκπτωσης τύπου 50% όπως είχαν πριν 2 χρόνια τα απλά R. Αλλιώς μιλάμε για τρελά $$$.

Επίσης το φορτίο γενικότερα είναι μειωμένο όταν παίζει το σύστημα με subwoofer και crossover.

Η ρύθμιση είναι αυτή εδώ, αλλά δεν την πολυπροτείνω. Έχει άλλα drawbacks.

 
  • Like
Reactions: Maestro
Να ρωτήσω κάτι, σε περίπτωση που γνωρίζει κανείς: Υπάρχει κάποιος εμπειρικός κανόνας για τους ολοκληρωμένους AVR που να λέει περίπου πόσο ρεύμα καίει ο επεξεργαστής/προ και μετά πόσο ο τελικός του ανά κανάλι;
Δεν είναι θέμα οικονομίας η ερώτηση, αλλά έχει να κάνει με το φορτίο στο κύκλωμα. Πχ, ο Cinema 40 γράφει πίσω ότι τραβάει μέχρι 710W. Άρα, αν βάλεις στο ίδιο κύκλωμα έναν 40 (710W), έναν τελικό πχ Rotel 1555 (600 W) και ένα sub SVS 3000M (800W), τότε (στα μέρη μου, με κύκλωμα 15Α και 120V) θεωρητικά φλερτάρεις με πεσμένες ασφάλειες (στην καλύτερη) ή και φωτιά (στη χειρότερη, εδώ που ζούμε σε ξύλινα σπίτια).

Πρακτικά όμως μήπως ο Cinema θα καίει κάτω από τα μισά αν οδηγεί απλά λίγα light κανάλια (πχ Atmos); Για παράδειγμα, χαζεύοντας στο site της Marantz, βλέπω ότι η ναυαρχίδα pro AV10 τραβάει max 100W για την επεξεργασία που κάνει, που θεωρητικά είναι και ανώτερη από αυτή του 40 λόγω περισσότερων καναλιών.
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Nα το κόψουμε το σπορ δηλαδή... :cool:

Σοβαρά τώρα, δε θα'πρεπε να υπάρχει για λόγους ασφαλείας μια μέγιστη ένδειξη; Θα μου πεις οκ, λογικά απλά θα πέσει η ασφάλεια, αλλά πάλι... γιατί να φτάσουμε εκεί;

Θα έπρεπε όπως πολλά άλλα πρέπει (input-output impedance και max volt output για να μην πηγαίνεις στα τυφλά όταν ψάχνεις τελικό π.χ.).

Στην πράξη λιγότερη κατανάλωση έχει ένας ενισχυτής AV ακόμα κι από αυτό που γράφει στην πλάτη - το οποίο δεν είναι η μέγιστη κατανάλωση. Αν τώρα λες ότι θα τον έχεις μόνο για τα atmos... ακόμη λιγότερη κατανάλωση.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Πολλές και ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες, αλλά για να τις παρουσιάσω όλες αναλυτικά θα έπαιρνε πολύ χρόνο με τα (παρα πολλά) screenshots. Προτιμώ να δώσω ένα link απ' όπου θα μπορέσετε να κατεβάσετε το powerpoint σχετικά με τον Cinema 30 και όλες τις πληροφορίες που τον αφορούν σε σχέση με τον SR8015 και τον Cinema 40.

Ν' joy!


Capture1.JPG

 
Να το γράψω κι εδώ γιατί αφορά τους Cinema... να το σκεφτείτε ΠΟΛΥ πριν τους βάλετε να παίξουν με άλλο τελικό έτσι απλά επειδή υπάρχει διαθέσιμος τελικός στο σύστημα και εξ ορισμού separates > integrated.

Αυτό είχα κάνει εγώ μέχρι που χθες έτσι από περιέργεια είπα να κάνω ένα πιο διεξοδικό τεστ. Τον είχα ξανακούσει τον 40 σαν τελικό για λίγα λεπτά μόνο στην αρχή τότε που έκανα τα τεστ μαζί με τον Denon, αλλά αφενός τότε ήταν καινούριος και δεν είχα ακόμα συνηθίσει τον ήχο του για να έχω baseline, αφετέρου τα τεστ μεταξύ των δυο ως ολοκληρωμένοι ήταν για ελάχιστα λεπτά, το διεξοδικό είχε γίνει συγκρίνοντας τους δυο ως προενισχυτές.

Χθες λοιπόν, άλλαξα τον Onkyo από τα main να ενισχύει τα rear height (που είναι η άλλη διαθέσιμη επιλογή), και μετά έκατσα να ακούσω. Άκουσα ΠΟΛΛΕΣ ώρες, όχι επειδή ήθελα να κάνω αναλυτικό τεστ, αλλά επειδή ήδη από τα πρώτα λεπτά δεν πίστευα αυτό που άκουγα. Ήταν όχι απλά σαν να άλλαξα ηχεία, αλλά και σα να άλλαξα χώρο. Εξαφανίστηκαν τελείως τα ηχεία, και σηκώθηκε ολόκληρη σκηνή μπροστά μου, τοποθετούσες έναν έναν τους μουσικούς σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο, ενώ άλλαξε το εύρος του πεδίου και στις δυο διαστάσεις.

Έχω ξαναγράψει ότι δεν είμαι audiophile με την ψυχιατρική έννοια του όρου, μουσικός είμαι απλά, και αυτό ψάχνω στον ήχο, να προωθεί τη μουσική που ακούω και να την κάνει να φτάνει στ'αυτιά μου φυσικά, χωρίς έξτρα αγριάδες, χωρίς αφύσικες χροιές κλπ. Και αυτό που άκουσα, ειδικά με τα δεδομένα των ηχείων μου των οποίων τα όρια είναι δεδομένα, έπαιρνε άριστα δέκα. Οπότε ο Onkyo μονιμοποιήθηκε ως οδηγός των rear height. Και τα main θα φύγουν απ'τον Marantz μόνο αν κάποια στιγμή αξιωθώ να πάρω κάτι που να είναι τουλάχιστον σε ανάλογα επίπεδα σε σχέση μ'αυτό που θα φτάνει στ'αυτιά μου.
 
  • Like
Reactions: vlad66

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,478
Εκεί ψηλά.....
Εγω παντως τον 50 τον ανεξαρτητοποιησα εντελως και τον αφησα να παιζει μπαλα μονος του στο σαλονι.

Ειναι δε τοσο διαφορετικη η φιλοσοφια χρησης του πλεον που δεν εχει νοημα πραγματικα το παντρεμα του με αλλους ενισχυτες.
 
  • Like
Reactions: Maestro

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,439
Θεσσαλονίκη
Να το γράψω κι εδώ γιατί αφορά τους Cinema... να το σκεφτείτε ΠΟΛΥ πριν τους βάλετε να παίξουν με άλλο τελικό έτσι απλά επειδή υπάρχει διαθέσιμος τελικός στο σύστημα και εξ ορισμού separates > integrated.

Αυτό είχα κάνει εγώ μέχρι που χθες έτσι από περιέργεια είπα να κάνω ένα πιο διεξοδικό τεστ. Τον είχα ξανακούσει τον 40 σαν τελικό για λίγα λεπτά μόνο στην αρχή τότε που έκανα τα τεστ μαζί με τον Denon, αλλά αφενός τότε ήταν καινούριος και δεν είχα ακόμα συνηθίσει τον ήχο του για να έχω baseline, αφετέρου τα τεστ μεταξύ των δυο ως ολοκληρωμένοι ήταν για ελάχιστα λεπτά, το διεξοδικό είχε γίνει συγκρίνοντας τους δυο ως προενισχυτές.

Χθες λοιπόν, άλλαξα τον Onkyo από τα main να ενισχύει τα rear height (που είναι η άλλη διαθέσιμη επιλογή), και μετά έκατσα να ακούσω. Άκουσα ΠΟΛΛΕΣ ώρες, όχι επειδή ήθελα να κάνω αναλυτικό τεστ, αλλά επειδή ήδη από τα πρώτα λεπτά δεν πίστευα αυτό που άκουγα. Ήταν όχι απλά σαν να άλλαξα ηχεία, αλλά και σα να άλλαξα χώρο. Εξαφανίστηκαν τελείως τα ηχεία, και σηκώθηκε ολόκληρη σκηνή μπροστά μου, τοποθετούσες έναν έναν τους μουσικούς σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο, ενώ άλλαξε το εύρος του πεδίου και στις δυο διαστάσεις.

Έχω ξαναγράψει ότι δεν είμαι audiophile με την ψυχιατρική έννοια του όρου, μουσικός είμαι απλά, και αυτό ψάχνω στον ήχο, να προωθεί τη μουσική που ακούω και να την κάνει να φτάνει στ'αυτιά μου φυσικά, χωρίς έξτρα αγριάδες, χωρίς αφύσικες χροιές κλπ. Και αυτό που άκουσα, ειδικά με τα δεδομένα των ηχείων μου των οποίων τα όρια είναι δεδομένα, έπαιρνε άριστα δέκα. Οπότε ο Onkyo μονιμοποιήθηκε ως οδηγός των rear height. Και τα main θα φύγουν απ'τον Marantz μόνο αν κάποια στιγμή αξιωθώ να πάρω κάτι που να είναι τουλάχιστον σε ανάλογα επίπεδα σε σχέση μ'αυτό που θα φτάνει στ'αυτιά μου.
Μπορεί να έχει να κάνει και με έλλειψη ικανότητας οδήγησης του τελικού από τα προενισχυτικα του marantz πάντως.
 
Μπορεί να έχει να κάνει και με έλλειψη ικανότητας οδήγησης του τελικού από τα προενισχυτικα του marantz πάντως.

Δεν ξέρω, γιατί θα είχα δει κάποιο hint πριν. Δηλαδή, δεν είναι ότι υπολειτουργούσε, μια χαρά έπαιζε, γι'αυτό και τόσο καιρό δεν σκέφτηκα να το αλλάξω. Και νορμάλ απόκριση είχε, και πλήρες φάσμα, και εντάσεις, και εικόνα. Απλά καμία σχέση με αυτό που ακούω τώρα.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,166
Αγιοι Αναργυροι
Εγω παντως τον 50 τον ανεξαρτητοποιησα εντελως και τον αφησα να παιζει μπαλα μονος του στο σαλονι.

Ειναι δε τοσο διαφορετικη η φιλοσοφια χρησης του πλεον που δεν εχει νοημα πραγματικα το παντρεμα του με αλλους ενισχυτες.
του Μαέστρου του περισσεύουν ενισχυτές...
(δεν έχει τι να τους κάνει, χωρίς πλάκα...)
 
  • Haha
Reactions: Kosh
Να σημειώσω ότι μιλάω αυστηρά για δικάναλη ακρόαση, σινεμά/atmos μουσική δεν δοκίμασα ακόμα. Εκεί θεωρητικά τα πράγματα θα είναι λιγότερο εντυπωσιακά λόγω του μοιράσματος του τροφοδοτικού σε 9 κανάλια.