Αυτοκινητιστικά νέα

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
Θέμα συνήθειας είναι. Αν μένεις σε απόσταση 500 μέτρα από δημόσιο AC φορτιστή, απλώς το αφήνεις εκεί μερικές ώρες να φορτίσει - ακόμα και το βράδυ. Το αυτοκίνητο που αναφέρω παραπάνω έχει 40 KWh μπαταρία LFP, μπορείς να το δουλεύεις 0-100, δε χρειάζεται το 20-80 των NMC. Οπότε ρυθμίζοντας τη φόρτιση στα 5KW, το πας από σχεδόν άδειο σε 100% σε 8 ώρες σε ένα δημόσιο φορτιστή. Δε θα χρειάζεσαι κάθε μέρα 0-100 φόρτιση, στη καθημερινότητα μπορεί να χρειάζεσαι 2 ή 3 φορές την εβδομάδα.
Το μειονέκτημα είναι τα ταξίδια, με το Yaris πας ταξίδι σχετικά νορμάλ, με το BYD Dolphin Mini θα χρειαστείς υπομονή.
 

Σεραφείμ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,383
Γλυφάδα
Παντως η πλατφόρμα για τις επιδοτήσεις (κινούμαι ηλεκτρικά 2) ακομη κλειστή ειναι. Οποτε οτι και να λεμε για επιδοτήσεις, εαν δεν ξανα ανοίξει οι τιμές ειναι απαγορευτικές. Η αγορά των ηλεκτρικών εχει παγώσει.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,147
Bratislava
Αν μένεις σε απόσταση 500 μέτρα από δημόσιο AC φορτιστή, απλώς το αφήνεις εκεί μερικές ώρες να φορτίσει - ακόμα και το βράδυ.


το πας από σχεδόν άδειο σε 100% σε 8 ώρες σε ένα δημόσιο φορτιστή. Δ
Ποσους δημοσιους φορτιστες εχει σε αυτα τα 500 μετρα ακτινα ? Και εαν υποθεσουμε οτι στα 500 αυτα μετρα εχει μολις 20 ηλεκτρικα (ζωη να χουν) και θελουν ολοι ενα 8ωρο να φορτισουν, επαρκουν ωστε την ωρα που χρειαζεσαι εσυ να φορτισεις να ειναι καποιος διαθεσιμος ?
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
Η διαθεσιμότητα φορτιστών θα αυξηθεί όσο θα αυξάνει και η εγκατεστημένη βάση BEV που τους χρειάζονται. Προς το παρόν οι πιο πολλοί που αγοράζουν BEV φορτίζουν σπίτι τους για να εκμεταλλεύονται το πιο φθηνό οικιακό ρεύμα. Οπότε η πλειοψηφία των AC chargers είναι πάντα άδειοι. Ρίξε μια ματιά σε Βασιλόπουλο/Σκλαβενίτη/Μασούτη που έχουν AC φορτιστές, πολύ σπάνια κάποιος να είναι κατειλημμένος.
 
17 June 2006
23,809
Αθήνα
Επίσης πολύ συχνά ΔΕΝ δουλεύουν αυτοί στα super markets.
Όσους γνωστούς έχω, όλοι στηρίζονται στο σπίτι τους. Δεν τολμάνε να βγουν με άδεια μπαταρία.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
Επίσης πολύ συχνά ΔΕΝ δουλεύουν αυτοί στα super markets.
Όσους γνωστούς έχω, όλοι στηρίζονται στο σπίτι τους. Δεν τολμάνε να βγουν με άδεια μπαταρία.
Δε νομίζω πως ισχύει αυτό. Κι εγώ σπίτι φορτίζω αλλά όσες φορές χρειάστηκα δημόσιο AC φορτιστή (αυτούς τους αργούς δηλαδή που είναι σε supermarket κτλ) πάντα δούλευαν. Αυτοί που κάποιες φορές δε δουλεύουν είναι οι DC γρήγοροι φορτιστές που τους χρειάζεσαι σε ταξίδι. Έχω φορτίσει σε AC φορτιστή στη Νεάπολη Λακωνίας (watt & volt), σε Σκλαβενίτη Ναυπάκτου (ΔΕΗ Blue), σε AB Γλυφάδας (ΔΕΗ Blue), σε Macro Πάτρας (NRG inCharge), στο Meditteranean Cosmos αρκετές φορές που ήταν και τσάμπα (Elpefuture), Μασούτη παραλίας Οφρυνίου (NRG inCharge) και ίσως και κάπου αλλού που δε θυμάμαι, όλες πετυχημένες.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,764
Βόλος
Πρέπει να ανοίξεις account σε όλες τις εταιρίες. Ας ελπίσουμε ότι θα ισχύσει από του χρόνου η υποχρέωση να δέχονται απ' ευθείας πιστωτική όλοι οι φορτιστές της ΕΕ.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
Πρέπει να ανοίξεις account σε όλες αυτές τις εταιρείες χωριστά ή απλά πληρώνεις με μια πιστωτική/χρεωστική κάρτα;
Κανένας φορτιστής δε δέχεται πιστωτική κάρτα σήμερα. Υπάρχει οδηγία για το 2025 αλλά και πάλι δε νομίζω να εφαρμοστεί καθολικά, μόνο στους νέους και μόνο σε αυτούς που είναι DC. Οι AC φορτιστές δεν έχουν τέτοιες δυνατότητες. Μόνο αν εγκατασταθεί σε κάθε σημείο κάποιου είδους POS που αυτό θα επικοινωνεί με τους φορτιστές όπως το κάνει τώρα η εφαρμογή.

Τουλάχιστον ELPEfuture, Watt & Volt και Blink δίνουν RFID κάρτες οπότε δε χρειάζεσαι μετά τις εφαρμογές. ΔΕΗ Blue και NRG inCharge δε δίνουν ακόμα RFID κάρτες.
 
17 June 2006
9,815
Μέσα σε 2-3 χρόνια θα λυθεί το μεγαλύτερο θέμα χρηστικότητας των φορτιστών, η οδηγία της ΕΕ είναι το πρώτο που θα πρέπει να υιοθετήσουν όλοι.

Όμως το θέμα έχει να κάνει με τη φόρτιση. Έχει γίνει μεγάλο προμοτάρισμα για φθηνότερες μετακινήσεις. Αυτό ισχύει αν έχεις φωτοβολταϊκά στο σπίτι και πραγματικά είναι ελάχιστο το κόστος. Τώρα που πάμε σε net-billing θα έχουμε και άλλες δυσκολίες σε αυτό (πχ θα πρέπει να γίνεται έξυπνη διαστασιολόγηση των μπαταριών των Φ/Β) όπως και έξυπνη φόρτιση των οχημάτων (απεθείας αποθήκευση στο αυτοκίνητο και όχι διπλή αποθήκευση σε μπαταρία) ή ακόμη και η φόρτιση της οικιακής μπαταρίας από το αυτοκίνητο για τα σενάρια που αυτό συμφέρει.
Όμως με τιμές άνω του μισού ευρώ την kWh τα πράγματα θολώνουν και γυρίζουμε στο κλασσικό ότι τα ηλεκτρικά είναι τα πιο φθηνά με τρελή διαφορά αν μπορείς να τα πληρώσεις...
Η πραγματικότητα για κάποιον που μένει σε πολυκατοικία και στενεύεται οικονομικά θα είναι ότι πάλι μας περνάνε για πρόβατα να αλλάξουμε τις βενζίνες με ρεύματα για να πληρώνουμε περισσότερο και να ταλαιπωρούμαστε περισσότερο. Άλλο ένα επικοινωνιακό success story... :(
 
  • Like
Reactions: pauleta
17 June 2006
23,809
Αθήνα
Μέσα σε 2-3 χρόνια θα λυθεί το μεγαλύτερο θέμα χρηστικότητας των φορτιστών, η οδηγία της ΕΕ είναι το πρώτο που θα πρέπει να υιοθετήσουν όλοι.

Όμως το θέμα έχει να κάνει με τη φόρτιση. Έχει γίνει μεγάλο προμοτάρισμα για φθηνότερες μετακινήσεις. Αυτό ισχύει αν έχεις φωτοβολταϊκά στο σπίτι και πραγματικά είναι ελάχιστο το κόστος. Τώρα που πάμε σε net-billing θα έχουμε και άλλες δυσκολίες σε αυτό (πχ θα πρέπει να γίνεται έξυπνη διαστασιολόγηση των μπαταριών των Φ/Β) όπως και έξυπνη φόρτιση των οχημάτων (απεθείας αποθήκευση στο αυτοκίνητο και όχι διπλή αποθήκευση σε μπαταρία) ή ακόμη και η φόρτιση της οικιακής μπαταρίας από το αυτοκίνητο για τα σενάρια που αυτό συμφέρει.
Όμως με τιμές άνω του μισού ευρώ την kWh τα πράγματα θολώνουν και γυρίζουμε στο κλασσικό ότι τα ηλεκτρικά είναι τα πιο φθηνά με τρελή διαφορά αν μπορείς να τα πληρώσεις...
Η πραγματικότητα για κάποιον που μένει σε πολυκατοικία και στενεύεται οικονομικά θα είναι ότι πάλι μας περνάνε για πρόβατα να αλλάξουμε τις βενζίνες με ρεύματα για να πληρώνουμε περισσότερο και να ταλαιπωρούμαστε περισσότερο. Άλλο ένα επικοινωνιακό success story... :(
Ακριβώς. Δηλαδή το 80%+ του κόσμου (να μην πω περισσότερο)
 
17 June 2006
23,809
Αθήνα
ενώ ο ετήσιος στόχος είσπραξης παραμένει σταθερός (στα 1,1-1,2 δισ. ευρώ ετησίως).

Όπως καταλαβαίνετε είτε πάρουμε είτε δεν πάρουμε ηλεκτρικά, αυτοί θα τα μαζέψουν. Τα υπόλοιπα είναι για λαϊκή κατανάλωση.


 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
Μέσα σε 2-3 χρόνια θα λυθεί το μεγαλύτερο θέμα χρηστικότητας των φορτιστών, η οδηγία της ΕΕ είναι το πρώτο που θα πρέπει να υιοθετήσουν όλοι.

Όμως το θέμα έχει να κάνει με τη φόρτιση. Έχει γίνει μεγάλο προμοτάρισμα για φθηνότερες μετακινήσεις. Αυτό ισχύει αν έχεις φωτοβολταϊκά στο σπίτι και πραγματικά είναι ελάχιστο το κόστος. Τώρα που πάμε σε net-billing θα έχουμε και άλλες δυσκολίες σε αυτό (πχ θα πρέπει να γίνεται έξυπνη διαστασιολόγηση των μπαταριών των Φ/Β) όπως και έξυπνη φόρτιση των οχημάτων (απεθείας αποθήκευση στο αυτοκίνητο και όχι διπλή αποθήκευση σε μπαταρία) ή ακόμη και η φόρτιση της οικιακής μπαταρίας από το αυτοκίνητο για τα σενάρια που αυτό συμφέρει.
Όμως με τιμές άνω του μισού ευρώ την kWh τα πράγματα θολώνουν και γυρίζουμε στο κλασσικό ότι τα ηλεκτρικά είναι τα πιο φθηνά με τρελή διαφορά αν μπορείς να τα πληρώσεις...
Η πραγματικότητα για κάποιον που μένει σε πολυκατοικία και στενεύεται οικονομικά θα είναι ότι πάλι μας περνάνε για πρόβατα να αλλάξουμε τις βενζίνες με ρεύματα για να πληρώνουμε περισσότερο και να ταλαιπωρούμαστε περισσότερο. Άλλο ένα επικοινωνιακό success story... :(
Δεν είναι ακριβώς έτσι, για αρχή ακόμα και με φόρτιση σε δημόσιο AC φορτιστή το κόστος μετακίνησης είναι φθηνότερο από τη βενζίνη και από το πετρέλαιο. Με τιμές από 0,32 ως 0,42 και με μέση κατανάλωση 18KWh/100km (κάποιοι πετυχαίνουν πολύ χαμηλότερες - αναφέρομαι σε μένα) η τιμή είναι αντίστοιχη με 3,5 lt ως 4,6 lt/100km πετρέλαιο ή 3 lt ως 4 lt/100km βενζίνη. Με αντίστοιχο diesel αυτοκίνητο είχα 5,5 με 6 lt/100km κατανάλωση.

Από κει και πέρα, δε πάμε σε ηλεκτροκίνηση για να γλυτώσουμε χρήματα αλλά για να βελτιώσουμε τη ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα και για να ανεβάσουμε το βαθμό απόδοσης στη κατανάλωση ενέργειας. Είναι πολύ πιο αποδοτικό να καις ακόμα και φυσικό αέριο για να παράγεις ρεύμα που θα χρησιμοποιείται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το να έχεις κινητήρες εσωτερικής καύσης με φυσικό αέριο ή ακόμα χειρότερα με πετρέλαιο/βενζίνη. Πόσο μάλλον στη χώρα μας που έχουμε καταφέρει να φτάσουμε το 50% των αναγκών μας να είναι από ΑΠΕ, ποσοστό που μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο αν περάσουμε σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα ανέφερα και τη κλιματική αλλαγή αλλά η επίδραση της Ελλάδας σε αυτό το ζήτημα είναι τόσο μικρή που δε το αναφέρω.

Τα ηλεκτρικά θα αρχίσουν να πέφτουν σε τιμή μετά το 2027, έπρεπε να οδηγήσουν τις αποσβέσεις των R&D και των νέων γραμμών παραγωγής τα ακριβότερα οχήματα, συν ότι οι επιδοτήσεις ουσιαστικά πήγαν όλες στις κατασκευάστριες εταιρείες για τον ίδιο σκοπό. Όταν πέσουν οι τιμές και βγουν πιο φθηνά ηλεκτρικά δε θα υπάρχουν επιδοτήσεις και η αγορά θα έχει ομαλοποιηθεί.

Η ταλαιπωρία είναι κάτι το σχετικό, η απόλαυση της οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη καθημερινότητα ισοφαρίζει και ξεπερνάει την όποια ταλαιπωρία μπορεί να έχεις στις φορτίσεις. Αθόρυβο, χωρίς κραδασμούς και συντονισμούς, πάντα στη σωστή θερμοκρασία καμπίνας, είτε έξω έχει -10 είτε +40, ακαριαία επιτάχυνση που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια, και πολλά πολλά ακόμα.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,153
Αγιοι Αναργυροι
Ακόμη πιστεύω ότι αν δεν έχεις δυνατότητα φόρτισης είτε στο σπίτι είτε στην εργασία που περνάς αρκετές ώρες, δύσκολα θα βάλεις στη ρουτίνα σου 30-60 λεπτά για ανεφοδιασμό.
Εδώ έχω αρχίσει και κοιτάζω για plug-in hybrid για άλλους λόγους και κοιτάζω τι καίνε αν δεν τα βάλεις στην πρίζα.
τι ρωτάς;;
1800-2000cc , αέρα καίνε;;
άσε το έξτρα βάρος.....
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
ενώ ο ετήσιος στόχος είσπραξης παραμένει σταθερός (στα 1,1-1,2 δισ. ευρώ ετησίως).

Όπως καταλαβαίνετε είτε πάρουμε είτε δεν πάρουμε ηλεκτρικά, αυτοί θα τα μαζέψουν. Τα υπόλοιπα είναι για λαϊκή κατανάλωση.


Απολύτως λογικό, οι εκπτώσεις στα τέλη κυκλοφορίας και στα τέλη ταξινόμησης θα καταργηθούν όταν η ζήτηση για ηλεκτρικά θα είναι τέτοια που δε θα χρειάζονται άλλα κίνητρα.

Δεν είμαι σίγουρος ότι θα καταφέρουν να συνεχίσουν να εισπράττουν τους φόρους που παίρνουν σήμερα από τα καύσιμα. Πιθανόν να μετακυλήσουν μέρος τους στα τέλη κυκλοφορίας και κάποιο άλλο μέρος σε άλλους τομείς. Δύσκολα να περάσουν αυτοί οι φόροι στο ρεύμα.
 
17 June 2006
9,815
τι ρωτάς;;
1800-2000cc , αέρα καίνε;;
άσε το έξτρα βάρος.....
Ότι καίνε καίνε και το βλέπω. Και δεν είναι θέμα κυβικών. Και το Peugeot 3008 που έχω που είναι μόνο 1200 κυβικά πάλι το 8.8 είναι συχνά η μέση μου κατανάλωση λόγω SUV...Αλλά το θέμα είναι:
- Τα δίλιτρα+ έχουν φόρο πολυτελείας από 410 ευρώ το χρόνο.
- Αν πάρεις εταιρικό αυτοκίνητο εκτός αν το πάρεις σαν ελεύθερος επαγγελματίας έχεις φορολογική επιβάρυνση, που άνετα μπορεί να φτάσει ή ξεπεράσει τα 1000 ευρώ φόρου εξτρά το χρόνο. Αυτό ισχύει και για τα υβριδικά.
- Αν αγοράσεις όμως ηλεκτρικό ή plug-in hybrid με λιγότερο από 50 g/km ρύπους δεν έχεις φορολογική επιβάρυνση έως 40.000 ευρώ προ φόρων.
- Μπορείς βέβαια ως ελεύθερος επαγγελματίας να κάνεις leasing με παράδοση του αυτοκινήτου στο τέλος του συμβολαίου και να περάσεις το 100% της αξίας ως έξοδο στο ελεύθερο επάγγελμα.
- Αν πας για αγορά περνάς τους τόκους και τις αποσβέσεις ως έξοδο στην εταιρία ή ελεύθερο επάγγελμα.

Άρα για να κερδίσεις πρέπει να βρεις ένα plug-in hybrid που να είναι μέχρι 1800 κυβικά για να πετύχεις το μέγιστο κέρδος από την εφορεία. Πολλοί λένε ότι που να μπλέκω με το τι πρέπει να πάρω, αλλά όταν σκέφτεσαι ότι τελικά με τα ίδια ακριβώς λεφτά θα μπορούσες να έχεις ένα όχημα 10-15000 ευρώ ακριβότερο ως εταιρικό τότε αρχίζεις να λες προφανώς και αξίζει.
 
  • Like
Reactions: vlad66

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,212
127.0.0.1
Ψωνίστε όσο συμφέρει...
Και αφού ψωνίσουμε όλοι, θα λανσάρουν την καινούργια τεχνολογία που το αυτοκίνητο θα ζυγίζει τα μισά κιλά, θα είναι πιο φτηνό, θα γεμίζει από το 0 στο 100% σε 2-3 λεπτά και θα διανύει την τετραπλάσια απόσταση από τα ηλεκτρικά.
Τα εσωτερικής καύσης. :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: vlad66

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
Και αφού ψωνίσουμε όλοι, θα λανσάρουν την καινούργια τεχνολογία που το αυτοκίνητο θα ζυγίζει τα μισά κιλά, θα είναι πιο φτηνό, θα γεμίζει από το 0 στο 100% σε 2-3 λεπτά και θα διανύει την τετραπλάσια απόσταση από τα ηλεκτρικά.
Τα εσωτερικής καύσης. :ROFLMAO:
Μετά από 15 χρόνια μόνο στα μουσεία θα τα βλέπεις αυτά τα χρέπια. Πιθανόν και νωρίτερα.