Μέσα σε 2-3 χρόνια θα λυθεί το μεγαλύτερο θέμα χρηστικότητας των φορτιστών, η οδηγία της ΕΕ είναι το πρώτο που θα πρέπει να υιοθετήσουν όλοι.
Όμως το θέμα έχει να κάνει με τη φόρτιση. Έχει γίνει μεγάλο προμοτάρισμα για φθηνότερες μετακινήσεις. Αυτό ισχύει αν έχεις φωτοβολταϊκά στο σπίτι και πραγματικά είναι ελάχιστο το κόστος. Τώρα που πάμε σε net-billing θα έχουμε και άλλες δυσκολίες σε αυτό (πχ θα πρέπει να γίνεται έξυπνη διαστασιολόγηση των μπαταριών των Φ/Β) όπως και έξυπνη φόρτιση των οχημάτων (απεθείας αποθήκευση στο αυτοκίνητο και όχι διπλή αποθήκευση σε μπαταρία) ή ακόμη και η φόρτιση της οικιακής μπαταρίας από το αυτοκίνητο για τα σενάρια που αυτό συμφέρει.
Όμως με τιμές άνω του μισού ευρώ την kWh τα πράγματα θολώνουν και γυρίζουμε στο κλασσικό ότι τα ηλεκτρικά είναι τα πιο φθηνά με τρελή διαφορά
αν μπορείς να τα πληρώσεις...
Η πραγματικότητα για κάποιον που μένει σε πολυκατοικία και στενεύεται οικονομικά θα είναι ότι πάλι μας περνάνε για πρόβατα να αλλάξουμε τις βενζίνες με ρεύματα για να πληρώνουμε περισσότερο και να ταλαιπωρούμαστε περισσότερο.
Άλλο ένα επικοινωνιακό success story...
Δεν είναι ακριβώς έτσι, για αρχή ακόμα και με φόρτιση σε δημόσιο AC φορτιστή το κόστος μετακίνησης είναι φθηνότερο από τη βενζίνη και από το πετρέλαιο. Με τιμές από 0,32 ως 0,42 και με μέση κατανάλωση 18KWh/100km (κάποιοι πετυχαίνουν πολύ χαμηλότερες - αναφέρομαι σε μένα) η τιμή είναι αντίστοιχη με 3,5 lt ως 4,6 lt/100km πετρέλαιο ή 3 lt ως 4 lt/100km βενζίνη. Με αντίστοιχο diesel αυτοκίνητο είχα 5,5 με 6 lt/100km κατανάλωση.
Από κει και πέρα, δε πάμε σε ηλεκτροκίνηση για να γλυτώσουμε χρήματα αλλά για να βελτιώσουμε τη ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα και για να ανεβάσουμε το βαθμό απόδοσης στη κατανάλωση ενέργειας. Είναι πολύ πιο αποδοτικό να καις ακόμα και φυσικό αέριο για να παράγεις ρεύμα που θα χρησιμοποιείται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το να έχεις κινητήρες εσωτερικής καύσης με φυσικό αέριο ή ακόμα χειρότερα με πετρέλαιο/βενζίνη. Πόσο μάλλον στη χώρα μας που έχουμε καταφέρει να φτάσουμε το 50% των αναγκών μας να είναι από ΑΠΕ, ποσοστό που μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο αν περάσουμε σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα ανέφερα και τη κλιματική αλλαγή αλλά η επίδραση της Ελλάδας σε αυτό το ζήτημα είναι τόσο μικρή που δε το αναφέρω.
Τα ηλεκτρικά θα αρχίσουν να πέφτουν σε τιμή μετά το 2027, έπρεπε να οδηγήσουν τις αποσβέσεις των R&D και των νέων γραμμών παραγωγής τα ακριβότερα οχήματα, συν ότι οι επιδοτήσεις ουσιαστικά πήγαν όλες στις κατασκευάστριες εταιρείες για τον ίδιο σκοπό. Όταν πέσουν οι τιμές και βγουν πιο φθηνά ηλεκτρικά δε θα υπάρχουν επιδοτήσεις και η αγορά θα έχει ομαλοποιηθεί.
Η ταλαιπωρία είναι κάτι το σχετικό, η απόλαυση της οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη καθημερινότητα ισοφαρίζει και ξεπερνάει την όποια ταλαιπωρία μπορεί να έχεις στις φορτίσεις. Αθόρυβο, χωρίς κραδασμούς και συντονισμούς, πάντα στη σωστή θερμοκρασία καμπίνας, είτε έξω έχει -10 είτε +40, ακαριαία επιτάχυνση που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια, και πολλά πολλά ακόμα.