Από την D300 και πάνω, μέσω του Fine Tune, μπορείς να κάνεις τέτοιες ρυθμίσεις, για όλους τους φακούς (ειδικά των τρίτων εταιρειών, που συχνότερα ίσως να το χρειάζονται). Και το κρατάει στη μνήμη τητς. Θέλει όμως εκτεταμένες, υπομονετικές και διεξοδικές δοκιμές, είτε υπό 45 μοίρες γωνία στο chart, είτε σωστότερα, με τη μηχανή τελείως κατακόρυφα σε διάφορες αποστάσεις, και αλλάζοντας τις ρυθμίσεις.Δεν ειμαι σιγουρος αλλα καπου ακουσα οτι ο ταμρον και σιγμα δεν μπορεις να ρυθμισεις την εστιαση μεσω μηχανης .
Έτσι σκέφτομαι κι εγώ.Τα καινούρια ακριβότερα μοντέλα όμως μας δίνουν την ευκαιρία για φτηνότερα μεταχειρισμένα, μην το ξεχνάμε και αυτό.
Ενας VR απλός γύρω στο 1000ρικο δεν θα μας χάλαγε.
FF φακός 70-200/2.8 στα 600-700 γραμμάρια και στα 11 εκατοστά όπως τον ζητάς, δεν γίνεται. Για 4/3 ίσως και να μπορεί να βγει, ίσως.... εύχομαι να είναι λίγο πιο μαζεμένος και πιο ελαφρύς (ελπίζω να υπάρχει η σχετική τεχνολογία) ... αν ο υπάρχων φακός, (διατηρώντας τις επιδόσεις του) έβγαινε σε μία "κόμπακτ" έκδοση: με το μισό βάρος και το μισό μήκος, ...
για 4/3 υπαρχει αυτος εδω
http://www.olympus.com.gr/consumer/dslr_ZUIKO_DIGITAL_ED_35-100mm_1_2_0.htm
και ειναι πανω απο 1,5 Κg αλλα ειναι f:2
Εμένα με ανησυχεί η τιμολόγηση του νέου φακού. Διότι από τον AFD 80-200 2.8 ED είχαμε τον AFS +30%, τον VR +30%. Δεν θέλω να δω έναν VR II με street price στα 2400 ευρώ!!!
Τα παραπάνω δείγματα είναι χαρακτηριστικά του πώς ο φακός αυτός (κι οι σχετικοί συγγενείς του), έχουν την ικανότητα να αναδεικνύουν, μέσα από το καρέ, και να ξεχωρίζουν τους πρωταγωνιστές από τους κομπάρσους. Αυτό το bokeh του είναι κρέμα γάλακτος...
Ερώτηση: Το ότι σημειώνεται η συγκεκριμένη οπτική απόδοση με FF σώμα, σημαίνει μήπως ότι σε DX, (πέραν του x1.5), το IQ θα είναι διαφορετικό ? ? ?
Από την D300 και πάνω, μέσω του Fine Tune, μπορείς να κάνεις τέτοιες ρυθμίσεις, για όλους τους φακούς (ειδικά των τρίτων εταιρειών, που συχνότερα ίσως να το χρειάζονται). Και το κρατάει στη μνήμη τητς. Θέλει όμως εκτεταμένες, υπομονετικές και διεξοδικές δοκιμές, είτε υπό 45 μοίρες γωνία στο chart, είτε σωστότερα, με τη μηχανή τελείως κατακόρυφα σε διάφορες αποστάσεις, και αλλάζοντας τις ρυθμίσεις.
Είχα διαβάσει κάπου ότι ο 24-70 ενώ στην D700 εστίαζε απολύτως άψογα, στη D300, (ο ίδιος φακός) παρουσίαζε ένα front [ή back] focus που διορθωνόταν με ρύθμιση στο +10. Περίεργα πράγματα... Τουλάχιστον υπάρχουν λύσεις.
Έτσι σκέφτομαι κι εγώ.
Όσο για την αναμενόμενη νέα έκδοση, (γύρω στα 2100 τον βλέπω), εύχομαι να είναι λίγο πιο μαζεμένος και πιο ελαφρύς (ελπίζω να υπάρχει η σχετική τεχνολογία) γιατί ο συνδυασμός "επαγγελματικών" σωμάτων +φακών, ξεχαρβαλώνει τους καρπούς μας, τους αυχένες και τις πλάτες μας...
Έχω την εντύπωση, ότι αν ο υπάρχον φακός, (διατηρώντας τις επιδόσεις του) έβγαινε σε μία "κόμπακτ" έκδοση: με το μισό βάρος και το μισό μήκος, έστω και σε +500ε τιμή, οι περισσότεροι θα έτρεχαν να "αναβαθμιστούν", ή σωστότερα, να "θεραπευθούν"...
Σιγουρα δεν υπαρχει χρυσος η ασημενιος η αργυρος κανονας οποτε θελω τρωο και οποτε θελω μου καπνισει κανω οτι θελω ετσι ειναι ολα στην ζωη .
Ας περασουμε λιγακι ομως στους φωτογραφους.
Καποιος που φωτογραφιζει σε γηπεδα επαγγελματιας σοβαρος θα κανει χρηση μια Nikon D40 ? με φακο 18-135 μπαααα δεν νομιζω .
Καποιος που φωτογραφιζει αεροπλανα θα κανει χρηση κανενα ελαφρυ 70-200 ?? μπαααα δεν νομιζω ουτε και εκει .
Καποιος που κανει γαμους και ειναι επαγγελματιας και φυσικα του αρεσει η ποιοτητα και αρπαζει καλα λεφτα θα κανει χρηση καμμια εξαπιξελη με κανενα ελαφρυ κατωτερο φακο ? μπα δεν νομιζω ουτε εχω δει προσωπικα κανενα μεχρι στιγμης να κανεικατι τετοιο .
Το περισοτερο προβλημα το εχουν οι γυναικες αν κρινω απο την γυναικα μου και οντως προσφατα ειχε τον 200-400 φ/4 σε μονοποδα και παλι εβριζε για το βαρος αλλα οταν την ειπα παρε τον 70-200 2.8 μου ειπε και τι θα βγαλω με αυτον . Ναι νταξει βαρος αλλα η ποιοτητα αναγκαζει πολλους να το αντεξουν και ας ποναη χεχεχε .
Οσο για το διαφραγμα που λες οτι η σταθεροποιηση σου δινει ενα στοπ ευκολα , ουτε και αυτο ειναι λυση διοτι εσυ αναφερεσαι σε κατι ακινητο . Σε ενα κλειστο γυμναστηριο σε ενα γηπεδο και σε οτιδηποτε κινητε γρηγορα εχει το 2.8 το 2.0 ειναι μανουλα και σου δινει μεγαλυτερη ταχυτητα.
Και μην μου πεις για να ανεβασεις το ΙΣΟ γιατι εχω την D3 και ξερω πολυ καλα και προτιμω να βγαζω φ/2 με ταχυτητα 1600 παρα να πηγαινω στο 3200 + και η ποιοτητα διαφερει αναμεσα σε τετοια ισο .
Ολα τα παραπανω φυσικα για επαγγελματια αναφερομαι οπως το εθεσες .
Αν ο 70-200 2.8 κοστιζε οσο ο φ/4 αναθεμα με αν καποιος αγοραζε τον φ/4 και εδω ο φ/4 ελαφρυνει πολλες τσεπες εκτος που ειναι ελαφρυς .
Περι αρασιτεχνες συμφωνο αλλα για την τιμη δες παρακατω .Κι όμως, ο EF 70-200/4Lis έχει σχεδόν ίδια τιμή με τον EF 70-200/2.8L (όχι is), αλλά οι περισσότεροι νομίζω προτιμούν τον πρώτο. Οι 70-200/2.8 κάνουν ασφυκτικό το στρίμωγμα στις ελαφριές φωτογραφικές τσάντες που συνήθως προτιμούν οι ερασιτέχνες, είναι κι αυτό μία παράμετρος του μεγέθους, όχι μόνο το ζύγισμα και η κούραση με τον φακό φορεμένο.