Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Κινηματογράφος
Παρουσιάσεις Ταινιών - Αφιερώματα
19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης @2017
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="auteur" data-source="post: 1057845079" data-attributes="member: 16170"><p><strong>Re: 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 3-12 Μαρτίου 2017</strong></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"><strong>19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>3-12 Μαρτίου 2017</em></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"><strong> </strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"><strong>ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΒΙΤΑΛΙ ΜΑΝΣΚΙ</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"><strong><em>Προκαλώντας την εξουσία</em></strong></span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Τον ασυμβίβαστο και μαχητικό δημιουργό </span></span><strong>Βίταλι Μάνσκι</strong><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">, παρουσιάζει το </span></span><strong>19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης </strong><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">σε ένα αφιέρωμα που θα συζητηθεί. Ο ουκρανικής καταγωγής, ρώσος ντοκιμαντερίστας, δε διστάζει να αποκαλύψει τους μηχανισμούς προπαγάνδας της Βόρειας Κορέας ή να αποτυπώσει τις πολιτικές εξελίξεις στη Ρωσία και τον αντίκτυπό τους στην κοινωνία.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Ένα θέμα που βρίσκεται μονίμως στην επικαιρότητα, οι σχέσεις Ουκρανίας - Ρωσίας, έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ταινίες του, πυροδοτώντας όχι μόνο τον διάλογο, αλλά και αντιδράσεις από τις αρχές.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Ο Μάνσκι β που θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη και θα μοιραστεί μαζί μας τα μυστικά της τέχνης του- γεννήθηκε στο Λβιβ της Ουκρανίας το 1963 και βρέθηκε πολύ νωρίς στη Μόσχα για να σπουδάσει κινηματογράφο. Παρέμεινε εκεί, όχι όμως χωρίς κριτική ματιά απέναντι στο καθεστώς. Το 2014 οι συγκρουσιακές του απόψεις, του κόστισαν την κρατική επιχορήγηση προς το ArtDocFest, το οποίο διηύθυνε. Από το 2015 ζει στη Λετονία.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Με περισσότερα από 30 ντοκιμαντέρ στο ενεργητικό του, ο βραβευμένος δημιουργός έχει θητεύσει και στην τηλεόραση ως παραγωγός και σκηνοθέτης, μυώντας το ρωσικό κοινό στο συγκεκριμένο είδος. Το αφιέρωμα του 19ου ΦΝΘ παρουσιάζει επτά αντιπροσωπευτικά ντοκιμαντέρ του:</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Τις επιπτώσεις από την σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας μετά την επανάσταση του 2014, καταγράφει στο πρόσφατο φιλμ του </span></span><em><strong>Στενοί δεσμοί</strong></em><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"> (2016), μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των συγγενών του που ζουν στην Ουκρανία. Με τους θεατές μοιράζεται και τη δική του εμπειρία: «Από Ουκρανός έγινα Ρώσος πολίτης, απλά και μόνο επειδή έτυχε να ζω στη Μόσχα όταν κατέρρευσε η Σοβιετική Ένωση. Ό,τι συνέβη εκεί πρόσφατα, το θεωρώ σαν προσωπική μου τραγωδία». </span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Στο αποκαλυπτικό </span></span><em><strong>Κάτω από τον ήλιο</strong></em><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"> (2015), o Μάνσκι, έχοντας εξασφαλίσει άδεια γυρισμάτων από το καθεστώς της Βόρειας Κορέας, εκθέτει τη φαινομενικά αψεγάδιαστη ζωή των πολιτών της χώρας, αποκαλύπτοντας τους μηχανισμούς προπαγάνδας και ανελευθερίας. Ηρωίδα του, ένα οκτάχρονο κορίτσι που προετοιμάζεται για τους εορτασμούς των γενεθλίων του πρώην ηγέτη Κιμ Γιονγκ Ιλ.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Ένα τολμηρό ταξίδι επιχειρεί στο φιλμ </span></span><em><strong>Αγωγός</strong></em><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"> (2013). Ακολουθεί στα ενδότερα της χώρας τον εμβληματικό για τη Ρωσία αγωγό που συνδέει τη Δυτική Σιβηρία με τη Δυτική Ευρώπη, αναδεικνύοντας μια εντυπωσιακή ανθρωπογεωγραφία γεμάτη αντιθέσεις.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Ένα διαφορετικό πορτρέτο της Κούβας και των ανθρώπων της είναι το ντοκιμαντέρ </span></span><em><strong>Πατρίδα ή θάνατος </strong></em><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">(2011). Ξεπερνώντας τα στερεότυπα, το φιλμ καταγράφει την κουλτούρα, τη φτώχεια, τον αποκλεισμό αλλά και το ανίκητο πνεύμα των Κουβανών, που πορεύονται εδώ και μισό αιώνα με το σύνθημα-δίλημμα «Πατρίδα ή θάνατος». </span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Στο συγκινητικό </span></span><em><strong>Τι είν’ η πατρίδα μας</strong></em><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"> (2005), ο Μάνσκι εντοπίζει τα ίχνη των παλιών συμμαθητών του, αυτών που το 1973 έδωσαν όρκο στην ΕΣΣΔ ως Νεαροί Πιονέροι, χαρτογραφώντας σε Ουκρανία, Ισραήλ, ΗΠΑ και Καναδά, το παρελθόν και το παρόν τους.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Τα μπάνια του λαού πρωταγωνιστούν στο </span></span><em><strong>Μπρόντγουεϊ. Μαύρη Θάλασσα</strong></em><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"> (2002) το οποίο εκτυλίσσεται στο ομώνυμο τουριστικό θέρετρο στη Μαύρη Θάλασσα. Πρόσφυγες από τον Καύκασο, την Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν, αλλά και ρώσοι πολίτες χαίρονται τις καλοκαιρινές διακοπές τους με κολύμπι, χορό, καραόκε και φλερτ. Ένας ελκυστικός και παράδοξος μικρόκοσμος παραθεριστών.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Η αυτοβιογραφία μιας ολόκληρης γενιάς μέσα από την αυτοβιογραφία του δημιουργού φωτίζεται στο ντοκιμαντέρ </span></span><em><strong>Ιδιωτικά χρονικά. Μονόλογος</strong></em><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"> (1999). Ο Μάνσκι αφηγείται όσα σημάδεψαν τη γενιά του, όσους δηλαδή έζησαν την εποχή του Γιούρι Γκαγκάριν και τη Ρωσία του θριάμβου και των καθοριστικών αλλαγών.</span></span><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span><p style="text-align: center"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"><strong>DOCUMENTA 14 στη Θεσσαλονίκη</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>Γιέρβαντ Τζανικιάν & Άντζελα Ρίτσι Λούκι</em></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>Ένα σπάνιο αφιέρωμα σε δυο πρωτοπόρους της εικόνας</em></span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Το </span></span><strong>19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης</strong><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"> και η </span></span><strong>Documenta 14 παρουσιάζουν </strong><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">ένα ξεχωριστό αφιέρωμα σε δυο πρωτοπόρους της εικόνας: τους κορυφαίους Ιταλούς κινηματογραφιστές </span></span><strong>Γιέρβαντ Τζανικιάν/ Yervant Gianikian</strong><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"> & </span></span><strong>Άντζελα Ρίτσι Λούκι / Angela Ricci Lucchi</strong><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Το αφιέρωμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, μέρος της ενότητας >> Film Forward, αποτελείται από πέντε ταινίες και δίνει την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να γνωρίσει το έργο των Ιταλών κινηματογραφιστών, λίγο πριν τη συμμετοχή τους στη Documenta 14, που ξεκινά στις 8 Απριλίου 2017 στην Αθήνα.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Οι Τζανικιάν και Ρίτσι Λούκι θεωρούνται παγκοσμίως δεξιοτέχνες στην ανασύνθεση, αφηγηματική και αισθητική, σπάνιου αρχειακού υλικού από τον 20ο και 21ο αιώνα. Καταπιάνονται με τα μεγαλύτερα ζητήματα της σύγχρονης ιστορίας, μέσα όμως από τα μάτια των ηττημένων και των αφανών ηρώων της.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Είναι γνωστοί διεθνώς για μια δική τους, πρωτότυπη εφεύρεση που ονομάζουν «αναλυτική κάμερα» και η οποία επεξεργάζεται εκ νέου το αρχειακό υλικό, γεννώντας νέες αφηγήσεις και νοήματα, ένα αποτέλεσμα υψηλής ποιότητας και δυναμικής.</span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Ο φασισμός, η βαρβαρότητα της αποικιοκρατίας, οι πόλεμοι που συγκλόνισαν τον κόσμο και η μετανάστευση, είναι βασικά θέματα στο σινεμά τους. Οι εικόνες τους σε στοιχειώνουν: πολιτικές κι ανατρεπτικές, εξωτικές αλλά και εφιαλτικές, κουβαλούν έντονο συναισθηματικό φορτίο. </span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Η Ιταλίδα Ρίτσι Λούκι, μαθήτρια του Όσκαρ Κοκόσκα και ο αρμενικής καταγωγής Τζανικιάν, με σπουδές αρχιτεκτονικής στην Βενετία, γεννήθηκαν το 1942 και από τις αρχές του ’70 ζουν και δουλεύουν μαζί. Το έργο τους έχει παρουσιαστεί στις σπουδαιότερες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και χώρους στον κόσμο -Μπιενάλε Βενετίας, MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, Πομπιντού στο Παρίσι, κ.ά.- καθώς και σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ (Κάννες, Λοκάρνο, Βενετία). </span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Οι ταινίες που θα παρουσιαστούν στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης σας προσκαλούν να ζήσετε μια συγκλονιστική κινηματογραφική εμπειρία:</span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'"></span></span></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Μια «αλληγορία πόνου και βίας», χαρακτηρίζουν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες το μικρού μήκους <em><strong>Νυχτερινό</strong></em> (1997) το οποίο αντιπαραβάλει εικόνες από την πρώην Γιουγκοσλαβία με υλικό από τον Α´ Παγκόσμιο Πόλεμο.</li> <li data-xf-list-type="ul">Δεκαετίες του ’20, ’30, 40. Με αφετηρία αρχειακό υλικό αξιωματικών των Ναζί που συμμετείχαν στον βομβαρδισμό των Βαλκανίων και περιηγητών της εποχής, το <em><strong>Βαλκανική απογραφή</strong></em> (2000) στοχάζεται πάνω στη φρικιαστική όψη της ανθρώπινης πραγματικότητας.</li> <li data-xf-list-type="ul">Προάγγελος του σύγχρονου μαζικού τουρισμού «των βανδάλων» σύμφωνα με τους δημιουργούς, είναι το βασικό θέμα του <em><strong>Εικόνες της Ανατολής: Βάνδαλος τουρισμός</strong></em> (2001). Η αντίθεση του φιλμ είναι σκληρή και ηχηρή: από τη μια, οι βρετανοί αστοί τουρίστες επισκέπτονται την Ινδία των μεγάλων αποικιοκρατικών συγκρούσεων και στον αντίποδα, οι γηγενείς πέφτουν θύματα της φτώχειας και της εκμετάλλευσης.</li> <li data-xf-list-type="ul">Τι απομένει μετά τον πόλεμο; Το <em><strong>Ω, Άνθρωπε!</strong></em> (2004), μέρος της «Τριλογίας του Πολέμου», ζουμάρει σε πρόσωπα και σώματα που εκφράζουν τη φρίκη και τον τρόμο των ένοπλων συγκρούσεων.</li> <li data-xf-list-type="ul">Η τελευταία τους δουλειά <em><strong>Βάρβαρη χώρα</strong></em> (2013) εστιάζει στην αιματηρή απόβαση του Μουσολίνι στην Αιθιοπία στα μέσα του ’30. «Ο φασισμός ξαναέρχεται. Βυθιζόμαστε σε μια κατασκότεινη νύχτα, δεν ξέρουμε πού πάμε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο επίλογος του φιλμ.</li> </ul><p><strong>Σχετικά με τη Documenta</strong></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Το 1955, δέκα χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, διοργανώθηκε στο Κάσελ η πρώτη documenta, μια έκθεση δυτικοευρωπαϊκής μοντέρνας τέχνης που αποτέλεσε πρωτοβουλία ομάδας φιλότεχνων με επικεφαλής τον καλλιτέχνη, καθηγητή τέχνης και επιμελητή Arnold Bode (1900-77). Στις δεκατρείς εκδόσεις της documenta που έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, η έκθεση έχει εξελιχθεί σε έναν «τόπο» όπου διεξάγονται σημαντικές συζητήσεις για τον σύγχρονο πολιτισμό και τα τρέχοντα κοινωνικοπολιτικά συμφραζόμενά του, αναδεικνύοντας παγκόσμια ζητήματα και συμπεριλαμβάνοντας ειδικότερα μη δυτικές επιστημολογίες και καλλιτεχνικές πρακτικές. </span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Για την documenta 14 ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Adam Szymczyk έχει προτείνει μια διμερή δομή λειτουργίας της έκθεσης, με κατευθυντήρια αρχή της διοργάνωσης τον τίτλο εργασίας Μαθαίνοντας από την Αθήνα. Το 2017, το Κάσελ και η ελληνική πρωτεύουσα θα φιλοξενήσουν την έκθεση από κοινού και επί ίσοις όροις. Το Κάσελ, ο αδιαμφισβήτητος μέχρι σήμερα οικοδεσπότης της documenta, αναλαμβάνει τώρα ένα νέο ρόλο, αυτόν του φιλοξενούμενου στην Αθήνα. </span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Tahoma'">Η documenta 14 διεξάγεται από τις 8 Απριλίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου 2017 στην Αθήνα και στο Κάσελ, υπό τον τίτλο εργασίας Μαθαίνοντας από την Αθήνα.</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="auteur, post: 1057845079, member: 16170"] [b]Re: 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 3-12 Μαρτίου 2017[/b] [CENTER][COLOR=#333333][FONT=Tahoma][B]19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης[/B] [I]3-12 Μαρτίου 2017[/I] [B] ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΒΙΤΑΛΙ ΜΑΝΣΚΙ [I]Προκαλώντας την εξουσία[/I][/B][/FONT][/COLOR][/CENTER] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Τον ασυμβίβαστο και μαχητικό δημιουργό [/FONT][/COLOR][B]Βίταλι Μάνσκι[/B][COLOR=#333333][FONT=Tahoma], παρουσιάζει το [/FONT][/COLOR][B]19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης [/B][COLOR=#333333][FONT=Tahoma]σε ένα αφιέρωμα που θα συζητηθεί. Ο ουκρανικής καταγωγής, ρώσος ντοκιμαντερίστας, δε διστάζει να αποκαλύψει τους μηχανισμούς προπαγάνδας της Βόρειας Κορέας ή να αποτυπώσει τις πολιτικές εξελίξεις στη Ρωσία και τον αντίκτυπό τους στην κοινωνία.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Ένα θέμα που βρίσκεται μονίμως στην επικαιρότητα, οι σχέσεις Ουκρανίας - Ρωσίας, έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ταινίες του, πυροδοτώντας όχι μόνο τον διάλογο, αλλά και αντιδράσεις από τις αρχές.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Ο Μάνσκι β που θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη και θα μοιραστεί μαζί μας τα μυστικά της τέχνης του- γεννήθηκε στο Λβιβ της Ουκρανίας το 1963 και βρέθηκε πολύ νωρίς στη Μόσχα για να σπουδάσει κινηματογράφο. Παρέμεινε εκεί, όχι όμως χωρίς κριτική ματιά απέναντι στο καθεστώς. Το 2014 οι συγκρουσιακές του απόψεις, του κόστισαν την κρατική επιχορήγηση προς το ArtDocFest, το οποίο διηύθυνε. Από το 2015 ζει στη Λετονία.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Με περισσότερα από 30 ντοκιμαντέρ στο ενεργητικό του, ο βραβευμένος δημιουργός έχει θητεύσει και στην τηλεόραση ως παραγωγός και σκηνοθέτης, μυώντας το ρωσικό κοινό στο συγκεκριμένο είδος. Το αφιέρωμα του 19ου ΦΝΘ παρουσιάζει επτά αντιπροσωπευτικά ντοκιμαντέρ του:[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Τις επιπτώσεις από την σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας μετά την επανάσταση του 2014, καταγράφει στο πρόσφατο φιλμ του [/FONT][/COLOR][I][B]Στενοί δεσμοί[/B][/I][COLOR=#333333][FONT=Tahoma] (2016), μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των συγγενών του που ζουν στην Ουκρανία. Με τους θεατές μοιράζεται και τη δική του εμπειρία: «Από Ουκρανός έγινα Ρώσος πολίτης, απλά και μόνο επειδή έτυχε να ζω στη Μόσχα όταν κατέρρευσε η Σοβιετική Ένωση. Ό,τι συνέβη εκεί πρόσφατα, το θεωρώ σαν προσωπική μου τραγωδία». [/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Στο αποκαλυπτικό [/FONT][/COLOR][I][B]Κάτω από τον ήλιο[/B][/I][COLOR=#333333][FONT=Tahoma] (2015), o Μάνσκι, έχοντας εξασφαλίσει άδεια γυρισμάτων από το καθεστώς της Βόρειας Κορέας, εκθέτει τη φαινομενικά αψεγάδιαστη ζωή των πολιτών της χώρας, αποκαλύπτοντας τους μηχανισμούς προπαγάνδας και ανελευθερίας. Ηρωίδα του, ένα οκτάχρονο κορίτσι που προετοιμάζεται για τους εορτασμούς των γενεθλίων του πρώην ηγέτη Κιμ Γιονγκ Ιλ.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Ένα τολμηρό ταξίδι επιχειρεί στο φιλμ [/FONT][/COLOR][I][B]Αγωγός[/B][/I][COLOR=#333333][FONT=Tahoma] (2013). Ακολουθεί στα ενδότερα της χώρας τον εμβληματικό για τη Ρωσία αγωγό που συνδέει τη Δυτική Σιβηρία με τη Δυτική Ευρώπη, αναδεικνύοντας μια εντυπωσιακή ανθρωπογεωγραφία γεμάτη αντιθέσεις.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Ένα διαφορετικό πορτρέτο της Κούβας και των ανθρώπων της είναι το ντοκιμαντέρ [/FONT][/COLOR][I][B]Πατρίδα ή θάνατος [/B][/I][COLOR=#333333][FONT=Tahoma](2011). Ξεπερνώντας τα στερεότυπα, το φιλμ καταγράφει την κουλτούρα, τη φτώχεια, τον αποκλεισμό αλλά και το ανίκητο πνεύμα των Κουβανών, που πορεύονται εδώ και μισό αιώνα με το σύνθημα-δίλημμα «Πατρίδα ή θάνατος». [/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Στο συγκινητικό [/FONT][/COLOR][I][B]Τι είν’ η πατρίδα μας[/B][/I][COLOR=#333333][FONT=Tahoma] (2005), ο Μάνσκι εντοπίζει τα ίχνη των παλιών συμμαθητών του, αυτών που το 1973 έδωσαν όρκο στην ΕΣΣΔ ως Νεαροί Πιονέροι, χαρτογραφώντας σε Ουκρανία, Ισραήλ, ΗΠΑ και Καναδά, το παρελθόν και το παρόν τους.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Τα μπάνια του λαού πρωταγωνιστούν στο [/FONT][/COLOR][I][B]Μπρόντγουεϊ. Μαύρη Θάλασσα[/B][/I][COLOR=#333333][FONT=Tahoma] (2002) το οποίο εκτυλίσσεται στο ομώνυμο τουριστικό θέρετρο στη Μαύρη Θάλασσα. Πρόσφυγες από τον Καύκασο, την Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν, αλλά και ρώσοι πολίτες χαίρονται τις καλοκαιρινές διακοπές τους με κολύμπι, χορό, καραόκε και φλερτ. Ένας ελκυστικός και παράδοξος μικρόκοσμος παραθεριστών.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Η αυτοβιογραφία μιας ολόκληρης γενιάς μέσα από την αυτοβιογραφία του δημιουργού φωτίζεται στο ντοκιμαντέρ [/FONT][/COLOR][I][B]Ιδιωτικά χρονικά. Μονόλογος[/B][/I][COLOR=#333333][FONT=Tahoma] (1999). Ο Μάνσκι αφηγείται όσα σημάδεψαν τη γενιά του, όσους δηλαδή έζησαν την εποχή του Γιούρι Γκαγκάριν και τη Ρωσία του θριάμβου και των καθοριστικών αλλαγών.[/FONT][/COLOR][COLOR=Gray] [/COLOR][CENTER][COLOR=#333333][FONT=Tahoma][B]DOCUMENTA 14 στη Θεσσαλονίκη[/B] [I]Γιέρβαντ Τζανικιάν & Άντζελα Ρίτσι Λούκι Ένα σπάνιο αφιέρωμα σε δυο πρωτοπόρους της εικόνας[/I][/FONT][/COLOR][/CENTER] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Το [/FONT][/COLOR][B]19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης[/B][COLOR=#333333][FONT=Tahoma] και η [/FONT][/COLOR][B]Documenta 14 παρουσιάζουν [/B][COLOR=#333333][FONT=Tahoma]ένα ξεχωριστό αφιέρωμα σε δυο πρωτοπόρους της εικόνας: τους κορυφαίους Ιταλούς κινηματογραφιστές [/FONT][/COLOR][B]Γιέρβαντ Τζανικιάν/ Yervant Gianikian[/B][COLOR=#333333][FONT=Tahoma] & [/FONT][/COLOR][B]Άντζελα Ρίτσι Λούκι / Angela Ricci Lucchi[/B][COLOR=#333333][FONT=Tahoma].[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Το αφιέρωμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, μέρος της ενότητας >> Film Forward, αποτελείται από πέντε ταινίες και δίνει την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να γνωρίσει το έργο των Ιταλών κινηματογραφιστών, λίγο πριν τη συμμετοχή τους στη Documenta 14, που ξεκινά στις 8 Απριλίου 2017 στην Αθήνα.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Οι Τζανικιάν και Ρίτσι Λούκι θεωρούνται παγκοσμίως δεξιοτέχνες στην ανασύνθεση, αφηγηματική και αισθητική, σπάνιου αρχειακού υλικού από τον 20ο και 21ο αιώνα. Καταπιάνονται με τα μεγαλύτερα ζητήματα της σύγχρονης ιστορίας, μέσα όμως από τα μάτια των ηττημένων και των αφανών ηρώων της.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Είναι γνωστοί διεθνώς για μια δική τους, πρωτότυπη εφεύρεση που ονομάζουν «αναλυτική κάμερα» και η οποία επεξεργάζεται εκ νέου το αρχειακό υλικό, γεννώντας νέες αφηγήσεις και νοήματα, ένα αποτέλεσμα υψηλής ποιότητας και δυναμικής.[/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Ο φασισμός, η βαρβαρότητα της αποικιοκρατίας, οι πόλεμοι που συγκλόνισαν τον κόσμο και η μετανάστευση, είναι βασικά θέματα στο σινεμά τους. Οι εικόνες τους σε στοιχειώνουν: πολιτικές κι ανατρεπτικές, εξωτικές αλλά και εφιαλτικές, κουβαλούν έντονο συναισθηματικό φορτίο. [/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Η Ιταλίδα Ρίτσι Λούκι, μαθήτρια του Όσκαρ Κοκόσκα και ο αρμενικής καταγωγής Τζανικιάν, με σπουδές αρχιτεκτονικής στην Βενετία, γεννήθηκαν το 1942 και από τις αρχές του ’70 ζουν και δουλεύουν μαζί. Το έργο τους έχει παρουσιαστεί στις σπουδαιότερες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και χώρους στον κόσμο -Μπιενάλε Βενετίας, MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, Πομπιντού στο Παρίσι, κ.ά.- καθώς και σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ (Κάννες, Λοκάρνο, Βενετία). [/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Οι ταινίες που θα παρουσιαστούν στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης σας προσκαλούν να ζήσετε μια συγκλονιστική κινηματογραφική εμπειρία: [/FONT][/COLOR] [LIST] [*]Μια «αλληγορία πόνου και βίας», χαρακτηρίζουν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες το μικρού μήκους [I][B]Νυχτερινό[/B][/I] (1997) το οποίο αντιπαραβάλει εικόνες από την πρώην Γιουγκοσλαβία με υλικό από τον Α´ Παγκόσμιο Πόλεμο. [*]Δεκαετίες του ’20, ’30, 40. Με αφετηρία αρχειακό υλικό αξιωματικών των Ναζί που συμμετείχαν στον βομβαρδισμό των Βαλκανίων και περιηγητών της εποχής, το [I][B]Βαλκανική απογραφή[/B][/I] (2000) στοχάζεται πάνω στη φρικιαστική όψη της ανθρώπινης πραγματικότητας. [*]Προάγγελος του σύγχρονου μαζικού τουρισμού «των βανδάλων» σύμφωνα με τους δημιουργούς, είναι το βασικό θέμα του [I][B]Εικόνες της Ανατολής: Βάνδαλος τουρισμός[/B][/I] (2001). Η αντίθεση του φιλμ είναι σκληρή και ηχηρή: από τη μια, οι βρετανοί αστοί τουρίστες επισκέπτονται την Ινδία των μεγάλων αποικιοκρατικών συγκρούσεων και στον αντίποδα, οι γηγενείς πέφτουν θύματα της φτώχειας και της εκμετάλλευσης. [*]Τι απομένει μετά τον πόλεμο; Το [I][B]Ω, Άνθρωπε![/B][/I] (2004), μέρος της «Τριλογίας του Πολέμου», ζουμάρει σε πρόσωπα και σώματα που εκφράζουν τη φρίκη και τον τρόμο των ένοπλων συγκρούσεων. [*]Η τελευταία τους δουλειά [I][B]Βάρβαρη χώρα[/B][/I] (2013) εστιάζει στην αιματηρή απόβαση του Μουσολίνι στην Αιθιοπία στα μέσα του ’30. «Ο φασισμός ξαναέρχεται. Βυθιζόμαστε σε μια κατασκότεινη νύχτα, δεν ξέρουμε πού πάμε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο επίλογος του φιλμ. [/LIST][B]Σχετικά με τη Documenta[/B] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Το 1955, δέκα χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, διοργανώθηκε στο Κάσελ η πρώτη documenta, μια έκθεση δυτικοευρωπαϊκής μοντέρνας τέχνης που αποτέλεσε πρωτοβουλία ομάδας φιλότεχνων με επικεφαλής τον καλλιτέχνη, καθηγητή τέχνης και επιμελητή Arnold Bode (1900-77). Στις δεκατρείς εκδόσεις της documenta που έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, η έκθεση έχει εξελιχθεί σε έναν «τόπο» όπου διεξάγονται σημαντικές συζητήσεις για τον σύγχρονο πολιτισμό και τα τρέχοντα κοινωνικοπολιτικά συμφραζόμενά του, αναδεικνύοντας παγκόσμια ζητήματα και συμπεριλαμβάνοντας ειδικότερα μη δυτικές επιστημολογίες και καλλιτεχνικές πρακτικές. [/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Για την documenta 14 ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Adam Szymczyk έχει προτείνει μια διμερή δομή λειτουργίας της έκθεσης, με κατευθυντήρια αρχή της διοργάνωσης τον τίτλο εργασίας Μαθαίνοντας από την Αθήνα. Το 2017, το Κάσελ και η ελληνική πρωτεύουσα θα φιλοξενήσουν την έκθεση από κοινού και επί ίσοις όροις. Το Κάσελ, ο αδιαμφισβήτητος μέχρι σήμερα οικοδεσπότης της documenta, αναλαμβάνει τώρα ένα νέο ρόλο, αυτόν του φιλοξενούμενου στην Αθήνα. [/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Tahoma]Η documenta 14 διεξάγεται από τις 8 Απριλίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου 2017 στην Αθήνα και στο Κάσελ, υπό τον τίτλο εργασίας Μαθαίνοντας από την Αθήνα.[/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Κινηματογράφος
Παρουσιάσεις Ταινιών - Αφιερώματα
19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης @2017
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…