Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Βίντεο - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
60p και κανόνας 180 μοιρών.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="nicksoti" data-source="post: 1057822750" data-attributes="member: 43314"><p>Xμ, ακόμα και αργή κίνηση 1/2 να είναι, πάλι 30p είναι στο timeline, πάλι με 1/60 βγαίνει ο κανόνας των 180 μοιρών όχι με 1/120. Δηλαδή ακόμα κι αν έχουμε κίνηση 1/2 πιο αργή, πχ ένα τρένο που κινείται με Α ταχύτητα στο 1ο πλάνο και Β στο 2ο, πάλι ο κανόνας των 180 δεν εφαρμόζεται;</p><p></p><p>Τον συνήγορο του διαβόλου κάνω, στην αργή κίνηση όσον αφορά του τι θεωρείται "σωστό" εκεί ακόμα έχω αμφιβολίες.... </p><p></p><p>Κοίταξε Γιάννη (και πολύχρονος παρεπιπτόντως), εγώ 2-3 φορές έχει χρειαστεί να τραβήξω 60p. Παρατήρησα ότι για τα γούστα μου ακόμα και στο slow motion ο κανόνας των 180 εφαρμοσμένος στο timeline αντί της λήψης είναι πιο φυσικός για ομαλές απαλές κινήσεις ανθρώπων πχ μαλιά χέρια μάτια κλπ, πλην των αθλητικών ή αντίστοιχων γεγονότων όπου εκεί σκοπός είναι να παγώσεις την κίνηση και όχι να έχει ένα πιο.... dreamy αποτέλεσμα. Και αν δεν κάνω λάθος ο κανόνας των 180 εφαρμόζεται όπου θέλουμε φυσική και "κινηματογραφική" αίσθηση όχι να παγώσουμε τον ρονάλντο όταν πηδά για κεφαλιά.</p><p></p><p>Δεν μιλώ για flow motion twixtor και άλλα plugins που εκεί πράγματι θέλει ευκρίνεια για να δουλέψουν σωστά. Μιλώ με αργή κίνηση με τον "ορθό" τρόπο, stretch στο timeline για 1-1 αντιστοιχία των καρέ λήψης με τα καρέ του timeline, δίχως resample. ΠΧ 60p -> 30p 50%, 60p ->24p 40% επακριβώς.</p><p></p><p>Αν υπάρχει κάποια αναφορά - συνδεσμος που να εξηγεί τον κανόνα των 180 μοιρών και τη σχέση του με το timeline που εφαρμόζεται θα με ενδιέφερε να τον γνωρίζω.</p><p></p><p>Όσον αφορά το 60p ->30p δίχως αργή κίνηση και resample νομίζω ότι συμφωνείτε; Ασχέτως της χρησιμότητας η μη. Στα μάτια μου ακόμα και 1/60 60p δίνει καλύτερη αργή κίνηση από 1/60 30p. Έχεις 2πλάσια καρέ και κάνεις εύκολα stretch δίχως resample. Και όχι, δυστυχώς δεν ξέρεις πάντα από πριν αν θα θελήσεις αργή κίνηση σε ένα πλάνο ειδικά σε live καταστάσεις. Το 1/120 δεν είναι πάντα εύκολη επιλογή ειδικά όσο πέφτει το φως χάνεις 1 στοπ. Τη μέρα δεν τρέχει τίποτα, έτσι κι αλλιώς με nd είσαι συνήθως.</p><p></p><p>Υ.Γ. στο νήμα με τους αισθητήρες δεν νομίζω να ήμουν από εκείνους τα τα έμπλεξαν... ίσα ίσα ξεκάθαρος ήμουν. Εδώ ζητώ την εμπειρία και τη γνώμη σας ειδικά αν έχετε μπει ποτέ σε παρόμοιους προβληματισμούς.</p><p></p><p>Με λίγα λόγια, σκέφτομαι για τον εξής συμβιβασμό: τραβάμε πάντα με 60p 1/60, σε 30p timeline δίχως αργή κίνηση δεν χάλασε ο κόσμος σχεδόν σαν να τραβούσαμε 30p 1/60 αλλά διατηρούμε τη δυνατότητα αργής κίνησης 1/2 (που δεν θα είχαμε με το 30p) δίχως να θυσιάζουμε και 1 στοπ έκθεση αν δεν έχουμε πολύ φως. Στα μείον, μέγεθος αρχείου και ίσως λίγο χειρότερη ποιότητα ανά καρέ λόγω codec και ανάλογα τη μηχανή φυσικά.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nicksoti, post: 1057822750, member: 43314"] Xμ, ακόμα και αργή κίνηση 1/2 να είναι, πάλι 30p είναι στο timeline, πάλι με 1/60 βγαίνει ο κανόνας των 180 μοιρών όχι με 1/120. Δηλαδή ακόμα κι αν έχουμε κίνηση 1/2 πιο αργή, πχ ένα τρένο που κινείται με Α ταχύτητα στο 1ο πλάνο και Β στο 2ο, πάλι ο κανόνας των 180 δεν εφαρμόζεται; Τον συνήγορο του διαβόλου κάνω, στην αργή κίνηση όσον αφορά του τι θεωρείται "σωστό" εκεί ακόμα έχω αμφιβολίες.... Κοίταξε Γιάννη (και πολύχρονος παρεπιπτόντως), εγώ 2-3 φορές έχει χρειαστεί να τραβήξω 60p. Παρατήρησα ότι για τα γούστα μου ακόμα και στο slow motion ο κανόνας των 180 εφαρμοσμένος στο timeline αντί της λήψης είναι πιο φυσικός για ομαλές απαλές κινήσεις ανθρώπων πχ μαλιά χέρια μάτια κλπ, πλην των αθλητικών ή αντίστοιχων γεγονότων όπου εκεί σκοπός είναι να παγώσεις την κίνηση και όχι να έχει ένα πιο.... dreamy αποτέλεσμα. Και αν δεν κάνω λάθος ο κανόνας των 180 εφαρμόζεται όπου θέλουμε φυσική και "κινηματογραφική" αίσθηση όχι να παγώσουμε τον ρονάλντο όταν πηδά για κεφαλιά. Δεν μιλώ για flow motion twixtor και άλλα plugins που εκεί πράγματι θέλει ευκρίνεια για να δουλέψουν σωστά. Μιλώ με αργή κίνηση με τον "ορθό" τρόπο, stretch στο timeline για 1-1 αντιστοιχία των καρέ λήψης με τα καρέ του timeline, δίχως resample. ΠΧ 60p -> 30p 50%, 60p ->24p 40% επακριβώς. Αν υπάρχει κάποια αναφορά - συνδεσμος που να εξηγεί τον κανόνα των 180 μοιρών και τη σχέση του με το timeline που εφαρμόζεται θα με ενδιέφερε να τον γνωρίζω. Όσον αφορά το 60p ->30p δίχως αργή κίνηση και resample νομίζω ότι συμφωνείτε; Ασχέτως της χρησιμότητας η μη. Στα μάτια μου ακόμα και 1/60 60p δίνει καλύτερη αργή κίνηση από 1/60 30p. Έχεις 2πλάσια καρέ και κάνεις εύκολα stretch δίχως resample. Και όχι, δυστυχώς δεν ξέρεις πάντα από πριν αν θα θελήσεις αργή κίνηση σε ένα πλάνο ειδικά σε live καταστάσεις. Το 1/120 δεν είναι πάντα εύκολη επιλογή ειδικά όσο πέφτει το φως χάνεις 1 στοπ. Τη μέρα δεν τρέχει τίποτα, έτσι κι αλλιώς με nd είσαι συνήθως. Υ.Γ. στο νήμα με τους αισθητήρες δεν νομίζω να ήμουν από εκείνους τα τα έμπλεξαν... ίσα ίσα ξεκάθαρος ήμουν. Εδώ ζητώ την εμπειρία και τη γνώμη σας ειδικά αν έχετε μπει ποτέ σε παρόμοιους προβληματισμούς. Με λίγα λόγια, σκέφτομαι για τον εξής συμβιβασμό: τραβάμε πάντα με 60p 1/60, σε 30p timeline δίχως αργή κίνηση δεν χάλασε ο κόσμος σχεδόν σαν να τραβούσαμε 30p 1/60 αλλά διατηρούμε τη δυνατότητα αργής κίνησης 1/2 (που δεν θα είχαμε με το 30p) δίχως να θυσιάζουμε και 1 στοπ έκθεση αν δεν έχουμε πολύ φως. Στα μείον, μέγεθος αρχείου και ίσως λίγο χειρότερη ποιότητα ανά καρέ λόγω codec και ανάλογα τη μηχανή φυσικά. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Βίντεο - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
60p και κανόνας 180 μοιρών.
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…