Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-Fi
Hi-Fi πηγές
Αναλογική πηγή (βινύλιο). Τα βασικά...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Stergito" data-source="post: 532727" data-attributes="member: 1619"><p>Επειδή βλέπω ότι δεν έχουν γραφτεί πολλά πράγματα για τα πικάπ και το τι πρέπει να γνωρίζουμε, είπα να ξεκινήσω ένα thread με έναν "οδηγό", για το στήσιμο μιας αναλογικής πηγής.</p><p></p><p><u>Θα παρακαλούσα όσους κατέχουν το "σπορ", να διορθώνουν και να συμπληρώνουν κατά βούληση.</u></p><p></p><p></p><p>Πάμε λοιπόν:</p><p></p><p>Ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα των αναλογικών, είναι ότι αποτελούνται από πολλά "κομμάτια" σαν συσκευές, τα οποία θα πρέπει να ταιριάξουν μεταξύ τους και να δώσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.</p><p></p><p>Η μεγαλύτερη κατάρα, είναι οι συντονισμοί. Αν δεν έχει μελετηθεί προσεκτικά το ταίριασμα των επιμέρους κομματιών ενός αναλογικού συστήματος κι έχουμε συχνότητα συντονισμού μέσα στο ακουστό φάσμα ή κάτω από τα 6Hz, που αντιστοιχεί στις σκεβρώσεις των δίσκων, κλάφτα Χαράλαμπε.</p><p>Γι' αυτό και η ιδανική συχνότητα συντονισμού βραχίονα-κεφαλής είναι μεταξύ 8-12Hz.</p><p></p><p>Ένα ακόμα μειονέκτημα της αναλογικής πηγής, είναι οι κραδασμοί. Εδώ έρχεται ο ρόλος του πλατώ. Ένα καλό πλατώ, κάνει σωστή απορρόφηση και απόσβεση των κραδασμών. Αυτό φυσικά γίνεται με δυο τρόπους: απόσβεση μέσω μάζας και απόσβεση μέσω ανάρτησης.</p><p></p><p>Όσον αφορά την κεφαλή, θα πρέπει να επιλέξουμε τι είναι αυτό που θέλουμε. Είτε μια κεφαλή που μπορεί να διαβάζει το παραμικρό σ' ένα δίσκο, συμπεριλαμβανομένων σκόνης, γρατζουνιών κλπ, είτε κάποια που να συγχωρεί λάθη επιφανείας, αλλά να μη μας δίνει τη μέγιστη δυνατή πληροφορία από το αυλάκι.</p><p></p><p>Έπειτα, έχουμε και το phono stage. Αυτό το επιλέγουμε έτσι ώστε να συνεργάζεται αρμονικά με την κεφαλή, να "αλληλοκαλύπτονται" στα σημεία που μειονεκτούν και να μην επηρεάζεται από εξωγενείς παράγοντες ή να επηρεάζεται το λιγότερο δυνατό. Επειδή το phono έχει το ρόλο της ισχυροποίησης ενός πολύ ασθενούς σήματος, θα πρέπει να μην έχει κοντά του έντονα Η/Μ πεδία. Γι' αυτό και πολλά phono stages έχουν εξωτερική τροφοδοσία ή/και τροφοδοσία μπαταρίας.</p><p></p><p>Τέλος, μεγάλη προσοχή πρέπει να δωθεί στους εξωγενείς παράγοντες. Ακόμα και το ίδιο το μοτέρ ενός πικάπ μπορεί και να συντονίζει (ειδικά σε αθωράκιστες κεφαλές) και να δίνει ενοχλητικό θόρυβο (την έχω πάθει ο ίδιος). Γι' αυτό, προσοχή στο πού θα τοποθετηθεί ένα πλατώ.</p><p></p><p></p><p></p><p>Αυτά τα λίγα, αρχικά. Στα επόμενα ποστς θα αναφερθώ πιο αναλυτικά στα επιμέρους κομμάτια του αναλογικού συστήματος και θα κλείσω με οδηγίες για το στήσιμο ενός πλατώ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stergito, post: 532727, member: 1619"] Επειδή βλέπω ότι δεν έχουν γραφτεί πολλά πράγματα για τα πικάπ και το τι πρέπει να γνωρίζουμε, είπα να ξεκινήσω ένα thread με έναν "οδηγό", για το στήσιμο μιας αναλογικής πηγής. [U]Θα παρακαλούσα όσους κατέχουν το "σπορ", να διορθώνουν και να συμπληρώνουν κατά βούληση.[/U] Πάμε λοιπόν: Ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα των αναλογικών, είναι ότι αποτελούνται από πολλά "κομμάτια" σαν συσκευές, τα οποία θα πρέπει να ταιριάξουν μεταξύ τους και να δώσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η μεγαλύτερη κατάρα, είναι οι συντονισμοί. Αν δεν έχει μελετηθεί προσεκτικά το ταίριασμα των επιμέρους κομματιών ενός αναλογικού συστήματος κι έχουμε συχνότητα συντονισμού μέσα στο ακουστό φάσμα ή κάτω από τα 6Hz, που αντιστοιχεί στις σκεβρώσεις των δίσκων, κλάφτα Χαράλαμπε. Γι' αυτό και η ιδανική συχνότητα συντονισμού βραχίονα-κεφαλής είναι μεταξύ 8-12Hz. Ένα ακόμα μειονέκτημα της αναλογικής πηγής, είναι οι κραδασμοί. Εδώ έρχεται ο ρόλος του πλατώ. Ένα καλό πλατώ, κάνει σωστή απορρόφηση και απόσβεση των κραδασμών. Αυτό φυσικά γίνεται με δυο τρόπους: απόσβεση μέσω μάζας και απόσβεση μέσω ανάρτησης. Όσον αφορά την κεφαλή, θα πρέπει να επιλέξουμε τι είναι αυτό που θέλουμε. Είτε μια κεφαλή που μπορεί να διαβάζει το παραμικρό σ' ένα δίσκο, συμπεριλαμβανομένων σκόνης, γρατζουνιών κλπ, είτε κάποια που να συγχωρεί λάθη επιφανείας, αλλά να μη μας δίνει τη μέγιστη δυνατή πληροφορία από το αυλάκι. Έπειτα, έχουμε και το phono stage. Αυτό το επιλέγουμε έτσι ώστε να συνεργάζεται αρμονικά με την κεφαλή, να "αλληλοκαλύπτονται" στα σημεία που μειονεκτούν και να μην επηρεάζεται από εξωγενείς παράγοντες ή να επηρεάζεται το λιγότερο δυνατό. Επειδή το phono έχει το ρόλο της ισχυροποίησης ενός πολύ ασθενούς σήματος, θα πρέπει να μην έχει κοντά του έντονα Η/Μ πεδία. Γι' αυτό και πολλά phono stages έχουν εξωτερική τροφοδοσία ή/και τροφοδοσία μπαταρίας. Τέλος, μεγάλη προσοχή πρέπει να δωθεί στους εξωγενείς παράγοντες. Ακόμα και το ίδιο το μοτέρ ενός πικάπ μπορεί και να συντονίζει (ειδικά σε αθωράκιστες κεφαλές) και να δίνει ενοχλητικό θόρυβο (την έχω πάθει ο ίδιος). Γι' αυτό, προσοχή στο πού θα τοποθετηθεί ένα πλατώ. Αυτά τα λίγα, αρχικά. Στα επόμενα ποστς θα αναφερθώ πιο αναλυτικά στα επιμέρους κομμάτια του αναλογικού συστήματος και θα κλείσω με οδηγίες για το στήσιμο ενός πλατώ. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-Fi
Hi-Fi πηγές
Αναλογική πηγή (βινύλιο). Τα βασικά...
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…