Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Βίντεο - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
διάφραγμα, εστιακή απόσταση και iso στο βίντεο
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Dark74" data-source="post: 1057931086" data-attributes="member: 25402"><p>ας προσθέσω μια ακόμα πληροφορία όπως ζήτησε ο kbouk. </p><p></p><p>Ας υποθέσουμε πως τραβάς ένα πλάνο την Αθήνα απο ψηλά (δηλαδή το σύνολο μιας σκηνής) και το αντικείμενο (σκηνή) είναι μακρινή (γιατί για κοντινά αντικείμενα είναι προφανές το θέμα του βάθους πέδιου). Μακρινά λοιπόν. . Πάντα με σταθερό φακό 35mm για λόγους ευκολίας. </p><p></p><p>Οι τρείς τρόποι α, β, γ, παραπάνω είναι απλά 3 διαφορετικοί τρόποι για να κρατηθεί η εικόνα σωστά φωτισμένη (όσο γινεται) και τα νούμερα είναι για το παράδειγμα. Επι της εικόνας (σε γενικό μακρινό πλάνο) ή και επι της "αισθητικής" της εικόνας υπάρχει τελικά διαφορά ? Ο Ηλίας ανέφερε ότι με κλειστό το διάφραγμα κοντά στο f14 θα υπάρχει πιθανόν μπόλικη θολούρα στο κάδρο λόγω diffraction (διάχυσης φωτός εντός κάμερας) . Εγώ προσωπικά δεν είδα καμιά διαφορά. Λέω για μια μακρινή σκηνή.</p><p> Ηλία καταλαβαίνω οτι θεωρητικά είναι σωστό αυτό που λες, όσο πιο κλειστό είναι το διάφραγμα, το φως που περνάει διαχέεται περισσότερο και χάνει σε οξύτητα η εικονα, αλλά αυτό στη πράξη δεν το είδα ποτέ, ειδικά στο βίντεο. </p><p></p><p>Για το f1.8 +ND (ακραίο λίγο παράδειγμα, αλλά το λέω για ...διδακτικούς λόγους), το βάθος πεδίου προφανώς θα είναι πιο ρηχό αλλά αν όλα τα αντικείμενα είναι μακριά και ο φακός εστιασμένος σε αυτά αυτό θα φαίνεται τελικά στην εικόνα ? πιθανόν κάποια αντικείμενα πιο κοντά να είνα λίγο blur. </p><p></p><p>Η βασική μου ερώτηση με αυτά τα λίγο τραβηγμένα παραδείγματα έχει να κάνει με το εξής. Συχνά έχω την αίσθηση ότι μπορώ να πετύχω το ίδιο αποτέλεσμα παίζοντας με το διάφραγμα και το iso με διαφορετικές τιμές είτε ας πούμε για παράδειγμα χρησιμοποιώντας (τυχαία νούμερα) π.χ. f14 και iso 800, είτε f6 και iso 200 (δεν κάνω τους υπολογισμούς, καταλαβαίνεται το concept). Ισχύει αυτό ? ή τελικά υπάρχει διαφορά σε πλάνα μακρινής απόστασης, π.χ. τοπία, κλπ.</p><p></p><p>Με βάση τη θεωρία και όσα σωστά είπε και ο Ηλίας, καταλαβαίνω ότι θεωρητικά, για τη συγκεκριμένη κατηγορία λήψεων, το ιδανικό είναι διάφργμα μεταξύ f8-f12 και αντίστοιχα το iso ωστε να μην έχεις διάθλαση φωτός (και απώλεια οξύτητας) διατηρώντας ενα επιθυμητό βαθος πεδίου.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dark74, post: 1057931086, member: 25402"] ας προσθέσω μια ακόμα πληροφορία όπως ζήτησε ο kbouk. Ας υποθέσουμε πως τραβάς ένα πλάνο την Αθήνα απο ψηλά (δηλαδή το σύνολο μιας σκηνής) και το αντικείμενο (σκηνή) είναι μακρινή (γιατί για κοντινά αντικείμενα είναι προφανές το θέμα του βάθους πέδιου). Μακρινά λοιπόν. . Πάντα με σταθερό φακό 35mm για λόγους ευκολίας. Οι τρείς τρόποι α, β, γ, παραπάνω είναι απλά 3 διαφορετικοί τρόποι για να κρατηθεί η εικόνα σωστά φωτισμένη (όσο γινεται) και τα νούμερα είναι για το παράδειγμα. Επι της εικόνας (σε γενικό μακρινό πλάνο) ή και επι της "αισθητικής" της εικόνας υπάρχει τελικά διαφορά ? Ο Ηλίας ανέφερε ότι με κλειστό το διάφραγμα κοντά στο f14 θα υπάρχει πιθανόν μπόλικη θολούρα στο κάδρο λόγω diffraction (διάχυσης φωτός εντός κάμερας) . Εγώ προσωπικά δεν είδα καμιά διαφορά. Λέω για μια μακρινή σκηνή. Ηλία καταλαβαίνω οτι θεωρητικά είναι σωστό αυτό που λες, όσο πιο κλειστό είναι το διάφραγμα, το φως που περνάει διαχέεται περισσότερο και χάνει σε οξύτητα η εικονα, αλλά αυτό στη πράξη δεν το είδα ποτέ, ειδικά στο βίντεο. Για το f1.8 +ND (ακραίο λίγο παράδειγμα, αλλά το λέω για ...διδακτικούς λόγους), το βάθος πεδίου προφανώς θα είναι πιο ρηχό αλλά αν όλα τα αντικείμενα είναι μακριά και ο φακός εστιασμένος σε αυτά αυτό θα φαίνεται τελικά στην εικόνα ? πιθανόν κάποια αντικείμενα πιο κοντά να είνα λίγο blur. Η βασική μου ερώτηση με αυτά τα λίγο τραβηγμένα παραδείγματα έχει να κάνει με το εξής. Συχνά έχω την αίσθηση ότι μπορώ να πετύχω το ίδιο αποτέλεσμα παίζοντας με το διάφραγμα και το iso με διαφορετικές τιμές είτε ας πούμε για παράδειγμα χρησιμοποιώντας (τυχαία νούμερα) π.χ. f14 και iso 800, είτε f6 και iso 200 (δεν κάνω τους υπολογισμούς, καταλαβαίνεται το concept). Ισχύει αυτό ? ή τελικά υπάρχει διαφορά σε πλάνα μακρινής απόστασης, π.χ. τοπία, κλπ. Με βάση τη θεωρία και όσα σωστά είπε και ο Ηλίας, καταλαβαίνω ότι θεωρητικά, για τη συγκεκριμένη κατηγορία λήψεων, το ιδανικό είναι διάφργμα μεταξύ f8-f12 και αντίστοιχα το iso ωστε να μην έχεις διάθλαση φωτός (και απώλεια οξύτητας) διατηρώντας ενα επιθυμητό βαθος πεδίου. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Βίντεο - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
διάφραγμα, εστιακή απόσταση και iso στο βίντεο
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…