Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1057265404" data-attributes="member: 46474"><p><strong>Ο ανήσυχος κύριος Nagel</strong></p><p></p><p>[ATTACH]110558[/ATTACH]</p><p></p><p>Ο August Nagel ήταν ίσως μοναδική περίπτωση μεμονωμένης προσωπικότητας του χώρου στη Γερμανία των αρχών του 20ου αιώνα. </p><p></p><p>Δεν διέθετε κάποια εξειδικευμένη εκπαίδευση, όμως είχε πολλές ιδέες που ήθελε να μεταφέρει από το χαρτί στην πράξη. Έτσι, το 1908 σε ηλικία 26 ετών ίδρυσε με τον Carl Drexler την Drexler & Nagel στη Στουτγάρδη. Εδώ θα πρέπει να θυμίσω, πως την ίδια εποχή ο τομέας έπασχε από υπερπροσφορά, πτωχεύσεις, συγχωνεύσεις και επίσης από τη διεθνή οικονομική κρίση.</p><p></p><p>[ATTACH]110559[/ATTACH]</p><p></p><p>Οι Drexler και Nagel θα παρουσιάσουν μια ενδιαφέρουσα λεπτή και ελαφρά φωτογραφική ονόματι Contessa, ενώ την επόμενη χρονιά με την αποχώρηση του Drexler, η εταιρία μετονομάζεται σε Contessa Camerawerke. Ήδη το 1910 στον κατάλογό της επιχείρησης του κυρίου Nagel, υπάρχουν περισσότερα από 20 μοντέλα που εξάγονται σε όλο τον κόσμο.</p><p></p><p>Λίγα χρόνια αργότερα η Contessa απασχολεί ήδη 500 εργαζομένους, ενώ το 1918 ο Nagel θα λάβει τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα από το πανεπιστήμιο του Freiburg, για την προσφορά του στον τομέα της αεροφωτογράφισης, μετεωρολογίας κτλ καθώς ήταν από τους πρωτοπόρους σε αυτές τις νέες για την εποχή φωτογραφικές εφαρμογές. </p><p></p><p>[ATTACH]110560[/ATTACH]</p><p></p><p>Με τη λήξη του πρώτου πολέμου ο Nagel θα εξαγοράσει την Nettel και η νέα εταιρία ονομάζεται πλέον Contessa-Nettel. Πολλά ενδιαφέροντα μοντέλα της Nettel συνέχισαν κάτω από το νέο όνομα. Μεταξύ αυτών η μικρή Piccolette που ήταν ουσιαστικά η Vest Pocket όπως την υλοποίησε η Nettel το 1914, αλλά και «σοβαρότερες» κατασκευές όπως η σειρά Deckrullo με κλείστρο εστιακού επιπέδου κάθετης διαδρομής, σχεδιασμός στον οποίο βασίστηκε αργότερα και το κλείστρο της Contax από τη Zeiss Ikon.</p><p></p><p>[ATTACH]110561[/ATTACH]</p><p><em>Γούτου-Γούτου! Roaring 20s σου λεν μετά...</em>:drummer:</p><p></p><p>Το 1926 η Contessa Nettel απασχολούσε πια 1500 άτομα, και διαθέτοντας πολλά επιτυχημένα σχέδια θα προχωρήσει στον συνασπισμό της Zeiss Ikon. Μέσα σε αυτό το σχήμα, ο Dr.Nagel πραγματοποίησε όλη την προεργασία για την τηλεμετρική σειρά που θα ονομαστεί αργότερα Super Ikonta, όμως τους χαιρέτησε όλους σύντομα και έφυγε…</p><p></p><p>Ίσως και να ήταν ένας μοναχικός λύκος. Ίσως πάλι να έχει μια βάση ο αστικός μύθος που λέει ότι ο Nagel δεν μπορούσε να ανεχθεί το σνομπάρισμα από τους λοιπούς του συμβουλίου, που διέθεταν περγαμηνές με το τσουβάλι, σε αντίθεση με τον ίδιο που και το Dr. το είχε λάβει τιμητικά. Έτσι το 1928 άνοιξε εκ νέου δικό του μαγαζί που δεν άργησε να καθιερωθεί παρά τις συνθήκες, συνεχίζοντας στο μονοπάτι των ποιοτικών κατασκευών και έξυπνων σχεδιάσεων.</p><p></p><p>[ATTACH]110562[/ATTACH]</p><p></p><p>Στο τέλος του 1931 το γερμανικό τμήμα της Kodak εξαγόρασε την ανεξάρτητη Nagel ξεκινώντας έτσι την παραγωγή των «Γερμανικών Kodak» με επικεφαλής τον Dr. August. Με την ευχέρεια κεφαλαίου και το δίκτυο της Kodak, ο κύριος Nagel μπορούσε πια να εργαστεί με άνεση επάνω στις ιδέες του και ειδικότερα στα μικρά φορμά στα οποία είχε στρέψει το ενδιαφέρον του ήδη από τα προηγούμενα χρόνια.</p><p></p><p>Από τα πολύ πρώτα χρόνια του 20ου αιώνα, πολλοί ήταν αυτοί που στράφηκαν στο μικρό φορμά των 35mm χρησιμοποιώντας στοκ κινηματογραφικού φιλμ. Όμως είχε φθάσει ήδη το 1930 και μόνο η Leica υπήρχε κατ ουσία στην κατηγορία, χωρίς μάλιστα ιδιαιτέρες πωλήσεις. </p><p></p><p>[ATTACH]110563[/ATTACH]</p><p></p><p>Στον χάρτη προστέθηκε το 1932 η Contax από τη Zeiss Ikon, αλλά αυτές οι δύο είχαν πολύ ψιλά τον αμανέ από άποψη κόστους. Υψηλότερα ίσως από την πραγματική τους αξία, ειδικά η Leica που από την πρώτη μέρα της εμφάνισής της απέκτησε ένα cult κίνημα, περιορίζοντας έτσι τα 35mm σε κύκλους επαγγελματιών ή trendy -wannabe καλλιτεχνών- πλουσιόπαιδων (πάντα υπήρχε αυτή η συνομοταξία…)</p><p></p><p>Το κενό στην κατηγορία για μια ποιοτική αλλά παρόλα αυτά προσιτή στο μέσο αγοραστή φωτογραφική, ήρθε να καλύψει ο κύριος Nagel παρουσιάζοντας το 1934 την πρώτη Kodak Retina. </p><p></p><p>[ATTACH]110564[/ATTACH]</p><p></p><p>Η Leica άνοιξε τον δρόμο, όμως η Retina ήταν αυτή που συνέβαλε ίσως όσο καμία άλλη στην διάδοση του μικρού φορμά των 35mm. Αυτό, όχι μόνο λόγω του συνδυασμού ευχρηστίας-ποιότητας-τιμής που προσέφερε, αλλά και γιατί ταυτόχρονα με την κυκλοφορία της η Kodak παρουσίασε για πρώτη φορά την «κασέτα» μιας χρήσης –το γνωστό ως και σήμερα 135 φορμά- που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στις ήδη υπάρχουσες Leica και Contax. Έως τότε ο χρήστης έπρεπε να φορτώνει την κασέτα της μηχανής του στο σκοτάδι με κινηματογραφικό φιλμ που προμηθευόταν «με το μέτρο».</p><p></p><p>Το 1943 με το θάνατο του Dr.Nagel έκλεισε και ο πρώτος κύκλος της γερμανικής Kodak. Αμέσως μετά τον πόλεμο η Kodak επανέκτησε την επιχείρηση η οποία συνέχισε την λειτουργία της υπό την επίβλεψη του υιού –Helmut- Nagel.</p><p></p><p>[ATTACH]110565[/ATTACH]</p><p></p><p>Η «μεγάλη» φωτογραφική Vollenda 70/0, δέχεται φιλμ 120 και αποδίδει 8 στάσεις 6x9. Η σειρά δεν περιοριζόταν μόνο στο φιλμ 120 αλλά και στο μικρότερο 127 με γνωστότερη την Vollenda 48.</p><p></p><p>Οι φακοί ίδιας ετικέτας στις χαμηλότερες κατηγορίες, δεν γνωρίζουμε ποιον είχαν πατέρα, όμως ο Nagel είχε πάντα στενές σχέσεις με την Schneider. Επίσης χρησιμοποιούσε και φακούς της Meyer, ενώ οι ακριβότερες υλοποιήσεις έφεραν φακούς της Zeiss αλλά και της Leitz.</p><p></p><p>[ATTACH]110566[/ATTACH]</p><p>...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1057265404, member: 46474"] [b]Ο ανήσυχος κύριος Nagel[/b] [ATTACH=CONFIG]110558._xfImport[/ATTACH] Ο August Nagel ήταν ίσως μοναδική περίπτωση μεμονωμένης προσωπικότητας του χώρου στη Γερμανία των αρχών του 20ου αιώνα. Δεν διέθετε κάποια εξειδικευμένη εκπαίδευση, όμως είχε πολλές ιδέες που ήθελε να μεταφέρει από το χαρτί στην πράξη. Έτσι, το 1908 σε ηλικία 26 ετών ίδρυσε με τον Carl Drexler την Drexler & Nagel στη Στουτγάρδη. Εδώ θα πρέπει να θυμίσω, πως την ίδια εποχή ο τομέας έπασχε από υπερπροσφορά, πτωχεύσεις, συγχωνεύσεις και επίσης από τη διεθνή οικονομική κρίση. [ATTACH=CONFIG]110559._xfImport[/ATTACH] Οι Drexler και Nagel θα παρουσιάσουν μια ενδιαφέρουσα λεπτή και ελαφρά φωτογραφική ονόματι Contessa, ενώ την επόμενη χρονιά με την αποχώρηση του Drexler, η εταιρία μετονομάζεται σε Contessa Camerawerke. Ήδη το 1910 στον κατάλογό της επιχείρησης του κυρίου Nagel, υπάρχουν περισσότερα από 20 μοντέλα που εξάγονται σε όλο τον κόσμο. Λίγα χρόνια αργότερα η Contessa απασχολεί ήδη 500 εργαζομένους, ενώ το 1918 ο Nagel θα λάβει τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα από το πανεπιστήμιο του Freiburg, για την προσφορά του στον τομέα της αεροφωτογράφισης, μετεωρολογίας κτλ καθώς ήταν από τους πρωτοπόρους σε αυτές τις νέες για την εποχή φωτογραφικές εφαρμογές. [ATTACH=CONFIG]110560._xfImport[/ATTACH] Με τη λήξη του πρώτου πολέμου ο Nagel θα εξαγοράσει την Nettel και η νέα εταιρία ονομάζεται πλέον Contessa-Nettel. Πολλά ενδιαφέροντα μοντέλα της Nettel συνέχισαν κάτω από το νέο όνομα. Μεταξύ αυτών η μικρή Piccolette που ήταν ουσιαστικά η Vest Pocket όπως την υλοποίησε η Nettel το 1914, αλλά και «σοβαρότερες» κατασκευές όπως η σειρά Deckrullo με κλείστρο εστιακού επιπέδου κάθετης διαδρομής, σχεδιασμός στον οποίο βασίστηκε αργότερα και το κλείστρο της Contax από τη Zeiss Ikon. [ATTACH=CONFIG]110561._xfImport[/ATTACH] [I]Γούτου-Γούτου! Roaring 20s σου λεν μετά...[/I]:drummer: Το 1926 η Contessa Nettel απασχολούσε πια 1500 άτομα, και διαθέτοντας πολλά επιτυχημένα σχέδια θα προχωρήσει στον συνασπισμό της Zeiss Ikon. Μέσα σε αυτό το σχήμα, ο Dr.Nagel πραγματοποίησε όλη την προεργασία για την τηλεμετρική σειρά που θα ονομαστεί αργότερα Super Ikonta, όμως τους χαιρέτησε όλους σύντομα και έφυγε… Ίσως και να ήταν ένας μοναχικός λύκος. Ίσως πάλι να έχει μια βάση ο αστικός μύθος που λέει ότι ο Nagel δεν μπορούσε να ανεχθεί το σνομπάρισμα από τους λοιπούς του συμβουλίου, που διέθεταν περγαμηνές με το τσουβάλι, σε αντίθεση με τον ίδιο που και το Dr. το είχε λάβει τιμητικά. Έτσι το 1928 άνοιξε εκ νέου δικό του μαγαζί που δεν άργησε να καθιερωθεί παρά τις συνθήκες, συνεχίζοντας στο μονοπάτι των ποιοτικών κατασκευών και έξυπνων σχεδιάσεων. [ATTACH=CONFIG]110562._xfImport[/ATTACH] Στο τέλος του 1931 το γερμανικό τμήμα της Kodak εξαγόρασε την ανεξάρτητη Nagel ξεκινώντας έτσι την παραγωγή των «Γερμανικών Kodak» με επικεφαλής τον Dr. August. Με την ευχέρεια κεφαλαίου και το δίκτυο της Kodak, ο κύριος Nagel μπορούσε πια να εργαστεί με άνεση επάνω στις ιδέες του και ειδικότερα στα μικρά φορμά στα οποία είχε στρέψει το ενδιαφέρον του ήδη από τα προηγούμενα χρόνια. Από τα πολύ πρώτα χρόνια του 20ου αιώνα, πολλοί ήταν αυτοί που στράφηκαν στο μικρό φορμά των 35mm χρησιμοποιώντας στοκ κινηματογραφικού φιλμ. Όμως είχε φθάσει ήδη το 1930 και μόνο η Leica υπήρχε κατ ουσία στην κατηγορία, χωρίς μάλιστα ιδιαιτέρες πωλήσεις. [ATTACH=CONFIG]110563._xfImport[/ATTACH] Στον χάρτη προστέθηκε το 1932 η Contax από τη Zeiss Ikon, αλλά αυτές οι δύο είχαν πολύ ψιλά τον αμανέ από άποψη κόστους. Υψηλότερα ίσως από την πραγματική τους αξία, ειδικά η Leica που από την πρώτη μέρα της εμφάνισής της απέκτησε ένα cult κίνημα, περιορίζοντας έτσι τα 35mm σε κύκλους επαγγελματιών ή trendy -wannabe καλλιτεχνών- πλουσιόπαιδων (πάντα υπήρχε αυτή η συνομοταξία…) Το κενό στην κατηγορία για μια ποιοτική αλλά παρόλα αυτά προσιτή στο μέσο αγοραστή φωτογραφική, ήρθε να καλύψει ο κύριος Nagel παρουσιάζοντας το 1934 την πρώτη Kodak Retina. [ATTACH=CONFIG]110564._xfImport[/ATTACH] Η Leica άνοιξε τον δρόμο, όμως η Retina ήταν αυτή που συνέβαλε ίσως όσο καμία άλλη στην διάδοση του μικρού φορμά των 35mm. Αυτό, όχι μόνο λόγω του συνδυασμού ευχρηστίας-ποιότητας-τιμής που προσέφερε, αλλά και γιατί ταυτόχρονα με την κυκλοφορία της η Kodak παρουσίασε για πρώτη φορά την «κασέτα» μιας χρήσης –το γνωστό ως και σήμερα 135 φορμά- που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στις ήδη υπάρχουσες Leica και Contax. Έως τότε ο χρήστης έπρεπε να φορτώνει την κασέτα της μηχανής του στο σκοτάδι με κινηματογραφικό φιλμ που προμηθευόταν «με το μέτρο». Το 1943 με το θάνατο του Dr.Nagel έκλεισε και ο πρώτος κύκλος της γερμανικής Kodak. Αμέσως μετά τον πόλεμο η Kodak επανέκτησε την επιχείρηση η οποία συνέχισε την λειτουργία της υπό την επίβλεψη του υιού –Helmut- Nagel. [ATTACH=CONFIG]110565._xfImport[/ATTACH] Η «μεγάλη» φωτογραφική Vollenda 70/0, δέχεται φιλμ 120 και αποδίδει 8 στάσεις 6x9. Η σειρά δεν περιοριζόταν μόνο στο φιλμ 120 αλλά και στο μικρότερο 127 με γνωστότερη την Vollenda 48. Οι φακοί ίδιας ετικέτας στις χαμηλότερες κατηγορίες, δεν γνωρίζουμε ποιον είχαν πατέρα, όμως ο Nagel είχε πάντα στενές σχέσεις με την Schneider. Επίσης χρησιμοποιούσε και φακούς της Meyer, ενώ οι ακριβότερες υλοποιήσεις έφεραν φακούς της Zeiss αλλά και της Leitz. [ATTACH=CONFIG]110566._xfImport[/ATTACH] ... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…