Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1058640667" data-attributes="member: 46474"><p><strong>Επάγγελμα (φωτο)ρεπόρτερ</strong></p><p></p><p>[ATTACH]177940[/ATTACH]</p><p></p><p>Ως γνωστό η περιέργεια μας διακατέχει ως είδος. Έτσι, αφού αρχικά καταφέραμε να αποτυπώσουμε φωτογραφικά το περιβάλλον και στη συνέχεια την αφεντομουτσουνάρα μας, επόμενος στόχος λογικά ήταν η αποτύπωση της κίνησης.</p><p></p><p>Για την ακρίβεια, προσπάθειες προς αυτή τη κατεύθυνση εμφανίστηκαν σχεδόν ταυτόχρονα με την εφεύρεση της φωτογραφίας, όμως θα έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια ώστε η τεχνολογία να επιτρέπει την ολοκλήρωση μιας λήψης σε μικρούς χρόνους.</p><p></p><p>[ATTACH]177941[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH]177948[/ATTACH]</p><p></p><p>Αυτό ήταν φυσικό να ανοίξει την όρεξη για πειραματισμούς, και αν ο πρώτος που μας έρχεται σήμερα στο μυαλό είναι ο Muybridge με τις διαδοχικές φωτογραφίες αλόγων σε κίνηση, υπήρξαν και αρκετοί ακόμη που ασχολήθηκαν με το άθλημα που συνδέεται και στενά με την γέννηση του κινηματογράφου.</p><p></p><p>Ένας από αυτούς ήταν <a href="http://www.friedenau-aktuell.de/friedhof-stubenrauchstraße/ottomar-anschütz/" target="_blank">ο ξεχασμένος σήμερα ακόμη και για πολλούς συμπατριώτες του</a> Γερμανός φωτογράφος/εφευρέτης/χρονοφωτογράφος Ottomar Anschutz, που η δεκαετία του 1880 θα τον βρει πειραματιζόμενο με δικές του εφευρέσεις λήψης αλλά και προβολής διαδοχικών εικόνων που μπορούσαν να αποτυπώσουν/παγώσουν την κίνηση.</p><p></p><p>[ATTACH]177942[/ATTACH]</p><p></p><p>Η έμπνευσή του να αποτυπώσει τα πρώτα χρόνια των πειραματισμών ανάμεσα σε διάφορα άλλα (πχ ιπτάμενες οβίδες κανονιών) πελαργούς σε πτήση, δεν ξέρω αν συνδέεται κάπως με τις παρατηρήσεις του πρωτοπόρου αιωροπτεριστή <a href="http://lilienthal-museum.de/olma/home.htm" target="_blank">Otto Lilienthal</a> την ίδια εποχή σχετικά με τα προαναφερθέντα συμπαθή πτηνά. </p><p></p><p>[ATTACH]177943[/ATTACH]</p><p><em>1884</em></p><p></p><p>Παρατήρηση στην παρατήρηση, ο Lilienthal είχε βαλθεί να πετάξει ο ίδιος αντιγράφοντας τους πελαργούς, και κατασκεύαζε «αετούς» που χρησιμοποιούσε για να κατεβαίνει πλαγιές. Τουλάχιστον από το 1891 και μετά, κάτω από τις πλαγιές έβρισκες τον Anschutz που φρόντιζε να αποθανατίζει κατ' επανάληψη της επιτυχημένες προσπάθειες του Lilienthal, αν και δύστυχος μετά από μερικές χιλιάδες πτήσεις ο τελευταίος σκοτώθηκε στο «καθήκον» το 1896.</p><p></p><p>[ATTACH]177944[/ATTACH]</p><p><em>1894</em></p><p></p><p>Το κύριο συστατικό της επιτυχίας των ευκρινέστατων αποτυπώσεων του Ottomar Anschutz υπήρξε μια φωτογραφική με κλείστρο κουρτίνας εστιακού επιπέδου δικής του έμπνευσης και κατασκευής που έφθανε την ταχύτητα του 1/1000. </p><p></p><p>Ο Anschutz δεν ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε κάτι τέτοιο, ήταν όμως αυτός που το έφθασε στην αναγνωρίσιμη μορφή του, κατοχύρωσε την ευρεσιτεχνία του, και κυκλοφόρησε την πρώτη φωτογραφική παραγωγής του είδους το 1890 που κατασκεύαζε η <a href="https://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1058386211&highlight=busch#post1058386211" target="_blank">Goerz</a> για λογαριασμό του. </p><p></p><p>[ATTACH]177945[/ATTACH]</p><p></p><p>Αρχικά η παραπάνω φωτογραφική ήταν ένα ξύλινο κουτί, ενώ από το 1896 η Goerz παρουσίασε ένα πτυσσόμενο μοντέλο της που κατασκεύαζε πλέον για τον εαυτό της κατόπιν άδειας.</p><p></p><p>Όλα αυτά όμως συνέπεσαν χρονικά ακριβώς με τη περίοδο που για πρώτη φορά γινόταν δυνατή η εκτύπωση φωτογραφιών στα έντυπα σε μεγάλη κλίμακα με τη μέθοδο της αυτοτυπίας (halftone) πράγμα που οδήγησε στην γέννηση της φωτοδημοσιογραφίας με την σημερινή της έννοια.</p><p></p><p>[ATTACH]177946[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH]177949[/ATTACH]</p><p></p><p>Η μόδα ήθελε φωτογραφίες, πολλές φωτογραφίες στα έντυπα, μέχρι το σημείο που κάποιοι άρχισαν να αναρωτιούνταν αν στο τέλος θα ξεχνούσαν να διαβάζουν. </p><p></p><p>Έτσι η πρώτη μεγάλη φουρνιά φωτορεπόρτερ δημιουργήθηκε για να καλύψει τη ζήτηση, και ειδικά αυτοί του αθλητικού τομέα δεν είχαν άλλη επιλογή παρά να χρησιμοποιήσουν μια Goerz- Anschutz, αν και το «σπορ» διαδόθηκε άμεσα με αποτέλεσμα κάθε εταιρία σύντομα να παρουσιάσει τη δική της αντίστοιχη κατασκευή.</p><p></p><p>[ATTACH]177947[/ATTACH]</p><p>...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1058640667, member: 46474"] [b]Επάγγελμα (φωτο)ρεπόρτερ[/b] [ATTACH=CONFIG]177940._xfImport[/ATTACH] Ως γνωστό η περιέργεια μας διακατέχει ως είδος. Έτσι, αφού αρχικά καταφέραμε να αποτυπώσουμε φωτογραφικά το περιβάλλον και στη συνέχεια την αφεντομουτσουνάρα μας, επόμενος στόχος λογικά ήταν η αποτύπωση της κίνησης. Για την ακρίβεια, προσπάθειες προς αυτή τη κατεύθυνση εμφανίστηκαν σχεδόν ταυτόχρονα με την εφεύρεση της φωτογραφίας, όμως θα έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια ώστε η τεχνολογία να επιτρέπει την ολοκλήρωση μιας λήψης σε μικρούς χρόνους. [ATTACH=CONFIG]177941._xfImport[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]177948._xfImport[/ATTACH] Αυτό ήταν φυσικό να ανοίξει την όρεξη για πειραματισμούς, και αν ο πρώτος που μας έρχεται σήμερα στο μυαλό είναι ο Muybridge με τις διαδοχικές φωτογραφίες αλόγων σε κίνηση, υπήρξαν και αρκετοί ακόμη που ασχολήθηκαν με το άθλημα που συνδέεται και στενά με την γέννηση του κινηματογράφου. Ένας από αυτούς ήταν [URL="http://www.friedenau-aktuell.de/friedhof-stubenrauchstraße/ottomar-anschütz/"]ο ξεχασμένος σήμερα ακόμη και για πολλούς συμπατριώτες του[/URL] Γερμανός φωτογράφος/εφευρέτης/χρονοφωτογράφος Ottomar Anschutz, που η δεκαετία του 1880 θα τον βρει πειραματιζόμενο με δικές του εφευρέσεις λήψης αλλά και προβολής διαδοχικών εικόνων που μπορούσαν να αποτυπώσουν/παγώσουν την κίνηση. [ATTACH=CONFIG]177942._xfImport[/ATTACH] Η έμπνευσή του να αποτυπώσει τα πρώτα χρόνια των πειραματισμών ανάμεσα σε διάφορα άλλα (πχ ιπτάμενες οβίδες κανονιών) πελαργούς σε πτήση, δεν ξέρω αν συνδέεται κάπως με τις παρατηρήσεις του πρωτοπόρου αιωροπτεριστή [URL="http://lilienthal-museum.de/olma/home.htm"]Otto Lilienthal[/URL] την ίδια εποχή σχετικά με τα προαναφερθέντα συμπαθή πτηνά. [ATTACH=CONFIG]177943._xfImport[/ATTACH] [I]1884[/I] Παρατήρηση στην παρατήρηση, ο Lilienthal είχε βαλθεί να πετάξει ο ίδιος αντιγράφοντας τους πελαργούς, και κατασκεύαζε «αετούς» που χρησιμοποιούσε για να κατεβαίνει πλαγιές. Τουλάχιστον από το 1891 και μετά, κάτω από τις πλαγιές έβρισκες τον Anschutz που φρόντιζε να αποθανατίζει κατ' επανάληψη της επιτυχημένες προσπάθειες του Lilienthal, αν και δύστυχος μετά από μερικές χιλιάδες πτήσεις ο τελευταίος σκοτώθηκε στο «καθήκον» το 1896. [ATTACH=CONFIG]177944._xfImport[/ATTACH] [I]1894[/I] Το κύριο συστατικό της επιτυχίας των ευκρινέστατων αποτυπώσεων του Ottomar Anschutz υπήρξε μια φωτογραφική με κλείστρο κουρτίνας εστιακού επιπέδου δικής του έμπνευσης και κατασκευής που έφθανε την ταχύτητα του 1/1000. Ο Anschutz δεν ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε κάτι τέτοιο, ήταν όμως αυτός που το έφθασε στην αναγνωρίσιμη μορφή του, κατοχύρωσε την ευρεσιτεχνία του, και κυκλοφόρησε την πρώτη φωτογραφική παραγωγής του είδους το 1890 που κατασκεύαζε η [URL="https://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1058386211&highlight=busch#post1058386211"]Goerz[/URL] για λογαριασμό του. [ATTACH=CONFIG]177945._xfImport[/ATTACH] Αρχικά η παραπάνω φωτογραφική ήταν ένα ξύλινο κουτί, ενώ από το 1896 η Goerz παρουσίασε ένα πτυσσόμενο μοντέλο της που κατασκεύαζε πλέον για τον εαυτό της κατόπιν άδειας. Όλα αυτά όμως συνέπεσαν χρονικά ακριβώς με τη περίοδο που για πρώτη φορά γινόταν δυνατή η εκτύπωση φωτογραφιών στα έντυπα σε μεγάλη κλίμακα με τη μέθοδο της αυτοτυπίας (halftone) πράγμα που οδήγησε στην γέννηση της φωτοδημοσιογραφίας με την σημερινή της έννοια. [ATTACH=CONFIG]177946._xfImport[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]177949._xfImport[/ATTACH] Η μόδα ήθελε φωτογραφίες, πολλές φωτογραφίες στα έντυπα, μέχρι το σημείο που κάποιοι άρχισαν να αναρωτιούνταν αν στο τέλος θα ξεχνούσαν να διαβάζουν. Έτσι η πρώτη μεγάλη φουρνιά φωτορεπόρτερ δημιουργήθηκε για να καλύψει τη ζήτηση, και ειδικά αυτοί του αθλητικού τομέα δεν είχαν άλλη επιλογή παρά να χρησιμοποιήσουν μια Goerz- Anschutz, αν και το «σπορ» διαδόθηκε άμεσα με αποτέλεσμα κάθε εταιρία σύντομα να παρουσιάσει τη δική της αντίστοιχη κατασκευή. [ATTACH=CONFIG]177947._xfImport[/ATTACH] ... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…