Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Εικόνα
Τηλεοράσεις
Γενική συζήτηση & τεχνολογία
Έχει νόημα η διευρυμένη χρωματική παλέτα μιας τηλεόρασης;
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΣΤΡΟΥΝΗΣ" data-source="post: 1002521" data-attributes="member: 7"><p>Πολύ σωστά ανάφερε ο Τάκης ότι ένα προβολικό μέσο για να παίξει σωστά πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένο άσχετα εάν αυτό μπορεί να αναπαραγάγει ή όχι μεγαλύτερο εύρος.</p><p> Θα ξεκινήσω από την ερώτηση του Γιώργου «κατά πόσο παλαιότερες τηλεοράσεις έχουν ξεβαμμένα χρώματα σε σχέση με νεότερα μοντέλα που εμφανίζουν διευρυμένο χρωματικό εύρος των χρωμάτων που μπορούν να αναπαράγουν.»</p><p> Η απάντηση θα μπορούσε να ήταν πολύ απλή αλλά ταυτόχρονα περίπλοκη.</p><p> Στην πρώτη περίπτωση της, απλής απάντησης, θα ήταν «απλά γιατί δεν μπορούσαν» και πολύ απλά δεν το αναφέρανε. Τώρα όμως που η τεχνολογία έχει πάει πολλά βήματα ποιο πέρα τώρα μπορούν να παραδεχθούν τα παλαιά ελαττώματα και να ξεδιπλώσουν τις αρετές των νέων τεχνολογιών που έτσι ή αλλιώς έχουν δοθεί μπροστά τους απλόχερα.</p><p> Προσπαθώντας κάποιος να διαβάσει ένα χρωματικό διάγραμμα λίγο ποιο προσεκτικά θα πάρει μόνο ένα μέρος των πληροφοριών. Και αυτό γιατί τα βασικά και κατά συνέπεια τα δευτερεύοντα δεν έχουν μόνο 2 διαστάσεις αλλά τρεις. Αυτές οι τρεις διαστάσεις είναι υπεύθυνες για την «ταυτοποίηση» κάθε βασικού χρώματος ή παραγώγων αυτών.</p><p> Ο παράγοντας που δεν φαίνεται και είναι υπεύθυνος για πολλά τινά είναι το ‛Y’ γνωστό και ως Luma.</p><p> Οι παλαιές τεχνολογίες έφερναν τους τεχνικούς στο εξής δίλλημα. Ή σωστό κορεσμό ή την μέγιστη φωτεινότητα. Για να πάρουν όμως το κατάλληλο κορεσμό (saturation) έπρεπε να μικρύνουν (στενέψουν) το φασματικό εύρος κάθε χρώματος και κατά συνέπεια το ‛Y’. </p><p> Όμως η έλευση π.χ. τεχνολογιών όπως αυτή των LED που από κατασκευής έχουν μικρό φασματικό εύρος (narrow spectral width) δεν χρειάζεται να μπουν σε ατό το δίλημμα.</p><p> Πέρα όμως από το πραγματικό γεγονός αυτό καθεαυτό υπάρχει εκεί έξω ένας πόλεμος μεταξύ των κατασκευαστών για το πόσο χρήσιμα είναι όλα αυτά όταν ακόμα και τώρα αυτοί που εργάζονται, επεξεργάζονται και τελειοποιούν το τελικό προϊόν που είναι μια ταινία, δεν «τηρούν» τους νέους κανόνες.</p><p> Όταν προσπαθείς να ξεπεράσεις τα όρια συχνά γίνονται και λάθη αλlά και υπερβολές.</p><p> Αυτό που θέλει πάνω από όλα ένας κατασκευαστής είναι να εντυπωσιάσει τα πλήθη με πιασιάρικη εικόνα γεμάτη φως και χρώμα. Μια εικόνα που θα σφυρίξει από μακριά τον υποψήφιο αγοραστή ότι είναι έτοιμη για να μπει στο δικό τους σπιτικό.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΣΤΡΟΥΝΗΣ, post: 1002521, member: 7"] Πολύ σωστά ανάφερε ο Τάκης ότι ένα προβολικό μέσο για να παίξει σωστά πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένο άσχετα εάν αυτό μπορεί να αναπαραγάγει ή όχι μεγαλύτερο εύρος. Θα ξεκινήσω από την ερώτηση του Γιώργου «κατά πόσο παλαιότερες τηλεοράσεις έχουν ξεβαμμένα χρώματα σε σχέση με νεότερα μοντέλα που εμφανίζουν διευρυμένο χρωματικό εύρος των χρωμάτων που μπορούν να αναπαράγουν.» Η απάντηση θα μπορούσε να ήταν πολύ απλή αλλά ταυτόχρονα περίπλοκη. Στην πρώτη περίπτωση της, απλής απάντησης, θα ήταν «απλά γιατί δεν μπορούσαν» και πολύ απλά δεν το αναφέρανε. Τώρα όμως που η τεχνολογία έχει πάει πολλά βήματα ποιο πέρα τώρα μπορούν να παραδεχθούν τα παλαιά ελαττώματα και να ξεδιπλώσουν τις αρετές των νέων τεχνολογιών που έτσι ή αλλιώς έχουν δοθεί μπροστά τους απλόχερα. Προσπαθώντας κάποιος να διαβάσει ένα χρωματικό διάγραμμα λίγο ποιο προσεκτικά θα πάρει μόνο ένα μέρος των πληροφοριών. Και αυτό γιατί τα βασικά και κατά συνέπεια τα δευτερεύοντα δεν έχουν μόνο 2 διαστάσεις αλλά τρεις. Αυτές οι τρεις διαστάσεις είναι υπεύθυνες για την «ταυτοποίηση» κάθε βασικού χρώματος ή παραγώγων αυτών. Ο παράγοντας που δεν φαίνεται και είναι υπεύθυνος για πολλά τινά είναι το ‛Y’ γνωστό και ως Luma. Οι παλαιές τεχνολογίες έφερναν τους τεχνικούς στο εξής δίλλημα. Ή σωστό κορεσμό ή την μέγιστη φωτεινότητα. Για να πάρουν όμως το κατάλληλο κορεσμό (saturation) έπρεπε να μικρύνουν (στενέψουν) το φασματικό εύρος κάθε χρώματος και κατά συνέπεια το ‛Y’. Όμως η έλευση π.χ. τεχνολογιών όπως αυτή των LED που από κατασκευής έχουν μικρό φασματικό εύρος (narrow spectral width) δεν χρειάζεται να μπουν σε ατό το δίλημμα. Πέρα όμως από το πραγματικό γεγονός αυτό καθεαυτό υπάρχει εκεί έξω ένας πόλεμος μεταξύ των κατασκευαστών για το πόσο χρήσιμα είναι όλα αυτά όταν ακόμα και τώρα αυτοί που εργάζονται, επεξεργάζονται και τελειοποιούν το τελικό προϊόν που είναι μια ταινία, δεν «τηρούν» τους νέους κανόνες. Όταν προσπαθείς να ξεπεράσεις τα όρια συχνά γίνονται και λάθη αλlά και υπερβολές. Αυτό που θέλει πάνω από όλα ένας κατασκευαστής είναι να εντυπωσιάσει τα πλήθη με πιασιάρικη εικόνα γεμάτη φως και χρώμα. Μια εικόνα που θα σφυρίξει από μακριά τον υποψήφιο αγοραστή ότι είναι έτοιμη για να μπει στο δικό τους σπιτικό. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Εικόνα
Τηλεοράσεις
Γενική συζήτηση & τεχνολογία
Έχει νόημα η διευρυμένη χρωματική παλέτα μιας τηλεόρασης;
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…