Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-End
Hi-End ηχεία
"Εύκολα ηχεία". Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="DIPIE" data-source="post: 712729" data-attributes="member: 3712"><p>Είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο,όταν πολλοί χομπίστες θέλουν να περιγράψουν την ευκολία ή όχι οδήγησης των ηχείων να αναφέρονται επιγραμματικά σε δύο μεγέθη:</p><p>-Τυπική αντίσταση(συνήθως,αυτή που δίνει ο κατασκευαστής).</p><p>-Ευαισθησία(συνήθως αυτή πάλι που δίνει ο κατασκευαστής).</p><p> </p><p>Δεν νομίζω,ότι χρειάζεται να αρχίσουμε να γράφουμε φυσικούς νόμους και μαθηματικές πράξεις,για να μεταδώσουμε-αποδείξουμε απλά πράγματα.</p><p> </p><p>Πρώτα απ' όλα πρέπει να ειπωθεί,ότι καμιά σχέση δεν έχει η "ευαισθησία" με την απόδοση των ηχείων.Τα ηχεία παραμένουν ο πλέον αδύνατος κρίκος της αλυσσίδας αναπαραγωγής,με παραμορφώσεις που πολλές φορές είναι κι εκατονταπλάσιες των άλλων κρίκων κι αποδόσεις,που σπάνια κινούνται πάνω απο το 3%(γι' αυτό και κανένας πλέον κατασκευαστής δεν την μετράει-αναγράφει.Για ιστορικούς λόγους,την μέχρι τώρα μεγαλύτερη μετρημένη απόδοση την είχαν τα ΑLtec Lancing Voice of Theater με περίπου 3,6%).</p><p> </p><p>Η περίφημη μέτρηση ευαισθησίας,πραχτικά δεν έχει κανένα νόημα,δεδομένου ότι δεν είναι γνωστή η ευαισθησία εισόδου του ενισχυτή αναφοράς(gain),αλλά κι ο χώρος που πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη μέτρηση.Επιπλέον,ένα μέγεθος,που συστηματικά "αγνοούν"οι κατασκευαστές,είναι το λεγόμενο "back EMF"(ρεύμα που επιστρέφει πίσω στον ενισχυτή μειώνοντας την ευαισθησία των ηχείων).Τέλος,έχει ιδιαίτερη σημασία κι ο χώρος που τελικά θα τοποθετηθούν τα αγορασμένα ηχεία.Ετσι ηχεία με ευαισθησία γύρω στα 80-82 db,μπορούν κάλιστα να υπερκαλύπτουν μικρούς χώρους σε εντάσεις,χωρίς την απαίτηση ιδιαίτερα ισχυρού ενισχυτή.</p><p> </p><p>Απο την άλλη μεριά,ένα ζευγάρι ηχείο με τυπική αντίσταση στα 8 ohm,μπορεί πολύ εύκολα να είναι πολύ λιγότερο φιλικό απο ένα άλλο ζευγάρι στα 4 ohm.Απλά τα πρώτο πέφτει σε κάποια σημεία τιου φάσματος,κάτω απο τα 4 ohm,ενώ το δεύτερο είναι σταθερό γύρω στα 4 ohm.</p><p> </p><p>Ετσι δεν είναι περίεργο,να ακούμε ηχεία χαμηλής ευαισθησίας κι αντίστασης,να οδηγούνται πολύ πιό εύκολα απο άλλα υποτιθεμένα 8 ohm κι "υψηλής ευαισθησίας".Γι' αυτόν το λόγο,μόνο ηχεία που συνοδεύονται απο αξιόπιστα διαγράμματα ευαισθησίας κι αντίστασης σε σχέση με το φάσμα,μπορούν να θεωρηθούν σαν προβλέψιμα απο την άποψη της ευκολίας οδήγησης(όχι όμως της ηχητικής απόδοσης).</p><p> </p><p>Αυτά τα εισαγωγικά για αρχή και καθώς θα εξελίσσεται η συζήτηση,πάμε όλοι μαζί το θέμα σε πιό βαθιά ακόμα "νερά".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DIPIE, post: 712729, member: 3712"] Είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο,όταν πολλοί χομπίστες θέλουν να περιγράψουν την ευκολία ή όχι οδήγησης των ηχείων να αναφέρονται επιγραμματικά σε δύο μεγέθη: -Τυπική αντίσταση(συνήθως,αυτή που δίνει ο κατασκευαστής). -Ευαισθησία(συνήθως αυτή πάλι που δίνει ο κατασκευαστής). Δεν νομίζω,ότι χρειάζεται να αρχίσουμε να γράφουμε φυσικούς νόμους και μαθηματικές πράξεις,για να μεταδώσουμε-αποδείξουμε απλά πράγματα. Πρώτα απ' όλα πρέπει να ειπωθεί,ότι καμιά σχέση δεν έχει η "ευαισθησία" με την απόδοση των ηχείων.Τα ηχεία παραμένουν ο πλέον αδύνατος κρίκος της αλυσσίδας αναπαραγωγής,με παραμορφώσεις που πολλές φορές είναι κι εκατονταπλάσιες των άλλων κρίκων κι αποδόσεις,που σπάνια κινούνται πάνω απο το 3%(γι' αυτό και κανένας πλέον κατασκευαστής δεν την μετράει-αναγράφει.Για ιστορικούς λόγους,την μέχρι τώρα μεγαλύτερη μετρημένη απόδοση την είχαν τα ΑLtec Lancing Voice of Theater με περίπου 3,6%). Η περίφημη μέτρηση ευαισθησίας,πραχτικά δεν έχει κανένα νόημα,δεδομένου ότι δεν είναι γνωστή η ευαισθησία εισόδου του ενισχυτή αναφοράς(gain),αλλά κι ο χώρος που πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη μέτρηση.Επιπλέον,ένα μέγεθος,που συστηματικά "αγνοούν"οι κατασκευαστές,είναι το λεγόμενο "back EMF"(ρεύμα που επιστρέφει πίσω στον ενισχυτή μειώνοντας την ευαισθησία των ηχείων).Τέλος,έχει ιδιαίτερη σημασία κι ο χώρος που τελικά θα τοποθετηθούν τα αγορασμένα ηχεία.Ετσι ηχεία με ευαισθησία γύρω στα 80-82 db,μπορούν κάλιστα να υπερκαλύπτουν μικρούς χώρους σε εντάσεις,χωρίς την απαίτηση ιδιαίτερα ισχυρού ενισχυτή. Απο την άλλη μεριά,ένα ζευγάρι ηχείο με τυπική αντίσταση στα 8 ohm,μπορεί πολύ εύκολα να είναι πολύ λιγότερο φιλικό απο ένα άλλο ζευγάρι στα 4 ohm.Απλά τα πρώτο πέφτει σε κάποια σημεία τιου φάσματος,κάτω απο τα 4 ohm,ενώ το δεύτερο είναι σταθερό γύρω στα 4 ohm. Ετσι δεν είναι περίεργο,να ακούμε ηχεία χαμηλής ευαισθησίας κι αντίστασης,να οδηγούνται πολύ πιό εύκολα απο άλλα υποτιθεμένα 8 ohm κι "υψηλής ευαισθησίας".Γι' αυτόν το λόγο,μόνο ηχεία που συνοδεύονται απο αξιόπιστα διαγράμματα ευαισθησίας κι αντίστασης σε σχέση με το φάσμα,μπορούν να θεωρηθούν σαν προβλέψιμα απο την άποψη της ευκολίας οδήγησης(όχι όμως της ηχητικής απόδοσης). Αυτά τα εισαγωγικά για αρχή και καθώς θα εξελίσσεται η συζήτηση,πάμε όλοι μαζί το θέμα σε πιό βαθιά ακόμα "νερά". [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-End
Hi-End ηχεία
"Εύκολα ηχεία". Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα.
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…