Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Εικόνα
Τηλεοράσεις
Γενική συζήτηση & τεχνολογία
Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="JL_?" data-source="post: 668036" data-attributes="member: 12545"><p>Εδώ έχεις ανοίξει μεγάλο θέμα Γιώργο...-bye-</p><p></p><p>Όσο παράξενο και αν ακούγεται, το frame interpolation μπήκε στη ζώη μας όχι εξαιτίας των 24, 50 ή 60 καρέ, αλλά ενός άλλου παλιού γνώριμου της ταλαιπωρίας τα τελευταία 20 χρόνια, αλλά σωτήριου στα πρώτα βήματα της τηλεόρασης: η ΠΛΕΚΤΗ (interlaced για τους αμετανόητα διεθνομανείς) σάρωση...</p><p></p><p>Ας ξεκαθαρίσουμε επίσης, πως τα 24 καρέ αφορούν κατά κύριο λόγο τον κινηματογράφο και κάποιες τηλεοπτικές εκπομπές που είναι γυρισμένες σε φιλμ ή οι δημιουργοί τους θέλουν να δώσουν αυτή την ψευδαίσθηση. Από εκεί και πέρα η συντριπτική πλειοψηφία του υλικού που είναι γυρισμένο σε ΒΙΝΤΕΟ, είναι σε 50/60 "εικόνες" το δευτερόλεπτο. Απλώς αυτά τα 50/60 διαδοχικά στιγμιότυπα της κίνησης, αντιστοιχούν στα πεδία του τηλεοπτικού σήματος, ήτοι καρέ μισής ανάλυσης (240/312,5 γραμμές για SD, 540 για HD).</p><p></p><p>Όσο λοιπόν είχαμε τις αγαπημένες μας λάμπες ως τηλεοράσεις, που με το ζόρι φτάναν τις 29" για την πλειοψηφία και τις 32-37" για τους "προνομιούχους", δεν μας απασχολούσε και ιδιαίτερα, καθώς το μικρό μέγεθος δεν άφηνε τις όποιες ατέλειες σε επίπεδο ευκρίνειας να ενοχλήσουν τους περισσότερους, ενώ η κίνηση, λόγω 50/60 "καρέ", ήταν υποδειγματική...</p><p></p><p>Όταν όμως άρχισε να μπαίνει η ψηφιακή επεξεργασία στην ζωή μας και οι προοδευτικές και μεγάλες οθόνες, άρχισαν και τα όργανα....</p><p>Οι πρώτοι αλγόριθμοι μετατροπής πλεκτής σε προοδευτική σάρωση, κρατούσαν κάθε πλεκτό πεδίο ως προοδευτικό, με αποτέλεσμα καλή κίνηση, άλλα απαράδεκτη ευκρίνεια. Σύντομα οι κατασκευαστές αποφάσισαν να τους αλλάξουν με άλλους οι οποίοι συνδύαζαν τα δύο πεδία προκειμένου να δώσουν ένα πιο ευκρινές καρέ, αλλά με στιγμιότυπα κίνησης ανά 25ο/30ο του δευτερολέπτου. Από εκεί πήγαζαν και τα πρώτα μεγάλα προβλήματα που είχαν με την κίνηση οι πρώτες Plasma και LCD (ακόμα και στις μέρες μας, τις περισσότερες φορές φταίει κακή μετατροπή του i σε p ή κακή επεξεργασία εικόνας και όχι τόσο η απόκριση του πάνελ).</p><p></p><p>Κάπου εκεί λοιπόν μπήκε στη ζωή μας το frame interpolation με πρώτη του μαζική εμπορική διάθεση μέσω του Pixel Plus και του DRC-MF από Philips και Sony αντίστοιχα... Και ο λόγος ήταν για να αποκτήσει ξανά το υλικό που ήταν γυρισμένο σε βίντεο την αίσθηση κίνησης που είχε όταν προβάλλονταν σε οθόνη πλεκτής σάρωσης. </p><p></p><p>Τώρα, αν κάποιοι άρχισαν να το χρησιμοποιούν και σε κινηματογραφικές ταινίες και τους ικανοποιούσε αυτή η "βιντεάδικη" αίσθηση που αποκτούσαν, αυτό είναι άλλη υπόθεση...</p><p></p><p>Πάντως, όσο τα πρότυπα τηλεοπτικής εκπομπής παραμένουν "πλεκτά" ενώ οι οθόνες μας έχουν γίνει προοδευτικές, οι αλγόριθμοι frame interpolation θα είναι αναγκαίο κακό για πρωτογενές υλικό βίντεο, εάν θέλουμε και full ευκρίνεια και full κίνηση...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL_?, post: 668036, member: 12545"] Εδώ έχεις ανοίξει μεγάλο θέμα Γιώργο...-bye- Όσο παράξενο και αν ακούγεται, το frame interpolation μπήκε στη ζώη μας όχι εξαιτίας των 24, 50 ή 60 καρέ, αλλά ενός άλλου παλιού γνώριμου της ταλαιπωρίας τα τελευταία 20 χρόνια, αλλά σωτήριου στα πρώτα βήματα της τηλεόρασης: η ΠΛΕΚΤΗ (interlaced για τους αμετανόητα διεθνομανείς) σάρωση... Ας ξεκαθαρίσουμε επίσης, πως τα 24 καρέ αφορούν κατά κύριο λόγο τον κινηματογράφο και κάποιες τηλεοπτικές εκπομπές που είναι γυρισμένες σε φιλμ ή οι δημιουργοί τους θέλουν να δώσουν αυτή την ψευδαίσθηση. Από εκεί και πέρα η συντριπτική πλειοψηφία του υλικού που είναι γυρισμένο σε ΒΙΝΤΕΟ, είναι σε 50/60 "εικόνες" το δευτερόλεπτο. Απλώς αυτά τα 50/60 διαδοχικά στιγμιότυπα της κίνησης, αντιστοιχούν στα πεδία του τηλεοπτικού σήματος, ήτοι καρέ μισής ανάλυσης (240/312,5 γραμμές για SD, 540 για HD). Όσο λοιπόν είχαμε τις αγαπημένες μας λάμπες ως τηλεοράσεις, που με το ζόρι φτάναν τις 29" για την πλειοψηφία και τις 32-37" για τους "προνομιούχους", δεν μας απασχολούσε και ιδιαίτερα, καθώς το μικρό μέγεθος δεν άφηνε τις όποιες ατέλειες σε επίπεδο ευκρίνειας να ενοχλήσουν τους περισσότερους, ενώ η κίνηση, λόγω 50/60 "καρέ", ήταν υποδειγματική... Όταν όμως άρχισε να μπαίνει η ψηφιακή επεξεργασία στην ζωή μας και οι προοδευτικές και μεγάλες οθόνες, άρχισαν και τα όργανα.... Οι πρώτοι αλγόριθμοι μετατροπής πλεκτής σε προοδευτική σάρωση, κρατούσαν κάθε πλεκτό πεδίο ως προοδευτικό, με αποτέλεσμα καλή κίνηση, άλλα απαράδεκτη ευκρίνεια. Σύντομα οι κατασκευαστές αποφάσισαν να τους αλλάξουν με άλλους οι οποίοι συνδύαζαν τα δύο πεδία προκειμένου να δώσουν ένα πιο ευκρινές καρέ, αλλά με στιγμιότυπα κίνησης ανά 25ο/30ο του δευτερολέπτου. Από εκεί πήγαζαν και τα πρώτα μεγάλα προβλήματα που είχαν με την κίνηση οι πρώτες Plasma και LCD (ακόμα και στις μέρες μας, τις περισσότερες φορές φταίει κακή μετατροπή του i σε p ή κακή επεξεργασία εικόνας και όχι τόσο η απόκριση του πάνελ). Κάπου εκεί λοιπόν μπήκε στη ζωή μας το frame interpolation με πρώτη του μαζική εμπορική διάθεση μέσω του Pixel Plus και του DRC-MF από Philips και Sony αντίστοιχα... Και ο λόγος ήταν για να αποκτήσει ξανά το υλικό που ήταν γυρισμένο σε βίντεο την αίσθηση κίνησης που είχε όταν προβάλλονταν σε οθόνη πλεκτής σάρωσης. Τώρα, αν κάποιοι άρχισαν να το χρησιμοποιούν και σε κινηματογραφικές ταινίες και τους ικανοποιούσε αυτή η "βιντεάδικη" αίσθηση που αποκτούσαν, αυτό είναι άλλη υπόθεση... Πάντως, όσο τα πρότυπα τηλεοπτικής εκπομπής παραμένουν "πλεκτά" ενώ οι οθόνες μας έχουν γίνει προοδευτικές, οι αλγόριθμοι frame interpolation θα είναι αναγκαίο κακό για πρωτογενές υλικό βίντεο, εάν θέλουμε και full ευκρίνεια και full κίνηση... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Εικόνα
Τηλεοράσεις
Γενική συζήτηση & τεχνολογία
Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…