Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Φυσικά... [J.J. Cale]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057804263" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Έτσι και αλλιώς, ο άνεμος φυσάει</h3><p><strong>J.J. Cale - Okie</strong> (Μάιος 1974, Shelter Records)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]135533[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Crying - 2:35, A2 I'll Be There (If You Ever Want Me) (Rusty Gabbard, Ray Price) - 2:22, A3 Starbound - 1:57, A4 Rock And Roll Records - 2:07, A5 The Old Man And Me - 2:02, A6 Everlovin' Woman - 2:07, B1 Cajun Moon - 2:17, B2 I'd Like To Love You Baby - 2:47, B3 Anyway The Wind Blows - 3:20, B4 Precious Memories (J.B.F. Wright, διασκευή J.J. Cale) - 2:07, B5 Okie - 1:54, B6 I Got The Same Old Blues - 2:57</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: J.J. Cale - φωνητικά, κιθάρα, σύνθεση (A1, A3 έως B6) • Reggie Young (A1, B1, B4), Grady Martin (A2), Harold Bradley (A2, A3), Paul Davis (A5, B3, B5), Mac Gayden (A6, B6) - κιθάρα • Beegie Cruzer (A1, B1, B4), Red Spivey (A1), Jerry Smith (A2, A3), Jerry Whitehurst (A4, B2), Pig Robbins (A6, B6) - πιάνο, πλήκτρα • Mike Leech (A1, B4), Tommy Cogbill (A2, A3, A6, B6), Tim Drummond (A4, B2), Joel Green (A5, B1, B3, B5) - μπάσο • Kenny Malone (A1, A6, B1, B4, B6), Karl Himmel (A2, A3, A4, B2), Terry Perkins (A5, B3, B5) - τύμπανα • Farrel Morris - κρουστά (A1, B1), βιμπράφωνο (B4) • Weldon Myrick - στιλ κιθάρα (A5) • Billy Pruett - σαξόφωνο (A3, A4, B2) • George Tidwell - τρομπέτα (A3, A4, B2) • Dennis Goode - τρομπόνι (A3, A4, B2)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικοί</span>: Audie Ashworth / Joe Mills (A1, B1, B4), Stan Hutto (A2, A3), Rick Horton (A4, A6, B2, B6), Audie Ashworth (A5, B3, B5)</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στις 7 Μαΐου έως 5 Δεκεμβρίου του 1973 στα <em>Bradley's Barn</em>, Μάουντ Τζούλιετ, Τενεσί (A1, B1, B4), <em>Columbia Recording Studio "B"</em>, Νάσβιλ, Τενεσί (A2, A3), <em>Woodland Studios</em>, Νάσβιλ, Τενεσί (A4, A6, B2, B6) και στο σπίτι του <em>Cale</em>, Τάλσα, Οκλαχόμα (A5, B3, B5)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]135534[/ATTACH]</p><p></p><p>Το <strong>Okie</strong> είναι το άλμπουμ των "στίχων". Στους δύο προηγούμενους δίσκους τα λόγια υπήρχαν εκεί, δεν είχαν όμως βαρύνουσα σημασία, καταφέρνοντας να μείνουν έξω από τον απολογισμό. Στο <em>Okie</em> όμως, ο Κέιλ γράφει μερικά από τα πιο συναρπαστικά τραγούδια-ιστορίες, εκφράζοντας ενδιαφέρουσες απόψεις σε παραδοσιακά θέματα. Οι στίχοι τελικά βοήθησαν τα τραγούδια να τραβήξουν τον δρόμο τους και να ενδυναμώσουν τη μουσική.</p><p></p><p>Το "<strong>Crying</strong>" ανοίγει το άλμπουμ και έχει το αργό, ήπιο, άνετο στυλ του <em>Cale</em> - μπλούζι και όλο κλίμα, με πλήκτρα που παραδίδουν τον νωθρό ρυθμό. Είναι ένα τυπικό κομμάτι του <em>Cale</em>, δηλαδή πιασάρικο, σύντομο και υπέροχο. Ακολουθείται από το διασκεδαστικό, χορευτικό χιλμπίλι κάντρι-ροκ "<strong>I’ll Be There (If You Ever Want Me)</strong>", γραμμένο από τους <em>Rusty Gabbard</em> και <em>Ray Price</em>, με μια σλάιντ κιθάρα να οδηγεί επάξια το κομμάτι. Το "<strong>Starbound</strong>" είναι μια ραδιο-φιλική μπαλάντα των μέσων της δεκαετίας του '70 που κατορθώνει να μείνει χωρίς την τυπική κακογουστιά της περιόδου. Είναι όσο πρέπει διαφορετικό από το συνηθισμένο ύφος του <em>Cale</em>, που καταλήγει σ' ένα πραγματικά ωραίο πειραματικό κομμάτι με μια χαλαρωτική χροιά.</p><p></p><p>Το "<strong>Rock and Roll Records</strong>" φέρνει πίσω το φανκ, αλλά μ' ένα πιο εσκεμμένο γκρουβ που κυριαρχεί η τρομπέτα και με στίχους για έναν πωλητή δίσκων. Ο <em>Cale</em> καταφέρνει με κάποιο τρόπο να συσκευάζει τόσο πολύ ένταση, τόσο πολύ στάση και συναίσθημα σε τέτοια μικρά δίλεπτα αριστουργήματα - πραγματικά ένας από τους πιο επιδέξιους τραγουδοποιούς. Και το "<strong>The Old Man and Me</strong>" βοηθά να το αποδείξει αυτό, με τα περίεργα φωνητικά του, που εμφανίζονται και σβήνουν, με μια στιλ κιθάρα που κλαίει στο παρασκήνιο και τους στίχους που είναι απολύτως σαγηνευτικοί, περιγράφοντας τη σχέση της ανθρωπότητας με τη φύση. Είναι άλλη μια ελαφρώς μη τυπική προσπάθεια, αλλά παρ' όλα αυτά ένα εξαιρετικό τραγούδι.</p><p></p><table style='width: 100%'><tr><td><em>Καγιούν φεγγάρι, που βρίσκεται η δύναμή σου<br /> Καθώς διασχίζεις τον νότιο ουρανό<br /> Πήρες το μωρό μου πολύ σύντομα<br /> Τι έκανες, Καγιούν φεγγάρι<br /> Κάποια μέρα μωρό μου, όταν θελήσεις τον άνδρα σου<br /> Και βρίσκεις ότι έφυγε, ακριβώς σαν τον άνεμο<br /> <br /> Μην προβληματίζεις το μυαλό σου ό,τι κι αν κάνεις<br /> Επειδή το Καγιούν φεγγάρι τον πήρε από σένα<br /> Όταν το φως της ημέρας εξασθενίζει, έρχεται η νύχτα<br /> Μπορείς να ακούσεις τη σιωπή αυτού του τραγουδιού<br /> Μην προβληματίζεις το μυαλό σου ό,τι κι αν κάνεις<br /> Γιατί με πήρε όπως πήρε και σένα</em> (Cajun Moon)</td><td><em>Ο γέρος πιάνει το ψάρι το πρωί<br /> Πηγαίνει στο ποτάμι κάθε μέρα<br /> Κάθομαι στην όχθη και κραυγάζω όταν περνάει<br /> «Ε, γέροντα, τσιμπάνε σήμερα;»<br /> <br /> Ξυπνάω το πρωί και σκέφτομαι τα προβλήματά μου<br /> Κατεβαίνω στο νερό και αυτά χάνονται<br /> Και όταν ο γέρος επιπλέει στο ποτάμι<br /> «Ε, γέροντα, τσιμπάνε σήμερα;»<br /> <br /> Τώρα εδώ έχουμε ένα πράγμα που συνεχίζει να κυλάει<br /> Δεν είναι ζήτημα, μην το πάρεις έτσι<br /> Ο γέρος κι εγώ, τα καταφέραμε καλά<br /> Πιάνει το ψάρι του και κάθομαι όλη μέρα<br /> Πιάνει το ψάρι του και κάθομαι όλη μέρα</em> (The Old Man And Me)</td></tr></table><p></p><p>Περισσότερο προς το ύφος της προηγούμενης δουλειάς του, το "<strong>Everlovin’ Woman</strong>" είναι ένα πιασάρικο τραγουδάκι με πιάνο, εμπνευσμένο από τα 50'ς. Ακολουθεί το πολύ περισσότερο ρυθμ εντ μπλουζ "<strong>Cajun Moon</strong>", μ' ένα σπουδαίο, λασπωμένο μπάσο στο παρασκήνιο, που σχεδόν δεν ακούγεται. Για πρώτη φορά, ο Κέιλ ξεσπάει σ' ένα υπέροχο μικρό σόλο και τραγουδά καλύτερα από κάθε άλλη φορά, απορρίπτοντας τη συνηθισμένη "λαχανιασμένη" του ερμηνεία.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]218067[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057804263, member: 30418"] [HEADING=2]Έτσι και αλλιώς, ο άνεμος φυσάει[/HEADING] [B]J.J. Cale - Okie[/B] (Μάιος 1974, Shelter Records) [CENTER][ATTACH alt="Okie.jpg"]135533[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Crying - 2:35, A2 I'll Be There (If You Ever Want Me) (Rusty Gabbard, Ray Price) - 2:22, A3 Starbound - 1:57, A4 Rock And Roll Records - 2:07, A5 The Old Man And Me - 2:02, A6 Everlovin' Woman - 2:07, B1 Cajun Moon - 2:17, B2 I'd Like To Love You Baby - 2:47, B3 Anyway The Wind Blows - 3:20, B4 Precious Memories (J.B.F. Wright, διασκευή J.J. Cale) - 2:07, B5 Okie - 1:54, B6 I Got The Same Old Blues - 2:57 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: J.J. Cale - φωνητικά, κιθάρα, σύνθεση (A1, A3 έως B6) • Reggie Young (A1, B1, B4), Grady Martin (A2), Harold Bradley (A2, A3), Paul Davis (A5, B3, B5), Mac Gayden (A6, B6) - κιθάρα • Beegie Cruzer (A1, B1, B4), Red Spivey (A1), Jerry Smith (A2, A3), Jerry Whitehurst (A4, B2), Pig Robbins (A6, B6) - πιάνο, πλήκτρα • Mike Leech (A1, B4), Tommy Cogbill (A2, A3, A6, B6), Tim Drummond (A4, B2), Joel Green (A5, B1, B3, B5) - μπάσο • Kenny Malone (A1, A6, B1, B4, B6), Karl Himmel (A2, A3, A4, B2), Terry Perkins (A5, B3, B5) - τύμπανα • Farrel Morris - κρουστά (A1, B1), βιμπράφωνο (B4) • Weldon Myrick - στιλ κιθάρα (A5) • Billy Pruett - σαξόφωνο (A3, A4, B2) • George Tidwell - τρομπέτα (A3, A4, B2) • Dennis Goode - τρομπόνι (A3, A4, B2) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικοί[/COLOR]: Audie Ashworth / Joe Mills (A1, B1, B4), Stan Hutto (A2, A3), Rick Horton (A4, A6, B2, B6), Audie Ashworth (A5, B3, B5) Ηχογραφήθηκε στις 7 Μαΐου έως 5 Δεκεμβρίου του 1973 στα [I]Bradley's Barn[/I], Μάουντ Τζούλιετ, Τενεσί (A1, B1, B4), [I]Columbia Recording Studio "B"[/I], Νάσβιλ, Τενεσί (A2, A3), [I]Woodland Studios[/I], Νάσβιλ, Τενεσί (A4, A6, B2, B6) και στο σπίτι του [I]Cale[/I], Τάλσα, Οκλαχόμα (A5, B3, B5) [CENTER][ATTACH alt="JJCale74.jpg"]135534[/ATTACH][/CENTER] Το [B]Okie[/B] είναι το άλμπουμ των "στίχων". Στους δύο προηγούμενους δίσκους τα λόγια υπήρχαν εκεί, δεν είχαν όμως βαρύνουσα σημασία, καταφέρνοντας να μείνουν έξω από τον απολογισμό. Στο [I]Okie[/I] όμως, ο Κέιλ γράφει μερικά από τα πιο συναρπαστικά τραγούδια-ιστορίες, εκφράζοντας ενδιαφέρουσες απόψεις σε παραδοσιακά θέματα. Οι στίχοι τελικά βοήθησαν τα τραγούδια να τραβήξουν τον δρόμο τους και να ενδυναμώσουν τη μουσική. Το "[B]Crying[/B]" ανοίγει το άλμπουμ και έχει το αργό, ήπιο, άνετο στυλ του [I]Cale[/I] - μπλούζι και όλο κλίμα, με πλήκτρα που παραδίδουν τον νωθρό ρυθμό. Είναι ένα τυπικό κομμάτι του [I]Cale[/I], δηλαδή πιασάρικο, σύντομο και υπέροχο. Ακολουθείται από το διασκεδαστικό, χορευτικό χιλμπίλι κάντρι-ροκ "[B]I’ll Be There (If You Ever Want Me)[/B]", γραμμένο από τους [I]Rusty Gabbard[/I] και [I]Ray Price[/I], με μια σλάιντ κιθάρα να οδηγεί επάξια το κομμάτι. Το "[B]Starbound[/B]" είναι μια ραδιο-φιλική μπαλάντα των μέσων της δεκαετίας του '70 που κατορθώνει να μείνει χωρίς την τυπική κακογουστιά της περιόδου. Είναι όσο πρέπει διαφορετικό από το συνηθισμένο ύφος του [I]Cale[/I], που καταλήγει σ' ένα πραγματικά ωραίο πειραματικό κομμάτι με μια χαλαρωτική χροιά. Το "[B]Rock and Roll Records[/B]" φέρνει πίσω το φανκ, αλλά μ' ένα πιο εσκεμμένο γκρουβ που κυριαρχεί η τρομπέτα και με στίχους για έναν πωλητή δίσκων. Ο [I]Cale[/I] καταφέρνει με κάποιο τρόπο να συσκευάζει τόσο πολύ ένταση, τόσο πολύ στάση και συναίσθημα σε τέτοια μικρά δίλεπτα αριστουργήματα - πραγματικά ένας από τους πιο επιδέξιους τραγουδοποιούς. Και το "[B]The Old Man and Me[/B]" βοηθά να το αποδείξει αυτό, με τα περίεργα φωνητικά του, που εμφανίζονται και σβήνουν, με μια στιλ κιθάρα που κλαίει στο παρασκήνιο και τους στίχους που είναι απολύτως σαγηνευτικοί, περιγράφοντας τη σχέση της ανθρωπότητας με τη φύση. Είναι άλλη μια ελαφρώς μη τυπική προσπάθεια, αλλά παρ' όλα αυτά ένα εξαιρετικό τραγούδι. [TABLE] [TR] [TD][I]Καγιούν φεγγάρι, που βρίσκεται η δύναμή σου Καθώς διασχίζεις τον νότιο ουρανό Πήρες το μωρό μου πολύ σύντομα Τι έκανες, Καγιούν φεγγάρι Κάποια μέρα μωρό μου, όταν θελήσεις τον άνδρα σου Και βρίσκεις ότι έφυγε, ακριβώς σαν τον άνεμο Μην προβληματίζεις το μυαλό σου ό,τι κι αν κάνεις Επειδή το Καγιούν φεγγάρι τον πήρε από σένα Όταν το φως της ημέρας εξασθενίζει, έρχεται η νύχτα Μπορείς να ακούσεις τη σιωπή αυτού του τραγουδιού Μην προβληματίζεις το μυαλό σου ό,τι κι αν κάνεις Γιατί με πήρε όπως πήρε και σένα[/I] (Cajun Moon)[/TD] [TD][I]Ο γέρος πιάνει το ψάρι το πρωί Πηγαίνει στο ποτάμι κάθε μέρα Κάθομαι στην όχθη και κραυγάζω όταν περνάει «Ε, γέροντα, τσιμπάνε σήμερα;» Ξυπνάω το πρωί και σκέφτομαι τα προβλήματά μου Κατεβαίνω στο νερό και αυτά χάνονται Και όταν ο γέρος επιπλέει στο ποτάμι «Ε, γέροντα, τσιμπάνε σήμερα;» Τώρα εδώ έχουμε ένα πράγμα που συνεχίζει να κυλάει Δεν είναι ζήτημα, μην το πάρεις έτσι Ο γέρος κι εγώ, τα καταφέραμε καλά Πιάνει το ψάρι του και κάθομαι όλη μέρα Πιάνει το ψάρι του και κάθομαι όλη μέρα[/I] (The Old Man And Me)[/TD] [/TR] [/TABLE] Περισσότερο προς το ύφος της προηγούμενης δουλειάς του, το "[B]Everlovin’ Woman[/B]" είναι ένα πιασάρικο τραγουδάκι με πιάνο, εμπνευσμένο από τα 50'ς. Ακολουθεί το πολύ περισσότερο ρυθμ εντ μπλουζ "[B]Cajun Moon[/B]", μ' ένα σπουδαίο, λασπωμένο μπάσο στο παρασκήνιο, που σχεδόν δεν ακούγεται. Για πρώτη φορά, ο Κέιλ ξεσπάει σ' ένα υπέροχο μικρό σόλο και τραγουδά καλύτερα από κάθε άλλη φορά, απορρίπτοντας τη συνηθισμένη "λαχανιασμένη" του ερμηνεία. [CENTER][ATTACH alt="JJCaleByGijsbertHanekroot1974.jpg"]218067[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Φυσικά... [J.J. Cale]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…